Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d TURBO hajalla..HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DriveFast
    BTCF Member
    • Apr 2010
    • 165
    • Turku

    #16
    Itsellä niin ikään professional motorsilla ollut ahdin huollossa ja kyllä tuo hyvin on toiminut jo tuollaiset 30tkm.. Öljyä tuosta jostain vuotaa ja kun tuosta kysyin ko firmasta, ni sain seuraavanlaisen vastauksen:
    "Jos on lastutettu ja muutenkin kovilla, voi männät päästää hieman ohi. Siis kampiakammioon tulee hieman liikaa painetta ja silloin turbon paluuöljyn palaaminen öljypohjaan häiriintyy ja turbon männänrengastiivisteet alkavat hieman itkeä.Vika ei ole vakava turbolle jos toiminta muuten on täysin OK."

    Tiedä sitten onko todella näin, vai kusetetaanko vaan tietämätöntä? :P Tosiaan vedoissa ei mitään valittamista, öljyä ei häviä, eikä poljettaessa sinistä pöllyä tule..
    BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
    Exät:
    BMW e46 330i: 231hp/300Nm
    BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
    Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
    Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

    Comment

    • Torppa
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 291
      • Vihti

      #17
      Originally posted by WSE1 View Post
      Ns. Valtuutetut eivät tietääkseni korjaa (= eivät saa korjata garretin kiellon vuoksi) johdesiivillä säätyviä ahtimia.
      Kuitenkin myös Suomesta läytyy muutama paikka jotka korjaavat näitäkin (hyviä kokemuksia seuraavista),
      http://www.professionalmotor.fi/ ainakin korjaa, myös vaihtoturboja voi olla.
      http://www.kh-motors.fi/ saattaa myös korjata?
      '

      KH-motorssin, Kari Hätönen noudattaa myöskin garretilta tullutta kieltoa.
      Sanoi kyllä, että jos muutostöitä ahtimeen tehdään niin sitten korjaus/kunnostustyöt hoituvat siihen. Eli alkuperäistä vastaavaksi ei saa siellä korjautettua. Soittelin nimittäin sinne pari viikkoa takaperin.
      Kyseessä oli siis garret gt2260v
      Last edited by Torppa; 04-10-2011, 20:48. Reason: typo
      ------------------------------------------------
      Entiset:
      E61 535D M-sport 11/-05
      E61 535D M-sport 12/-04
      E46 330D Touring 11/-03
      E36 325i Coupe 8/-92
      E30 318i Coupe -89

      Comment

      • Alpina E34
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1122
        • Masku

        #18
        Mistäs saisi halvimmalla uuden hyrrän? Auto E39 530D -02.

        Turboladerista jo kysyin. Tuohon vielä rahdit päälle:

        OE-Nr.: 11652248906
        Part-Nr.: 454191-5015S

        Manufacturer: BMW
        Vehicle Type: 530 d
        Year: 8/98-3/05
        Engine: M57 D30 6 Zyl.
        Capacity cubic: 2926
        Engine power: 135 & 142 KW / 184 & 193 PS

        Price: 690,00 EURO
        Tax/Vat: 131,10 EURO
        ------------------------
        Total: 821,10 EURO
        E34 Lenz 536ds -89

        E34 osille tarve:
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
        Originally posted by T3
        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by Alpina E34 View Post
          Mistäs saisi halvimmalla uuden hyrrän? Auto E39 530D -02.

          Turboladerista jo kysyin. Tuohon vielä rahdit päälle:

          OE-Nr.: 11652248906
          Part-Nr.: 454191-5015S

          Manufacturer: BMW
          Vehicle Type: 530 d
          Year: 8/98-3/05
          Engine: M57 D30 6 Zyl.
          Capacity cubic: 2926
          Engine power: 135 & 142 KW / 184 & 193 PS

          Price: 690,00 EURO
          Tax/Vat: 131,10 EURO
          ------------------------
          Total: 821,10 EURO


          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            #20
            Onko teillä näistä minkä verran käyttökokemusta?

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #21
              Originally posted by Tojopa View Post
              Onko teillä näistä minkä verran käyttökokemusta?
              euroopassa näitä on myyty todella paljon ja hyvin on kuulemma kestänyt.viime vuodesta asti ollut myynnissä.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Alpina E34
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1122
                • Masku

                #22
                Kiitoksia! Kokeillaan tuota
                E34 Lenz 536ds -89

                E34 osille tarve:
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                Originally posted by T3
                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                Comment

                • Tofu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 515
                  • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                  #23
                  Ihan miellenkiinnosta. Mitä maksaa -04 535d turbo(t)? Koitin kattoa noita sivuja mitä edellä oli mainittu, mutta hintaa en sieltä löytänyt.
                  F01 730d -13

                  Comment

                  • Alpina E34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1122
                    • Masku

                    #24
                    Turboladerista pitää kysyä erikseen tarjous jokaisesta turbosta. Etsii valikosta oikean hyrrän ja lähettää tarjouskyselyn. Tarjous pamahtaa sähköpostiin hetkessä.
                    E34 Lenz 536ds -89

                    E34 osille tarve:
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                    Originally posted by T3
                    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                    Comment

                    • Tofu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 515
                      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by Alpina E34 View Post
                      Turboladerista pitää kysyä erikseen tarjous jokaisesta turbosta. Etsii valikosta oikean hyrrän ja lähettää tarjouskyselyn. Tarjous pamahtaa sähköpostiin hetkessä.
                      Mites kun tuossa on 2 turboa moottorille M57D30TOP, mutta ei osa numerolla? Mistä tiedän mikä olis omaan sopiva?
                      F01 730d -13

                      Comment

                      • Alpina E34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1122
                        • Masku

                        #26
                        Tämä tuli ostettua ja nyt autossa paikallaan. Pitääköhän tuota kellon säätötankoa säätää johonkin suuntaan, kun tuntuu että ei ole oikein puhtia alakierroksilla? Hiukan kun heruttaa kaasulla niin tulee potku persuuksiin.

                        Vai tulikohan tuohon joku ahtopaineanturivika tms?
                        E34 Lenz 536ds -89

                        E34 osille tarve:
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                        Originally posted by T3
                        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          #27
                          Melkeimpä neuvoisin unohtamaan kaikki noi "halpiskopio" ahtimet merkistä ja ostopaikasta riippumatta mikäli siis haluaa, että auto toimii niin kuin valmistaja on sen suunnitellutkin toimivan.
                          Ei ole ensimmäinen kerta kun kuulee kommentin, että tehot ovat huonot ahtimen vaihdon jälkeen. Vihellys on toki voinut kadota.
                          Tosin minun puolestani jokainen voi pultata autoonsa mitä haluaa, mutta kannattaa aina miettiä, että kuka maksaa ylimääräiset kulut jos ahdin ei toimikkaan oikein.
                          Takuut ei yleensäkkään korvaa asenustyötä tai ylimääräistä vianhakua asiaan liittyen. Ja saako ikinä rahojaan takaisin jostain ulkomaalaisista nettikaupoista.

                          Varmasti osa on myös sitä sakkia, että kun vanhan (ilmamassamittarivikaisen)
                          jo valmiiksi alitehoisen auton viheltävän ahtimen vaihtaa niin eihän sitä edes
                          huomaa, että voimaa puuttuu ja oletetaan, että kaikki on kunnossa.
                          Sitten auto vaihtaa omistajaa niin ollaan melkoisessa korjauskierteessä

                          Skannasin tuosta arkistoistani kuvan tähän alle lukekaapa läpi:

                          Last edited by Spetke; 30-11-2011, 11:09. Reason: kuva
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • MakeJ
                            BTCF Member
                            • Jun 2005
                            • 323
                            • Hml

                            #28
                            Kyllä tässä Garrettin "ei voi korjata" jutussa tulee väkisin mieleen vaan raha. Kyllä minäkin sanoisin noin jos joku kolmasosapuoli tekisi minun myymään tuotteeseen varaosia, joilla tuotteen voi korjata melkein uuden veroiseksi, eikä tarvitse ostaa uutta tuotetta.

                            Varmasti VNT ahtimen korjaus on vaativa homma ja markkinoilla on firmoja, jotka eivät osaa tehdä korjausta oikein, mutta uskoisin homman kuitenkin olevan tehtävissä kun kuluvat osat vaihdetaan.

                            No, itse ostin aikoinaan uuden (ei peruskorjatun) GT2260V ahtimen E39 530d:hen. Nyt menty noin 180tkm tällä ahtimella ja servo-ohjaus virityksellä ilman ongelmia.
                            E60 535dA LCI -07 M-sport
                            E39 530dAT -99 "M-sport"

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #29
                              Originally posted by MakeJ View Post
                              joilla tuotteen voi korjata melkein uuden veroiseksi, eikä tarvitse ostaa uutta tuotetta.
                              Tuo "melkein" on se joka pitää sisäistää ja määrittää. Toiselle riittää sinnepäin, toinen haluaa että toimii varmasti oikein. Vaikka on näistä alkuperäisosien laadusta kyllä täälläkin niin hyvää kuin huonoakin.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                #30
                                Originally posted by Alpina E34 View Post
                                Tämä tuli ostettua ja nyt autossa paikallaan. Pitääköhän tuota kellon säätötankoa säätää johonkin suuntaan, kun tuntuu että ei ole oikein puhtia alakierroksilla? Hiukan kun heruttaa kaasulla niin tulee potku persuuksiin.

                                Vai tulikohan tuohon joku ahtopaineanturivika tms?
                                Älä nyt koske niihin säätöihin ensimmäiseksi. Kävisin kaikki muut asiaan vaikuttavat lävitse ja sitten vielä uutta turboa. Liikkuuko säädin edes ollenkaan? Eli kun tyhjäkäynnillä, säädin vetäneenä.

                                Omassa 330d tällä hetkellä joku vastaava vika jota en ole vielä ehtinyt katsella, säädin on kokoajan "kiinni" eli auto kulkee alakierroksilla hyvin vaisusti. 2500-2800 kierroksen jälkeen herää ja kulkee normaalisti.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎