Originally posted by 530daa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535d turbo-ongelmaa (M57TU2 TOP)
Collapse
X
-
Originally posted by lyfi View PostHäviikö Isompi turbo "pelistä pois" jos alipainetankki 11652247620 ei ole kytkettynä. Toisin sanoen, olin alipaineletku-jumppaa tekemässä 535d:hen kun hauras liitos katkesi tuohon alipainetankkiin. Nyt ajossa/ kiihdytyksessä veto loppuu miltei täysin tuossa reilu 3000kier.min jälkeen?
Pakosarjan läpän alipainekello ja ahtoputken ohjausläppä alkavat toimimaan yhtäaikaa, kun ahtimien vaihtotilanne alkaa, silloin hetkellinen alipaineen tarve määrällisesti ylittää pumpun jatkuvan tuoton.
Koska läppien asennoille ei ole paluutietoa, moottorin ohjain ei voi tietää todellista tilannetta, vaan olettaa kaiken toimineen vaaditulla tavalla vaikkei siis toiminutkaan, tästä johtuen menee koko systematiikka sekaisin.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostKyllä
Pakosarjan läpän alipainekello ja ahtoputken ohjausläppä alkavat toimimaan yhtäaikaa, kun ahtimien vaihtotilanne alkaa, silloin hetkellinen alipaineen tarve määrällisesti ylittää pumpun jatkuvan tuoton.
Koska läppien asennoille ei ole paluutietoa, moottorin ohjain ei voi tietää todellista tilannetta, vaan olettaa kaiken toimineen vaaditulla tavalla vaikkei siis toiminutkaan, tästä johtuen menee koko systematiikka sekaisin.
Siinä se tuli vähän kauniimmin selitettyä
Jos alipainetankki on poissa pelistä (aka koko alipainejärjestelmä, koska alipaine karkaa jakotukin kautta koko järjestelmästä), vaikuttaa se turbojen ohjauksen lisäksi (yllämainitut) hukkaportin toimintaan, aktiivisten moottorinkannatinkumien toimintaan, egr:n toimintaan, jarrutehostimen toimintaan ja imusarjan läppien toimintaan (mikäli jollain vielä sellaiset on paikallaan :think ).
Tosin suurin vaikutus tankin vuodolla on turbojen voimasuhteen jakoon, koska tankki on juuri ennen turbojen alipaine-servoja.
Pienempi turbo siis toimii ilman minkäänlaista alipaine-ohjausta (pakokaasut ohjautuu molempien turbojen läpi sarjassa, mutta pienempi turbo määrittää isomman turbon pyörintänopeuden, jolloin se ei käytännössä vaikuta ahtoihin mitenkään), joten ahtoa riittää siihen asti kun pieni ahdin jaksaa puskea (n. 3000rpm).
Joten, kuten tuikku kirjoitti, menee aikalailla kaikki vtuiksi moottorin toiminnan kannalta.Last edited by JP-76; 18-08-2016, 14:21.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostAlipaineletkutX5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostTärkeintä noiden letkujen suhteen on että liitoksista varmasti pitävät. 4mm letkukin vielä tuntuu asettuvan ok (vakio tais olla 3,2mm). Lisäksi letkut tulee olla kytkettynä oikeisiin lähtöihin jakotukilla. Jakotukin lähdöissä on kuristukset ja lähtöjä on kahta eri kokoa.
Kaikille muille komponenteille lähtee jakotukilta 0,8mm sisähalkaisijaltaan oleva ulostulo paitsi läpille (0,5mm) ja jarrutehostimen servolle (jatkuu suoraan jakotukin päästä). Halkaisijaa en tarkkaan tiedä, mutta veikkaan n. 5mm. Tämä siksi, että jarrutehostimelle menisi aina suurin alipaine, vaikka järjestelmässä olisi vuoto. Tämän takia, vaikka letku olisi irti vaikka tankilta, et todennäköisesti huomaa jarruissa mitään outoa.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostLetkuissa kannattanee vielä tsekata sen verran ettei kiskase esim. omasta akvaariosta tai pappatunasta sellaista lötköä letkua jonka alipaine imasee kurttuun. Sit on letkut ummessa ja taas uupuu alipaineet sieltä missä niitä tarvitaan.
Suosittelen samalla, jos on hifistelylle tarvetta kuten itselläni, vaihtamaan haaroitus-/jatkokappaleet metallisiin. Löytyy myös Motonetista. Turbon päällä kulkevien alipaineletkujen ympärille olen vielä laittanut alumiinista lämpösuojaa palasen koska lämpökuorma on tuossa kohtaa suurin.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostTarkoitin lähinnä että kysytkö oikeasti, vai haluatko kyseenalaistaa yllä kirjoittamani selostuksen :think
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostNo en kyseenalaista vaan kattelen omasta vikaa ja sen takia haluan sulkea kaikki viat pois jos mahdollista, olen uusinut kaikki mitä vaan on mieleen tullut ja ei perkele vaan pelaa ,aina satunaisesti täysillä vedättäessä vaihdon yhteydessä alkaa röpeltään ja hyytyy
Tarkkaileppa.
Saa softalla korjattua.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment