Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B25 523 Nesteet sekaisin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    #16
    Originally posted by ilzzu View Post
    no on kyllä ollut hintava homma.. itellä makso 12venan vaihto 900+ osat..:think:think
    onko tuossa nyt hirveesti sitten eroa hinnassa vrt. 900 ja 1000€ vaihda/vaihdata nyt hyvä mies ne nesteet ennen kun alat kansiremontin hintoja edes kyselemään eli jos siellä on edellisellä omistajalla(?) menny ajossa se vesipumppu niinku mulla teki niin ON tietysti mahdollista että kansipahvi on palanut jos on oikeasti käynyt kuumana ja pitkän aikaa, mutta jos ei mitenkään oireile ajossa (nosta lämpöjä tms.) eikä hävitä öljyä tai nesteitä niin älä turhaan mene mihinkään pajalle sitä viemään..
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • JonDDu91
      Newbiemmer
      • Jan 2011
      • 12
      • Pk-seutu

      #17
      Jeps. Menee jäähdytysjärjestelmän koeponnistukseen ja samalla vaihtavat nesteet jos pitää paineet. Hyvät on kyllä mönjät paisarissa ja alavesiletku ei lämpeä / lämpeää todella hitaasti vaikka mittari on normilämmöissä. Mutta painetestissä selviää lisää.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #18
        Eihän se alavesiletku paljoa lämpene, talvella varsinkaan.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • JonDDu91
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 12
          • Pk-seutu

          #19
          Dodii. Vika korjattu. Tosiaanki kansipahvi oli paskana joten se on vaihdatettu, ja olipa kakkospytyn kohdalla kannenpulttien kierteet hajalla. Samalla vaihtoivat myös jonku sähkötuulettimen, koska sen viallisuuden takia kuulemma oli keittänyt. Itse käsitin kyllä, että autoa jäähdyttää visko mutta ilmeisesti en ole kyllin fiksu..

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #20
            Originally posted by JonDDu91 View Post
            Samalla vaihtoivat myös jonku sähkötuulettimen, koska sen viallisuuden takia kuulemma oli keittänyt. Itse käsitin kyllä, että autoa jäähdyttää visko mutta ilmeisesti en ole kyllin fiksu..
            On kyllä höpöpuhetta, että viallisen sähkötuulettimen vuoksi 523i:n moottori keittää. Moottorin jäähdytyksen hoitaa viskoflekti, kuten sanoitkin ja sähköflektin tehtävä on pitää ilmastoinnin kenno viileänä.
            Saitko "viallisen" sähkötuulettimen itsellesi? Noista menee yleensä rikki vain etuvastukset...
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • JonDDu91
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 12
              • Pk-seutu

              #21
              Ei oo vanhaa flektiä, mut jälkeenpäin ajateltuna kuulostikin tuo sähkötuuletin selitys hieman erikoiselta. Mutta kuulemma oli alkanut keittää kun olivat ilmailleet pahvin vaihdon jälkeen. Täytyypä huomenna tutkia ettei vaan olisivat viskoa vaihtaneet. Työnjohtaja kuitenkin puhuin kokoajan sähkötuulettimesta ja samoin lukee kuitissa.

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #22
                Originally posted by JonDDu91 View Post
                Mutta kuulemma oli alkanut keittää kun olivat ilmailleet pahvin vaihdon jälkeen.


                Jos moottori on ehjä ja pahvin vaihdon jälkeen kone alkaa keittämään, niin se on ilmattu huonosti tai ilmausta on parhaillaan tekemässä joku poropeukalo, jolta pitäisi katkoa kädet.
                Sähköflekti ei aiheuta moottorin keittämistä ja 523i:ssä se pyörii vain ilmastoinnin ollessa päällä.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • JonDDu91
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 12
                  • Pk-seutu

                  #23
                  Täytyypä marssia paikalliseen huoltoliikkeeseen ilmaisemaan tyytyväisyys! Tuhannet kiitokset!

                  Comment

                  • sleepertuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 662
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by kaol View Post
                    Noista menee yleensä rikki vain etuvastukset...
                    Toikin on älyttömän helppo testata siitä "lisä" releboksista kuskin lokasuojan päältä syöttämällä jännitettä niiden releiden ohi.

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #25
                      Originally posted by kaol View Post
                      Sähköflekti ei aiheuta moottorin keittämistä ja 523i:ssä se pyörii vain ilmastoinnin ollessa päällä.
                      ... paitsi jos visko on rikki ja sähkötuuletin myös on rikki. Sähkötuuletin pyörii myös jokaikisessä bmwssä missä sellainen tehtaalta on, niissä tilanteissa varajärjestelmänä kun moottori uhkaa ylikuumentua esimerkiksi viallisen viskon tapauksessa. Näinollen joku saattaa ajella viallisella viskolla pitkäänkin jos sähköflekti vain toimii. Sitten kun sekään ei enää toimi ja seistään pitkään parkissa /ruuhkassa moottori käyden seurauksena on keittäminen jos kuski ei ole hereillä. Chek controllilla varustetut autot kyllä hälyttävät lämpöjen noususta myös gongilla ja vilkkuvalla tekstillä.
                      Toki tässä tapauksessa kannentiivisteen vuoto saattaa olla aiheutunut pettäneistä lohkon kierteistä.
                      Ilmatessa ei missään vaiheessa tule antaa lämpöjen mennä punaiselle, sen verran hereillä pitää olla...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎