Tervehdys.
Koneprojekti etenee pikkuhiljaa, nyt saatiin jakoketju niitattua, ja lähdin hakemaan jakoa kohdalleen.
Bentleyn manuaali näyttää ajoituksen "hyvin karkeasti" suttuisella kuvalla, ja nokan hammaspyörässäkään ei mitään merkkejä ole.
Käsitin kuitenkin että nokan ratasta kiinnittävien neljän pultin tulisi olla "90 asteen kulmassa" kanteen nähden.
Ongelmaksi muodostui se, että yhden hampaan siirto on liikaa, jolloin on vastaavasti toiseen suuntaan pielessä.
Koneessa uutta on Schrick 284ast. nokka-akseli, tarviiko tuon kanssa nyt sitten säädettävän ketjupyörän, vai?
Kuvassa punainen viiva kuvastaa nokan nykyistä asentoa, ja vihreä "käsitystäni" oikeasta.
Kuvanottohetkellä Dampperin 0 - merkki linjattuna ketjukopan merkin kanssa.
Kiitokset vastauksista.
Koneprojekti etenee pikkuhiljaa, nyt saatiin jakoketju niitattua, ja lähdin hakemaan jakoa kohdalleen.
Bentleyn manuaali näyttää ajoituksen "hyvin karkeasti" suttuisella kuvalla, ja nokan hammaspyörässäkään ei mitään merkkejä ole.
Käsitin kuitenkin että nokan ratasta kiinnittävien neljän pultin tulisi olla "90 asteen kulmassa" kanteen nähden.
Ongelmaksi muodostui se, että yhden hampaan siirto on liikaa, jolloin on vastaavasti toiseen suuntaan pielessä.
Koneessa uutta on Schrick 284ast. nokka-akseli, tarviiko tuon kanssa nyt sitten säädettävän ketjupyörän, vai?
Kuvassa punainen viiva kuvastaa nokan nykyistä asentoa, ja vihreä "käsitystäni" oikeasta.
Kuvanottohetkellä Dampperin 0 - merkki linjattuna ketjukopan merkin kanssa.
Kiitokset vastauksista.
Comment