Ajattelin tehdä oman topicin näille ongelmille ja kysymyksille kun näitä tuntunut menneen useammallakin.
Itsellä pamahti jakoketjun laahain pirstaleiksi toissa aamuna ja nyt on siis ihanan kallis remontti edessä. Ja meni sillain paskaksi kun kylmästä laitoin käyntiin (-18c) ja siinä samassa hajos. en onneksi ajanut yhtään mutta noin puoli minuuttia oli tyhjäkäynnillä kun kuuntelin että mistä ääni kuuluu.
Ja koneena siis m62b44tu
Ne jotka tämän on tehnyt niin voisivat laittaa tänne vähän tietoja tapauksesta.
Paljonko oli autolla ajettu kun meni rikki? vm ja konetyyppi?
Mitä tuli maksamaan ja mitä kaikkia osia uusit?
Vinkkejä jos osia hommattu muualta kuin marmorilta tai kl:stä.
Muutakin neuvoa aiheeseen liittyen.
Sitten tuota vanos juttua.
Eli onko nyt saatavilla jotain korjaussettiä näihin M62 vanoksiin?
Mihin hintaan olet löytänyt uuden vanoksen ja mistä?
Koitan laittaa jotain projektikuvia ja stooria aiheesta kun remontti etenee.
Tällä hetkellä vasta purettu venttilikopat pois ja muuta tilpehööriä tieltä.
Löytyi pari muovin palaa ihan nokka-akselien juuresta.
Nyt täytyy miettiä mitä kaikkea tuonne uusin.
Eli vaihtoon menee ainakin:
laahaimet sekä kiristimet myös nokka-akselien ketjun kiristimet ajattelin uusia.
tietysti tiivisteet mitä joutuu aukomaan.
Ketjut varmaan olis hyvä vaihtaa myös.
Tulpat ja öljyt tietysti vaihtuu siinä samalla.
Vesipumppu ja termostaatti kannattais sinällään vaihtaa kanssa samalla mutta ovat aika kalliita ja ainakin vesipumppu oli vaihdettu 60tkm sitten.
kauanko näissä kestää vaihtaa jos erikseen alkaa vaihtamaan myöhemmin?
Vanosyksiköt ois tietysti mukava vaihtaa kun vähän ääntä pitävät mutta ovat kyllä myös kalliit että voi tulla konkurssi jos näitäkin uusii.
Ehdotuksia/mielipiteitä tähän kaikkeen liittyen?
Itsellä pamahti jakoketjun laahain pirstaleiksi toissa aamuna ja nyt on siis ihanan kallis remontti edessä. Ja meni sillain paskaksi kun kylmästä laitoin käyntiin (-18c) ja siinä samassa hajos. en onneksi ajanut yhtään mutta noin puoli minuuttia oli tyhjäkäynnillä kun kuuntelin että mistä ääni kuuluu.
Ja koneena siis m62b44tu
Ne jotka tämän on tehnyt niin voisivat laittaa tänne vähän tietoja tapauksesta.
Paljonko oli autolla ajettu kun meni rikki? vm ja konetyyppi?
Mitä tuli maksamaan ja mitä kaikkia osia uusit?
Vinkkejä jos osia hommattu muualta kuin marmorilta tai kl:stä.
Muutakin neuvoa aiheeseen liittyen.
Sitten tuota vanos juttua.
Eli onko nyt saatavilla jotain korjaussettiä näihin M62 vanoksiin?
Mihin hintaan olet löytänyt uuden vanoksen ja mistä?
Koitan laittaa jotain projektikuvia ja stooria aiheesta kun remontti etenee.
Tällä hetkellä vasta purettu venttilikopat pois ja muuta tilpehööriä tieltä.
Löytyi pari muovin palaa ihan nokka-akselien juuresta.
Nyt täytyy miettiä mitä kaikkea tuonne uusin.
Eli vaihtoon menee ainakin:
laahaimet sekä kiristimet myös nokka-akselien ketjun kiristimet ajattelin uusia.
tietysti tiivisteet mitä joutuu aukomaan.
Ketjut varmaan olis hyvä vaihtaa myös.
Tulpat ja öljyt tietysti vaihtuu siinä samalla.
Vesipumppu ja termostaatti kannattais sinällään vaihtaa kanssa samalla mutta ovat aika kalliita ja ainakin vesipumppu oli vaihdettu 60tkm sitten.
kauanko näissä kestää vaihtaa jos erikseen alkaa vaihtamaan myöhemmin?
Vanosyksiköt ois tietysti mukava vaihtaa kun vähän ääntä pitävät mutta ovat kyllä myös kalliit että voi tulla konkurssi jos näitäkin uusii.
Ehdotuksia/mielipiteitä tähän kaikkeen liittyen?
Comment