Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 imunokan ajoitus pakonokaksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    #16
    Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
    Nyt on mitattuna samalla kokoonpanolla, omilla säädöillä 1.3bar:n ahdoilla.

    470Whp ja 699Nm Mutta jossain oli jotakin hämminkiä kun huipputeho tuli jo 5350rpm:ssä ja siitä lähti selvään laskuun. Koska 0.5Barilla huipputeho oli n.6000rpm.

    Vaikutti hieman siltä, että kipinästä loppu voima, ja alkaa turbokin olemaan noissa luvuissa aikas rajoilla varmaa.
    Hyvin näytti olevan vääntöä Millä kirerroksilla toi 699nm on? ja konetehoakin yli 500hv
    Paljoko sulla on ennakkoja ja koska sulla on 1.3 bar ahtoja jos 5 vaihteella laitat polkimen lattiaan?
    Vieläkö normibensaa tankissa?
    Ja varmasti alkaa turbo olemaan finaalissa! Itse epäilin että jaksaa ehkä just ja just ton 500hv konetehoa! Mut nyttehän se on todistettu että jaksaa. =)
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Eiköhän tuokin mittaus ole konetehoa, ei oikein mistään penkistä nykyään tule ulos pyörätehoja kun niissä olis heittoja liikaa...
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • ^Tonix^
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 641
        • Vaasa

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Eiköhän tuokin mittaus ole konetehoa, ei oikein mistään penkistä nykyään tule ulos pyörätehoja kun niissä olis heittoja liikaa...
        Jos penkität autosi dynossa eli mittaus tehdään pyöriltä/navoista niin silloin mitataan pyöräteho ja sitten penkittäjä/penkinsofta yleensä laskee moottoritehon jonkun kaavan kautta. Sillon sitä heittoa juurikin tulee ku jotku laksee 10% häviöö ja toiset 20%.
        Mä en ainakaan ymmärrä miten koneteho vois olla tollasessa mittauksessa tarkempi kuin pyöräteho kuin se kerta on laskennallinen luku pyörätehosta.. Mutta kerroppa ihmeessä!
        e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
        E30 318is
        E36 M3 Coupe

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Jos otat suoraan pyörätehon, pitää jättää kompensaatiot kokonaan pois tai ollaan jossain pyörä/konetehojen välimaastossa. Ts. hieman tyhjemmät renkaat niin lukema muuttuu. Loppurullauksessa mitattava vastus kun sisältää osan voimansiirrostakin.

          Pyörätehoja ei löydy oikein mistään nykyään, vain pyöriltä mitattuja konetehoja.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • HeiSy
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 260
            • Suomi

            #20
            Originally posted by ^Tonix^ View Post
            Hyvin näytti olevan vääntöä Millä kirerroksilla toi 699nm on? ja konetehoakin yli 500hv
            Paljoko sulla on ennakkoja ja koska sulla on 1.3 bar ahtoja jos 5 vaihteella laitat polkimen lattiaan?
            Vieläkö normibensaa tankissa?
            Ja varmasti alkaa turbo olemaan finaalissa! Itse epäilin että jaksaa ehkä just ja just ton 500hv konetehoa! Mut nyttehän se on todistettu että jaksaa. =)
            Maksimivääntö oli 4400Rpm Ennakko on tällähetkellä n. 9 astetta tuolla 1.3 barin alueella, penkittäjä sano et hieman olis nakuttanu jossain välissä, mutta meinas et johtuis liian myöhäsestä ennakosta ja liiasta kuumuudesta olis nakuttanu. Tiedä sitte johtuiko siitä :think Tosta 5 vaihteella ahtojen noususta en osaa sanoa kun on niin pitkät välit, mutta 4 vaihteella n.3000rpm:ssä on ollut jo 1 Bar ahtoja parhaimmillaa. Ihan normi 98 tankissa. Ja teho/vääntökäyrä lopahti kyllä tuossa 5000 kierroksen paikkeilla niin pahasti et varmaankin turbosta tuotto vaan loppu sihen.

            Enkä nyt sitten ihan varma ole noista harisen tehonmittaustavoista onko noi nyt sitte kone, vaiko pyörätehoja. Harmi kun en huomannu tarkemmin taaskaan kysellä Paperissa kuitenkin lukee erikseen Eng Hp joka on huomattavasti suurempi.
            Last edited by HeiSy; 27-09-2012, 12:34.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Onko noi väännöt sitten kummasta? Pystytkö skannaan sen lappusen? luokkaa 530hp 1,3bar ahdoilla ja rajusti ahdistavalla turbolla olis sekin jo melkoista.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • HeiSy
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 260
                • Suomi

                #22
                en saa skannattua mutta otin kuvan siitä, toivottavasti saa selvää ja näkyy muutenki, niin pääsee ihmettelemään. Aikas epäselvä näyttäis olevan :(
                Eli lukemat alareunassa Max HP=345.3kW Eng HP 532.5kW Av. HP 204.2kW Max Torgue 698.6Nm Eng Torgue 566.8Nm Av. Torgue 458.6Nm
                Last edited by HeiSy; 24-01-2021, 14:03.

                Comment

                • HeiSy
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 260
                  • Suomi

                  #23
                  Asiaa sivuten, osaako joku sanoa minkälaisen nokan tuosta imunokasta sais maksimissaan, ilman täyttöhitsauksia pelkästään hiomalla? Siten että toimii hydraulisilla nostajilla ja vakio jousilla?

                  Comment

                  • KooTee
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 104
                    • Pulkkila

                    #24
                    miten tarkka tuo sorvaus on tuosta nokan päästä. tietoa löyty sen verran että 2mm~
                    BMW E30 325TIC 2.8L 24v 941hv 1046nm
                    BMW E30 325 Cab

                    Comment

                    • ^Tonix^
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 641
                      • Vaasa

                      #25
                      Originally posted by KooTee View Post
                      miten tarkka tuo sorvaus on tuosta nokan päästä. tietoa löyty sen verran että 2mm~
                      Muistaakseni oli lähempänä 3mm ku 2mm.. Vertaa imunokkaa pakonokkaan niin selviää
                      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                      E30 318is
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • micke_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1154
                        • Lojo

                        #26
                        Se on 2mm.
                        E24 ///M635CSI
                        E61 520d LCI
                        Ex: E30 1006hv/1161nm
                        ig: m1ckee_

                        Comment

                        • mazajns
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 511
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by ^Tonix^ View Post
                          Muistaakseni oli lähempänä 3mm ku 2mm.. Vertaa imunokkaa pakonokkaan niin selviää
                          Joo yksi väitti mulle että 3mm ja olin just sorvaamaan alkamassa... No vedin sitten melkein 3mm pois ja loppu tulos on että kokoviimekesän jakoketju hankasi toista laitaa rattaasta. Rattaasta kulunut aika reippaasti hampaista pois.

                          Kyllä se 2mm kuullostaisi sopivalta

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #28
                            2mm otettiin miun nokasta, ja silleen ainakin ketjulinja ihan nätisti.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • hednam
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 959

                              #29
                              2mm eroa oli ainakin ku mittasin

                              2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                              Comment

                              • HeiSy
                                BTCF Member
                                • Oct 2009
                                • 260
                                • Suomi

                                #30
                                Tasan 2 milliä on omastakin nokasta sorvattu, ja työntömitallahan se äkkiä selviää kun mittailee imu ja pakonokkaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎