Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoriöljy lisääntyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Agee-
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 594
    • Jns

    #31
    Originally posted by fraatti View Post
    Se kun tietäisi että mistä on kyse. Nykyinen omistaja ei ollut lisännyt autoon kuulemma öljyä itse. Ajatus kuitenkin siitä että joku kaataa moottoriin litratolkulla ylimääräistä öljyä tuntuu kuitenkin kummalliselle.

    En tiedä kuinka herkästi diesel alkaa haisemaan öljyistä mutta bensa kait ainakin haisee melko nopeasti. Kaverilla eräs pätkäajossa ollut bensa-auto keräsi polttoainetta öljyjen joukkoon.
    Tämän topikin aloittajalla vika oli jakopäähän vuotavassa korkeapainepumpussa, joten sieltä lähtisin itse tutkimaan.
    VW T5 -08
    XC70 -05
    Superb -11

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2000
      • Tampere/kainuu

      #32
      Originally posted by fraatti View Post
      Epäilen että pytty oli tyhjä ja ainakin EGR-venttiilin ohjausputki oli tulpattuna. Ainakin putken päästä tuli kaasutellessa jonkinmoista savua jota tuskin tulisi jos DFP olisi paikoillaan.
      Poissulkisin sen asian kuitenkin varulta, ettei auto jostain syystä pyri tekemään nyt regenerointia toistuvasti. Se saa aikaan naftan pääsyä öljyn sekaan. Normaalisti se haihtuu sieltä pois, mutta jos sitä tarjotaan koko ajan lisää niin kertymä on mahdollista.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • bem035
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 91
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Omassa E70 40d:ssä lisääntyy myös öljykoneessa. Regeneroinnista ilmeisesti jää jokin historia muistiin jos ei onnistu/yrittää tehdä sitä toistuvasti? Miten suutinarvot näkeekö diagnostiikalla mikä suutin vuotaa? Toivottavasti ei vuoda tuo korkeapainepumppu...

        Comment

        • bem035
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 91
          • P-Pohjanmaa

          #34
          Nostetaas tämä vielä. Nyt ajettu reilu 4000km edellisestä vaihdosta niin nyt näky taas nousseen pykälällä ja haisee dieselille tikku..

          Mikä on normaali regenerointiväli, näkeekö sen jollakin ohjelmalla? Oisko Oulun alueella joku jolla semmoset laitteet joilla näkis tuon ja suutinten arvot?

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            #35
            Originally posted by bem035 View Post
            Nostetaas tämä vielä. Nyt ajettu reilu 4000km edellisestä vaihdosta niin nyt näky taas nousseen pykälällä ja haisee dieselille tikku..

            Mikä on normaali regenerointiväli, näkeekö sen jollakin ohjelmalla? Oisko Oulun alueella joku jolla semmoset laitteet joilla näkis tuon ja suutinten arvot?

            Vaihda öljyt tosi tiheään niin kauan kun saat vian kuntoon.

            Ite veisin suuttimet testattavaksi, se antaa 100% varmuuden asiasta. Eikä lisäkustannus ole suuren suuri, ja arvuuttelu ja rahanmeno loppuu siihen
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • bem035
              Bimmer Rookie
              • Mar 2017
              • 91
              • P-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Vaihda öljyt tosi tiheään niin kauan kun saat vian kuntoon.

              Ite veisin suuttimet testattavaksi, se antaa 100% varmuuden asiasta. Eikä lisäkustannus ole suuren suuri, ja arvuuttelu ja rahanmeno loppuu siihen
              Onnistuuko tuo suutinten testaus joka korjaamolla vai onko varmin viedä suutinhuoltoon erikoistuneelle?

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                #37
                Originally posted by bem035 View Post
                Onnistuuko tuo suutinten testaus joka korjaamolla vai onko varmin viedä suutinhuoltoon erikoistuneelle?
                Ei onnistu läheskään jokapaikassa. Väittäisin että piezo suuttimien testausta tekee vain asiaan erikoistuneet pajat. Solenoidisuuttimet onnistuu varmaan vähän useemmassa paikassa.
                Pirkanmaalla on Tammerdiesel jossa olen käyttänyt suuttimia testissä.
                Last edited by Urpo_rotta; 05-06-2020, 23:29.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • bem035
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2017
                  • 91
                  • P-Pohjanmaa

                  #38
                  Ensiviikolla menossa Oulun dieselhuoltoon tutkittavaksi suuttimien osalta, jospa seleviäis. Melekeen jo toivoo että olisi suuttiimissa niin tarvisi alakaa jakopäätä aukoo...

                  Käytin jakolaatikkoöljyn vaihdossa ja samalla ottivat vikakoodit. Muistissa oli koodi 00480A Particulate-filter system. Tekeekö nyt polttoa ollenkaan jos tuo koodi päällä? Sanoivat nollaanneensa mutta sitä en tiedä lähteekö tuo koodi vai vaatiiko pakkopolton?

                  Comment

                  • bem035
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2017
                    • 91
                    • P-Pohjanmaa

                    #39
                    Noniin auto kävin tutkittavana ja suuttimet on kunnossa, niissä ei kuulema mitään vikaa. Vikakoodit 5-pytyn hehkusta ja hiukkaspöntöstä. Olivat vahvasti sitä mieltä että öljyn lisääntyminen johtuu regeneroinnista. Pitää yrittää pakkopoltolla saaha toimimaan. Jos ei auta niin sitten pöntön pesu.

                    Tarkistin vielä kilometrit edellisestä öljynvaihdosta niin on tultu jo yli 11tkm eli vaihtoon menis jokatapauksessa. En tiedä miten laskin edellä mainitun 4000km pari viikkoa sitten... Eli hätä nyt ei ole niin paha kuin kuvittelin.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by bem035 View Post
                      Ensiviikolla menossa Oulun dieselhuoltoon tutkittavaksi suuttimien osalta, jospa seleviäis. Melekeen jo toivoo että olisi suuttiimissa niin tarvisi alakaa jakopäätä aukoo...

                      Käytin jakolaatikkoöljyn vaihdossa ja samalla ottivat vikakoodit. Muistissa oli koodi 00480A Particulate-filter system. Tekeekö nyt polttoa ollenkaan jos tuo koodi päällä? Sanoivat nollaanneensa mutta sitä en tiedä lähteekö tuo koodi vai vaatiiko pakkopolton?
                      Se lähteekö poltto päälle riippuu tuliko se koodi 480A takaisin. Se tuleeko koodi takaisin riippuu taas siitä paljonko ne vastapaineet on. Jos on koodi tullut takaisin ei lähde polttopäälle. Tällöin vaatii ns. pakkopolton ja jatkuvan koodien nollauksen kunnes poltto pysyy päällä. Joku foorumilainen siellä hoitaa homman kohtuu korvausta vastaan.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • bem035
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2017
                        • 91
                        • P-Pohjanmaa

                        #41
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Se lähteekö poltto päälle riippuu tuliko se koodi 480A takaisin. Se tuleeko koodi takaisin riippuu taas siitä paljonko ne vastapaineet on. Jos on koodi tullut takaisin ei lähde polttopäälle. Tällöin vaatii ns. pakkopolton ja jatkuvan koodien nollauksen kunnes poltto pysyy päällä. Joku foorumilainen siellä hoitaa homman kohtuu korvausta vastaan.
                        Ilmeisesti oli tullut takaisin kun oli tuo koodi nyt tuolla Dieselhuollossakin. Pitää juhannuksen jälkeen hoitaa asia kuntoon.

                        Comment

                        • bem035
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2017
                          • 91
                          • P-Pohjanmaa

                          #42
                          Originally posted by bem035 View Post
                          Ilmeisesti oli tullut takaisin kun oli tuo koodi nyt tuolla Dieselhuollossakin. Pitää juhannuksen jälkeen hoitaa asia kuntoon.
                          Nyt käyty lenkki ja pakkopoltto tehty Delphillä. Ilmeisesti polton teki kun mm. Pakokaasun lämpötila oli päälle 600°C. Lähtiissä oli koodi 480A joka ei tullut ainakaan lenkin aikana takasin. Onko jollakin tieto mikä tuo koodi tarkalleen on, herjaako johonkin tiettyyn vikaan dpf:ssä? Mitään merkkivaloja DPF:ään liityen ei ole syttynyt.

                          Vähä menee ehkä jo ohi otsikon aiheen mutta tänään taas menee öljyt vaihtoon kun ajettu 12tkm, ei ole noussut öljynmäärä edellisestä. Laitetaan taas seurantaan, kuin nopeasti lisii mutta näyttäs vähän että johtuu nimen omaan tuosta tiheästä regenerointiyrityksistä öljyn lisääntyminen mulla.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by bem035 View Post
                            Nyt käyty lenkki ja pakkopoltto tehty Delphillä. Ilmeisesti polton teki kun mm. Pakokaasun lämpötila oli päälle 600°C. Lähtiissä oli koodi 480A joka ei tullut ainakaan lenkin aikana takasin. Onko jollakin tieto mikä tuo koodi tarkalleen on, herjaako johonkin tiettyyn vikaan dpf:ssä? Mitään merkkivaloja DPF:ään liityen ei ole syttynyt.

                            Vähä menee ehkä jo ohi otsikon aiheen mutta tänään taas menee öljyt vaihtoon kun ajettu 12tkm, ei ole noussut öljynmäärä edellisestä. Laitetaan taas seurantaan, kuin nopeasti lisii mutta näyttäs vähän että johtuu nimen omaan tuosta tiheästä regenerointiyrityksistä öljyn lisääntyminen mulla.
                            Tuo koodi herjaa nousseesta vastapaineesta. Johtuu siitä ettei poltot ole onnistuneet.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • bem035
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2017
                              • 91
                              • P-Pohjanmaa

                              #44
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Tuo koodi herjaa nousseesta vastapaineesta. Johtuu siitä ettei poltot ole onnistuneet.
                              Okei, kiitos tiedosta. Puskeeko mittaristoon vikavalon kun dpf:ssä kilometrit "täynnä"?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by bem035 View Post
                                Okei, kiitos tiedosta. Puskeeko mittaristoon vikavalon kun dpf:ssä kilometrit "täynnä"?
                                Ei, ainoastaan silloin tulee kuskille ilmoitusta kun vastapaineet on jo todella korkealla. Vikakoodi toki tulee kun laskennallinen ikä dpf on täynnä. Tosin tämä menee ihan sillä kun testerillä (esim. ISTA), ilmoittaa dpf vaihdetuksi ja katsoo vaan että vastapaineet järkevät ja poltot toimii. Laskennallinen ikä on ~250tkm.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎