Jossain vanhassa fordin kent-koneessa on käytetty nostimia. Se on sellainen pitkä, ehkä 20cm, metallipuikko, joka on nokka-akselin ja keinuvivun välissä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 keinu poikki, eipä enää paljoo nostele...
Collapse
X
-
Originally posted by T3Originally posted by RoclaOriginally posted by T3Originally posted by RoclaSiis oikeesti mihinkäs pinnapultteihin täs viitataan? miten ne pinnapultit vaikuttaa kannenvuotoon?
Ja edelleen missä kohti m20 koneessa on nostimet?
Joo hemmetti sehän on venttiilinjousi, joka on se nostin. Jousihan sen venttiilin sieltä alhaalta takas ylös nostaa.
Kuinkahan nuo pojat noilla autoillaan ajelee, kun aina menee noita nostimia poikki :roll:
Moderaattorit nyt vittu hereille et loppuu paskan lässytys :!:
Mä olen kokoajan ollu sun kanssa samaa mieltä, ettei näissä koneissa ole mitään nostimia. Ehkäpä kertomukseni noista "nostimista" ei vaan tullut SULLE asti.
Keinuvipujahan nuo sällit koneistaan katkoo. Käyttävät niistä nimitystä nostin, vaikka taitaa oikeasti olla painin. Mutta kyllä sen venttiilin sieltä alhaalta jousi ylös nostaa.
Mulle on ihan sama vaikka koko viestiketjun poistais. Onhan täällä jo lässytettykin.
Venttiilinnostin on erillinen osa, ei venttilin jousi, eikä keinuvipu. Venttiilinnostin "ratsastaa" nokka-akselin pinnassa ja välittää liikkeen _yleensä_ työntötankoon, ei käytetä M20 moottorissa, vaan _yleensä_ moottoreissa joissa on nokka-akseli lohkossa. Eli venttiilinnostin ei ole se osa joka palauttaa venttiilin yläasentoon, sen tekee venttiilinjousi ERI ASIA SIIS.
Painin ei myöskään ole keinuvipu, vaan painin, ei käytetä M20 moottorissa. ERI ASIA SIIS.
Kissa ei ole koira eikä lammas. Kaikilla toki neljä jalkaa.
Jossain vanhassa fordin kent-koneessa on käytetty nostimia. Se on sellainen pitkä, ehkä 20cm, metallipuikko, joka on nokka-akselin ja keinuvivun välissä.
No kai sä ny "pinnapultit" tunnet??? Nehän on suitzas pässi!
Todellakin... Vieläkin aina välillä löytyy kierteettömiä porukoiden autotallista...
Elis siis m20 keinujen vaihto onnistuu kantta irroittamatta, eikä kannapultteja tarvitse löysätä, eikä kannatakkaan, on todella riskipeliä kiristää niitä samalla pahvilla uudestaan ja NE EIVÄT OLE PINNA PULTTEJA M20 moottorissa, siis kannenpultit. Mitkä pinnapultit M20 moottorissa vaikuttavat keinujen irroitukseen?
kertomukseni noista "nostimista" ei vaan tullut SULLE asti.
*pikkupoika naurua*
Vittu miksi ihmeessä täytyy täyttää tekniikkaosasto tämmöisellä paskalla ja tulla kinaamaan asiasta, josta ei mitään tiedä?Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Bemmu318 View PostItse tänään vaihdoin omaan (m10) koneeseen yhden nostajan kansi paikallaan,oli ykösen pakoventtiili ni onnistu paikallaan suht helposti.mulla kävi toi sama et kierrokset tappiin,ja nostaja poikki,muuten kaikki oli kondiksessa,nokka ok,muut nostajat ok,ja taas toimii,pitää vaan käydä viel säätää välykset ja sytkä ni kehrää nätimmin
Omasta autosta on kaasu hirttänyt kiinni ja kaveri sanoi että sen seurauksena on mennyt vissiinkin 2.sylinteristä tuo nostin rikki.Koneena on M10:nen 316:nen 1.8:silla ja kaasarilla.
Aattelin katsoa puristuspaineet ynnä muut enennkuin alan edes haaveilemaan että ottaisin kannen auki.Viimeisenä vaihtoehtona kun mikään muu ei ole korjannut tuota vikaa;
-käy kolmella siis,otan kannen auki ja katson mitä on syönyt.
Mitäs kaikkea joudun nyt hakemaan liikkeestä?
Mahdollisesti uuden venttiilin,kannentiivisteen,nostimen ynnä muita pikkuosia?.
Comment
-
-
Originally posted by pääpiru View PostKuinkas paha operaatio tuo venttiilinnostimen vaihtaminen oikein on?
Omasta autosta on kaasu hirttänyt kiinni ja kaveri sanoi että sen seurauksena on mennyt vissiinkin 2.sylinteristä tuo nostin rikki.Koneena on M10:nen 316:nen 1.8:silla ja kaasarilla.
Aattelin katsoa puristuspaineet ynnä muut enennkuin alan edes haaveilemaan että ottaisin kannen auki.Viimeisenä vaihtoehtona kun mikään muu ei ole korjannut tuota vikaa;
-käy kolmella siis,otan kannen auki ja katson mitä on syönyt.
Mitäs kaikkea joudun nyt hakemaan liikkeestä?
Mahdollisesti uuden venttiilin,kannentiivisteen,nostimen ynnä muita pikkuosia?.
Voi olla aikas hiljasta kun meet sieltä marmoritiskiltä kyselemään niitä nostimia..
Oiskohan kyse taasen siitä keinuvivusta joka on mennyt poikki..?
Comment
-
-
Originally posted by pääpiru View PostKuinkas paha operaatio tuo venttiilinnostimen vaihtaminen oikein on?
Omasta autosta on kaasu hirttänyt kiinni ja kaveri sanoi että sen seurauksena on mennyt vissiinkin 2.sylinteristä tuo nostin rikki.Koneena on M10:nen 316:nen 1.8:silla ja kaasarilla.
Aattelin katsoa puristuspaineet ynnä muut enennkuin alan edes haaveilemaan että ottaisin kannen auki.Viimeisenä vaihtoehtona kun mikään muu ei ole korjannut tuota vikaa;
-käy kolmella siis,otan kannen auki ja katson mitä on syönyt.
Mitäs kaikkea joudun nyt hakemaan liikkeestä?
Mahdollisesti uuden venttiilin,kannentiivisteen,nostimen ynnä muita pikkuosia?.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
kl- varaosista löytyy keinuja n.12e/kpl.. kannenpultit täytyy avata että saa keinuvipuakselit liuutettua sivuun = kannattaa ottaa kansi käteen
loppuviimeksi homma on helppo..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
täällähän oli huvittavaa herneen vetoa. rockla ois voinu ite selittää heti miten asiat on eikä kysellä joutavia ku tuntu asian kuitenki tietävän. sitte jätkät heittää sille (rocklalle) muutaman täkyn ja se tarttuu kaikkiin. ja pinnapulteistaki hirveä haloo.
melekein sama ku alkais kyselemään viimeisen rocklan postaukseen viitaten että mitä vitun kannapultteja??!!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!
Comment
-
-
Olen antanut itseni uskoa, että kuluneet nokat katkovat noita keinuja.
Eli kannattaa tarkastaa nokkien kunto myös.Audi S3 -07
Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
BMW 530dA -00, Audi S3 -07
Comment
-
-
Mulla oli keinu leikannu kiinni keinuvipuakseliin ja siten katkennu.. Johtuko se tuosta öljynvoiteluputkesta vai mistä öljyn puutteesta, en tiedä. Kone M30. Vaihtoon vaan kaikki hilppeet ja eikun kovaa ajoo Suosittelen muuten varaosakeskusta ennemmin ku KL:ää, keinuvipuakselitkin sai puolet halvemmalla
Edit: Rocla on äijä
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Comment
-
-
Nostetaas vanhaa aihetta ettei suotta tarvi uutta tehdä.
Viime perjantaina työreissulta porvoosta tullessani n. 100km ajettuani lähdin ohittaan kuorma-autoa. Kolmonen silmään, kiihdytys->tilanne oli sekava ja kone pääs pyöriin hetken aikaa ylikierroksilla, jonka seurauksena 1 cyl. imuventtiilin keinuvipu katkes.
Nyt pitäs vaihtaa uus (käytetty?) vipu tilalle ja kysyisin saako tuota keinuvipujen akselia irti löysäämättä kannenpultteja? Kun osa sanoo ei ja osa kyllä. Ajattelin ottaa virranjakajan, syylärin ja maskin muovit pois edestä josko akseli mahtuisi liukumaan siitä kantta irroittamatta? Nokkahihnallakin rullattu jo 65 tkm, joten samalla sen voi vaihtaa kun tulee jakopäätä auottua.
Eli saako tuota akselia liukumaan ulos löysäämättä kannenpultteja, jos ei saa niin sama ostaa jo sitte ketjukone kun sellainen kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa .
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostNostetaas vanhaa aihetta ettei suotta tarvi uutta tehdä.
Viime perjantaina työreissulta porvoosta tullessani n. 100km ajettuani lähdin ohittaan kuorma-autoa. Kolmonen silmään, kiihdytys->tilanne oli sekava ja kone pääs pyöriin hetken aikaa ylikierroksilla, jonka seurauksena 1 cyl. imuventtiilin keinuvipu katkes.
Nyt pitäs vaihtaa uus (käytetty?) vipu tilalle ja kysyisin saako tuota keinuvipujen akselia irti löysäämättä kannenpultteja? Kun osa sanoo ei ja osa kyllä. Ajattelin ottaa virranjakajan, syylärin ja maskin muovit pois edestä josko akseli mahtuisi liukumaan siitä kantta irroittamatta? Nokkahihnallakin rullattu jo 65 tkm, joten samalla sen voi vaihtaa kun tulee jakopäätä auottua.
Eli saako tuota akselia liukumaan ulos löysäämättä kannenpultteja, jos ei saa niin sama ostaa jo sitte ketjukone kun sellainen kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa .
Comment
-
-
Originally posted by veltsu84 View PostJa jos ei halua kaikkia keinuja irrottaa niin akseli menee tulipeltiä vasten ja saat sen yhen keinun vain vaihdettua..Näin ainakin pakopuolella. Mutta suosittelen ottamaan koko akselin pois. Tosiaan syyläri ja munuaiset ja kaikki muu hilpetööri edestä pois niin ei tarvii kantta löysytellä..
Vai miten porukka on vaihdellut noita m20 -koneen jakoremmejä? 60tkm vai kestääkö ajaa 100tkm? Omalla ajettu nyt 65tkm.
Comment
-
Comment