Announcement

Collapse
No announcement yet.

mistä kannen tiiviste turbo käyttöön! ( m20)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

    #31
    Originally posted by Wittu_joo
    Mitäs muuten kuparitiiviste ja alumiinikansi reagoi keskenään?
    Pitäs kaiken järjen mukaan jämähtää kiinni.
    tiivisteliima sen takii välii ettei tuu jännite-eroja eri metallien välille.Eli ei pääse hapettumaa..

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3216
      • Mystinen Kuopio

      #32
      Itsellä m20b20 koneessa tuo vakio 2,0mm tiiviste ja hyvin on näyttänyt pelaavan, kuten myös auton entisellä omistajala F1zzillä. Tällä hetkellä 0.8-0.9bar ahtoja, talvi ajettiin 0.5bar. Pientä tihkutusta on ollut ulospäin öljyn muodossa, mutta ei ainakaan vedet jä öljyt sekaisin. uskoisin että tuolla 2,00mm tiivisteellä pitäisi päästä jo yli 1bar rajan ilman pelkäämistä jos vain syöttö puoli on kunnossa, tai ainakin toivon niin koska asia tulee ajankohtaiseksi uuden ahtimen myötä.
      Tässä kesän korvilla avaan koneen ja katselen missä kunnossa tiiviste on.
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • ///X-POWER
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 424
        • kajaani

        #33
        M20B25 ''budjetti'' TURBOON KANNENTIIVISTE??

        tuli polte tehdä väliaikainen ''budjetti'' teema turbotus tuohon m20b25 koneeseen (ilman kattia vm.87). ois tarkotus laittaa turbo ja lisäkeittoa antamaan lisärikastin järjestelmä. eli kun kaikki muu on vakiota niin puristusten lasku varmaankin välttämätöntä jos ei heti meinaa räjäyttää sitä konetta, kun siinähän on yli 9:1 puristukset..kertokaa tarkka?? toimenpiteiden pitäs olla suht helppoja ja halpoja. eli nyt kaikki tieto ja kokemus peliin!

        1. paljo on orkkis pahvin paksuus ja onko vakio pahveja saatavilla kuinka montaa eri paksuutta?? jossakin siitä oli puhetta mutta varmistellaan vielä. eli paljo sais alhaisimmillaan ruttuja vakio pahvilla??

        2. onko miten huonoja kokemuksia cometicin laitosta 200tkm+ ajetun plaanaamattoman lohkon päälle+vakio pulteilla?? jääkö vuotamaan..

        3.onko kukaan huima kokeillut laittaa 2 vakio pahvia päällekkäin?? onnistuuko vielä laittaa painetta pyttyyn?

        4. ja lopuksi voi antaa fakta tietoa vakio koneen eri mitta/tilavuus tiedoista??
        - palotilan koko
        - männän laesta lohkon reunaan
        - orkkis tiivisteen paksuus
        - ym...

        ja muutakin vinkkiä saa antaa..

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #34
          Myy se kone ja laita uudempi vakiomoottori tilalle.
          Olli.

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4321
            • Kannus/Kokkola

            #35
            Originally posted by ///X-POWER View Post
            tuli polte tehdä väliaikainen ''budjetti'' teema turbotus tuohon m20b25 koneeseen (ilman kattia vm.87). ois tarkotus laittaa turbo ja lisäkeittoa antamaan lisärikastin järjestelmä. eli kun kaikki muu on vakiota niin puristusten lasku varmaankin välttämätöntä jos ei heti meinaa räjäyttää sitä konetta, kun siinähän on yli 9:1 puristukset..kertokaa tarkka?? toimenpiteiden pitäs olla suht helppoja ja halpoja. eli nyt kaikki tieto ja kokemus peliin!

            1. paljo on orkkis pahvin paksuus ja onko vakio pahveja saatavilla kuinka montaa eri paksuutta?? jossakin siitä oli puhetta mutta varmistellaan vielä. eli paljo sais alhaisimmillaan ruttuja vakio pahvilla??

            2. onko miten huonoja kokemuksia cometicin laitosta 200tkm+ ajetun plaanaamattoman lohkon päälle+vakio pulteilla?? jääkö vuotamaan..

            3.onko kukaan huima kokeillut laittaa 2 vakio pahvia päällekkäin?? onnistuuko vielä laittaa painetta pyttyyn?

            4. ja lopuksi voi antaa fakta tietoa vakio koneen eri mitta/tilavuus tiedoista??
            - palotilan koko
            - männän laesta lohkon reunaan
            - orkkis tiivisteen paksuus
            - ym...

            ja muutakin vinkkiä saa antaa..
            Kun vinkkiä pyydetään niin annetaan: Pidä kone vakiona ja sijoita muutoksista säästyneet rahat moottorinohjaukseen. Megasquirt on edullinen ja toimiva ratkaisu. Jos tavoite ei ole kovin paljoa yli 300hv niin aivan turhaan murehdit kannentiivisteestä. Sopat ja ennakot vaan kohdilleen niin kyllä kestää.

            Comment

            • ///X-POWER
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 424
              • kajaani

              #36
              joo näitä vinkkejä jo vähän ounastelin.. mutta ei tule kysymykseen jos ei joku tarjoa pulttaa kiinni megasquirtti pakettia! kun auto on muutenkin projekti asteella ja tarkotus ajaa ens sulilla niin pitää olla helpot konstit! niinku tuossa jo hoputeltiin niin tekniikka tulee vielä tulevaisuudessa vaihtumaan ja siihen tehään sitte huolellisemmin, enemmällä ajalla ja paksummalla lompakolla..

              Comment

              • seidltuning
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1941
                • Vantaa

                #37
                mitähän se saisi maksaa?
                G30 530e Sedan
                E30 325i Cabriolet

                Comment

                • ttw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1016
                  • Vantaa

                  #38
                  M20B20:sen omistajana oon jo kuullut nämä vinkit itsekin....

                  Ja kyllä se 2.3 roukkeri hyrskyttää Hartgen nokan ja viimesen päälle tehdyn kannen kanssa riittävästi, kiitos kysymästä .

                  Mutta itse aiheeseen:

                  1.
                  Vakiopahvin paksuus on muistaakseni puristamattomana 1.2mm?
                  Tiskiltä saa kuitenkin 0.5mm paksumpaa kansipahvia.

                  2.
                  381tkm ajetussa plaanaamattomassa lohkossa vakiopahvi vakiopulteilla ainakin pysyy tiiviisti. Pultinreijät putsaa tietenkin hyvin asentaessa, ei halkea lohko nääs...

                  Lyöt Cometicin vaikka varmuuden vuoksi ARP:n pinnapulteilla niin vuodon mahdollisuus on aika pieni....

                  3.
                  S-Turbo Sierroissa on puristuksia laskettu 2 kansipahvilla ja peltilevyllä niiden välissä. Ei ole sen ihmeempää kokemusta, pitäis toimia.
                  Omaan autooni en laittaisi, kuulostaa aika extremeltä omaan korvaan .

                  Ja lisäruiskuksi vanha kunnon Mosselmann-Turbo -systeemi, eli 0.3 bar painekytkin (vaikka öljykellosta) ohjaamaan 535:sen suuttimen maata.
                  Suutin ahtoputkeen lähelle kaasuläppää.

                  Ja kyllä vakiopahvillakin hyrskyttää menemään.

                  En tiedä löytyykö Elringin valikoimasta ns. "kynsitiivistettä" M20:seen, muistaakseni kestää paineita vähintään nätisti....
                  Last edited by ttw; 11-02-2008, 18:52.
                  728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                  Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                  MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                  Comment

                  • ///X-POWER
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 424
                    • kajaani

                    #39
                    Originally posted by seidltuning View Post
                    jos tuo tiiviste maksaa tosiaanki yli 300€ niin on kyllä vähän turhan kallis. mutta jos ei muuta vaihtoehtoa löydy niin kait se on se cometicci laitettava.. tai sitte 2 vakiota päällekkäin

                    Comment

                    • ///X-POWER
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 424
                      • kajaani

                      #40
                      Originally posted by ttw View Post
                      M20B20:sen omistajana oon jo kuullut nämä vinkit itsekin....

                      Ja kyllä se 2.3 roukkeri hyrskyttää Hartgen nokan ja viimesen päälle tehdyn kannen kanssa riittävästi, kiitos kysymästä .

                      Mutta itse aiheeseen:

                      1.
                      Vakiopahvin paksuus on muistaakseni puristamattomana 1.2mm?
                      Tiskiltä saa kuitenkin 0.5mm paksumpaa kansipahvia.

                      2.
                      381tkm ajetussa plaanaamattomassa lohkossa vakiopahvi vakiopulteilla ainakin pysyy tiiviisti. Pultinreijät putsaa tietenkin hyvin asentaessa, ei halkea lohko nääs...

                      Lyöt Cometicin vaikka varmuuden vuoksi ARP:n pinnapulteilla niin vuodon mahdollisuus on aika pieni....

                      3.
                      S-Turbo Sierroissa on puristuksia laskettu 2 kansipahvilla ja peltilevyllä niiden välissä. Ei ole sen ihmeempää kokemusta, pitäis toimia.
                      Omaan autooni en laittaisi, kuulostaa aika extremeltä omaan korvaan .

                      Ja lisäruiskuksi vanha kunnon Mosselmann-Turbo -systeemi, eli 0.3 bar painekytkin (vaikka öljykellosta) ohjaamaan 535:sen suuttimen maata.
                      Suutin ahtoputkeen lähelle kaasuläppää.

                      Ja kyllä vakiopahvillakin hyrskyttää menemään.

                      En tiedä löytyykö Elringin valikoimasta ns. "kynsitiivistettä" M20:seen, muistaakseni kestää paineita vähintään nätisti....
                      niin jos vakio tiiviste on 1.2 ja siihen sais lähemmäs 2mm paksua tiivistettä niin sehän vois jo menetellä. vai onko kemusta vastaavilla osilla tehdystä turbosta jossa ois yli 9:1 puristussuhde??

                      ja itekkin oon kuullu volvon jostain turbo muunnos sarjasta missä 2 pahvia paallekkäin...mutta mutta.. jonkunhan se on uhrauduttava kokeilemaan! no mietitään nyt vielä.

                      entäpä se bmw ''mosselman'' turbo? kait siinä on paksumpi pahvi??

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #41
                        Ainakin B25 kansipahvi taisi olla sen 1,75 vakiona ja 2,05 paksumpana?? Jos en nyt ihan väärin muista.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • ///X-POWER
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 424
                          • kajaani

                          #42
                          Originally posted by M325i View Post
                          Ainakin B25 kansipahvi taisi olla sen 1,75 vakiona ja 2,05 paksumpana?? Jos en nyt ihan väärin muista.
                          aivan oikein niin muuten onkin, kun ne mitathan lukee tuossa bmw:n varaosa ohjelmassa. ja siinä paksummassa versiossa lukee 2.05(+0.3)
                          että tarkottaakohan sit sitä että sitä saa myös 2.35mm vai mitähän??
                          ja kertokaahan vielä se tarkka puristussuhde mikä tuossa on vakiona ja palotilan koko?? (9/86 325 cabrio ilman kattia)

                          Comment

                          • M325i
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 1529
                            • Etelä-pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by ///X-POWER View Post
                            aivan oikein niin muuten onkin, kun ne mitathan lukee tuossa bmw:n varaosa ohjelmassa. ja siinä paksummassa versiossa lukee 2.05(+0.3)
                            että tarkottaakohan sit sitä että sitä saa myös 2.35mm vai mitähän??
                            ja kertokaahan vielä se tarkka puristussuhde mikä tuossa on vakiona ja palotilan koko?? (9/86 325 cabrio ilman kattia)
                            2.05 + 0.3 tarkoittaa että 1,75 on vakiomitta ja täten tuon verran paksumpi. Eli EI 2.35, vaan 0.3 stanttua (1,75) paksumpi.

                            Mikä on moottorin koodi cabriossa? Katittomassa 9,7:1,yleensä saksa-autot on vaan kaikki lambda-katti (saastemaksujen takia) 25 6K 1 moottoreita 8.8:1 puristuksella,mutta 86 voi olla vielä sillä vanhemmallakin konetyypillä.
                            E30 ja E46 ///M

                            Comment

                            • ///X-POWER
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 424
                              • kajaani

                              #44
                              Originally posted by M325i View Post
                              2.05 + 0.3 tarkoittaa että 1,75 on vakiomitta ja täten tuon verran paksumpi. Eli EI 2.35, vaan 0.3 stanttua (1,75) paksumpi.

                              Mikä on moottorin koodi cabriossa? Katittomassa 9,7:1,yleensä saksa-autot on vaan kaikki lambda-katti (saastemaksujen takia) 25 6K 1 moottoreita 8.8:1 puristuksella,mutta 86 voi olla vielä sillä vanhemmallakin konetyypillä.
                              eipä oo ihan muistissa se koodi. jokatapauksessa autossa ei ole kattia/lambdaa joten kait se on tuo 9,7:1, mutta eikö sitä ole olemassa vielä kolmannellakin puristuksella? tuolla 3 kymppiä paksummalla tiivisteellä ei kyllä taida vielä päästä edes 9 puristuksiin..

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #45
                                Meinasitko jättää sytkän säätämättä?:think
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎