Voiko olla mahdollista, että EGR venttiili olisi jumittunut hieman auki ja vuotaisi ensimmäiset ahdot suoraan pakosarjaan?? Kai tämäkin on mahdollista, eikä se välttämättä tästäkään vikakoodia anna...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535d turbo-ongelmaa (M57TU2 TOP)
Collapse
X
-
Originally posted by Ramiraz View PostVoiko olla mahdollista, että EGR venttiili olisi jumittunut hieman auki ja vuotaisi ensimmäiset ahdot suoraan pakosarjaan?? Kai tämäkin on mahdollista, eikä se välttämättä tästäkään vikakoodia anna...X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by Ramiraz View PostVoiko olla mahdollista, että EGR venttiili olisi jumittunut hieman auki ja vuotaisi ensimmäiset ahdot suoraan pakosarjaan?? Kai tämäkin on mahdollista, eikä se välttämättä tästäkään vikakoodia anna...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostNiin mutta eikös ahdot pitäisi kuitenkin nousta kun pikkuturbo ottaa kierroksia lähelle maksimia? Nyt vaikuttaa että tuo pikkuturbo on kuollut tai sille ei tule pakokaasuja lainkaan.
Tää on kuitenkin TT, niin voi syykin olla tietenkin eri...
Comment
-
-
Tänään tuli testattua tuo ahtopaine-anturikin.
Live-datassa näyttää, että se toimii.
Kun anturi otettiin irti ja sinne työnnettiin ilmapistoolilla ilmaa, niin datassa sekin näkyi.
Tosin kun tuonne työnsi tujauksen liikaa ilmaa näytöllä palkki pomppasi tappiin ja rupesi siitä pikkuhiljaa vajoamaan alas. Tosiasiassa anturilla kuitenkin pysyi paine koko ajan, kunnes otti ilmapyssyn irti. Ja tuonne kun oli kerran ampunut anturin arvot tappiin ja ne laski alas, niin enää se ei reagoinut, kun yritti ilmaa lisää sinne työntää...johtuen varmaankin, että oli "täynnä". Kun päästi paineet pois ja taas pikkasen kerrallaan työnsi ilmaa, niin arvot heilui näytöllä ihan ok.
Eli vaikuttaisi tuo anturikin olevan kunnossa.
Ja tuo bypass plate kyllä oli kiinni, kun turbo oli irti. Ja se liikkui tangosta vetämällä. Myös ohjelmalla ajettuna tanko liikkuu edestakaisin.
Ja samoin tuo turbine control valve. Läppä meni kiinni kädellä tankoa nostaessa. Myös tuo toimii ohjelmalla ajaessa, eli liikkuu edestakaisin.
Ja autolla on käyty koeajoja siten, että vuorollaan molemmista noista on otettu alipaineletkut irti ja tulpattu ne. Eikä kummallakaan ollut mitään vaikutusta toimintaan. Yhtäaikaa noita ei ole irti käytetty, mutta sillä tuskin vikaan on vaikutusta.
Seuraavaksi yritän saada palautettua orggis-softan koneeseen, josko sillä pääsisi asian ytimeen, tai toivottavasti nopeammin moottoritielleS212, E350CDI, -11
Comment
-
-
Tuota Spetken kuvaa kun katselin, niin kaiken järjen mukaan sen pikkukikkareen täytyy ahtaa jos pakopuolen venttiili numero 4 (turbine control valve) toimii oikein, eli sulkee kanavan isolle kikkareelle. Eihän sillä oikein muuta vaihtoehtoa ole. Sen päälle tietysti ahtopuolen venttiilin 12 täytyy osata pysyä myös kiinni. Jos ne toimii varmuudella, ei jäljele jää oikein muuta selitystä kuin falskaava EGR-venttiili.
ps. Jos tutkimukset etenee EGR:n suuntaan, löytyy multa varaston hyllystä yksi ehjä ja toimiva EGR-venttiili. Sen saa kokeiltavaksi ja tutkimuskäyttöön.
Comment
-
-
lisää arvauksia
Originally posted by K70 View PostTänään tuli testattua tuo ahtopaine-anturikin.
Live-datassa näyttää, että se toimii.
lisää arvauksia.
kuinkas common rail paine pyynti ja toteutunut arvot ?
ja common rail pumpun päässä olevan määräsäätimen O-renkaat ??
voisiko määräsäätimen O-rengas olla poikki ?? ja sitä kautta syötöt viturallaan ?__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Mielenkiinnolla odottelen ratkaisua, mutta sillä välin (oireitten ja annetun tiedon perusteella) pidän panokseni siinä pienemmän ahtimen viassa. Eli ei siellä välttämättä mitään totaali tuhoo tai kiinnileikkausta tarvi olla silmillä havaittavissa, vaan pienempikin vika (esim siivekkeissä) aiheuttaa sen ettei paineista.
Jatkamme odottelua lopputulemasta..///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostMielenkiinnolla odottelen ratkaisua, mutta sillä välin (oireitten ja annetun tiedon perusteella) pidän panokseni siinä pienemmän ahtimen viassa. Eli ei siellä välttämättä mitään totaali tuhoo tai kiinnileikkausta tarvi olla silmillä havaittavissa, vaan pienempikin vika (esim siivekkeissä) aiheuttaa sen ettei paineista.
Jatkamme odottelua lopputulemasta..
Pointtina vaan ettei turbossa tarvitse olla mitään silmällä havaittavaa vauriota ja ei se vaan toimi...
Pyöriikö tuo pikkuahdin varmuudella kun moottori käy?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Nyt auto on palautettu vakio-softalle, eikä muutosta tapahtunut.
Asian selvittäminen jatkuu ensi viikolla parin foorumia seuraavan suosiollisella avustuksella.
Ajetaan talliin rinnan tuo mun ongelma-tapaus ja ehjä versio, niin pääsee tekemään vertailuja...ja jos vaikka vaivihkaa koneen vaihdon
Itse olisin jo matkalla tilaamaan uutta puhallinta, mutta Rahu repii vielä hihasta ja toppuuttelee.
Täytyy vielä malttaa mieli ja katsoa viimeiseen korttiin, ennen kuin hötkyilee asian kanssa.
Kun ei tuo turbon osto ainakaan lompakon tyhjää pohjaa täytä.S212, E350CDI, -11
Comment
-
-
Moro olisiko tuosta ajatusta: Taannoin TM:n käyttötestaamassa Astrassa huomattiin kanssasisariaan (ja ohjearvoaan) huonompi alavääntö. Testin kuluessa huolto ei osannut muuta tehdä kuin laittaa auton töpseliin -> 'ei vikakoodia, ei vikaa'.
Nyt jälkeenpäin on turbon hukkaportin alueelta löytynyt hiusmurtuma. Uudella turbolla homma taas toimi normaalisti. Noki oli peittänyt hiusmurtuman!
t. JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...
Ihan aluksi aivan mieletön kiitos nimim. JKK:lle, KIITOS!
Kaveri nimittäin lainasi autonsa tuntemattomalle hepulle käytettäväksi vertailukohtana mun autolle.
No nyt ollaan sitten viisaampia, mutta edelleen metsässä.
Alkuun JKK:n elintenluovutusyksiköstä otettiin kolme solenoidia ja laitettiin ne mun autoon. Ei vaikutusta.
Sitten pyöräytettiin pikkuturbot irti ja laitettiin ehjä yksilö mun autoon.
Jo ennen asennusta "ehjässä" havaittiin isommat välykset, kuin mun auton turbossa.
Tälläkään ei sitten ollut mitään vaikutusta toimintaan.
Myös egr käytettiin mun autossa, eikä sekään vaikuttanut mitään.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Vanha oma turbo takaisin ja sen jälkeen mietintämyssy päähän kevyen kenttälounaan ajaksi.
Seuraavaksi tehdyt toimenpiteet yritän selittää parhain päin, mutta voi olla nimikkeet hakusessa.
Mutta Rahu nyppäsi koneen etuosasta piuhan irti naftaputken jostain anturista.
Piuha irrallaan tehty koeajo vaikutti, kuin alakierroksille olisi tullut jotain eloa.
Tästä ei nyt ole faktaa, mutta molemmat käytiin eri kerroilla ajamassa ja kumpainenkin oli sitä mieltä, että jotain pientä eloa alhaalla olisi ollut.
Tämä toki voi olla naftahöyryistä harhaa.
Se itse anturi kokeiltiin ehjästä ja taas oli meno yhtä puhditonta kuin ennenkin.
Sitten käytettiin ehjästä autosta vielä kaksi naftapuolen anturia mun autossa, eikä niilläkään ollut mitään vaikutusta.
Ja autolla ajaessa koneelta katsottuna, olikohan ne nimeltään rail-paineet:think, jotka jäi verrattuna ehjään autoon, huomattavasti, myös pyynnöiltään.
Ahtopaineista puhumattakaan. Tosin ahtoja kun pyytää, esim. N.1,8, niin ahtaa jotain 0,2.
Meniköhän tuo soppapuolen selostus nyt täysin siansaksaksi. Toivottavasti joku siitä saa selkoa.
Mutta tilanne on nyt se, että elintenluovutusyksikkö hävisi risteyksestä, kun mun autolla piti miettiä, mihin väliin uskaltaa tuupata, kun ei kiihdy, niin ei kiihdy...ennen 3krpm.
Mietitty on, voisiko vika olla sopan saannissa, mutta kun kuitenkin yläkierroksilla sitä piisaa ihan olan takaa.
Mutta ne rail-arvot heittää tuohon ehjään verrattuna aika reippaasti.
Saa ehdottaa seuraavaa operaatiota (Kuusakoski?).S212, E350CDI, -11
Comment
-
-
mulla oli kesällä sama ongelma, auto on 535d -08. viaksi paljastui täyttynyt vikamuisti. eli viimeisin
vika muistiin oli ollut epäilys pienemmän turbon ongelmista ja siksi oli pois käytöstä. vikamuisti nollattiin ja sen jälkeen on ollut 30 000 km ilman ongelmaa.
Originally posted by K70 View PostNyt olisi hyvät neuvot tarpeen...
Ihan aluksi aivan mieletön kiitos nimim. JKK:lle, KIITOS!
Kaveri nimittäin lainasi autonsa tuntemattomalle hepulle käytettäväksi vertailukohtana mun autolle.
No nyt ollaan sitten viisaampia, mutta edelleen metsässä.
Alkuun JKK:n elintenluovutusyksiköstä otettiin kolme solenoidia ja laitettiin ne mun autoon. Ei vaikutusta.
Sitten pyöräytettiin pikkuturbot irti ja laitettiin ehjä yksilö mun autoon.
Jo ennen asennusta "ehjässä" havaittiin isommat välykset, kuin mun auton turbossa.
Tälläkään ei sitten ollut mitään vaikutusta toimintaan.
Myös egr käytettiin mun autossa, eikä sekään vaikuttanut mitään.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Vanha oma turbo takaisin ja sen jälkeen mietintämyssy päähän kevyen kenttälounaan ajaksi.
Seuraavaksi tehdyt toimenpiteet yritän selittää parhain päin, mutta voi olla nimikkeet hakusessa.
Mutta Rahu nyppäsi koneen etuosasta piuhan irti naftaputken jostain anturista.
Piuha irrallaan tehty koeajo vaikutti, kuin alakierroksille olisi tullut jotain eloa.
Tästä ei nyt ole faktaa, mutta molemmat käytiin eri kerroilla ajamassa ja kumpainenkin oli sitä mieltä, että jotain pientä eloa alhaalla olisi ollut.
Tämä toki voi olla naftahöyryistä harhaa.
Se itse anturi kokeiltiin ehjästä ja taas oli meno yhtä puhditonta kuin ennenkin.
Sitten käytettiin ehjästä autosta vielä kaksi naftapuolen anturia mun autossa, eikä niilläkään ollut mitään vaikutusta.
Ja autolla ajaessa koneelta katsottuna, olikohan ne nimeltään rail-paineet:think, jotka jäi verrattuna ehjään autoon, huomattavasti, myös pyynnöiltään.
Ahtopaineista puhumattakaan. Tosin ahtoja kun pyytää, esim. N.1,8, niin ahtaa jotain 0,2.
Meniköhän tuo soppapuolen selostus nyt täysin siansaksaksi. Toivottavasti joku siitä saa selkoa.
Mutta tilanne on nyt se, että elintenluovutusyksikkö hävisi risteyksestä, kun mun autolla piti miettiä, mihin väliin uskaltaa tuupata, kun ei kiihdy, niin ei kiihdy...ennen 3krpm.
Mietitty on, voisiko vika olla sopan saannissa, mutta kun kuitenkin yläkierroksilla sitä piisaa ihan olan takaa.
Mutta ne rail-arvot heittää tuohon ehjään verrattuna aika reippaasti.
Saa ehdottaa seuraavaa operaatiota (Kuusakoski?).535d e61 2007 LCI & 335d e90 2010
Exät:
530d e61 2004
530d e39 2003
320d e36 1999
Comment
-
Comment