Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säteilylämmittimen tehosta
Collapse
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostE39:ssä Defan "säteilylämmitin" eli lohkon kyljessä oleva lätkä otti jotain 420W kun joskus mittasin.
Noin hyvää tulosta en ole koskaan saanut, vaikka luulis että M52B25TU:n lämmitin on aika samanlainen kuin sulla. Ehkä 30 astetta yli ulkoilman vois nipinnapin saada jos 3-4h lämmittää. Yleensä nesteet on olleet kovemmilla pakkasilla nollan pinnassa ennen starttia ja parinsadan metrin ajon jälkeen muutaman asteen plussalla. Nämä lukemat ajotietokoneen salavalikosta.
Pointti kuitenkin se että se lämmitti mielestäni hyvin koko moottorin.
Comment
-
-
Itellä Calixin säteilijä E39:iin taas ottaa jonku 750W, periaatteessa Suomessa laiton..
n. 500w max lain mukaan (ainakin ollu joskus)
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostE39:ssä Defan "säteilylämmitin" eli lohkon kyljessä oleva lätkä otti jotain 420W kun joskus mittasin.
Noin hyvää tulosta en ole koskaan saanut, vaikka luulis että M52B25TU:n lämmitin on aika samanlainen kuin sulla. Ehkä 30 astetta yli ulkoilman vois nipinnapin saada jos 3-4h lämmittää. Yleensä nesteet on olleet kovemmilla pakkasilla nollan pinnassa ennen starttia ja parinsadan metrin ajon jälkeen muutaman asteen plussalla. Nämä lukemat ajotietokoneen salavalikosta.---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Originally posted by jamoc8 View PostItellä Calixin säteilijä E39:iin taas ottaa jonku 750W, periaatteessa Suomessa laiton..
n. 500w max lain mukaan (ainakin ollu joskus)540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Originally posted by merbau View PostOmassa e39:ssä on kaksi Defan elementtiä, kumpikin 350W. Mittailin ottotehon, ja oli lupausten mukainen. Lämpenemiseen en osaa ottaa kantaa, oma lämmitin on niin tuore tapaus..
Tässä nyt jätkät vertailee lämmityselementtejä taas vain jäähdytysnesteen lämpötilan perusteella:think. Tuohon jäähdytysnesteen lämpenemiseen vaikuttaa oleellisesti se, että lämmittääkö elementti sitä vesitilaa vai öljypohjaa. Eikö vaan? Kumpaakin lämmitintyyppiä kun esiintyy näissä vehkeissä. Jos siis lämmitetään öljyä niin ei se vesi silloin paljoa lämpene
. Mutta eikö se koneelle ole kuitenkin aika hyvä juttu jos öljy on käynnistettäessä jo valmiiksi hieman lämmintä?
BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
M62B44TU ja kaksi 400w Defan säteilijää. Venähti lämmitysaika pitkäksi kun jäin pitempään töihin. 3h 10min lämmitystä, -0.5 lämmintä ulkona ja mittarin salavalikko näytti 56 astetta ja lämpötilan viisari oli melkein sen toisen viivan kohdalla (katsottu ennen käynnistystä)Ajoin pari kilsaa ja lämpö nousi 78 asteeseen ja viisari oli normaalissa. Koneen lämpö on kuumillaan 102-104, eli mittarit näyttää oikein.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostM62B44TU ja kaksi 400w Defan säteilijää. Venähti lämmitysaika pitkäksi kun jäin pitempään töihin. 3h 10min lämmitystä, -0.5 lämmintä ulkona ja mittarin salavalikko näytti 56 astetta ja lämpötilan viisari oli melkein sen toisen viivan kohdalla (katsottu ennen käynnistystä)Ajoin pari kilsaa ja lämpö nousi 78 asteeseen ja viisari oli normaalissa. Koneen lämpö on kuumillaan 102-104, eli mittarit näyttää oikein.
Ajossa on lämmöt olleet parhaimmillaan 108 asteessa kun joskus olen seurannut. Eli normit. Ruuhkassa kesällä tuppaa jäähtymään ja ajossa lämpenee kun pääsee vauhtiin. Normaali jäähytyslogiikka.
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostM62B44TU ja kaksi 400w Defan säteilijää. Venähti lämmitysaika pitkäksi kun jäin pitempään töihin. 3h 10min lämmitystä, -0.5 lämmintä ulkona ja mittarin salavalikko näytti 56 astetta ja lämpötilan viisari oli melkein sen toisen viivan kohdalla (katsottu ennen käynnistystä)Ajoin pari kilsaa ja lämpö nousi 78 asteeseen ja viisari oli normaalissa. Koneen lämpö on kuumillaan 102-104, eli mittarit näyttää oikein.
Voisiko joku laittaa jonkun ohjeen mistä tuonne salavalikkoon pääsee niin voisi katsella lukemia sitten kun saadaan asennettua?F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostItsellä kanssa nyt oottaisi samaan koneeseen auton takakontissa defan säteilijät asennusta.
Voisiko joku laittaa jonkun ohjeen mistä tuonne salavalikkoon pääsee niin voisi katsella lukemia sitten kun saadaan asennettua?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostItsellä kanssa nyt oottaisi samaan koneeseen auton takakontissa defan säteilijät asennusta.
Voisiko joku laittaa jonkun ohjeen mistä tuonne salavalikkoon pääsee niin voisi katsella lukemia sitten kun saadaan asennettua?BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Olin pitkään siinä luulossa, että omassa autossa on säteilylämmitin kokonaan hajalla. Lämpeämisnopeudessa tai missään muussakaan en ole huomannut juuri eroa, oli auto lämmityksessä tai ei.
Niinpä tein testin ja laitoin sätelijän päälle koko yöksi. Auto kerkesi olla lämmityksessä 8 tuntia. Lämpötila -20-25 välillä. Käyntiinlähdössä ei ollut mitään eroa, lähtee aina hyvin käyntiin. Ensimmäisten minuuttien aikana kiinnitin kuitenkin huomiota, että moottorin lämmöt nousee nopeammin kuin ilman lämmitystä. Noin 2,5 kilometrin jälkeen lämmöt olivat jo lähes normaalit ja lämppäri puhalsi jo hyvin lämmintä ilmaa.
Eli kyllä sillä säteilylämppärillä jotain tekee, kunhan lämmitysaika on pitkä. Valitettavan usein lämmitysaika on rajoitettu johonkin pariin tuntiin, jolloin säteilylämppäri ei hirveästi kerkeä öljyjä/mottia lämmittämään.f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostM62B44TU ja kaksi 400w Defan säteilijää. Venähti lämmitysaika pitkäksi kun jäin pitempään töihin. 3h 10min lämmitystä, -0.5 lämmintä ulkona ja mittarin salavalikko näytti 56 astetta ja lämpötilan viisari oli melkein sen toisen viivan kohdalla (katsottu ennen käynnistystä)Ajoin pari kilsaa ja lämpö nousi 78 asteeseen ja viisari oli normaalissa. Koneen lämpö on kuumillaan 102-104, eli mittarit näyttää oikein.
Originally posted by -KK- View PostSama moottori ja 800w olen johdosta mitannut sähkötehoa kanssa kuluttavan. Lämpöä olen nähnyt salavalikosta katsellen tuosta vielä kymmenenkin astetta enempi kun joskus kattonut. Eli 65 asteeseen jopa. Pakkaskeleillä. Mittasin myös pari kertaa infrapunalämpömittarilla konehuonetta ja kyllä lämmitystä riitti ylös asti venttiilikopan kansille saakka. Eli kaikkialle lämpö johtui.
Ajossa on lämmöt olleet parhaimmillaan 108 asteessa kun joskus olen seurannut. Eli normit. Ruuhkassa kesällä tuppaa jäähtymään ja ajossa lämpenee kun pääsee vauhtiin. Normaali jäähytyslogiikka.
Comment
-
-
M52:ssa säteilijä toimii ihan ok kun on lohkon kyljessä mutta M57:ssa huonommin kun on öljypohjassa.
Juuri kävin käynnistömässä M57:n joka siis oli ollut roikassa eilis illasta lähtien, kyllä aikamoista meteliä pitää kone kun käynnistää. Pakkasta -34Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Sen verran testasin M52 säteilijää että 2h lämmitysajalla jäähdytysnesteen lämpötila nousi +15 asteeseen. Pakkasta -8 astetta ja auto seisonut yön yli. Nyt kun on -30...-35 niin eipä tuo parissa tunnissa paljon ehdi lämmittää.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment