Vois tulla ihan piruuttansa kattoon, että millanen kaveri siellä oikeen on. Täällä nimittämäsi 'asiantuntijat' neuvoivat parhaan mukaan sua ja palkaksi annoit pelkkää vittuilua. Hienoa, jos sait paskarakkineen myytyä pienellä voitolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 ääni jakopäästä
Collapse
X
-
MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
-
-
Lainataas tätä topiccia vähän. Eli autona 540i -00 ja kone kai se vanoksellinen.
"Vikana" lämpöisenä kuuluva lievä "napina" "rallatus" miksikä kukakin sen haluaa nimittää :think ? Kylmänä käy todella siististi(ns. sukkasillaan) ja pehmeästi. Ehkä kylmänä kun laittaa käyntiin kuuluu samalla kun käynnistyy pientä nakutusta.
Eli hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, lähdenkö vaihtamaan suoraan tuon ketjunkiristimen vai onko kyse vanoksen suunnalta tulevasta lotinasta, vai kenties jostain muusta.
Tänään vaihdettiin koneeseen castrol magnatec 5-40w öljyt ja ääni jotenkin ei kuulu enään niin tiheästi kuin ennen???
Niin ja sellainen vielä että tyhjäkäynnillä kun on niin välistä käy kierrokset tosi alhaalla ja sit nostattaa ja joskus jopa sammuu kun laskee kierrokset, lambda vaihdettu juuri. Muuten kyllä pelittää hyvin ja vedot tuntuu olevan tallessa..Muutama bmw ollut
Comment
-
-
[QUOTE=Suksipoika;2847338]Lainataas tätä topiccia vähän. Eli autona 540i -00 ja kone kai se vanoksellinen.
"Vikana" lämpöisenä kuuluva lievä "napina" "rallatus" miksikä kukakin sen haluaa nimittää :think ? Kylmänä käy todella siististi(ns. sukkasillaan) ja pehmeästi. Ehkä kylmänä kun laittaa käyntiin kuuluu samalla kun käynnistyy pientä nakutusta.
Mitä ajettu? omassa pamahti keskilaahain 200 tkm:ssä. Kaikki hilut tuli vaihdettua uusiin joten päättelin että omassa edelleen kuuluva raksutus lämpimänä johtunee vanoksista/ nostajista. Kylmänä käy äänettömästi.
Ja se ääni kun keskilaahuri on antautunut muistutti omassa tyhjäkäynnillä niinkuin esm pakosarja olis hiukan vuotanut. Ropisihan se pienillä kierroksilla myöskin kuin sepelimylly.
Jos innostusta riittää niin ota alempi öljypohja pois ja kurkkaa löytyykö "muovi"silppua/ kappaleita. Myös öljypumpun imusihti kannattaa tsekata ettei siellä ole mitään kököä... :thinkW201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
Vanoksethan noissa pitää ihan poikkeuksetta "klak, klak, klak" tyyppistä ääntä koneen ollessa kuuma, ei haittaa mitään ---> Kovaa ajoaNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
ajettu 223tkm, itsekkin ajattelin että tuo vanos pitää vähän ääntä "toivottavasti".
Auttaako vanoksien tiivisteiden vaihto tai joku muu, vai suosistako uusia vanosyksiköitä tilalle? Ei tuo nyt niin paljoa itseä haittaa, jos ääni siitä on, mutta jos ääni jostain muusta ja pääsee rikkomaan jotain.? Kiristintäkö ei kannata lähteä vaihtamaan vielä?
Niin ja timelord: Kuuluiko sulla laaharista ääni kylmänä(kin) vai pelkästään lämpöisenä? Ei mulla omasta mielestä kierroksia nostamalla käy kuin sementtikones, ehkä naputes hiukan tihentyy kierroksien myötä(ja miten toi vanos, pitääkö kierroksillakin ääntä vai pelkästään joutokäynnillä?) , niin ja sepelimyllyn äänikö hävisi keskilaahurin vaihdolla?
Niin ja kiitokset vinkeistä.Last edited by Suksipoika; 24-10-2012, 21:11.Muutama bmw ollut
Comment
-
-
Originally posted by Suksipoika View Postajettu 223tkm, Kiristintäkö ei kannata lähteä vaihtamaan vielä?
Niin ja timelord: Kuuluiko sulla laaharista ääni kylmänä(kin) vai pelkästään lämpöisenä? Ei mulla omasta mielestä kierroksia nostamalla käy kuin sementtikones, ehkä naputes hiukan tihentyy kierroksien myötä(ja miten toi vanos, pitääkö kierroksillakin ääntä vai pelkästään joutokäynnillä?) , niin ja sepelimyllyn äänikö hävisi keskilaahurin vaihdolla?
Niin ja kiitokset vinkeistä.
Ennen remonttia kylmänä kävi äänettömästi, lämpimänä raksutuksen lisäksi kuului sellanen kahnaava ääni, vaimea tosin. Silloin ajattelin että 8- mukisesta jotain mekaanista ääntä pitääkin kuulua. Joskus startatessa kilisikolisiraksutti myös hiukan kovaäänisesti sen sekunnin kunnes hiljeni. Näin jälkeenpäin ajateltuna yksi syy tuohon raksutukseen ehkä oli juurikin ehtoopuolella oleva kiristin joka päästi jakoketjun löystymään ja startatessa sitten öljynpaine korjasi tilanteen... Noh, olettamuksia kuitenkin näin jälkikäteen.
Siis se sementtimyllyvertaus oli jo keskilaahuri antautuneena. Rojut vaihtaen hiljeni, ketju kun siellä löysänä ropisteli pitkin sisuskaluja.
Mulla, olettaen siis että vanokset ääntää, raksutus lisääntyy tyhjäkäynniltä kierroksille kunnes sitten hiljenee. Tosin ei tämä mun mielestä mitään kovaäänistä raksutusta ole...
Muutama video äänistä:
Tällaista kuului ennen remonttia kunnossa ollessa sekä nykyään rempan jälkeen, vanoksiltahan tuo vaikuttais tulevan:
Tällaista kuului kun keskilaahuri oli korkannut:
Aika selvät erot, think...W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
Jees kyllähän se taitaa 90% varmuudella vanoksesta ääni tulla, joten kovaa ajoa vaan kuten joku jo sanoikin.
Tuota tuota, pitääköhän aloittaa uus topic vai jatkaa tähän, kun tuosta sammumishommasta tyhjäkäynnillä meinasin. Joskus kun käynnistää koneen ja lähtöö liikenteeseen niin meinaa tukehtua alle 1000rpm ja satunnaista pätkäisyä tasakaasulla ajaessa. Olisko ääniä ilmamäärämittarille, kun nyppäsin äsken johdon irti ja kävin ajelees niin ei nykiny eikä tyhjäkäynti seilaillut, mutta taas muuten suuremmilla kuin 2trpm kierroksilla "tukehtui" eikä toiminut kunnolla, vissiin ihan normaalia kun johto irti(?), kun imm kytkettynä vedot tallella mutta alakierroksilla sitten taas on pienimuotoisia ongelmia.
Ihmetyttää vaan kun se oli vaihdettu alle 30tkm sitten, mutta merkki on KAE (made in germany) eikä boschilaanen. Onkos tässä vanoksellisessa 4.4l eri mallinen imm kuin vanhemmassa?Muutama bmw ollut
Comment
-
-
Otin kammen rattaan uuden ja ketjun. Laahaimet yms tarvittava. Myös ketjun kiristimien laahaimet 4kpl.
Tarviiko/kannattaako nokkien ketjua vaihtaa?
Vai pitäiskö laittaa vanhat ketjut/rattaat samoin päin takaisin?
Pakonokan ratas tuskin paljon maksaa, mutta imu tulee vanoksen mukana, niin en sitä kehtais ostaa kun maksaa reilusti. Järkeilin että vanhat osat pitäisi pelata hyvin kunhan laittaa samoille positioille kuin oli aiemmin.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Minun ostoslista kun tein rempaa kesäällä
Order 30095 + 30180 + 30300 Partacus.de
BMW: 11127568809 (Bundschraube) 14,22 €
BMW: 11141435023 (Dichtungsflansch) 12,20 €
BMW: 11311731952 (Torxschraube) 4,14 €
BMW: 11431707164 (O-Ring) 2,84 €
BMW: 12317507996 (Dichtring für Generat) 11,86 €
BMW: 11311435028 (Gleitstück) 16,88 €
BMW: 11511731372 (Dichtung asbestfrei) 3,00 €
BMW: 11311741254 (Torxschraube) 6,84 €
BMW: 11151705272 (Ölabscheider) 44,03 €
shipping costs: DPD; 3 bis 6 delivery time in days; 5kg weight; 24,31 €
140,32 €
BMW: 33306760587 (Sechskantmutter mit F) 3,72 €
BMW: 33326760668 (Bundmutter selbstsich) 2,08 €
BMW: 07119932850 (Sicherungsscheibe) 0,52 €
BMW: 07119931096 (Unterlegscheibe) 4,16 €
BMW: 11311741808 (Torxschraube) 25,24 €
BMW: 33321139132 (Bundschraube) 14,52 €
50,24 €
BMW: 11141736758 (Dichtring) 2,40 €
BMW: 07119906361 (O-Ring) 1,72 €
4,12 €
Order 29189 Partacus.de
BMW: 11231736585 (Bundschraube) 13,33 €
BMW: 11311741236 (Spannschiene) 90,79 €
BMW: 16111184664 (Tankverschluss nicht ) 11,08 €
BMW: 11311745406 (Führungsschiene) 25,70 €
shipping costs: DPD; 3 bis 6 delivery time in days; 5kg weight; 24,31 €
165,21 €
Order 2737291 Autodoc.fi
30922 Kierretulppa, öljypohja 1,99 €
301540 Tiiv.rengas,moott.öljytasosensori 5,99 €
326.240 Tiiviste, jakopäänkotelo 8,99 €
326.110 Tiiviste, jakopäänkotelo 8,99 €
12176 Akselitiiviste, kampiakseli 9,99 €
457429141 Öljynsuodatin 10,99 €
633.463 Tiivistesarja, jakopäänkotelo 11,99 €
634.450 Tiiviste, öljypohja 17,99 €
99 11 0230 Jakoketju 59,99 €
11311741777 Ohjauskisko, jakoketju (OEM Från Käyttöauto) 109,40 €
246,31 €
BMW: 11411438280 (Ölpumpe) 251,26 €
BMW: 11421713597 (O-Ring) 1,92 €
BMW: 11421288890 (O-Ring) 1,92 €
BMW: 11421736260 (Ölleitung) 18,68 €
BMW: 11421741129 (O-Ring) 1,92 €
BMW: 11511731372 (Dichtung asbestfrei) 3,00 €
BMW: 11421729171 (Ölleitung) 16,15 €
294,85 €
Video että miksi lähdin tätä tekee
Aina ei saa hyvää ja ainoa osa mitä hain marmorilta.
olivat kuin näkkileipää kun niihin koski
Lähti osa ylempi öljypohjan tiiviste mukaan. Kun ottaa irti toi alempi osa niin kannataa katoo että ei tuu mukaan.
EXiä.
VW Jetta 1.4 1985
Honda Civic 1.4 2001
E34 518i 1989
E36 325i 1992
VW Golf III 1.8 1995
VW Passat 1.8T 1998
e38 735i 1999
E38 750i 2001
Nyt:
Lexus S190 GS450H 2007
Comment
-
Comment