Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 jakoketjun laahain ja vanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu_M20
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 2121
    • Lahti

    Juu klipsit pois kokonaan. Takaisin laitossa valmiiksi paikalleen ja sitten ihan painamalla sarja paikallaan
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Joo lähti.. Mites toi egr tjsp putki ? Ei saa edes vesipumppua irti sen kanssa perkele. Miten irti ?
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Nyt ois auto öljyjä ja nesteitä vaille nipussa, pakko lopettaa tältä päivältä. 13h meni sisältäen motonet reissun.

        En ajoittanut konetta mitenkään, koska en irrottanut ketjua. Kiristin ketjun hammaspyörien ympärille nippusiteillä niin, että se ei pääse hyppäämään ja vaihdoin laahaimen kerrallaan. Sitten pyörittelin lopuksi kun mosa kasassa niin käsin konetta muutaman kierroksen, pyörii nätisti. Vanoksista kuului välillä sellainen napsahdus aina tietyssä kohtaa pyöritäessä, onko normaalia ? Niitä en siis käyttänyt auki.

        Dampperin pultti vedetty pulttipyssyllä niin lujaa kun menee, riittääkö vai pitääkö sitä alkaa vielä kiristeleen lisää ?

        Kannattaako tuota konetta nyt pyörittää ilman puolia vaikka muutama sekunti, jotta kiristin saa öljynpaineen ennenkuin käynnistää ? Ensimmäinen tälläinen "high tech" koneen jakopää mikä tuli avattua niin vähän jänskättää
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 957
          • Salo

          Originally posted by Peltsii View Post
          Dampperin pultti vedetty pulttipyssyllä niin lujaa kun menee, riittääkö vai pitääkö sitä alkaa vielä kiristeleen lisää ?
          Onhan tuohon ihan ohje:

          100 nm, 60 astetta, 60 astetta ja 30 astetta.

          Jos tuon verran meni, niin hyvä, epäilen ettei mennyt, eli uusiksi..

          Joillekin moottoreille on ilmoitettu momentti 410 NM, mutta M62:lle vain nuo asteluvut.
          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by kalevik View Post
            Onhan tuohon ihan ohje:

            100 nm, 60 astetta, 60 astetta ja 30 astetta.

            Jos tuon verran meni, niin hyvä, epäilen ettei mennyt, eli uusiksi..

            Joillekin moottoreille on ilmoitettu momentti 410 NM, mutta M62:lle vain nuo asteluvut.
            Ok, en tiennyt. Täytyy ottaa hihnapyörä vielä irti ja kiristellä.
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by Peltsii View Post
              Dampperin pultti vedetty pulttipyssyllä niin lujaa kun menee, riittääkö vai pitääkö sitä alkaa vielä kiristeleen lisää ?
              Miks vitussa näitä ei voi oikeasti tehdä kerralla kunnolla?
              Hyvällä tuurillä hakkaa löystyessään kampuran paskaksi.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5257
                • Pirkkala

                Pultti puristaa holkkia jonka ympärillä on jakoketjun ratas, kitka pitää siis senpaikoillaan ettei kierry suhteessa kampiakseliin. Jos pultti ei ole riittävän tiukalla, seurauksena voi olla kone josta entisiä ovat kampura, sekä koko venttiilikoneisto. Eli haet uuden pultin, ja kiristät sen ohjeen mukaan niin ei mene jakopääremppa hukkaan.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Miks vitussa näitä ei voi oikeasti tehdä kerralla kunnolla?
                  Hyvällä tuurillä hakkaa löystyessään kampuran paskaksi.
                  Sillä mä sitä kysyinkin, kun en tiennyt.

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Pultti puristaa holkkia jonka ympärillä on jakoketjun ratas, kitka pitää siis senpaikoillaan ettei kierry suhteessa kampiakseliin. Jos pultti ei ole riittävän tiukalla, seurauksena voi olla kone josta entisiä ovat kampura, sekä koko venttiilikoneisto. Eli haet uuden pultin, ja kiristät sen ohjeen mukaan niin ei mene jakopääremppa hukkaan.
                  Okei, en aluksi ihan ymmärtänyt sen kireyden tarkoitusta. Tarvitseeko se siis uuden pultin, onko venynyt jo paskaksi pyssyllä ? Vai voinko tosta jatkaa sen sinne 430nm ? Monissa ohjeissa lukee tuo 430nm m62:lle kun nyt etsin, vai täytyykö se siis vetää noilla aste ohjeilla?
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Sillä mä sitä kysyinkin, kun en tiennyt.



                    Okei, en aluksi ihan ymmärtänyt sen kireyden tarkoitusta. Tarvitseeko se siis uuden pultin, onko venynyt jo paskaksi pyssyllä ? Vai voinko tosta jatkaa sen sinne 430nm ? Monissa ohjeissa lukee tuo 430nm m62:lle kun nyt etsin, vai täytyykö se siis vetää noilla aste ohjeilla?
                    Ei kun aloitat koko kiristyksen alusta. Jos pulttipyssy oli 1/2 tuuman karalla, ei se mitään mahda tuollaiselle pultille, eli jatkaisin samalla pultilla. Toki uusi on halpa ja yöunet jne....

                    Astekiristys on ainoa oikea tapa saada pultti kunnolla kiinni, noilla asteilla pultti venyy noin 0.6mm ja vetoa tulee luokkaa 7-8 tonnia. Tuo on arvio joka perustuu siihen että pultti on tuskin heikompaa ainetta kuin normi rakenneteräs.
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      Originally posted by kalevik View Post
                      Ei kun aloitat koko kiristyksen alusta. Jos pulttipyssy oli 1/2 tuuman karalla, ei se mitään mahda tuollaiselle pultille, eli jatkaisin samalla pultilla. Toki uusi on halpa ja yöunet jne....

                      Astekiristys on ainoa oikea tapa saada pultti kunnolla kiinni, noilla asteilla pultti venyy noin 0.6mm ja vetoa tulee luokkaa 7-8 tonnia. Tuo on arvio joka perustuu siihen että pultti on tuskin heikompaa ainetta kuin normi rakenneteräs.
                      Joo 1/2" pyssyllä mä sen naputin kiinni, tuskinpa se nyt on venynyt.

                      Taidan jatkaa samalla pultilla, muuten auton ajoon saanti venyy taas 2 viikolla. Täytyy askarrella astelevy jostain pahvista ja kiristää uusiksi.
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 957
                        • Salo

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Joo 1/2" pyssyllä mä sen naputin kiinni, tuskinpa se nyt on venynyt.

                        Taidan jatkaa samalla pultilla, muuten auton ajoon saanti venyy taas 2 viikolla. Täytyy askarrella astelevy jostain pahvista ja kiristää uusiksi.
                        Taidat olla jo pajalla, mutta nyt olisi hyvä tilaisuus suorittaa tutkimusta.

                        Eli merkkaa pultin asento ennenkuin löysäät sen, äläkä ota pulttia kokonaan irti. Kun olet saanut asteet vedettyä, havannoi mihin asti pulttipyssy jaksoi sen kiristää. Tällä tiedolla ei oikeastaan mitään tee, mutta kiinnostaa silti.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3517
                          • Raisio

                          Näistä rempoista olis kiva nähdä kuvia. En jokaista viestiä muista ulkoa eli kerkeskö hajonnut laahain aiheuttaa muita vaurioita, esim ketju-uraa vanossolenoidin kiinnityskohdan juureen ym paikkoihin vai vaihdettiin ennen rapinoita?
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • cba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 3464
                            • Ylivieska

                            https://www.youtube.com/watch?v=Lwa9p2ymU-U Mikäs sorvailuhomma tässä on tehty? :think Oispa noheva vaihtaa tiivisteet.
                            Last edited by cba; 16-11-2016, 11:46.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎