Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 ääni jakopäästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5541
    • Kankaanpää

    #61
    Vois tulla ihan piruuttansa kattoon, että millanen kaveri siellä oikeen on. Täällä nimittämäsi 'asiantuntijat' neuvoivat parhaan mukaan sua ja palkaksi annoit pelkkää vittuilua. Hienoa, jos sait paskarakkineen myytyä pienellä voitolla.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • Suksipoika
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 80
      • sjk

      #62
      Lainataas tätä topiccia vähän. Eli autona 540i -00 ja kone kai se vanoksellinen.

      "Vikana" lämpöisenä kuuluva lievä "napina" "rallatus" miksikä kukakin sen haluaa nimittää :think ? Kylmänä käy todella siististi(ns. sukkasillaan) ja pehmeästi. Ehkä kylmänä kun laittaa käyntiin kuuluu samalla kun käynnistyy pientä nakutusta.

      Eli hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, lähdenkö vaihtamaan suoraan tuon ketjunkiristimen vai onko kyse vanoksen suunnalta tulevasta lotinasta, vai kenties jostain muusta.

      Tänään vaihdettiin koneeseen castrol magnatec 5-40w öljyt ja ääni jotenkin ei kuulu enään niin tiheästi kuin ennen???

      Niin ja sellainen vielä että tyhjäkäynnillä kun on niin välistä käy kierrokset tosi alhaalla ja sit nostattaa ja joskus jopa sammuu kun laskee kierrokset, lambda vaihdettu juuri. Muuten kyllä pelittää hyvin ja vedot tuntuu olevan tallessa..
      Muutama bmw ollut

      Comment

      • Timelord
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 504
        • Loimaa

        #63
        [QUOTE=Suksipoika;2847338]Lainataas tätä topiccia vähän. Eli autona 540i -00 ja kone kai se vanoksellinen.

        "Vikana" lämpöisenä kuuluva lievä "napina" "rallatus" miksikä kukakin sen haluaa nimittää :think ? Kylmänä käy todella siististi(ns. sukkasillaan) ja pehmeästi. Ehkä kylmänä kun laittaa käyntiin kuuluu samalla kun käynnistyy pientä nakutusta.


        Mitä ajettu? omassa pamahti keskilaahain 200 tkm:ssä. Kaikki hilut tuli vaihdettua uusiin joten päättelin että omassa edelleen kuuluva raksutus lämpimänä johtunee vanoksista/ nostajista. Kylmänä käy äänettömästi.

        Ja se ääni kun keskilaahuri on antautunut muistutti omassa tyhjäkäynnillä niinkuin esm pakosarja olis hiukan vuotanut. Ropisihan se pienillä kierroksilla myöskin kuin sepelimylly.

        Jos innostusta riittää niin ota alempi öljypohja pois ja kurkkaa löytyykö "muovi"silppua/ kappaleita. Myös öljypumpun imusihti kannattaa tsekata ettei siellä ole mitään kököä... :think
        W201 2,5D
        W123 280ce
        E21 316
        ex-E60 530ia
        ex-E53 4,4i
        ex-E39 523i
        ex-E34 520ia
        ex-E21 318i

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #64
          Vanoksethan noissa pitää ihan poikkeuksetta "klak, klak, klak" tyyppistä ääntä koneen ollessa kuuma, ei haittaa mitään ---> Kovaa ajoa
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Suksipoika
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 80
            • sjk

            #65
            ajettu 223tkm, itsekkin ajattelin että tuo vanos pitää vähän ääntä "toivottavasti".

            Auttaako vanoksien tiivisteiden vaihto tai joku muu, vai suosistako uusia vanosyksiköitä tilalle? Ei tuo nyt niin paljoa itseä haittaa, jos ääni siitä on, mutta jos ääni jostain muusta ja pääsee rikkomaan jotain.? Kiristintäkö ei kannata lähteä vaihtamaan vielä?

            Niin ja timelord: Kuuluiko sulla laaharista ääni kylmänä(kin) vai pelkästään lämpöisenä? Ei mulla omasta mielestä kierroksia nostamalla käy kuin sementtikones, ehkä naputes hiukan tihentyy kierroksien myötä(ja miten toi vanos, pitääkö kierroksillakin ääntä vai pelkästään joutokäynnillä?) , niin ja sepelimyllyn äänikö hävisi keskilaahurin vaihdolla?

            Niin ja kiitokset vinkeistä.
            Last edited by Suksipoika; 24-10-2012, 21:11.
            Muutama bmw ollut

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #66
              Vanokset vaihtoon vaan jos haluaa äänestä eroon
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Timelord
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 504
                • Loimaa

                #67
                Originally posted by Suksipoika View Post
                ajettu 223tkm, Kiristintäkö ei kannata lähteä vaihtamaan vielä?

                Niin ja timelord: Kuuluiko sulla laaharista ääni kylmänä(kin) vai pelkästään lämpöisenä? Ei mulla omasta mielestä kierroksia nostamalla käy kuin sementtikones, ehkä naputes hiukan tihentyy kierroksien myötä(ja miten toi vanos, pitääkö kierroksillakin ääntä vai pelkästään joutokäynnillä?) , niin ja sepelimyllyn äänikö hävisi keskilaahurin vaihdolla?

                Niin ja kiitokset vinkeistä.
                Kiristin kannattaa vaihtaa, omassa alkuperäinen kiristin oli jousen puolesta ihan löystynyt. Marmorilla kustantaa ~100e.

                Ennen remonttia kylmänä kävi äänettömästi, lämpimänä raksutuksen lisäksi kuului sellanen kahnaava ääni, vaimea tosin. Silloin ajattelin että 8- mukisesta jotain mekaanista ääntä pitääkin kuulua. Joskus startatessa kilisikolisiraksutti myös hiukan kovaäänisesti sen sekunnin kunnes hiljeni. Näin jälkeenpäin ajateltuna yksi syy tuohon raksutukseen ehkä oli juurikin ehtoopuolella oleva kiristin joka päästi jakoketjun löystymään ja startatessa sitten öljynpaine korjasi tilanteen... Noh, olettamuksia kuitenkin näin jälkikäteen.

                Siis se sementtimyllyvertaus oli jo keskilaahuri antautuneena. Rojut vaihtaen hiljeni, ketju kun siellä löysänä ropisteli pitkin sisuskaluja.

                Mulla, olettaen siis että vanokset ääntää, raksutus lisääntyy tyhjäkäynniltä kierroksille kunnes sitten hiljenee. Tosin ei tämä mun mielestä mitään kovaäänistä raksutusta ole...

                Muutama video äänistä:

                Tällaista kuului ennen remonttia kunnossa ollessa sekä nykyään rempan jälkeen, vanoksiltahan tuo vaikuttais tulevan:



                Tällaista kuului kun keskilaahuri oli korkannut:


                Aika selvät erot, think...
                Last edited by Timelord; 26-10-2012, 12:36. Reason: Viteolinkkiä äänimailman selventämisex
                W201 2,5D
                W123 280ce
                E21 316
                ex-E60 530ia
                ex-E53 4,4i
                ex-E39 523i
                ex-E34 520ia
                ex-E21 318i

                Comment

                • Suksipoika
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 80
                  • sjk

                  #68
                  Jees kyllähän se taitaa 90% varmuudella vanoksesta ääni tulla, joten kovaa ajoa vaan kuten joku jo sanoikin.

                  Tuota tuota, pitääköhän aloittaa uus topic vai jatkaa tähän, kun tuosta sammumishommasta tyhjäkäynnillä meinasin. Joskus kun käynnistää koneen ja lähtöö liikenteeseen niin meinaa tukehtua alle 1000rpm ja satunnaista pätkäisyä tasakaasulla ajaessa. Olisko ääniä ilmamäärämittarille, kun nyppäsin äsken johdon irti ja kävin ajelees niin ei nykiny eikä tyhjäkäynti seilaillut, mutta taas muuten suuremmilla kuin 2trpm kierroksilla "tukehtui" eikä toiminut kunnolla, vissiin ihan normaalia kun johto irti(?), kun imm kytkettynä vedot tallella mutta alakierroksilla sitten taas on pienimuotoisia ongelmia.

                  Ihmetyttää vaan kun se oli vaihdettu alle 30tkm sitten, mutta merkki on KAE (made in germany) eikä boschilaanen. Onkos tässä vanoksellisessa 4.4l eri mallinen imm kuin vanhemmassa?
                  Muutama bmw ollut

                  Comment

                  • Korpraali
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 524
                    • Turku

                    #69
                    Onkos joku jo jaksanut vaihtaa tuohon M62TU koneeseen noita Beisan Systemssin vanos tiivisteitä? Auttoko mitään? :think
                    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #70
                      Otin kammen rattaan uuden ja ketjun. Laahaimet yms tarvittava. Myös ketjun kiristimien laahaimet 4kpl.

                      Tarviiko/kannattaako nokkien ketjua vaihtaa?
                      Vai pitäiskö laittaa vanhat ketjut/rattaat samoin päin takaisin?

                      Pakonokan ratas tuskin paljon maksaa, mutta imu tulee vanoksen mukana, niin en sitä kehtais ostaa kun maksaa reilusti. Järkeilin että vanhat osat pitäisi pelata hyvin kunhan laittaa samoille positioille kuin oli aiemmin.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • igmas
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 128
                        • Vaasa

                        #71
                        Minun ostoslista kun tein rempaa kesäällä

                        Order 30095 + 30180 + 30300 Partacus.de
                        BMW: 11127568809 (Bundschraube) 14,22 €
                        BMW: 11141435023 (Dichtungsflansch) 12,20 €
                        BMW: 11311731952 (Torxschraube) 4,14 €
                        BMW: 11431707164 (O-Ring) 2,84 €
                        BMW: 12317507996 (Dichtring für Generat) 11,86 €
                        BMW: 11311435028 (Gleitstück) 16,88 €
                        BMW: 11511731372 (Dichtung asbestfrei) 3,00 €
                        BMW: 11311741254 (Torxschraube) 6,84 €
                        BMW: 11151705272 (Ölabscheider) 44,03 €
                        shipping costs: DPD; 3 bis 6 delivery time in days; 5kg weight; 24,31 €
                        140,32 €

                        BMW: 33306760587 (Sechskantmutter mit F) 3,72 €
                        BMW: 33326760668 (Bundmutter selbstsich) 2,08 €
                        BMW: 07119932850 (Sicherungsscheibe) 0,52 €
                        BMW: 07119931096 (Unterlegscheibe) 4,16 €
                        BMW: 11311741808 (Torxschraube) 25,24 €
                        BMW: 33321139132 (Bundschraube) 14,52 €
                        50,24 €

                        BMW: 11141736758 (Dichtring) 2,40 €
                        BMW: 07119906361 (O-Ring) 1,72 €
                        4,12 €

                        Order 29189 Partacus.de
                        BMW: 11231736585 (Bundschraube) 13,33 €
                        BMW: 11311741236 (Spannschiene) 90,79 €
                        BMW: 16111184664 (Tankverschluss nicht ) 11,08 €
                        BMW: 11311745406 (Führungsschiene) 25,70 €
                        shipping costs: DPD; 3 bis 6 delivery time in days; 5kg weight; 24,31 €
                        165,21 €

                        Order 2737291 Autodoc.fi
                        30922 Kierretulppa, öljypohja 1,99 €
                        301540 Tiiv.rengas,moott.öljytasosensori 5,99 €
                        326.240 Tiiviste, jakopäänkotelo 8,99 €
                        326.110 Tiiviste, jakopäänkotelo 8,99 €
                        12176 Akselitiiviste, kampiakseli 9,99 €
                        457429141 Öljynsuodatin 10,99 €
                        633.463 Tiivistesarja, jakopäänkotelo 11,99 €
                        634.450 Tiiviste, öljypohja 17,99 €
                        99 11 0230 Jakoketju 59,99 €
                        11311741777 Ohjauskisko, jakoketju (OEM Från Käyttöauto) 109,40 €
                        246,31 €

                        BMW: 11411438280 (Ölpumpe) 251,26 €
                        BMW: 11421713597 (O-Ring) 1,92 €
                        BMW: 11421288890 (O-Ring) 1,92 €
                        BMW: 11421736260 (Ölleitung) 18,68 €
                        BMW: 11421741129 (O-Ring) 1,92 €
                        BMW: 11511731372 (Dichtung asbestfrei) 3,00 €
                        BMW: 11421729171 (Ölleitung) 16,15 €
                        294,85 €

                        Video että miksi lähdin tätä tekee


                        Aina ei saa hyvää ja ainoa osa mitä hain marmorilta.


                        olivat kuin näkkileipää kun niihin koski





                        Lähti osa ylempi öljypohjan tiiviste mukaan. Kun ottaa irti toi alempi osa niin kannataa katoo että ei tuu mukaan.

                        Last edited by igmas; 26-11-2016, 23:40. Reason: Videoita ja kuvia
                        EXiä.
                        VW Jetta 1.4 1985
                        Honda Civic 1.4 2001
                        E34 518i 1989
                        E36 325i 1992
                        VW Golf III 1.8 1995
                        VW Passat 1.8T 1998
                        e38 735i 1999
                        E38 750i 2001

                        Nyt:
                        Lexus S190 GS450H 2007

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎