Announcement

Collapse
No announcement yet.

mistä kannen tiiviste turbo käyttöön! ( m20)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #16
    Yhdyn edelliseen täysin..kivempi ainakin musta jos kannentiiviste pullahtaa kun et männässä tms. on reikä. Jos eka kokeilee sillä orggiksella ja tosiaan tuon pitäs kestää hyvin kun on säädöt kunnossa.
    Ehdottomasti näin. Vakiotiiviste kestää kyllä aika paljon, jos moottori muuten pelaa ok. Jos on alle tuplatehot ja tiiviste venyy niin etsisin vikaa jostain muualta kuin itse kannentiivisteestä.

    Hyvänä esimerkkinä tuo mun turpovehje.. moottorihan (m30b35) on siis täysin vakiokuntoinen (tiiviste mukaan lukien). Mitattua takapyörätehoa siis se 513hv. Käytin tuossa muutama viikko sitten kannen irti. Tiiviste oli TÄYSIN tehtaan mitoissa. Ei minkäänlaista venymää mihinkään suuntaan. Voidaan kai olettaa, että konstruktio toimii kohtuu hyvin... ja on muuten saanut happeakin. Paineettakin on välillä ollut jopa 1.5bar.

    Comment

    • ykä
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 478
      • Alaviirre

      #17
      mites olis vakiotiiviste kuparirenkailla ?? tämä paikka tekee semmosia
      Konetiiviste Lindgren Ky
      ja huono puoli tuossa on vaan se että tuota tiivistettä saa vaan 1.4mm paksuna mutta varmasti parempi kun vakio 8)

      pakosarja powered by s.leinonen paljolako leinonen tekis pakosarjan ??on tuossa veljen celicassa sen tekemä pakosarja niin siitä ajattelin että paljo maksais m20 mottiin
      Bmw 525 Td e61
      Bmw e34 535 Turbo



      EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

      -FatBoyRacing-

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Maza
        Yhdyn edelliseen täysin..kivempi ainakin musta jos kannentiiviste pullahtaa kun et männässä tms. on reikä. Jos eka kokeilee sillä orggiksella ja tosiaan tuon pitäs kestää hyvin kun on säädöt kunnossa.
        Ehdottomasti näin. Vakiotiiviste kestää kyllä aika paljon, jos moottori muuten pelaa ok. Jos on alle tuplatehot ja tiiviste venyy niin etsisin vikaa jostain muualta kuin itse kannentiivisteestä.

        Hyvänä esimerkkinä tuo mun turpovehje.. moottorihan (m30b35) on siis täysin vakiokuntoinen (tiiviste mukaan lukien). Mitattua takapyörätehoa siis se 513hv. Käytin tuossa muutama viikko sitten kannen irti. Tiiviste oli TÄYSIN tehtaan mitoissa. Ei minkäänlaista venymää mihinkään suuntaan. Voidaan kai olettaa, että konstruktio toimii kohtuu hyvin... ja on muuten saanut happeakin. Paineettakin on välillä ollut jopa 1.5bar.

        mites oli sun m20b25 :wink:
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • ykä
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 478
          • Alaviirre

          #19
          Originally posted by seidltuning
          Originally posted by Maza
          Yhdyn edelliseen täysin..kivempi ainakin musta jos kannentiiviste pullahtaa kun et männässä tms. on reikä. Jos eka kokeilee sillä orggiksella ja tosiaan tuon pitäs kestää hyvin kun on säädöt kunnossa.
          Ehdottomasti näin. Vakiotiiviste kestää kyllä aika paljon, jos moottori muuten pelaa ok. Jos on alle tuplatehot ja tiiviste venyy niin etsisin vikaa jostain muualta kuin itse kannentiivisteestä.

          Hyvänä esimerkkinä tuo mun turpovehje.. moottorihan (m30b35) on siis täysin vakiokuntoinen (tiiviste mukaan lukien). Mitattua takapyörätehoa siis se 513hv. Käytin tuossa muutama viikko sitten kannen irti. Tiiviste oli TÄYSIN tehtaan mitoissa. Ei minkäänlaista venymää mihinkään suuntaan. Voidaan kai olettaa, että konstruktio toimii kohtuu hyvin... ja on muuten saanut happeakin. Paineettakin on välillä ollut jopa 1.5bar.

          mites oli sun m20b25 :wink:
          no sehän oli paskana koko ajan
          Bmw 525 Td e61
          Bmw e34 535 Turbo



          EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

          -FatBoyRacing-

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4321
            • Kannus/Kokkola

            #20
            mites oli sun m20b25
            Vakiotiiviste kestää kyllä aika paljon, jos moottori muuten pelaa ok. Jos on alle tuplatehot ja tiiviste venyy niin etsisin vikaa jostain muualta kuin itse kannentiivisteestä.

            Mitäs tuossa lukee ? JOS moottori muuten pelaa ok.

            Tuo moottori pelasi kaikkea muuta kuin hyvin.. (vakio motronic). Kesti nakuttamatta ~0.4-0.5bar. Siitä eteenpäin riskirajoilla.. ja tulos on tiedossa..

            Comment

            • Gygt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 372
              • Kajaani

              #21
              en tiedä paljol tekis pakosarjan ei varmaan mitään järkyttävää voin kysyä.tai soita itse,ilmota jos haluat numeron! mulla ois muutama laippaki valmiina!! just kävin katsomas sarjaa niin oli aika jees!! 8)
              ajattelin 0.8 barin paineilla ajel!! niin toivotaan et kestää orkkis tiiviste!! pakko kai se on uskoo teitä ku kaikki sanoo et vakio tiiviste!! niin ja sais siitä varmaan kuvan tänne,pakosarjasta siiis jos haluaa semmosen!!
              KAJ. SRK. TURBO RACING

              Comment

              • ykä
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 478
                • Alaviirre

                #22
                Originally posted by Gygt
                en tiedä paljol tekis pakosarjan ei varmaan mitään järkyttävää voin kysyä.tai soita itse,ilmota jos haluat numeron! mulla ois muutama laippaki valmiina!! just kävin katsomas sarjaa niin oli aika jees!! 8)
                ajattelin 0.8 barin paineilla ajel!! niin toivotaan et kestää orkkis tiiviste!! pakko kai se on uskoo teitä ku kaikki sanoo et vakio tiiviste!! niin ja sais siitä varmaan kuvan tänne,pakosarjasta siiis jos haluaa semmosen!!

                pistäppä vaikka privana numero tuleen niin jos vaikka kyselisin millä hintaa tekis moisen
                Bmw 525 Td e61
                Bmw e34 535 Turbo



                EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                -FatBoyRacing-

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3064
                  • Suomi

                  #23
                  Originally posted by Gygt
                  en tiedä paljol tekis pakosarjan ei varmaan mitään järkyttävää voin kysyä.tai soita itse,ilmota jos haluat numeron! mulla ois muutama laippaki valmiina!! just kävin katsomas sarjaa niin oli aika jees!! 8)
                  ajattelin 0.8 barin paineilla ajel!! niin toivotaan et kestää orkkis tiiviste!! pakko kai se on uskoo teitä ku kaikki sanoo et vakio tiiviste!! niin ja sais siitä varmaan kuvan tänne,pakosarjasta siiis jos haluaa semmosen!!
                  ..niin muistappa sitten säätää se kunnolla :wink:. puristukset yms. asiat siis kunnossa. Jos meinaa ilman säätöjä ajella vakio motronicilla vakiochipillä tms. niin sitten ei kannata edes kuvitella sen kestävän. Eikä ollut mikään henk. koht. huomautus vaan yleinen toteamus.

                  tää nyt on taas vaan tämmönen pilkun nussinta vitutus juttu :P . ettei unoheta tärkeimpiä hommia. Tsemiä projektiin!
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2561
                    • .

                    #24
                    MuTuA

                    Olipa kerran, kauan kauan sitten, kun luin netistä yhden jutun.

                    Eli vakiotiivisteeseen laitettiin pikaliiman kanssa liekkirenkaaseen kierros 0,3mm käämilankaa. Ja liima oli mukana vain asennusta helpottamassa. En muista/tiedä oliko se käämilanka molemmilla puolilla vaiko vain toisella puolella.
                    Tämmöisellä kombinaatiolla ajeltiin kauan ja kohtuu suurilla paineilla (1,5bar). Tarina vain ei kerro, että missä moottorissa...
                    En sitten tosiaankaan tiedä onko tämä vain jotain huuhaata vai ihan tosi juttu, mutta tekisi mieli kokeilla.

                    Sen pituinen se.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3064
                      • Suomi

                      #25
                      Varmaan ihan tosi juttu ja jos vaan saa pysymään sen renkaan siinä asennuksen ajan niin nostaahan se puristusvoimaa liekkirenkaan kohdalla.. :wink: . Saa kokeilla vaan ei ehkä helpoimpia tapoja kuitenkaan..
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • -Dobermann-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1021
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Onko tähän topiciin mitään uutta?

                        Itse ostin tuon Ahtajan teettämän kuparitiivisteen ja ihan ok:lta vaikutti, mutta tuo pitävyys on vaan alkanut mietityttää. Moni autoa työkseen virittävä on sanonut että ei kannata missään nimessä laitaa, koska vaikka pitäisi öljyt ja vedet erillään jonkin aikaa, niin kuitenkin ajan myötä jostain alkaa tihkuttamaan. Kuparitiiviste toimii kuulemma hyvin ralli tms. käytössä, missä ei haeta niinkään moottorille pitkäikäisyyttä vaan kovia tehoja, mutta nyt on kuitenkin kyseessä kone millä mielellään sen pari-kolme päästelisi ilman isompia remonteja...

                        Tätä tässä utelen, koska pahvin asennus ajankohtainen.

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by -Dobermann-
                          Onko tähän topiciin mitään uutta?


                          Tätä tässä utelen, koska pahvin asennus ajankohtainen.
                          Kuten myös itsellä kannentiiviste hakusessa. Mulewa tuolla myy 2mm kuparitiivistettä ja olisi tosiaan kiva tietää, miten se kestää (ja kuinka kauan) turbokoneessa. Kokemuksia???????? Ja paineet tulemaan itsellä olemaan aluksi pienet, mutta itseni tuntien ne tulevat nousemaan....
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          • vpernu
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 522
                            • Kouvola

                            #28
                            ite viilasin kuparisen kannentiivisteen ja laitan sen täs alkukesäst koneesee kiinni kuhan nyt saan siihen mallii sen kasattuu..pro streetilt tilasin VHT:n copper gasket cement merkkist tiivisteliimaa mitä jo koekäytin pikkuveljen mopos..eli tos pari viikkoo sit huomasin et kannentiiviste vuotaa ja heitin koko tiivisteen roskii ja oikasin lohkon ja kannen tiivistepinnat ja laitoin pelkän liiman välii..ainaki viel on pitäny..eli tot liimaa laitan sen kuparitiivisteen kaveriks..

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #29
                              Mitäs muuten kuparitiiviste ja alumiinikansi reagoi keskenään?
                              Pitäs kaiken järjen mukaan jämähtää kiinni.
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              • tolppa
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2004
                                • 69
                                • savonlinna

                                #30
                                tiiviste

                                Itse mietin ennen kasausta ihan samaa ja kyselin monilta eri tahoilta,ja kaikki asiaa ymmärtävät sanoivat että kyllä se vakio pahvi oikein säädettynä pitäisi kestää!!Ja siitä on paljon kokemuksiakin esim.Mazalla ja Taavetissa asustaa yksi m20:nen joka on kestänyt 1.2 barin paineella jo kymppitonnin ilman mitään...taitaa olla tonnikalan rakentama\vanha auto.?.

                                Itelläni on toistaiseksi kestänyt 1 baarin paineen ja 350hv:ta....mutta kuinka kauan???sitä en tiedä.

                                Et eikun vaan puristukset kasiin ja megaruuttaa kiinni.

                                ja tuntuuhan nuo kestävän enemmänkin...ainakin hetken...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎