Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onglema 540ia zf 5hp30 lattikon kansa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    #16
    Originally posted by TareJR View Post
    mutta siis, ku toi asentajaki sano että miten tuo voi olla mahdolista mitä toi morkai ny sanoi
    Se on täysin mahdollista ja vieläpä turhankin yleistä, että laatikkoja asennetaan väärin. Laatikko menee jo kiristysvaiheessa sököksi, jos turbiini on ollu vetolevyssä kiinni, eikä hahlot ole kohdallaan.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      #17
      Originally posted by zener View Post
      Se on täysin mahdollista ja vieläpä turhankin yleistä, että laatikkoja asennetaan väärin. Laatikko menee jo kiristysvaiheessa sököksi, jos turbiini on ollu vetolevyssä kiinni, eikä hahlot ole kohdallaan.
      emt sit tiedä
      Last edited by tonnizi; 18-08-2011, 07:51.
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by TareJR View Post
        meinnan mun bemaris automaattissa on ainakin 4 vaihetta

        Kyllä se ihan 5 vaihteinen automaatti on, siitä se mallimerkintä 5HP tulee.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Polar
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2045
          • Espoo

          #19
          Vaikka tämä voi kuulostaa vittuilulta niin tässä tapauksessa suosittelisin viemään auton johonkin sellaiseen paikkaan missä on asentaja joka ymmärtää autoista jotain. Saattaa vahingoissa vaikka onnistua tämänkin vehkeen liikkeellesaaminen.
          Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
          - Official member of Team Järki & Kohtuus -
          - You gotta pay to play -

          Comment

          • tonnizi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 1501
            • Mäntsälä

            #20
            Originally posted by Juh4
            Otappa tästäki nyt selvää
            no kaikki piuhat on kiinni, mutta meinnasin tolla singnaali uhkassa jutulla että ei yhdistä joku piuha kunnol tai tälleen että sähkö häiriö jne?

            että voiko tälläinen olla mahdolista?
            Social Media:
            - Twitter
            - Instagram
            - Twitch

            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

            Nykyinen:
            E61 530d -04
            Ex:
            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

            Comment

            • cba
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 3464
              • Ylivieska

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Luulisi kyllä äänestä huomaavan,kun moottorin käynnistää...
              Ei välttämättä äännä jos vetolevy ei osu turbiiniin muualta kohtaa kuin keskinavasta. Nämä kokemukset tosin kuultua ja jenkkivermeistä, mutta ainkin 4hp22:n kanssa tuo unohdus vois olla täysin mahdollinen.

              Comment

              • tonnizi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1501
                • Mäntsälä

                #22
                Originally posted by cba View Post
                Ei välttämättä äännä jos vetolevy ei osu turbiiniin muualta kohtaa kuin keskinavasta. Nämä kokemukset tosin kuultua ja jenkkivermeistä, mutta ainkin 4hp22:n kanssa tuo unohdus vois olla täysin mahdollinen.
                no siis, piuhat ovat kiinni, ja kaikki tolleen mutta mikä tuossa on onglema oikee sit ny että ei auto liiku.

                lisää infoa otetaan vastaan vikakoodi: 106
                Social Media:
                - Twitter
                - Instagram
                - Twitch

                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                Nykyinen:
                E61 530d -04
                Ex:
                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  #23
                  Originally posted by väiski525
                  mikä sitä singaalia uhkaa? :think
                  no se mikä menee automaattilaatikkoon siitä vivustam ku sähköinen tuo,

                  näin epäilee toi ketä vaihto koneen tuohon ja laito noi jutut kiinni
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • Vibaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 581
                    • Vaasa

                    #24
                    Originally posted by TareJR View Post
                    no se mikä menee automaattilaatikkoon siitä vivustam ku sähköinen tuo,

                    näin epäilee toi ketä vaihto koneen tuohon ja laito noi jutut kiinni
                    No mitä se mittaristo sanoo kun pistät kepin D:lle?
                    Ja vaijerin voit itse tarkistaa auton alla.

                    Last edited by Vibaa; 18-08-2011, 14:36.
                    sigpic
                    E34 530iA

                    Comment

                    • Pretoriaani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 3842
                      • Hyvinkää, Finland

                      #25
                      Originally posted by Supa View Post
                      106 Speed monitoring

                      Trans/engine speed ratio not correct for gear selected
                      Speed sensor signal faulty
                      Slip in transmission too high
                      Originally posted by TareJR View Post
                      lisää infoa otetaan vastaan vikakoodi: 106
                      Sulle annettiin jo toisella sivulla infoa tuosta vikakoodista, notta voit lopettaa sen tiimoilta kyselemisen.

                      Trans/engine speed ratio not correct for gear selected = Laatikon ja koneen kierrosnopeussuhde eivät ole oikeat valitulle vaihteelle. Eli todennäköisesti kone pyörii liian nopeasti suhteessa laatikkoon, mikä taasen kielii siitä, että laatikko on poks.

                      Speed sensor signal faulty
                      = Laatikko ei saa nopeussignaalia, ilmeisesti kierrosnopeussignaalia. Tämä taasen kielii siitä, että siellä voi olla joku liitin edelleen löysällä tai johto poikki, tai jotain aivan muuta.

                      Tuota viimeistä nyt en osaa suomentaa. Mutta voisikos joku mäntsäläläinen kääntää nämä Mäntsälän kieleksi, niin Tarmokin ymmärtää?
                      I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9139
                        • Oulu

                        #26
                        Slip in transmission too high = Laatikko luistaa liikaa.

                        Kuten useaan kertaan aiemmissa viesteissä todettu, kunnes toisin todistetaan, laatikko on virheellisesti väkisin kiritty kopan pulteilla paikalleen.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • atte.o
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2009
                          • 894
                          • haukipudas

                          #27
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Slip in transmission too high = Laatikko luistaa liikaa.

                          Kuten useaan kertaan aiemmissa viesteissä todettu, kunnes toisin todistetaan, laatikko on virheellisesti väkisin kiritty kopan pulteilla paikalleen.
                          Tämä voisi tulla taas kun vetopinnit poikki. Ei painetta/öljynkiertoa=laatikko luistaa.
                          E61 M-sport

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Originally posted by TareJR View Post
                            no siis, piuhat ovat kiinni, ja kaikki tolleen mutta mikä tuossa on onglema oikee sit ny että ei auto liiku.
                            Eikö morkai ja muutkin ole jo sanoneet mikä mahdollisesti on vikana, tarkastakaa se nyt ekana ja kysele sitten lisää. Ei kukaan voi tietää noiden kuvaustesi perusteella mikä siellä on nyt pielessä.
                            M550d

                            Comment

                            • t-race
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 722
                              • North from Nurmijärvi

                              #29
                              Originally posted by TareJR View Post
                              joo ei oo ykskää noista vioistam itä tuossa on

                              PS: sul tainu mennä automaatti ja manuali sekasin !

                              meinnan mun bemaris automaattissa on ainakin 4 vaihetta

                              P R D N 4 3 2
                              Sori OT tähän väliin, mutta ainakin omassa seiskassa vaihdekaavio on P R N D...

                              Ja mitä tuohon vikaan tulee, niin eiköhän tuo ole jo aika selvä, missä se vika on. Asennusvirhe. Sillä selvä, loota irti ja ehyttä osaa tilalle.
                              BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                              BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                              Ach so, je mehr, desto besser!
                              sigpic

                              Comment

                              • gedu
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 94
                                • Helsinki

                                #30
                                Jos laatikolta olisi sähköt pimeänä auto kyllä liikkuisi. P, R ja N normisti, ja sitten kaikki eteenpäin vievät asennot olisikin kiinteästi kolmosvaihde.

                                Vaikka laatikko kuinka on elektronisesti ohjattu, vaihdetunnistin on laatikon kyljessä, ei kepin juuressa. Kepin ja laatikon välillä on siis vaijeri tuota varten.

                                Jos kerran ei millään vaihteella liiku mihinkään, niin eiköhän noissa aiemmissa viesteissä ole jo kerrottu tosiaan mikä sieltä on rikki. Laatikossa on 2 nopeusanturia, ja lisäksi saa tiedon perästä auton nopeudesta ja ECUlta tiedon koneen kierroksista. Nyt toinen nopeusanturi ilmottaa, että ei perkele pidä paikkaansa kierrokset näiden neljän anturin välillä -> kun kerran ei liiku, niin taitaa siellä koneen ja laatikon välissä olla pahasti feelua
                                Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                                -01 E39 540iA touring
                                Ex -94 E34 540iA touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎