Keskilaahan lähtee. Sitä voi katsoa öljykorkin reiästä että kulkeeko ketju metallia vai muovia pitkin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 jakoketjun laahain ja vanos
Collapse
X
-
Ok, näytti että muovia enää olisi siinä laahaimen yläpäässä, kovin alas tota ei nähny. Ilmeisesti pääsee ketju sit olemaan niin löysällä ettei kiristimessä piisaa vara enää? Nythän siis tuolla ei uskalla yhtään ajaa ku ketju hakkaa johonki. Hieman ku antaa kierroksia tasaantuu ääni toki, mut eipä tohtisi paria sataa km ajaa kotia. Ei kukaan oo hätätapauksessa modannu tota kiristintä niin et yletteyis pidemmälle ja kiristäis ketjun? :think Olis vaan huomattavasti mukavampi tallis tuo työ tehä. Työkalujakin joutuis täs lainaamaan ties mistä.
Hieman silti ihmettelen asiaa, ku löyty juttua et koko laahain oli hajalla mut kone on silti käyny nätisti(lukuunottamatta vanosrallatusta joka ny aina kuuluu asiaan).
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOk, näytti että muovia enää olisi siinä laahaimen yläpäässä, kovin alas tota ei nähny. Ilmeisesti pääsee ketju sit olemaan niin löysällä ettei kiristimessä piisaa vara enää? Nythän siis tuolla ei uskalla yhtään ajaa ku ketju hakkaa johonki. Hieman ku antaa kierroksia tasaantuu ääni toki, mut eipä tohtisi paria sataa km ajaa kotia. Ei kukaan oo hätätapauksessa modannu tota kiristintä niin et yletteyis pidemmälle ja kiristäis ketjun? :think Olis vaan huomattavasti mukavampi tallis tuo työ tehä. Työkalujakin joutuis täs lainaamaan ties mistä.
Hieman silti ihmettelen asiaa, ku löyty juttua et koko laahain oli hajalla mut kone on silti käyny nätisti(lukuunottamatta vanosrallatusta joka ny aina kuuluu asiaan).
En ajaisi metriäkään. Kyllä noita on niin paljon hajonnut. Tosin kone on jo pitkään ollu täysi muovi ja alumiiniputua.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
260tkm kohdalla ei ollu vielä muovinpaloja öljypohjas. Ja käynti on ollu kohtuu nättiä lukuunottamatta pientä vanosääntelyä. Nyt meni sit kerrasta. Edellispäivänä ajettiin 200km ja auto sammutettiin, tänään päivällä käyntiin ja hirvee rallatus. Tosin emäntä ton ajo tänne, et en tiedä miltä se kuulosti ku pihaan tuli.
Comment
-
-
Joo itekin kyllä tulin siihen päätökseen. Pienimuotoinen osalista lähetetty marmorille jos keskiviikkoon meneessä ehtis saada osat. Ketjunkin siihen nyt listasin ku km niin paljo takana kuitenki, vaikka toivottelin pärjääväni ilman erikoistyökaluja. Periaatteeshan ei jaon pitäis muuttua jos merkkailee asennot hyvin ja laskee ketjun lenkit tarkasti. Vai onko tuhoon tuomittu idea?
Comment
-
-
Nämä osat olis nyt tilattuna. Kellään mitään lisättävää listaan? Maanantaina ehtii vielä laittaan lisää tilaukseen jos tarvetta. Vanhoilla rattailla ja vanoksilla ajattelin mennä, ei tästä mitään uutta oo aikomus tehä, muutaman tonnin autosta.
11311741746 jakoketju
11311741777 keskilaahain
11311745406 sivulaahain
11311741236 kiristinlaahain
11317531813 kiristin
11141436978 jakop. tiivisteet alap.
11141275466 kampuran stefa
11141741127 jakop. tiiviste yläp. syl 1-4
11141741128 jakop. tiiviste yläp. syl 5-8
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNämä osat olis nyt tilattuna. Kellään mitään lisättävää listaan? Maanantaina ehtii vielä laittaan lisää tilaukseen jos tarvetta. Vanhoilla rattailla ja vanoksilla ajattelin mennä, ei tästä mitään uutta oo aikomus tehä, muutaman tonnin autosta.
11311741746 jakoketju
11311741777 keskilaahain
11311745406 sivulaahain
11311741236 kiristinlaahain
11317531813 kiristin
11141436978 jakop. tiivisteet alap.
11141275466 kampuran stefa
11141741127 jakop. tiiviste yläp. syl 1-4
11141741128 jakop. tiiviste yläp. syl 5-8
Saa rempan varmaan imusarja paikallaan tehtyä mutta mieluummin sen irrottaisin ja siihen uudet tiivisteet + päätyihin. Lisäksi öljytikku pitää irrottaa niin sen o-renkaan ainakin itse aina vaihdan varmuudenvuoksi.
Vanos solenoideihi tarviit erikoispitkän hylsyn, helpoin tehdä itse jatkamalla normi hylsyä vaikka sopivalla putkella.
Joku työkalu millä pidät kiinni kampuran laipasta ja pitkä jatko millä väännät kuningaspultin auki. Kone kannattaa pyörittää käsin YKK ja ota huomioon ketjua vaihtaessa että vanos yksiköt tahtovat vääntäytyä perusasentoon joten voi tuottaa vähän päävaivaa.
Samaisesta syystä nokka ei vältämättä ole suorassa linjassa heti vaikka olisikin oikealla hampaalla.Last edited by Supa; 07-08-2015, 15:38.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNämä osat olis nyt tilattuna. Kellään mitään lisättävää listaan? Maanantaina ehtii vielä laittaan lisää tilaukseen jos tarvetta. Vanhoilla rattailla ja vanoksilla ajattelin mennä, ei tästä mitään uutta oo aikomus tehä, muutaman tonnin autosta.
11311741746 jakoketju
11311741777 keskilaahain
11311745406 sivulaahain
11311741236 kiristinlaahain
11317531813 kiristin
11141436978 jakop. tiivisteet alap.
11141275466 kampuran stefa
11141741127 jakop. tiiviste yläp. syl 1-4
11141741128 jakop. tiiviste yläp. syl 5-8
Venakopan tiivisteet lisäisin myös listaan, mutta kuitenkin vähintään:
11121437395 Rubber seal
joita menee n.25kpl, ei tuu kiristymään uusi taikka vanha tiiviste jos nuo on jo antautuneet.
Saattaa sen jakop. alapään kopan saada irti vesipumpun kanssakin, mutta muistaakseni siitä lohkoonkin asti pultteja pari menee,
että voi tiiviste antautua välistä jokatapauksessa, eli suosittelen vaihtamaan.
Ja sit ku o vesipumppu kädessä ni samalla vaivalla vaihtaa kansien väliputkelle menevien putkien o-renkaat, edes pumpun päähän, jos ei imusarjaa irroita, jolloin...
Nuo nyt ainakin luokittelisin niin, että on mahdollisuus pieneen säästöön, tai isoon vitutukseen kera jälkiviisauden.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Kuningaspultti oli hyvä huomio, se ny ainakin pitää hommata. Venakopan, imusarjan ja ö-pohjan tiivisteet on vaihdettu muutama kymmenen tuhatta sitten. Ajatus oli etteivät olisi vielä kovettuneet..?
Muita pultteja en kyllä ajatellu vaihtaa. Vesipumppukin on kohtuu tuore, mut tiivisteet sinne vois tietty olla asiaa vaihtaa. :think Kaikki erikoistyökalut tulee marmorilta lainaan samalla ku haen osat.
Comment
-
-
Täälläkin alkavaa vanos rallattelua kylmäkäynnistäessä ja kuumana tyhjäkäynnillä, kysymys kuuluukin.
Onko Pk seudulla ketään osaavaa vanos remontin tekijää. Samalla myös laahaimet vaihtoon.
Merkkihuolto ei nappaa oletettavan suuren hintansa takia ja monellakaan nyrkkipajalla ei varmaan tarvittavia erikoistyökaluja ole.
Ennemmin maksan jollekkin ko remontin osaavalle ja työkalut omaavalle harrastajalle harrastamisrahaa.
Comment
-
-
No niin, keskilaahaimesta oli koko pinta kadonnut ja sivulaahain oli pieninä paloina. On toi uus sivullahain kyllä niin heiveröistä tekoa et miten tommonen edes voi kestää tuolla, huh huh. Eipä näitä kyllä ilman erikoistyökaluja kovin helpolla sais kohdalleen, joten mäihä kävi ku sai ne lainaan sopivasti.
Otin tosiaan lisää osia vielä tohon, ne solenoidien tiivisteet, ö-pohjan tiiviste, tikun o-rengas, tais olla jotain muutakin... Yks minkä olis kans voinu ottaa oli toi huohotuksen öljyerotin. Oli toi "kumikaulus" sen yläliitännästä kadonnut kokonaan, eli käytännössä oli irti ja pois toiminnasta koko separaattori. Pitää keksiä siihen joku letkunpätkä...
Comment
-
-
Niin kysäistään nyt vielä toisestakin jutusta... Mikähän merkitys tolla saastepumpun letkulla nro. 9 on, tai koko laitteella? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2284 (11721438264)
Voiko sen vuotaminen aiheuttaa nykimistä pakkaskeleillä? Toi letku oli semmosta haperoa muovista haitariletkua johon napsahteli halkeamia kun sitä vähä käänti. Varmaan oli jo valmiiksi rikki enneminkin. Eihän sitä nyt tähän hätään tietty saa mistään. Pitää yrittää korjata jollain konstilla.
Comment
-
Comment