Originally posted by Wittu_joo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
mistä kannen tiiviste turbo käyttöön! ( m20)
Collapse
X
-
Itsellä m20b20 koneessa tuo vakio 2,0mm tiiviste ja hyvin on näyttänyt pelaavan, kuten myös auton entisellä omistajala F1zzillä. Tällä hetkellä 0.8-0.9bar ahtoja, talvi ajettiin 0.5bar. Pientä tihkutusta on ollut ulospäin öljyn muodossa, mutta ei ainakaan vedet jä öljyt sekaisin. uskoisin että tuolla 2,00mm tiivisteellä pitäisi päästä jo yli 1bar rajan ilman pelkäämistä jos vain syöttö puoli on kunnossa, tai ainakin toivon niin koska asia tulee ajankohtaiseksi uuden ahtimen myötä.
Tässä kesän korvilla avaan koneen ja katselen missä kunnossa tiiviste on.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
M20B25 ''budjetti'' TURBOON KANNENTIIVISTE??
tuli polte tehdä väliaikainen ''budjetti'' teema turbotus tuohon m20b25 koneeseen (ilman kattia vm.87). ois tarkotus laittaa turbo ja lisäkeittoa antamaan lisärikastin järjestelmä. eli kun kaikki muu on vakiota niin puristusten lasku varmaankin välttämätöntä jos ei heti meinaa räjäyttää sitä konetta, kun siinähän on yli 9:1 puristukset..kertokaa tarkka?? toimenpiteiden pitäs olla suht helppoja ja halpoja. eli nyt kaikki tieto ja kokemus peliin!
1. paljo on orkkis pahvin paksuus ja onko vakio pahveja saatavilla kuinka montaa eri paksuutta?? jossakin siitä oli puhetta mutta varmistellaan vielä. eli paljo sais alhaisimmillaan ruttuja vakio pahvilla??
2. onko miten huonoja kokemuksia cometicin laitosta 200tkm+ ajetun plaanaamattoman lohkon päälle+vakio pulteilla?? jääkö vuotamaan..
3.onko kukaan huima kokeillut laittaa 2 vakio pahvia päällekkäin?? onnistuuko vielä laittaa painetta pyttyyn?
4. ja lopuksi voi antaa fakta tietoa vakio koneen eri mitta/tilavuus tiedoista??
- palotilan koko
- männän laesta lohkon reunaan
- orkkis tiivisteen paksuus
- ym...
ja muutakin vinkkiä saa antaa..
Comment
-
-
Originally posted by ///X-POWER View Posttuli polte tehdä väliaikainen ''budjetti'' teema turbotus tuohon m20b25 koneeseen (ilman kattia vm.87). ois tarkotus laittaa turbo ja lisäkeittoa antamaan lisärikastin järjestelmä. eli kun kaikki muu on vakiota niin puristusten lasku varmaankin välttämätöntä jos ei heti meinaa räjäyttää sitä konetta, kun siinähän on yli 9:1 puristukset..kertokaa tarkka?? toimenpiteiden pitäs olla suht helppoja ja halpoja. eli nyt kaikki tieto ja kokemus peliin!
1. paljo on orkkis pahvin paksuus ja onko vakio pahveja saatavilla kuinka montaa eri paksuutta?? jossakin siitä oli puhetta mutta varmistellaan vielä. eli paljo sais alhaisimmillaan ruttuja vakio pahvilla??
2. onko miten huonoja kokemuksia cometicin laitosta 200tkm+ ajetun plaanaamattoman lohkon päälle+vakio pulteilla?? jääkö vuotamaan..
3.onko kukaan huima kokeillut laittaa 2 vakio pahvia päällekkäin?? onnistuuko vielä laittaa painetta pyttyyn?
4. ja lopuksi voi antaa fakta tietoa vakio koneen eri mitta/tilavuus tiedoista??
- palotilan koko
- männän laesta lohkon reunaan
- orkkis tiivisteen paksuus
- ym...
ja muutakin vinkkiä saa antaa..
Comment
-
-
joo näitä vinkkejä jo vähän ounastelin.. mutta ei tule kysymykseen jos ei joku tarjoa pulttaa kiinni megasquirtti pakettia! kun auto on muutenkin projekti asteella ja tarkotus ajaa ens sulilla niin pitää olla helpot konstit! niinku tuossa jo hoputeltiin niin tekniikka tulee vielä tulevaisuudessa vaihtumaan ja siihen tehään sitte huolellisemmin, enemmällä ajalla ja paksummalla lompakolla..
Comment
-
-
M20B20:sen omistajana oon jo kuullut nämä vinkit itsekin....
Ja kyllä se 2.3 roukkeri hyrskyttää Hartgen nokan ja viimesen päälle tehdyn kannen kanssa riittävästi, kiitos kysymästä.
Mutta itse aiheeseen:
1.
Vakiopahvin paksuus on muistaakseni puristamattomana 1.2mm?
Tiskiltä saa kuitenkin 0.5mm paksumpaa kansipahvia.
2.
381tkm ajetussa plaanaamattomassa lohkossa vakiopahvi vakiopulteilla ainakin pysyy tiiviisti. Pultinreijät putsaa tietenkin hyvin asentaessa, ei halkea lohko nääs...
Lyöt Cometicin vaikka varmuuden vuoksi ARP:n pinnapulteilla niin vuodon mahdollisuus on aika pieni....
3.
S-Turbo Sierroissa on puristuksia laskettu 2 kansipahvilla ja peltilevyllä niiden välissä. Ei ole sen ihmeempää kokemusta, pitäis toimia.
Omaan autooni en laittaisi, kuulostaa aika extremeltä omaan korvaan.
Ja lisäruiskuksi vanha kunnon Mosselmann-Turbo -systeemi, eli 0.3 bar painekytkin (vaikka öljykellosta) ohjaamaan 535:sen suuttimen maata.
Suutin ahtoputkeen lähelle kaasuläppää.
Ja kyllä vakiopahvillakin hyrskyttää menemään.
En tiedä löytyykö Elringin valikoimasta ns. "kynsitiivistettä" M20:seen, muistaakseni kestää paineita vähintään nätisti....Last edited by ttw; 11-02-2008, 18:52.728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
Comment
-
-
Originally posted by seidltuning View Postmitähän se saisi maksaa?
http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_w...products_id=58
Comment
-
-
Originally posted by ttw View PostM20B20:sen omistajana oon jo kuullut nämä vinkit itsekin....
Ja kyllä se 2.3 roukkeri hyrskyttää Hartgen nokan ja viimesen päälle tehdyn kannen kanssa riittävästi, kiitos kysymästä.
Mutta itse aiheeseen:
1.
Vakiopahvin paksuus on muistaakseni puristamattomana 1.2mm?
Tiskiltä saa kuitenkin 0.5mm paksumpaa kansipahvia.
2.
381tkm ajetussa plaanaamattomassa lohkossa vakiopahvi vakiopulteilla ainakin pysyy tiiviisti. Pultinreijät putsaa tietenkin hyvin asentaessa, ei halkea lohko nääs...
Lyöt Cometicin vaikka varmuuden vuoksi ARP:n pinnapulteilla niin vuodon mahdollisuus on aika pieni....
3.
S-Turbo Sierroissa on puristuksia laskettu 2 kansipahvilla ja peltilevyllä niiden välissä. Ei ole sen ihmeempää kokemusta, pitäis toimia.
Omaan autooni en laittaisi, kuulostaa aika extremeltä omaan korvaan.
Ja lisäruiskuksi vanha kunnon Mosselmann-Turbo -systeemi, eli 0.3 bar painekytkin (vaikka öljykellosta) ohjaamaan 535:sen suuttimen maata.
Suutin ahtoputkeen lähelle kaasuläppää.
Ja kyllä vakiopahvillakin hyrskyttää menemään.
En tiedä löytyykö Elringin valikoimasta ns. "kynsitiivistettä" M20:seen, muistaakseni kestää paineita vähintään nätisti....
ja itekkin oon kuullu volvon jostain turbo muunnos sarjasta missä 2 pahvia paallekkäin...mutta mutta.. jonkunhan se on uhrauduttava kokeilemaan! no mietitään nyt vielä.
entäpä se bmw ''mosselman'' turbo? kait siinä on paksumpi pahvi??
Comment
-
-
Originally posted by M325i View PostAinakin B25 kansipahvi taisi olla sen 1,75 vakiona ja 2,05 paksumpana?? Jos en nyt ihan väärin muista.
että tarkottaakohan sit sitä että sitä saa myös 2.35mm vai mitähän??
ja kertokaahan vielä se tarkka puristussuhde mikä tuossa on vakiona ja palotilan koko?? (9/86 325 cabrio ilman kattia)
Comment
-
-
Originally posted by ///X-POWER View Postaivan oikein niin muuten onkin, kun ne mitathan lukee tuossa bmw:n varaosa ohjelmassa. ja siinä paksummassa versiossa lukee 2.05(+0.3)
että tarkottaakohan sit sitä että sitä saa myös 2.35mm vai mitähän??
ja kertokaahan vielä se tarkka puristussuhde mikä tuossa on vakiona ja palotilan koko?? (9/86 325 cabrio ilman kattia)
Mikä on moottorin koodi cabriossa? Katittomassa 9,7:1,yleensä saksa-autot on vaan kaikki lambda-katti (saastemaksujen takia) 25 6K 1 moottoreita 8.8:1 puristuksella,mutta 86 voi olla vielä sillä vanhemmallakin konetyypillä.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by M325i View Post2.05 + 0.3 tarkoittaa että 1,75 on vakiomitta ja täten tuon verran paksumpi. Eli EI 2.35, vaan 0.3 stanttua (1,75) paksumpi.
Mikä on moottorin koodi cabriossa? Katittomassa 9,7:1,yleensä saksa-autot on vaan kaikki lambda-katti (saastemaksujen takia) 25 6K 1 moottoreita 8.8:1 puristuksella,mutta 86 voi olla vielä sillä vanhemmallakin konetyypillä.
Comment
-
Comment