Vakionokka vaan hiottavaks jonnekin. Esim. Kylmäkosken Erikoismoottori, R-Koneistus yms.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50b25 imunokan ajoitus pakonokaksi?
Collapse
X
-
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostVakionokka vaan hiottavaks jonnekin. Esim. Kylmäkosken Erikoismoottori, R-Koneistus yms.
Comment
-
-
Onko siitä imunokan laittamisesta pakonokaksi huomattavaa hyötyä ahdetussa?ite tota nyt pähkäilly mennäänkö vakio nokilla vai hankinko toisen imunokan vai pistänkö haisemaan ja hommaan jotku shrickin nokat..tulossa siis (non vanos m50b28 tako männillä ja kangilla ja etanoolia tankkiin)Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Vois siitä jotain hyötyä kuvitella olevan, kun ihmiset sitä niin hanakasti käyttää. Suhteessa imunokan vaihtamisella sais varmasti suuremman hyödyn, mutta sitä ihmiset harvemmin tekee.
Kritzo millin saa vakionokkaan lisää nostoa hiomalla. Perusympyrää pienennetään, mutta hydraulinostin kyllä pystyy kompensoimaan tuon kokoluokan välyksen kasvamisen.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View Post2mm pois siis nokanpäästä, selevä.
Mutta ajoituksesta vielä heräsi kysymys.. Pakonokka 1mm yli ykk, mutta imunokka vakio ajoituksella? Vai sekin yli 1mm?
Kokeilin joskus aiemmin 1 mm ja 1 mm, mut oli miun mieleen liian alavireinen.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View Post2mm pois siis nokanpäästä, selevä.
Mutta ajoituksesta vielä heräsi kysymys.. Pakonokka 1mm yli ykk, mutta imunokka vakio ajoituksella? Vai sekin yli 1mm?
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostRiippuu siitä, millaisen vetoalueen haluat ja onko vapari- vai turbokone. Miulla on nyt imuvena auki ykk:ssa ~0.65 mm ja pako ~0.75 mm. Noilla ajoituksilla herää n. 4000 rpm toi HX50 ja huipputeho tulee 7000 rpm. Vetää kyllä rajoittimeen 7500 rpm asti silti ihan mainiosti.
Kokeilin joskus aiemmin 1 mm ja 1 mm, mut oli miun mieleen liian alavireinen.
Katuräppäily vehjehän tuo on, joten heräävyys sais olla "kohtalainen", mutta ei diesel mallinenE30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View PostEikö kellään kokemuksia ajoituksesta?
Vääntöä tuli vähän liikaakin niin sitä sai sitten rajottaa ettei 765 asetelma ottaisi lopputiliä heti..
Joten rekisteriä pitäisi saada ylemmäs.. Pitäisi vaan päättää että ajoittaako nokat esim 0.5mm ja 0.5mm vai vaihtaako heti toiset nokat..
Milläs kierroksilla muilla on huipputeho/huippuvääntö? :thinke30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View PostAattelin kokeilla nyt pako 1mm ykk ja imu 0,5mm.. Näin sain vinkkejä et lähtis kokeilee..
Ootteko muuten jälki kiristänyt Arp kansi pultteja ?
Onko kellään kokemusta miten ajoittaa vapariin
Nokat?
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostSekä kiristänyt että jättänyt kiristämättä.. Aina on toiminu.
Eipä toki ole kova homma jälkikiristää kunhan on sopiva hylsy..E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View PostSulla on hylsy joka mahtuu sieltä nokkien "telineitten" välistä? Mistä sellasen saa haen heti! Ja mikäs se koko olikaan
Kokoa ja mallia en muista mut joku 3/8 kokoinen "multihylsy" jota vähä hiottu että sopii nokan ja nokkapukkien välistä pulttiin/mutteriin.
Voin ottaa kuvan jos vaan muistan. Ei oo mikään vaikea tehdä.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
Comment