Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d TURBO hajalla..HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anss1
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 50
    • Tampere

    #31
    nyt on uus(Kunnostettu) fööni paikoillaa.. yhteensä tuli hintaa noin 1140e.
    Varaosia.comista turbo 690,itse vein öljyt 110e, työ+tiivisteet+filtterit 340e.

    Omasta mielestäni ei paha hinta kun autokeskuksen tiskiltä turbo sen 1600e.
    F31 320Xda m-sport -13

    ex E71 x6 40d -12

    ex E60 530da M-sport -05

    ex E46 328ci -00

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #32
      hmmm...

      Originally posted by Anss1 View Post
      nyt on uus(Kunnostettu) fööni paikoillaa.. yhteensä tuli hintaa noin 1140e.
      Varaosia.comista turbo 690,itse vein öljyt 110e, työ+tiivisteet+filtterit 340e.

      Omasta mielestäni ei paha hinta kun autokeskuksen tiskiltä turbo sen 1600e.

      Täytyy nyt täältä kysellä kun ei mene jakeluun mikä puhallin pitäs ostaa...

      auto on vm-04 530da ja dpf suodattimella.
      siis lienee sähkösäätöinen turbo mutta ku garretilla on niitäkin monella koodilla??
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Anss1
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 50
        • Tampere

        #33
        itse kävin autokeskukselta kysymässä. avaimesta saivat turbon tiedot
        F31 320Xda m-sport -13

        ex E71 x6 40d -12

        ex E60 530da M-sport -05

        ex E46 328ci -00

        Comment

        • MrBubbles
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 799
          • Seinäjoki

          #34
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Täytyy nyt täältä kysellä kun ei mene jakeluun mikä puhallin pitäs ostaa...

          auto on vm-04 530da ja dpf suodattimella.
          siis lienee sähkösäätöinen turbo mutta ku garretilla on niitäkin monella koodilla??
          Kyllä siinä ahtimen naamassa on pellilätkä missä kaikki tiedot lukee.
          No life, no friends, just motorsport!

          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
          -jokunen e30.
          -e28

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #35
            Jovain...

            Tilasin korjaussarjan :think saa nähä onnistuuko remontti!
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • MrBubbles
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 799
              • Seinäjoki

              #36
              Originally posted by Kissvesala View Post
              Tilasin korjaussarjan :think saa nähä onnistuuko remontti!
              Mistäpä sait? Genuine osia ei nimittäin saa. Soodapuhalla sitten se akseli puhtaaksi.
              No life, no friends, just motorsport!

              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
              -jokunen e30.
              -e28

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #37
                Hevosvoimaa.com:sta

                Originally posted by MrBubbles View Post
                Mistäpä sait? Genuine osia ei nimittäin saa. Soodapuhalla sitten se akseli puhtaaksi.
                Joo ei ole Genuine. Saas nähhä kuin käy, mutta joo, satsissa on uusi akseli ja kaikki O-Renkaat.
                Sen verta edullinen korjaus, että raskii testin vuoksi rempata.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #38
                  Ei muuttunu tilanne miksikään korjaussarjalla.

                  Eli viheltää edelleen. Ois tarvinnu kaiketi tasapainotuksen että ois vimpan päälle onnistunu remontti. Nooh tehot on tallella eikä välystä pitkittäin ole niin siinäpä mun puolesta viheltää. Kattellaan sitte jos kilahtaa niin uutta puhallinta uudemman kerran.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Alpina E34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1122
                    • Masku

                    #39
                    -----
                    Last edited by Alpina E34; 21-10-2012, 15:59.
                    E34 Lenz 536ds -89

                    E34 osille tarve:
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                    Originally posted by T3
                    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                    Comment

                    • Alpina E34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1122
                      • Masku

                      #40
                      -----
                      Last edited by Alpina E34; 21-10-2012, 15:59.
                      E34 Lenz 536ds -89

                      E34 osille tarve:
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                      Originally posted by T3
                      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                      Comment

                      • Jarppa63
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 759
                        • Kerava

                        #41
                        Korjattu turbo

                        Tehdaskorjattu ahdin? Missähän tehtaassa ne korjataan? Virtasen pajalla jossain päin Suomea tai eurooppaa.

                        Lähinnä kun Garretin maahantuoja kirjoittaa näin:
                        "Korjatut muuttuvageometriset ahtimet saattavat vaurioittaa moottorin. Luota vain uuteen ja alkuperäiseen, sillä Garrett ei toimita varaosia VNT-ahtimiin eikä myönnä niiden korjaamisoikeutta kenellekään."

                        Jos siis ahdin hajoaa muutaman tuhannen kilsan jälkeen, takuuasia on kaiketi mielenkiintoinen. Jos saa uuden samanlaisen ahtimen takuuna joka kestää yhtä paljon ei varmaan lämmitä hirveesti.

                        Kunhan nyt ääneen pohdin.
                        Jarppa
                        BMW i4M50 individual -23
                        exiä: BMW 545e -21
                        BMW F33 435xd -15
                        M550xd-12
                        e93 330da -08
                        Dodge Stealth RT/TT -91
                        Ford Thunderbird SC -91
                        Olds Supreme avo -71
                        Chevy Chevelle 2d HT -72

                        Comment

                        • O.K.
                          Moderator
                          • Nov 2003
                          • 4854
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by Esal View Post
                          Omassa 330d tällä hetkellä joku vastaava vika jota en ole vielä ehtinyt katsella, säädin on kokoajan "kiinni" eli auto kulkee alakierroksilla hyvin vaisusti. 2500-2800 kierroksen jälkeen herää ja kulkee normaalisti.
                          Mulla on sama ongelma, eli alipainemekanismi jumittaa ja alavääntö hukassa. Käsin mekanismia painamalla saa jumin pois ja toimii normaalisti muutamasta päivästä viikkoon ja sitten taas uudelleen jumittaa. Saitko ratkaistua miten tuon? Turha hankkia uutta turboa, jos vika on vain ulkopuolisessa mekanismissa.

                          Itsellä käynyt mielessä lähinnä ruiskuttaa Rost off ice, HHS 2000 tms. koneen ollessa kylmä ja antaa haihtua ennen käynnistystä. Tuohonkaan ei taida mitään korjaussarjaa olla erikseen olemassa? Toki voi se säätöjumi olla ahtimen sisälläkin, jolloin pitäisi lähteä ahdinostoksille...
                          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                          E34 525i

                          Comment

                          • Skunkki^
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 688
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by O.K. View Post
                            Mulla on sama ongelma, eli alipainemekanismi jumittaa ja alavääntö hukassa. Käsin mekanismia painamalla saa jumin pois ja toimii normaalisti muutamasta päivästä viikkoon ja sitten taas uudelleen jumittaa. Saitko ratkaistua miten tuon? Turha hankkia uutta turboa, jos vika on vain ulkopuolisessa mekanismissa.

                            Itsellä käynyt mielessä lähinnä ruiskuttaa Rost off ice, HHS 2000 tms. koneen ollessa kylmä ja antaa haihtua ennen käynnistystä. Tuohonkaan ei taida mitään korjaussarjaa olla erikseen olemassa? Toki voi se säätöjumi olla ahtimen sisälläkin, jolloin pitäisi lähteä ahdinostoksille...
                            VAG:n puolelta tuttua, jos VNT ahtimen säätötanko on ahtimen puolelta jumissa: Uuninpuhdistusainetta turbon pakopesän puolelle, vaikka EGR:n reiästä ja samalla heiluttelee säätötankoa. Tämän jälkeen käy pari kertaa polkasemmassa aineet pois putkesta. Toimii ainakin vanhemmissa alipainesäätöisissä turboissa, sähköhimmelit sitten erikseen.
                            KIA Optima PHEV

                            Exät:
                            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #44
                              Joo, onhan se säätösiivikkö aika sälykasa siellä sisällä kun kädessä pitäen sitä katsoo, ymmärtää tuon garretin korjauskiellon kun tuo jää uusimatta. Häiriöitä voi tulla.

                              Omassa jumit on ollut alipaineletkuvikoja toistaiseksi.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • O.K.
                                Moderator
                                • Nov 2003
                                • 4854
                                • Espoo

                                #45
                                Mulla olikin lopulta ilmamassamittari viallinen. Tässä aina välillä kokeilin käsin turboa ja ei tuntunut enää viime aikoina olevan mitenkään jumissa tuo alipainekello ja silti vika pysyi päällä. Epäilin jo alipaineletkuja, vaikka paikalla polkiessa alipainekello kyllä liikkui (jos olisi ollut pieni vuoto, eli siivet eivät olisi säätyneet täysin).

                                Viime aikoina aamuisin tuntui, että kokoojatiellä ja moottoritien rampissa toimi jotenkuten paremmin kuin muuten (=moottori ei täysin lämmennyt). Illasta on ensin sen verran kaupunkiajoa, että ehtii moottori lämmetä.

                                Näillä oireilla nappasin äsken IMM liittimen irti ja alaväännöt tuli saman tien takaisin. Eli ei ollutkaan turbossa sen enempää vikaa kuin parilla ensimmäisillä kokeilukerroilla ollut pieni jumittaminen joka on nyt jäänyt pois. Jännä, että oire oli sama alaväännön puuttuminen ja 2500-3000 rpm alkaen veti hyvin.
                                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                                E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎