Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoriöljy lisääntyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bem035
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 91
    • P-Pohjanmaa

    #46
    Noniin olisko nyt syy löytynyt tuohon moottoriöljyn lisääntymiseen. Eli hommasin diagnostiikkalaitteet (kiitos nimim.HTK12!!) ja nyt seuraillut tuota touhua niin eka kerran kun luin koodit oli muistissa 480A ja edellinen regenerointi 59km. Nollasin koodit ja vklopun reissun yhteydessä tein polttopyynnön joka meni läpi, teki polton. Vikakoodi 480A ei ole tullut takasin, ainostaan 5hehku ja ohjain (ollut jo pidempään). Tänää löin taas testerin kiinni kun lähdin motarille niin alkoi regeneroimaan heti kun ehdot täyttyi vaikka edellisestä poltosta vasta 100km. Oli aktiivinen ehkä 10-15min jonka jälkeen lopetti. Kuitenkin näyttää edellistä regenerointia 125km päähän.

    Johtuuķohan se 480A viallisesta anturista dpf:ssä jonka takia tekee jatkuvasti polttoa, vaikka olisi sen "äskettäin" tehnyt? Se selittäisi myös moottoriöljyn lisääntymisen.

    Tyhjäkäynnillä backpressure 12.95mbar.

    Olisko ideoita Mitä kannattas tehä seuraavaksi?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16486
      • Asikkala

      #47
      Originally posted by bem035 View Post

      Olisko ideoita Mitä kannattas tehä seuraavaksi?
      Vaihda bensakoneiseen.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #48
        Originally posted by bem035 View Post
        Noniin olisko nyt syy löytynyt tuohon moottoriöljyn lisääntymiseen. Eli hommasin diagnostiikkalaitteet (kiitos nimim.HTK12!!) ja nyt seuraillut tuota touhua niin eka kerran kun luin koodit oli muistissa 480A ja edellinen regenerointi 59km. Nollasin koodit ja vklopun reissun yhteydessä tein polttopyynnön joka meni läpi, teki polton. Vikakoodi 480A ei ole tullut takasin, ainostaan 5hehku ja ohjain (ollut jo pidempään). Tänää löin taas testerin kiinni kun lähdin motarille niin alkoi regeneroimaan heti kun ehdot täyttyi vaikka edellisestä poltosta vasta 100km. Oli aktiivinen ehkä 10-15min jonka jälkeen lopetti. Kuitenkin näyttää edellistä regenerointia 125km päähän.

        Johtuuķohan se 480A viallisesta anturista dpf:ssä jonka takia tekee jatkuvasti polttoa, vaikka olisi sen "äskettäin" tehnyt? Se selittäisi myös moottoriöljyn lisääntymisen.

        Tyhjäkäynnillä backpressure 12.95mbar.

        Olisko ideoita Mitä kannattas tehä seuraavaksi?
        DBF puhdistus mekaanisesti tai vaihto. Jos kaikki anturit on todettu ensin ehjiksi.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎