Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b40 sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joueri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 103
    • Ulvila

    m60b40 sammuilee

    Elikkäs kyseessä on 95 vuoden 740iA. Väillä nostaa kierrokset itellään yli tuhannen, ja pitää kierrokset siellä, ja tämä tapahtuu myös ajossa. Väillä sitten taas tyhjäkäynti heittelee kunnes sammuu jonka jälkeen lähtee todella huonosti käymään, ja ravistaa, eikä käy kaikilla. Vika on alkanut nyt tulemaan useammin kuin ennen ja oireet vaan pahenee. Venttiilikoppien tiivisteet on vaihdettu ja imusarjan tiivisteet. Mutta vika oli jo ennen näitä toimenpiteitä.
    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    Vikakoodit luettu?

    Comment

    • H4ck
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 659
      • Helsinki/Eesti

      #3
      Veikkaisin, että kampiakselin asentotunnistin? Omassa seiskassa oli sama vika.
      Varaosat, huolto ja maalaus.

      -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

      Comment

      • Joueri
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 103
        • Ulvila

        #4
        vikakoodeja ei ole luettu. Mutta itse olisin epäillyt nokka-akselin asennontunnistinta. Missähän nuo kyseiset keksinnöt siellä pannun kyljes sijaitsee ja kuinka vaikea on vaihtaa?
        E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

        Comment

        • oippi1
          Newbiemmer
          • Feb 2010
          • 25
          • suomi

          #5
          koneen päältä suojamuovi pois , oikean puolen venttiilikopan vietessä shkösarjan etummainen liitin on kampiakselin tunnistin , johtoa seuraamalla päädyt anturin luo joka siaitsee kampiakselin hihnapyörän yläpuolella kiinnitetty yhdellä 5mm kuusiokolo ruuvilla (vaikka ottais nokan tunnistimelta johdon irti ei ajossa huomaa eroa )

          Comment

          • Joueri
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 103
            • Ulvila

            #6
            noni. Tunnistin ja tulpat vaihdettu. Sama vika edelleen.
            E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

            Comment

            • Hammu
              Moderator
              • Nov 2006
              • 3971
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Joueri View Post
              noni. Tunnistin ja tulpat vaihdettu. Sama vika edelleen.
              Kumpi anturi, nokka vai kampura?
              Seuraavat veikkaukset sit osuu siihen toiseen anturiin ja maffiin


              Ne vikakoodit ku ois luettu ni ei olis osienvaihtobingoa.

              Comment

              • Joueri
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 103
                • Ulvila

                #8
                noniin nyt on nokka-anturitkin vaihdettu. Ja selvää edistystä saatu aikaseks. Nyt kone ei tee enää muuta kun saattaa sammua itestään esimerkiks liikennevaloihin pysähtyessä ja väillä muuten vaan tyhjäkäynnillä. Ja toisinaan jättää myös tyhjäkäynnin yli tuhanteen kierrokseen.
                E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Tsekkaileppa imuvuotoja, tosin sen pitäisi tehdä moista ongelmaa kokoajan jos vuotaa jostain.

                  Luepa vaan suosiolla ne vikakoodit..
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • Joueri
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 103
                    • Ulvila

                    #10
                    kyllä se maffi taitaa temppuilla?!? Onkos se ihan kertakäyttö kamaa vai voiko sitä koittaa puhdistaa jos vaikka vaan paskanen?

                    Ja olisko kelleen jääny ylimääräseks kyseistä osaa? Laittakkee vaikka tekstiviestiä nollaneljäneljä-5675900 jos löytyy?
                    Last edited by Joueri; 02-11-2010, 08:57.
                    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                    Comment

                    • Hammu
                      Moderator
                      • Nov 2006
                      • 3971
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Joueri View Post
                      kyllä se maffi taitaa temppuilla?!? Onkos se ihan kertakäyttö kamaa vai voiko sitä koittaa puhdistaa jos vaikka vaan paskanen?

                      Ja olisko kelleen jääny ylimääräseks kyseistä osaa? Laittakkee vaikka tekstiviestiä nollaneljäneljä-5675900 jos löytyy?
                      Maffia voi kokeilla sillain että auton käydessä ota liitin irti siitä.

                      Mä en vaan ymmärrä mikä vitun järki tässä arpomisessa on.
                      Sulle on annettu vinkki ainakin 3 kertaa miten sen vian sais luultavasti diagnosoitua muttaku ei.
                      Halvempaahan se on vaihdella osia summamutikassa.

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Tässähän tyypillinen tapaus siitä kun kaasuläpän asennontunnistin ei pelitä, eli kaasuvaijerin säätö väärin, tunnistimen säätö väärin, tai sitten se on rikki.. vikakoodeja ja livedataa lukemalla näkis heti. (jos mää en väärin muista, niin sulla on se vikakoodimasiinakin itellä) Random-veikkaus näin tiistaiaamun ratoksi.
                        Last edited by Morkai; 02-11-2010, 10:21.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by Morkai View Post
                          Tässähän tyypillinen tapaus siitä kun kaasuläpän asennontunnistin ei pelitä, eli kaasuvaijerin säätö väärin, tunnistimen säätö väärin, tai sitten se on rikki.. vikakoodeja ja livedataa lukemalla näkis heti. (jos mää en väärin muista, niin sulla on se vikakoodimasiinakin itellä) Random-veikkaus näin tiistaiaamun ratoksi.
                          Onko tolle joku ohjearvo mitä pitäis näyttää nollakaasulla? Sen verran kurkkailin aikanani omasta läppärillä, että täppä meni "idle" kohtaan kun kaasun tiputti nolliin.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Onko tolle joku ohjearvo mitä pitäis näyttää nollakaasulla? Sen verran kurkkailin aikanani omasta läppärillä, että täppä meni "idle" kohtaan kun kaasun tiputti nolliin.
                            Sen verran tuntunut heittävän eri potikat kun niitä joskus yrittäny mittailla, että päätynyt tarkistamaan inpalla että moottori tietää olevansa tyhjäkäynnillä ja raivoisasti heilutellut sitä potikkaa ja kaasuläppää jos jonkun virhetilan sais päälle.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • ihu412
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 263
                              • Tampere/Rovaniemi

                              #15
                              oliko se maffi jo pois suljettu? Jos lämpimänä sammuilee nii maffille ääni täältä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎