Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d turbo-ongelmaa (M57TU2 TOP)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramiraz
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 2

    #31
    Voiko olla mahdollista, että EGR venttiili olisi jumittunut hieman auki ja vuotaisi ensimmäiset ahdot suoraan pakosarjaan?? Kai tämäkin on mahdollista, eikä se välttämättä tästäkään vikakoodia anna...

    Comment

    • ///THe
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 839
      • Espoo

      #32
      Originally posted by Ramiraz View Post
      Voiko olla mahdollista, että EGR venttiili olisi jumittunut hieman auki ja vuotaisi ensimmäiset ahdot suoraan pakosarjaan?? Kai tämäkin on mahdollista, eikä se välttämättä tästäkään vikakoodia anna...
      Mielestäni kanssa tarkastamisen arvoinen homma. Omalla kohdalla sattunut vastaan 320D ja 530D malleissa. Alhaalta tosiaan puutunut ja sit kerrasta nakkaa ahdot ylös, kun saa kierroksia hieman enempi.
      X5 F15 ///Msport
      CRX 2gen +25psi

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5405
        • S:t Karins

        #33
        Originally posted by Ramiraz View Post
        Voiko olla mahdollista, että EGR venttiili olisi jumittunut hieman auki ja vuotaisi ensimmäiset ahdot suoraan pakosarjaan?? Kai tämäkin on mahdollista, eikä se välttämättä tästäkään vikakoodia anna...
        Niin mutta eikös ahdot pitäisi kuitenkin nousta kun pikkuturbo ottaa kierroksia lähelle maksimia? Nyt vaikuttaa että tuo pikkuturbo on kuollut tai sille ei tule pakokaasuja lainkaan.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Ramiraz
          Newbiemmer
          • Dec 2006
          • 2

          #34
          Originally posted by Tommix View Post
          Niin mutta eikös ahdot pitäisi kuitenkin nousta kun pikkuturbo ottaa kierroksia lähelle maksimia? Nyt vaikuttaa että tuo pikkuturbo on kuollut tai sille ei tule pakokaasuja lainkaan.
          Omassa tds bemarissa oli ahdot/vedot samalla tavalla hukassa ja syyksi vaan paljastui tuo EGR Vena. Hukkasi paineet niin, että painetta alkoi tulemaan vasta 3500r/min jälkeen... EGR:än tulppauksen jälkeen oli taas täysin normaali.

          Tää on kuitenkin TT, niin voi syykin olla tietenkin eri...

          Comment

          • K70
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 503
            • Vantaa

            #35
            Tänään tuli testattua tuo ahtopaine-anturikin.
            Live-datassa näyttää, että se toimii.

            Kun anturi otettiin irti ja sinne työnnettiin ilmapistoolilla ilmaa, niin datassa sekin näkyi.
            Tosin kun tuonne työnsi tujauksen liikaa ilmaa näytöllä palkki pomppasi tappiin ja rupesi siitä pikkuhiljaa vajoamaan alas. Tosiasiassa anturilla kuitenkin pysyi paine koko ajan, kunnes otti ilmapyssyn irti. Ja tuonne kun oli kerran ampunut anturin arvot tappiin ja ne laski alas, niin enää se ei reagoinut, kun yritti ilmaa lisää sinne työntää...johtuen varmaankin, että oli "täynnä". Kun päästi paineet pois ja taas pikkasen kerrallaan työnsi ilmaa, niin arvot heilui näytöllä ihan ok.
            Eli vaikuttaisi tuo anturikin olevan kunnossa.

            Ja tuo bypass plate kyllä oli kiinni, kun turbo oli irti. Ja se liikkui tangosta vetämällä. Myös ohjelmalla ajettuna tanko liikkuu edestakaisin.
            Ja samoin tuo turbine control valve. Läppä meni kiinni kädellä tankoa nostaessa. Myös tuo toimii ohjelmalla ajaessa, eli liikkuu edestakaisin.

            Ja autolla on käyty koeajoja siten, että vuorollaan molemmista noista on otettu alipaineletkut irti ja tulpattu ne. Eikä kummallakaan ollut mitään vaikutusta toimintaan. Yhtäaikaa noita ei ole irti käytetty, mutta sillä tuskin vikaan on vaikutusta.

            Seuraavaksi yritän saada palautettua orggis-softan koneeseen, josko sillä pääsisi asian ytimeen, tai toivottavasti nopeammin moottoritielle
            S212, E350CDI, -11

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2317
              • Uusimaa

              #36
              Tuota Spetken kuvaa kun katselin, niin kaiken järjen mukaan sen pikkukikkareen täytyy ahtaa jos pakopuolen venttiili numero 4 (turbine control valve) toimii oikein, eli sulkee kanavan isolle kikkareelle. Eihän sillä oikein muuta vaihtoehtoa ole. Sen päälle tietysti ahtopuolen venttiilin 12 täytyy osata pysyä myös kiinni. Jos ne toimii varmuudella, ei jäljele jää oikein muuta selitystä kuin falskaava EGR-venttiili.

              ps. Jos tutkimukset etenee EGR:n suuntaan, löytyy multa varaston hyllystä yksi ehjä ja toimiva EGR-venttiili. Sen saa kokeiltavaksi ja tutkimuskäyttöön.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1325
                • Tornio

                #37
                lisää arvauksia

                Originally posted by K70 View Post
                Tänään tuli testattua tuo ahtopaine-anturikin.
                Live-datassa näyttää, että se toimii.

                elikkä ahtopaine anturi Ok.

                lisää arvauksia.

                kuinkas common rail paine pyynti ja toteutunut arvot ?
                ja common rail pumpun päässä olevan määräsäätimen O-renkaat ??
                voisiko määräsäätimen O-rengas olla poikki ?? ja sitä kautta syötöt viturallaan ?
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • LeMansBlau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1060
                  • Insomniac

                  #38
                  Mielenkiinnolla odottelen ratkaisua, mutta sillä välin (oireitten ja annetun tiedon perusteella) pidän panokseni siinä pienemmän ahtimen viassa. Eli ei siellä välttämättä mitään totaali tuhoo tai kiinnileikkausta tarvi olla silmillä havaittavissa, vaan pienempikin vika (esim siivekkeissä) aiheuttaa sen ettei paineista.
                  Jatkamme odottelua lopputulemasta..
                  ///MADE IN FINLAND

                  sigpic

                  TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                  E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                  F32 COUPE PERFORMANCE
                  F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #39
                    Jännityksellä odotellaan tuomiota viasta !

                    Tuskin tuo turbovika on,ainakin pidetään peukkuja
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5405
                      • S:t Karins

                      #40
                      Originally posted by LeMansBlau View Post
                      Mielenkiinnolla odottelen ratkaisua, mutta sillä välin (oireitten ja annetun tiedon perusteella) pidän panokseni siinä pienemmän ahtimen viassa. Eli ei siellä välttämättä mitään totaali tuhoo tai kiinnileikkausta tarvi olla silmillä havaittavissa, vaan pienempikin vika (esim siivekkeissä) aiheuttaa sen ettei paineista.
                      Jatkamme odottelua lopputulemasta..
                      Tästä on omakohtaista kokemusta, tosin VAG pelistä. Tilasin uuden ahtimen ja toimitettiin Matkahuollon kautta asennnuspaikkaan. No korjaamolla asennettiin uusi ahdin mutta ahdot eivät nousseet yhtään. Vikaa haettiin ja haettiin, lopulta imupuolelta otettiiin putki irti ahtimelta ja kokeiltiin sormilla että pyöriikö ahdin. Pyöri se, no seuraavaksi laitetiin auto käyntiin ja kas ei pyörinyt siipipyörä enää. Asentaja haki laatikon jossa turbo tuli ja tutki sitä. Hän havaitsi pienen jäljen laatikossa. Turbo irti ja mittaukseen, tulos akseli hieman kiero. Oli saanut iskun (vaatimattoman) rahdin aikana. Dieselhuolto Häkkinen tuon hokasi.
                      Pointtina vaan ettei turbossa tarvitse olla mitään silmällä havaittavaa vauriota ja ei se vaan toimi...
                      Pyöriikö tuo pikkuahdin varmuudella kun moottori käy?
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • K70
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 503
                        • Vantaa

                        #41
                        Nyt auto on palautettu vakio-softalle, eikä muutosta tapahtunut.
                        Asian selvittäminen jatkuu ensi viikolla parin foorumia seuraavan suosiollisella avustuksella.
                        Ajetaan talliin rinnan tuo mun ongelma-tapaus ja ehjä versio, niin pääsee tekemään vertailuja...ja jos vaikka vaivihkaa koneen vaihdon

                        Itse olisin jo matkalla tilaamaan uutta puhallinta, mutta Rahu repii vielä hihasta ja toppuuttelee.
                        Täytyy vielä malttaa mieli ja katsoa viimeiseen korttiin, ennen kuin hötkyilee asian kanssa.
                        Kun ei tuo turbon osto ainakaan lompakon tyhjää pohjaa täytä.
                        S212, E350CDI, -11

                        Comment

                        • Jarppa63
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 759
                          • Kerava

                          #42
                          Moro olisiko tuosta ajatusta: Taannoin TM:n käyttötestaamassa Astrassa huomattiin kanssasisariaan (ja ohjearvoaan) huonompi alavääntö. Testin kuluessa huolto ei osannut muuta tehdä kuin laittaa auton töpseliin -> 'ei vikakoodia, ei vikaa'.
                          Nyt jälkeenpäin on turbon hukkaportin alueelta löytynyt hiusmurtuma. Uudella turbolla homma taas toimi normaalisti. Noki oli peittänyt hiusmurtuman!

                          t. Jarppa
                          BMW i4M50 individual -23
                          exiä: BMW 545e -21
                          BMW F33 435xd -15
                          M550xd-12
                          e93 330da -08
                          Dodge Stealth RT/TT -91
                          Ford Thunderbird SC -91
                          Olds Supreme avo -71
                          Chevy Chevelle 2d HT -72

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #43
                            Originally posted by K70 View Post
                            Kun ei tuo turbon osto ainakaan lompakon tyhjää pohjaa täytä.

                            Aaaaa, sullakin sama ominaisuus kukkarossa näitten autojen parissa
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • K70
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 503
                              • Vantaa

                              #44
                              Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...

                              Ihan aluksi aivan mieletön kiitos nimim. JKK:lle, KIITOS!

                              Kaveri nimittäin lainasi autonsa tuntemattomalle hepulle käytettäväksi vertailukohtana mun autolle.

                              No nyt ollaan sitten viisaampia, mutta edelleen metsässä.

                              Alkuun JKK:n elintenluovutusyksiköstä otettiin kolme solenoidia ja laitettiin ne mun autoon. Ei vaikutusta.

                              Sitten pyöräytettiin pikkuturbot irti ja laitettiin ehjä yksilö mun autoon.
                              Jo ennen asennusta "ehjässä" havaittiin isommat välykset, kuin mun auton turbossa.
                              Tälläkään ei sitten ollut mitään vaikutusta toimintaan.

                              Myös egr käytettiin mun autossa, eikä sekään vaikuttanut mitään.

                              Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Vanha oma turbo takaisin ja sen jälkeen mietintämyssy päähän kevyen kenttälounaan ajaksi.

                              Seuraavaksi tehdyt toimenpiteet yritän selittää parhain päin, mutta voi olla nimikkeet hakusessa.

                              Mutta Rahu nyppäsi koneen etuosasta piuhan irti naftaputken jostain anturista.
                              Piuha irrallaan tehty koeajo vaikutti, kuin alakierroksille olisi tullut jotain eloa.
                              Tästä ei nyt ole faktaa, mutta molemmat käytiin eri kerroilla ajamassa ja kumpainenkin oli sitä mieltä, että jotain pientä eloa alhaalla olisi ollut.
                              Tämä toki voi olla naftahöyryistä harhaa.

                              Se itse anturi kokeiltiin ehjästä ja taas oli meno yhtä puhditonta kuin ennenkin.
                              Sitten käytettiin ehjästä autosta vielä kaksi naftapuolen anturia mun autossa, eikä niilläkään ollut mitään vaikutusta.

                              Ja autolla ajaessa koneelta katsottuna, olikohan ne nimeltään rail-paineet:think, jotka jäi verrattuna ehjään autoon, huomattavasti, myös pyynnöiltään.
                              Ahtopaineista puhumattakaan. Tosin ahtoja kun pyytää, esim. N.1,8, niin ahtaa jotain 0,2.

                              Meniköhän tuo soppapuolen selostus nyt täysin siansaksaksi. Toivottavasti joku siitä saa selkoa.
                              Mutta tilanne on nyt se, että elintenluovutusyksikkö hävisi risteyksestä, kun mun autolla piti miettiä, mihin väliin uskaltaa tuupata, kun ei kiihdy, niin ei kiihdy...ennen 3krpm.
                              Mietitty on, voisiko vika olla sopan saannissa, mutta kun kuitenkin yläkierroksilla sitä piisaa ihan olan takaa.

                              Mutta ne rail-arvot heittää tuohon ehjään verrattuna aika reippaasti.

                              Saa ehdottaa seuraavaa operaatiota (Kuusakoski?).
                              S212, E350CDI, -11

                              Comment

                              • Juuhan
                                Newbiemmer
                                • Nov 2005
                                • 14
                                • Espoo

                                #45
                                mulla oli kesällä sama ongelma, auto on 535d -08. viaksi paljastui täyttynyt vikamuisti. eli viimeisin
                                vika muistiin oli ollut epäilys pienemmän turbon ongelmista ja siksi oli pois käytöstä. vikamuisti nollattiin ja sen jälkeen on ollut 30 000 km ilman ongelmaa.


                                Originally posted by K70 View Post
                                Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...

                                Ihan aluksi aivan mieletön kiitos nimim. JKK:lle, KIITOS!

                                Kaveri nimittäin lainasi autonsa tuntemattomalle hepulle käytettäväksi vertailukohtana mun autolle.

                                No nyt ollaan sitten viisaampia, mutta edelleen metsässä.

                                Alkuun JKK:n elintenluovutusyksiköstä otettiin kolme solenoidia ja laitettiin ne mun autoon. Ei vaikutusta.

                                Sitten pyöräytettiin pikkuturbot irti ja laitettiin ehjä yksilö mun autoon.
                                Jo ennen asennusta "ehjässä" havaittiin isommat välykset, kuin mun auton turbossa.
                                Tälläkään ei sitten ollut mitään vaikutusta toimintaan.

                                Myös egr käytettiin mun autossa, eikä sekään vaikuttanut mitään.

                                Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Vanha oma turbo takaisin ja sen jälkeen mietintämyssy päähän kevyen kenttälounaan ajaksi.

                                Seuraavaksi tehdyt toimenpiteet yritän selittää parhain päin, mutta voi olla nimikkeet hakusessa.

                                Mutta Rahu nyppäsi koneen etuosasta piuhan irti naftaputken jostain anturista.
                                Piuha irrallaan tehty koeajo vaikutti, kuin alakierroksille olisi tullut jotain eloa.
                                Tästä ei nyt ole faktaa, mutta molemmat käytiin eri kerroilla ajamassa ja kumpainenkin oli sitä mieltä, että jotain pientä eloa alhaalla olisi ollut.
                                Tämä toki voi olla naftahöyryistä harhaa.

                                Se itse anturi kokeiltiin ehjästä ja taas oli meno yhtä puhditonta kuin ennenkin.
                                Sitten käytettiin ehjästä autosta vielä kaksi naftapuolen anturia mun autossa, eikä niilläkään ollut mitään vaikutusta.

                                Ja autolla ajaessa koneelta katsottuna, olikohan ne nimeltään rail-paineet:think, jotka jäi verrattuna ehjään autoon, huomattavasti, myös pyynnöiltään.
                                Ahtopaineista puhumattakaan. Tosin ahtoja kun pyytää, esim. N.1,8, niin ahtaa jotain 0,2.

                                Meniköhän tuo soppapuolen selostus nyt täysin siansaksaksi. Toivottavasti joku siitä saa selkoa.
                                Mutta tilanne on nyt se, että elintenluovutusyksikkö hävisi risteyksestä, kun mun autolla piti miettiä, mihin väliin uskaltaa tuupata, kun ei kiihdy, niin ei kiihdy...ennen 3krpm.
                                Mietitty on, voisiko vika olla sopan saannissa, mutta kun kuitenkin yläkierroksilla sitä piisaa ihan olan takaa.

                                Mutta ne rail-arvot heittää tuohon ehjään verrattuna aika reippaasti.

                                Saa ehdottaa seuraavaa operaatiota (Kuusakoski?).
                                535d e61 2007 LCI & 335d e90 2010


                                Exät:
                                530d e61 2004
                                530d e39 2003
                                320d e36 1999

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎