Eräs diesel spesialisti sanoi, että tds on silloin parhaassa säädössä, kun kaasun laskiessa kierrokset jää HETKEKSI reilu 1000 ja siitä laskee rauhallisesti normaaliin.
TDS käynnistyy huonosti lämpimänä
Collapse
X
-
Juuri noin ja koneen pitää käydä tasaisesti, kierrokset ei saa laskea röpöttävästi.Originally posted by joni_wt View PostEräs diesel spesialisti sanoi, että tds on silloin parhaassa säädössä, kun kaasun laskiessa kierrokset jää HETKEKSI reilu 1000 ja siitä laskee rauhallisesti normaaliin.
Tuossa kuvasta katsottuna oikealla kannen ala pultti on väärä pitää aukaista tuo viereinen.E34 m50b25
Comment
-
Ei ihan ehkä itse tähän aiheeseen, mutta huomasin että TDS:ssä lisääntyy öljy ja on mennyt vielä aika ohueksi. Vuotaako joku suutin?
Ja ajoittain tekee käynnistyksessä sellaista että ei lähde heti ilmeisesti käymään kaikilla, mutta sitä kestää ehkä max 2 sekuntia ja sen jälkeen käynti tasoittuu normaaliksi.Last edited by AnttiR; 19-10-2011, 15:02.E61 535d -04
Comment
-
Pumpun akselin stefa vuotaa jakopäähän, oma TDS teki saman. Pumppu irti ja tiivisteet vaihtoon, kannattaa vaihtaa/vaihdattaa kaikki kerralla.Originally posted by AnttiR View PostEi ihan ehkä itse tähän aiheeseen, mutta huomasin että TDS:ssä lisääntyy öljy ja on mennyt vielä aika ohueksi. Vuotaako joku suutin?
Ja ajoittain tekee käynnistyksessä sellaista että ei lähde heti ilmeisesti käymään kaikilla, mutta sitä kestää ehkä max 2 sekuntia ja sen jälkeen käynti tasoittuu normaaliksi.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Boschilta saa ainakin tiivistesarjan, hinta ei muistaakseni päätä huimannut. Sitä en myös muista, että tuliko stefa kys. sarjassa mukana, vai pitikö se hommata erikseen.. :thinkOriginally posted by AnttiR View PostKiitos! Saako tuohon pumppuun suoraan jostain tiivistesarjan?
Jos alat tiivistämään itse niin muista puhtaus siinä hommassa! Ehdottoman tärkeää että työkalut ja työtaso on puhdas ja kädet tietenkin myös..Last edited by joni_wt; 19-10-2011, 16:45.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
Jos antaa ajoituksesta vikakoodin niin luulisi siinä olevan jotakin mätää?!? Näin näytti testeri dieselkorjaamolla. Kuitenkin epäilivät, että ajoituksen muuttaminen tekisi yhtään mitään. :thinkE66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
On kyllä ihme diagnoosi, kun tuo ajoituksen muuttuminen on kuitenkin ehdottomasti se yleisin syy tuohon.Originally posted by Behemoth View PostJos antaa ajoituksesta vikakoodin niin luulisi siinä olevan jotakin mätää?!? Näin näytti testeri dieselkorjaamolla. Kuitenkin epäilivät, että ajoituksen muuttaminen tekisi yhtään mitään. :think
Ja halvimmasta päästä tai jopa halvin toimenpide. :think
e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
Onko 4. suutin kunnossa? Se mistä lähtee piuha?Originally posted by Behemoth View PostJos antaa ajoituksesta vikakoodin niin luulisi siinä olevan jotakin mätää?!? Näin näytti testeri dieselkorjaamolla. Kuitenkin epäilivät, että ajoituksen muuttaminen tekisi yhtään mitään. :think
Suuttimessa oleva anturi vaikuttaa pumpun ennakon säätöön.E34 m50b25
Comment
-
Antasko tuo 4.suutin jotenkin vuotavana vikakoodia...ajoitukselle testeri anto vikakoodin, ei erikseen 4.suuttimelle? Hammer modaus dieselpajalla toissa päivänä ja meni vain huonompaan suuntaan. Nyt rytkyttää jonkin aikaa myös lämpimänä starttauksen jälkeen.Originally posted by gogo View PostOnko 4. suutin kunnossa? Se mistä lähtee piuha?
Suuttimessa oleva anturi vaikuttaa pumpun ennakon säätöön.
Löytyy kuitti ja oikein tarrallinen merkintä huoltokirjassa, että "pumpun kunnostus" tehty Mikkelissä Lailavuon dieselillä 850€. Oulussa Turusella epäiltiin, että vaihdettu vain tiivisteet, koska ei tuon kalliimpi kuitti...tiedä sitten. Kuitenkin seuraavaksi tuo pumpun kääntely ja sitte katsotaan 4.suutin. Mainittiin tuosta ajoituksesta, että pielessä startissa, mutta kaasua poljettaessa menee heti kohilleen...mitähän tuo sitten meinaa.:think
edit: ja ei vaikutusta oli sitten tankki tyhjä tai täysi...eli siirtopumpun pitäs rokata.
edit 2: löytyipä kuitti itse Turusella tehdystä "pumpun vuotokorjauksesta"...tiivisteineen (2 kpl) töineen 127€...ja vähätellään 850€:n kuittia, että ei ole muuta kuin tiivisteet vaihdettu. :think
edit3: ja pitääpä vielä mainita, että tämä testerillä kattominen maksoi 75€..hammer modista ei otettu erikseen hintaa...yli puolet pumpun tiivistämisestä.Last edited by Behemoth; 19-10-2011, 23:53.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
Pumpun asennon muuttaminen (ajoitus) vaikuttaa just tuohon starttaukseen eli "perus ennakko" ja sen 4. suuttimen anturin tietojen mukaan säätää ajoitusta käynnissä ollessa, eli vois olettaa että tuo 4. suuttimen anturi on kunnossa kerta ajossa on ajoitus ok.
Säädettiinkö syöttöä lisää vai vähemmän?
edit: Miten todettu että ajossa toimii ajoitus? Tuon vikakoodin mahdollisia aiheuttajia voisi olla tuo 4. suuttimen anturi (itellä teki juuri tuo sen) tai pumpussa on ennakkoa säätävä solenoidi.
kuvassa nr.8 taitas olla
edit2: oisko sitää vikakoodia "virallisena" ja numero mukana.Last edited by gogo; 20-10-2011, 01:11.E34 m50b25
Comment
-
Vikakoodia en tajunnut ottaa talteen. Syöttöä pistettiin lisää, oli pienellä. Nyt sitten käynnistys meni huonompaan suuntaan, jos ei anna kenkää heti startin jälkeen. Kääntelen tai kääntelytän tuon pumpun seuraavaksi ja raportoin tänne, että joku muukin sais näihin vaivoihin apua.Originally posted by gogo View PostPumpun asennon muuttaminen (ajoitus) vaikuttaa just tuohon starttaukseen eli "perus ennakko" ja sen 4. suuttimen anturin tietojen mukaan säätää ajoitusta käynnissä ollessa, eli vois olettaa että tuo 4. suuttimen anturi on kunnossa kerta ajossa on ajoitus ok.
Säädettiinkö syöttöä lisää vai vähemmän?
edit: Miten todettu että ajossa toimii ajoitus? Tuon vikakoodin mahdollisia aiheuttajia voisi olla tuo 4. suuttimen anturi (itellä teki juuri tuo sen) tai pumpussa on ennakkoa säätävä solenoidi.
kuvassa nr.8 taitas olla
edit2: oisko sitää vikakoodia "virallisena" ja numero mukana.
Vielä jos joku tietäs kommentoida tuohon pumpun kunnostuksen hintaan. Mitähän hiluja vaihdeltu, jos hintalappu 850€? Ei kait ny pelkkä tiivistäminen noin paljoa maksa.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
No niin. Eilen säädin perussyötön hammermodilla.
Kaveri oli ohjaamossa käynnistämässä ja valvomassa ettei auto ryntää. Mutta ei se rynnännyt vaikka säätö välillä lipsahti aika isolle. Tosin autto se siinä ettei ite tarvinnu juosta siellä käynnistämässä autoa kokoajan. Vähän joutu hinkkaamaan edes takas mutta sitten se oikea asento löyty.
Lopputulos:
-Parempi käynti
-Vastaa kaasuun paremmin
-Kulkee paremmin
Eli kaikinpuolin hyvä säätö. nyt tyhjäkäyntikin putoaa ensin 1000rpm ja siitä sitten vähän hitaammin sinne 700 tienoille.
Vielä pitää käydä harrastajatoverin luona säätämässä pumpun ajotus. nyt taitaa olla vähän myöhässä kun starttauttaa lämpösenä pitkään.
Mulla makso pumpun tiivisteiden vaihto, laakerointi, työt ja testi penkissä säätö(siis pelkän pumpun) = n850eLast edited by MarQu; 20-10-2011, 12:46.sigpic
Comment
-
Varmaan meni jo liikaa syöttöä tai määränsäädin on niin kulunut juuri siitä kohtaa missä nyt on.Originally posted by Behemoth View PostVikakoodia en tajunnut ottaa talteen. Syöttöä pistettiin lisää, oli pienellä. Nyt sitten käynnistys meni huonompaan suuntaan, jos ei anna kenkää heti startin jälkeen. Kääntelen tai kääntelytän tuon pumpun seuraavaksi ja raportoin tänne, että joku muukin sais näihin vaivoihin apua.
Vielä jos joku tietäs kommentoida tuohon pumpun kunnostuksen hintaan. Mitähän hiluja vaihdeltu, jos hintalappu 850€? Ei kait ny pelkkä tiivistäminen noin paljoa maksa.
edit: vähän paha arvioida mitä tuo huolto on sisältäny kun jotkut myy toimivia pumppuja tuohon hintaan.Last edited by gogo; 20-10-2011, 11:44.E34 m50b25
Comment
Comment