Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 alkoi nakuttamaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    M57 alkoi nakuttamaan

    Eli vm.00 330d alko kauppa reisulla nakuttaan. Nakutus kuuluu 1 sylinteristä itse diaknosoin viaksi suuttimen mutta eipäs ollukka nakutus ei hävinny vaikka vaihdoin suuttimen. Vika koodeissa ei ollu mitään. Imusarjassa ei ole läppiä,ei siis voi olla sekään irronnut. Eli siis ääni kuuluu hyvinkin pitkältä varmaan venttiileistä. Suuresti ihmettelen vian ilmenemistä kauppaan mennessä ei mitään ja lähtiessä auton kun laitto käymään ni johan naputti. Eli onko muille käynyt vastaavaa jos on niin kysymys kuuluu niin missä vika?
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    #2
    hydraulinostin. Vaihda öljyt. Näillä omani hiljeni. Vaati kylläkin ensin 0w-40 ja muutama tonni niillä ja sitten 5w -30. Mobilia olen käyttänyt.
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

    Comment

    • MrBubbles
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 799
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Metalgod View Post
      hydraulinostin. Vaihda öljyt. Näillä omani hiljeni. Vaati kylläkin ensin 0w-40 ja muutama tonni niillä ja sitten 5w -30. Mobilia olen käyttänyt.
      +1
      No life, no friends, just motorsport!

      -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
      -jokunen e30.
      -e28

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by turboix View Post
        Eli vm.00 330d alko kauppa reisulla nakuttaan. Nakutus kuuluu 1 sylinteristä itse diaknosoin viaksi suuttimen mutta eipäs ollukka nakutus ei hävinny vaikka vaihdoin suuttimen. Vika koodeissa ei ollu mitään. Imusarjassa ei ole läppiä,ei siis voi olla sekään irronnut. Eli siis ääni kuuluu hyvinkin pitkältä varmaan venttiileistä. Suuresti ihmettelen vian ilmenemistä kauppaan mennessä ei mitään ja lähtiessä auton kun laitto käymään ni johan naputti. Eli onko muille käynyt vastaavaa jos on niin kysymys kuuluu niin missä vika?
        Kuulostaa tutulta,... jos suutin kusee ja korjausarvot suuret siinä ykkösmukissa sulla on menny mäntä.

        Mulla kilis kans aikanaan, senkin osaan sanoa että 5200€ ja johan kilinä loppuu... (suutin vuoti) pääsetkö lukemaan suuttimia tietokoneella?

        Suosittelen seisottamaan pihassa sen aikaa että saat tietokoneen perään, ne männänkappaleet lähtee kohta kiertämään konetta ympäri...
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Mikäs sen männän hajotti? :think
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #6
            (suutin vuoti)
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Eli miten rikko siis tapahtuu? Pytty täyttyy liikaa löpöstä ja nestelukko rikkoo männän?
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                Muutamassa tapauksessa ainakin viallinen suutin on saanut sulatettua mäntään reiän.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Eli miten rikko siis tapahtuu? Pytty täyttyy liikaa löpöstä ja nestelukko rikkoo männän?
                  Tästä puuttui vain helma pakopuolelta, vaikea nähdä kameroillakaan (lue mahdoton)

                  Vika löytyi vain irroittamalla koko öljypohjan ja tutkimalla sieltä etsimällä männänkappaleita..
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • turboix
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 581
                    • p-laidun

                    #10
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Kuulostaa tutulta,... jos suutin kusee ja korjausarvot suuret siinä ykkösmukissa sulla on menny mäntä.

                    Mulla kilis kans aikanaan, senkin osaan sanoa että 5200€ ja johan kilinä loppuu... (suutin vuoti) pääsetkö lukemaan suuttimia tietokoneella?

                    Suosittelen seisottamaan pihassa sen aikaa että saat tietokoneen perään, ne männänkappaleet lähtee kohta kiertämään konetta ympäri...
                    Suutin ei kussut, suuttimet luettiin samalla kun vikakoodit katottiin kaikki oli ok. itse alan alan kallistua nostaja vikaan. Pitänee viikonloppuna kaivaa nostajat esiin ja kattoo mitä ne on syöny.
                    BMW E46 330dA touring -00
                    BMW e30 325tbo -86
                    BMW e30 323ia cabriolet -83
                    BMW e30 318i touring -89

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by turboix View Post
                      Suutin ei kussut, suuttimet luettiin samalla kun vikakoodit katottiin kaikki oli ok. itse alan alan kallistua nostaja vikaan. Pitänee viikonloppuna kaivaa nostajat esiin ja kattoo mitä ne on syöny.
                      Sehän se on sitten helpoin ja varmin vaihtoehto,

                      Itsekkö ajattelin kannen räjäyttää palasiin?

                      Montako nostinta ja kumia meinaat vaihtaa?
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • JHo
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 297
                        • Vihanti

                        #12
                        Jos joutuu nostajia vaihtaan, niin sama vaihtaa kaikki kerralla, sen verran iso homma kuitenkin irroittaa kaikki suuttimet ja muut. Nostajien hinta 24kpl n. 400-500e, työ liikkeessä 400-500e, ite tehtynä 0e.
                        F87&E28

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by JHo View Post
                          Jos joutuu nostajia vaihtaan, niin sama vaihtaa kaikki kerralla, sen verran iso homma kuitenkin irroittaa kaikki suuttimet ja muut. Nostajien hinta 24kpl n. 400-500e, työ liikkeessä 400-500e, ite tehtynä 0e.
                          Nimenomaan, ei oikein viitsisi yhden takia työtä tehdä?
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4645
                            • Tuusula

                            #14
                            Kuinkas paljon kilometrejä on jo mittarissa?
                            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              #15
                              Tuo lienee luettu -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....alipainepumppu Helppo ainakin tarkistaa tuo hihnapyörä
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎