Announcement

Collapse
No announcement yet.

mistä kannen tiiviste turbo käyttöön! ( m20)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///X-POWER
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 424
    • kajaani

    #46
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Meinasitko jättää sytkän säätämättä?:think
    no semmonen ois tarkotus ku ei tuohon budjetti teemaan oikeen onnistu jos ei halvalla saa jotaki helppoa pakettia. eihän sinne varmaan alyttömiä paineita kestä laittaa. onko kokemuksia millon alkaa naulaamaan? korkea oktaanisinta löpöä mitä huoltsikalta saa niin ohan se jonain..

    Comment

    • seidltuning
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1941
      • Vantaa

      #47
      omassa 5/87 on lambdan lähtö ja 153 loppunen boxi ja oli korkeammalla puristuksella
      G30 530e Sedan
      E30 325i Cabriolet

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #48
        Originally posted by ///X-POWER View Post
        no semmonen ois tarkotus ku ei tuohon budjetti teemaan oikeen onnistu jos ei halvalla saa jotaki helppoa pakettia. eihän sinne varmaan alyttömiä paineita kestä laittaa. onko kokemuksia millon alkaa naulaamaan? korkea oktaanisinta löpöä mitä huoltsikalta saa niin ohan se jonain..
        [BLEED] Siis voi vitttttt.... HALVALLA EI SAA HYVÄÄ, EIKÄ VARSINKAAN HELPPOA! Jos ei budjettiin mahdu kaikki ahtimen asennuksen edellyttävät osat niin unoha koko homma![/BLEED]

        Jos oikeesti meinaat 300€ kansipahvin hommata, ja kuitenkin vedät vakioruiskulla/sytkällä niin rahan jakautuminen eri osiin on vähän sekava.
        Jos siis tarkoituksena on rakentaa ahtimella toimiva kone, oma ehdotus ois seuraava:

        1. Unohda vakioruisku/lisärikastukset (en väitä ettei toimis, olen toimivia nähny, mutta ei niitä säätöihin saa lähellekkään niin hyvin kuin säädettävät)
        2. Osta säädettävä ruisku/sytkä, noita on pilvin pimein. Megasquirt on niitä halvimpia, ja kannattava jos jaksaa pikkasen tinata ja tutustua sytkän/ruiskun säätöön itse. Jos ei tuollaiseen ole inspistä niin sitte Autronic tai Motec tai joku toinen näistä "valmiista paketeista". Jos tässä vaiheessa ei rahat mielestäs riitä, niin unohda koko turbotus.
        3. Jos nyt kuitenkin on pakko tehä se turbo ilman kunnon ruiskua, niin ole hyvä vaan. Kyllähän noitakin toimivia on nähty. Pientä kikkailuahan se vaatii (ei tosin yhtä paljon kuin MS ) mutta kyllähän sekin jotenkin toimii.

        Ja takaisin aiheeseen. Kannentiivisteenä käyttäisin itse ihan vakiota, noista männistä ottaisin siivun pois. B20 koneessa vakiopahvilla + liekkirenkailla ajettiin 1.2 bar ahtoja eikä tullut ikinä sen suhteen ongelmia.

        Tällä hetkellä mulla on rakenteilla B25 turbo joka tulee myöskin vakio tiivisteellä, ja vakio männillä (8.8:1), ja kyllä se nyt sen 0.8 bar pitäs kestää, tosin sen näkee vasta parin kk:n päästä

        Toivottavasti tässä luki edes jotain hyödyllistä.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • ///X-POWER
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 424
          • kajaani

          #49
          Originally posted by Supra^ View Post
          [BLEED] Siis voi vitttttt.... HALVALLA EI SAA HYVÄÄ, EIKÄ VARSINKAAN HELPPOA! Jos ei budjettiin mahdu kaikki ahtimen asennuksen edellyttävät osat niin unoha koko homma![/BLEED]

          Jos oikeesti meinaat 300€ kansipahvin hommata, ja kuitenkin vedät vakioruiskulla/sytkällä niin rahan jakautuminen eri osiin on vähän sekava.
          Jos siis tarkoituksena on rakentaa ahtimella toimiva kone, oma ehdotus ois seuraava:

          1. Unohda vakioruisku/lisärikastukset (en väitä ettei toimis, olen toimivia nähny, mutta ei niitä säätöihin saa lähellekkään niin hyvin kuin säädettävät)
          2. Osta säädettävä ruisku/sytkä, noita on pilvin pimein. Megasquirt on niitä halvimpia, ja kannattava jos jaksaa pikkasen tinata ja tutustua sytkän/ruiskun säätöön itse. Jos ei tuollaiseen ole inspistä niin sitte Autronic tai Motec tai joku toinen näistä "valmiista paketeista". Jos tässä vaiheessa ei rahat mielestäs riitä, niin unohda koko turbotus.
          3. Jos nyt kuitenkin on pakko tehä se turbo ilman kunnon ruiskua, niin ole hyvä vaan. Kyllähän noitakin toimivia on nähty. Pientä kikkailuahan se vaatii (ei tosin yhtä paljon kuin MS ) mutta kyllähän sekin jotenkin toimii.

          Ja takaisin aiheeseen. Kannentiivisteenä käyttäisin itse ihan vakiota, noista männistä ottaisin siivun pois. B20 koneessa vakiopahvilla + liekkirenkailla ajettiin 1.2 bar ahtoja eikä tullut ikinä sen suhteen ongelmia.

          Tällä hetkellä mulla on rakenteilla B25 turbo joka tulee myöskin vakio tiivisteellä, ja vakio männillä (8.8:1), ja kyllä se nyt sen 0.8 bar pitäs kestää, tosin sen näkee vasta parin kk:n päästä

          Toivottavasti tässä luki edes jotain hyödyllistä.
          joo no onhan ne hyödyllisiä ja tiedostettuja toimintatapoja, MUTTA EI tässä tapauksessa. ja toiseksi kuka on sanonut että tästä ollaan hyvää tekemässä?

          kun lähtökohtana on nimenomaan nopea/halpa operaatio niin sillon ei ruveta ostamaan kalliita moottorinohjaimia tai edes rakentamaan halpaa! aikaa ei muutenkaan ole liikaa ens kesään ja korikin on vaiheessa. ja kuten jo mainittu ainoastaan pulttaa kiinni mega paketti on vaihtoehtona. eli joko ajetataan(jos ajetaan) ens kesä vakio tuhnulla tai sitten ''aikapommi'' turbolla. kone tulee vielä kuiteski vaihtumaan niin ei nyt kehtais panostaa kaikkea tähän. polte turbotekniikan tutustumiseen ja suhinaan on niin kova että nyt on pakko jos ei kukaan saa puhuttua tarpeeksi järkeä... yritystä on jo kyllä ollu.

          eli tuon tyyliset ohjeet voi suosiolla jättää sitä uutta konetta varten.
          tai tarjotkaa halpaa bolt on pakettia.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #50
            Ilman uutta moottorinohjausta ihan turhaan avaat sitä. Ahtoja et paljoa saa mutta suhisee sitte ainakin ja on HALPA. Myöskin välärin voi jättää kauppaan jos siellä on edes jotenkin järkevän kokoinen fööni, taas säästyi pari satkua.
            Last edited by Cell; 12-02-2008, 17:40.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • kmr
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 175
              • Turku / Kotka

              #51
              Ajattelin kans kannen avata ens viikolla. M20B20 kone ja vakio puristukset ja vakio pahvi. L-jetronicista sytkää säädetty myöhäselle virranjakajasta kääntämällä ja lisärikastuspiiri 2 suuttimella syöttää lisäsoppaa. Kestää ahtoja ~0,8 bar kunnes nakuttaa.

              Eli kuinka paksu pahvi pitäisi laittaa, että se jotain vaikuttaisi? Jos sais ahdot vaikka baarin tuntumaan? Vakio ilmeisesti oli se 1,75mm..

              On hyvin toiminut muutaman vuoden, mutta ei tosiaan saa kunnolla säädettyä ilman moottorinohjausta..
              F11 530Xd M-sport
              ex. E92 325d -07
              ex. E30 320tic -87

              Comment

              • zJark
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 740
                • Ylöjärvi

                #52
                Originally posted by kmr View Post
                Ajattelin kans kannen avata ens viikolla. M20B20 kone ja vakio puristukset ja vakio pahvi. L-jetronicista sytkää säädetty myöhäselle virranjakajasta kääntämällä ja lisärikastuspiiri 2 suuttimella syöttää lisäsoppaa. Kestää ahtoja ~0,8 bar kunnes nakuttaa.

                Eli kuinka paksu pahvi pitäisi laittaa, että se jotain vaikuttaisi? Jos sais ahdot vaikka baarin tuntumaan? Vakio ilmeisesti oli se 1,75mm..

                On hyvin toiminut muutaman vuoden, mutta ei tosiaan saa kunnolla säädettyä ilman moottorinohjausta..
                Älä suotta vaihda pahvia tuon takia.
                Vaan vaihda moottorinohjaus säätettävään niin kestää sen 1bar mitä sinne halajat.
                Samalla rahalla saat sinne vaikka sen megan mitä joutusit hakkaan johonki tiivisteisiin. Ja koneen toiminta parantuu x100
                Esim suutarilta kasattu ja testattu mega ~250e veikkaisin noin pyöreesti vs. pelkkä cometicin tiiviste tais olla sen 300e?
                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                Comment

                • kmr
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 175
                  • Turku / Kotka

                  #53
                  Joo olisko ollu 260€, eikä paksuudesta tietoa Cometic. Nyt on niin hullusti,ettei ole oikein paikkaa laittaa autoa, mut nyt alko tuo mega kyllä kiinnostaa..

                  Avaan kannen joka tapauksessa kun pitää pakosarjaa hieman muokata ym., joten ajattelin tuon cometicin sinne laittaa varmuuden vuoksi.
                  F11 530Xd M-sport
                  ex. E92 325d -07
                  ex. E30 320tic -87

                  Comment

                  • ///X-POWER
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 424
                    • kajaani

                    #54
                    joo sanotaan nyt tähän väliin että asiaan perehtymisen ja selvittämisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että tulen tod. näköisesti käyttämään ~1mm kupari levyä ja vakio pahvia(puristukset 8-9:1). tuntuis nyt kaiken kaikkiaan parhaalta ratkaisulta tähän luotettavuuden/kustannusten osalta.
                    -halvempi kuin cometic
                    -oletettavasti luotettavampi, kuin cometic lyötynä plaanaamattomaan lohkoon vakio pulteilla.
                    -mutta myöskin metallikerros tiivistettä heikompi ahtopaineilla pöljyillessä-->tiiä vaikka kone säilys ehjänä.

                    Comment

                    • matt1
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 113
                      • Virrat

                      #55
                      kaikki jauhaa jostai moottorin ohjaus systeemeistä.. motroniciin saa sellaset ohjelamat kun vaan haluaa..
                      itellä b25 parilla pikku turbolla,kone pikku muutoksin,vakio pahvilla,8,0 puristuksilla yms. 0,6 ahdoilla 310 heppaa ja 450 vääntöö.

                      ja ruiskuna motronic joka vaan tehty ja säädetty karalalla. 200-400 maksaa säädätys..
                      -325i cabrio -88 tupla turbo
                      -735i e65

                      ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

                      sigpic

                      Comment

                      • matt1
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 113
                        • Virrat

                        #56
                        ja itellä oli aluks cometis,jonka paksuus on 1,7mm niin ei pitäny kun lohkoa ei ollu hiottu..kansi oli oikaistu ja kovat kannen pultit.. vakio pahvilla ei mitää ongelmia.
                        -325i cabrio -88 tupla turbo
                        -735i e65

                        ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

                        sigpic

                        Comment

                        • matt1
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 113
                          • Virrat

                          #57
                          elringin kannen tiivistettä saa m sportilta viialasta 40eurolla..
                          tiivistettä käytetään ainaki kilpa autoissa..
                          -325i cabrio -88 tupla turbo
                          -735i e65

                          ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

                          sigpic

                          Comment

                          • Mynttinen
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 83
                            • suonenjoki

                            #58
                            Onkohan kellään kokemusta ICS Titan kannentiivisteestä? Itse oon harkinnu sellasta. Ja ylipäänsä mikähän kestäisi ns ''rajun turbokäytön''??
                            Onko kukaan kokeillut PPF:ffän pyramidiliekkirengas tiivistettä?
                            E30 320i cabrio -91

                            Ex:
                            E30 325i -87 2.7 TIC
                            Fiat 133 -76
                            E34 ///M5 3.8 -92
                            E30 325i -87
                            E34 520TIC -89 2.7 325 hv/591nm
                            E30 316 -84
                            E30 316/320 -87
                            + Muutamia jokkis fiatteja

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              #59
                              Originally posted by Mynttinen View Post
                              Onkohan kellään kokemusta ICS Titan kannentiivisteestä? Itse oon harkinnu sellasta. Ja ylipäänsä mikähän kestäisi ns ''rajun turbokäytön''??
                              Onko kukaan kokeillut PPF:ffän pyramidiliekkirengas tiivistettä?
                              Mikä on "raju turbokäyttö"?

                              (esim. PPF suosittelee liekkirenkaita 800hv asti, pyramidrenkaita siitä ylöspäin)
                              Last edited by Jasu; 22-03-2009, 20:44.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Mynttinen
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2006
                                • 83
                                • suonenjoki

                                #60
                                500-600 hv. Käyköhän se pyramidirengas suoraan vai onko sille koneistettava urat lohkoon?
                                E30 320i cabrio -91

                                Ex:
                                E30 325i -87 2.7 TIC
                                Fiat 133 -76
                                E34 ///M5 3.8 -92
                                E30 325i -87
                                E34 520TIC -89 2.7 325 hv/591nm
                                E30 316 -84
                                E30 316/320 -87
                                + Muutamia jokkis fiatteja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎