Sanokaas nyt suoraan, kun en ole löytänyt mitään ketjua josta saisin täysin selvän vastauksen enkä oikeastaan ketjua mikä koskee yleistä keskustelua kaikkeen viskoon liittyvästä, joten avasin tämmöisen. (Toivottavasti modet antavat anteeksi.)
Eli kyse jälleen (ylläri) viskosta, eli miten sen toimintaperiaate ehjänä menee.
Eli toimiiko portaattomasti ja toimiiko ns. vakiosti lämpötilojen mukaan, eli jos kone/konehuone vaikka n. 100-asteinen niin pyörii muuten vain mukana, eikä pidä mekkalaa ja ei tarraa kiinni tarpeettomasti ja vaikka jos lämmöt nousisi 110-asteeseen niin alkaa tarraamaan enemmän kiinni mutta silti ei humise kuin 240 Volvo ja sit 120-asteessa humisee tarkoituksella kuin Volvo, jottei auto rupea keittämään?
Ja pitäisikö viskon irroittaa ote esim. kesken kiihdytyksen jos jäähtyy "tarpeeksi", vai irtoaako ote kun kierrokset laskevat seuraavan kerran?
Eli meneekö toiminta konehuoneen/syylarilta tulevan "koneen" lämpötilojen mukaan, vai tarraako paikallaan seistessä esim. 30-asteen lämpötilassa kiinni huminatyyliin vaikka lämmöt ovat se tasan 100 ja vain siksi että seisova ilma lämmittää viskoa. Kun nykyinen toimii niin kummallisesti, eli jos valoissa seison 15sec hitaan ajon jälkeen niin humisee liikkeelle lähtiessä vaikka lämpöjä on n. 100-astetta, mutta välillä nousee lämmöt 106-asteeseen stop/go ajossa eikä humise ollenkaan.
Joten kertokaas miten sen TODELLA pitäisi toimia, humiseeko ikinä kuin 240 Volvo jos on kunnossa? Itse olen ymmärtänyt että visko on toimiessaan "hajuton, mauton ja äänetön".
Eli kyse jälleen (ylläri) viskosta, eli miten sen toimintaperiaate ehjänä menee.
Eli toimiiko portaattomasti ja toimiiko ns. vakiosti lämpötilojen mukaan, eli jos kone/konehuone vaikka n. 100-asteinen niin pyörii muuten vain mukana, eikä pidä mekkalaa ja ei tarraa kiinni tarpeettomasti ja vaikka jos lämmöt nousisi 110-asteeseen niin alkaa tarraamaan enemmän kiinni mutta silti ei humise kuin 240 Volvo ja sit 120-asteessa humisee tarkoituksella kuin Volvo, jottei auto rupea keittämään?
Ja pitäisikö viskon irroittaa ote esim. kesken kiihdytyksen jos jäähtyy "tarpeeksi", vai irtoaako ote kun kierrokset laskevat seuraavan kerran?
Eli meneekö toiminta konehuoneen/syylarilta tulevan "koneen" lämpötilojen mukaan, vai tarraako paikallaan seistessä esim. 30-asteen lämpötilassa kiinni huminatyyliin vaikka lämmöt ovat se tasan 100 ja vain siksi että seisova ilma lämmittää viskoa. Kun nykyinen toimii niin kummallisesti, eli jos valoissa seison 15sec hitaan ajon jälkeen niin humisee liikkeelle lähtiessä vaikka lämpöjä on n. 100-astetta, mutta välillä nousee lämmöt 106-asteeseen stop/go ajossa eikä humise ollenkaan.
Joten kertokaas miten sen TODELLA pitäisi toimia, humiseeko ikinä kuin 240 Volvo jos on kunnossa? Itse olen ymmärtänyt että visko on toimiessaan "hajuton, mauton ja äänetön".
Comment