Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 Öljynpaine ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #16
    Mittaahan nyt vielä paineet sieltä. Jos on toi 1bar painetta tyhjäkäynnillä, ei mitään hätää. Johto mahdollisesti ottaa sulla maihin jostain kohtaa tai liittimessä jotain paskaa. Ootkos kokeillu toista mittaristoa?

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2694
      • .fi

      #17
      Missä korissa toi m30 on?
      Joskus jostain jotain m30 öljynpaine ongelmista lukenut, ja vika oli toisinaan öljynsuodattimen jalassa,
      en kyllä muista oliko se uudempaan vai vanhempaan ilmestyvä 'vika'.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        #18
        mittaatko paineen siitä missä anturi on kiinni? Jos siinä on kilo, niin vika on sähköinen, eli maattaa jostain ennen mittaristoa, tai itse mittaristo on rikki.
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • spiidi10
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 78
          • Tampere

          #19
          Sit kun muualta ei löydy vikaa niin vaihda se pumpun vieressä oleva
          ylipaineventtiili. Vai olisko jääny kiristämättä?
          0400- 239 238 tai 0400- 512 904
          [email protected]

          En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

          Comment

          • Kuupo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 79
            • Lahti-city

            #20
            Nyt ei ole paineita mitattu ku painekellon sovitus petti. Paineet on anturin paikalta mitattu. Taitaa olla toi motonetin mittarikin suuntaa antava. En usko että kolme eri anturia,viimeisin alkuperänen niin valehtelee. Kone on ihan 500 korissa alkuperäsenä ollut. Voiko paineita mitata mistään muualta? Suodattimen jalan venttiili lähtee seuraavaks tarkastukseen.

            Comment

            • Kuupo
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 79
              • Lahti-city

              #21
              Miltähän tuo ylipaineventtili näyttää? Realoemista en löytäny.

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                #22
                Tarkoitettiinkohan tässä nyt öljypumpun ylipaineventtiiliä?

                Ainakaan oman koneremontin aikana en muihin venttiileihin (öljyjärjestelmässä) törmännyt. (no suodatinjalassa on tietysti takaiskut..)

                Mites sen öljynsuodattimen laita nyt sitten oli? Vaihdettu uuteen alkuperäisosaan, ja mitattu paineet sen jälkeen?
                Öljynsuodatinjalan saa muutenkin melko vaivattomasti irti, niin suosittelisin vielä samaan syssyyn vaihtamaan suodatinjalan ja lohkon välisen tiivisteen.
                Suodatinjalassa (ja lohkossa) on kolme kanavaa; likainen öljy pumpulta jalkaan, suodatettu öljy suodatinjalalta lohkon kanaviin, ja sitten on vielä kanava auki suoraan kampikammioon, josta suodatinjalka tyhjentyy kannen kiinnityspultti irrotettaessa.
                Jos tiiviste on rikki, voi painetta päästä vuotamaan suoraan väärään kanavaan (eli kampikammioon).
                Last edited by Klasu-; 15-10-2011, 20:13.

                Comment

                • Kuupo
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 79
                  • Lahti-city

                  #23
                  Ei ole merkkiliikkeestä ostettu suodatin. Luulisi fimalla joka tekee huoltoja,että olisi siihen oikea suodatin. Suodattimenjalan tiiviste on vaihdettu.

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2694
                    • .fi

                    #24
                    Originally posted by Kuupo View Post
                    Kone on ihan 500 korissa alkuperäsenä ollut.
                    Ja niiden(e28/e34) välillä juurikin tuossa öljynsuodattimen jalassa eroja, mutta siihen liittyvät viat nyt varmaan jo sitten eliminoitu.
                    Mites nokka-akselin öljyputki?
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • Kuupo
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 79
                      • Lahti-city

                      #25
                      e34 ja vuosi malli 90. Öljyputki on uusittu remontin yhteydessä ja banjojen kireys tarkastettu öljypumpun vaihdon yhteydessä.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Onko filtteriä vaihdettu missään vaiheessa? Itse filtterillä niin vaikutusta ole tähän ongelmaan, mutta kiinnityspultin pienellä o-renkaalla on, jos se vuotaa niin paineet putoaa. Samaten aiemmin mainittu suodatinjalan tiiviste.

                        Jos paineet on yli tunnistimen painerajan, kannattaa siihen sähköiseen vikaan paneutua.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Kuupo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 79
                          • Lahti-city

                          #27
                          Öljyillä ja filtterillä ajettu noin 500 kilsaa. o-rengas vaihdettu silloin. Musta tuntuu tällä hetkellä todellakin että toi motonetnin paine mittari ei anna oikeeta painetta. Seuraavaks hankin tarkemman mittarin. Edellisellä moottorilla ei ollut tuota öljynpaine valo ongelmaa. Siinä oli ongelmana sekasin menevät vedet ja öljyt.

                          Comment

                          • aosbmw
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 214
                            • Metsässä

                            #28
                            Onko keinuvipuakselissa tulppa paikoillaan? Ja oikealla puolella?

                            Osat 11 ja 12
                            Last edited by aosbmw; 16-10-2011, 10:53.
                            E39 530D TOURING
                            E30 316 (2.5i)
                            E32 735 (Hartge)
                            E21 323i (M30Bxx)

                            Comment

                            • Kuupo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 79
                              • Lahti-city

                              #29
                              Keinuvipu akselithan ei mene kun yhdessä järjestyksessä. En ole ottanut mielestäni tuollaisia tulppia ikinä irti joten uskon niiden siellä olevan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎