Originally posted by makebm5
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säteilylämmittimen tehosta
Collapse
X
-
Defan 400-wattinen säteilijä M54B30-motissa kiinni ja -18 C pakkasella 2 tunnin lämmityksen jälkeen on jäähdytysnesteen lämpötila salavalikosta katsottuna noin 0 C paikkeilla. Tosin lämpötila nousee hieman nopeammin lämmityksen jälkeen kuin ilman lämmitystä.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostÖljypohjassa on.
Eihän sitä silloin kannata nesteiden lämpötilaa seurata.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostEihän sitä silloin kannata nesteiden lämpötilaa seurata.
Toisaalta liekkö mitään hyötyä lämmitellä noita 0W luokan öljyjä...BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Olen myös sitä mieltä että jos tuo säteilijä öljyä lämmittäisi ollenkaan samalla tapaa kuin oikea lohkolämmitin nestettä niin kyllä se lämpö johtuisi moottorilohkoa pitkin myös nesteeseen.
Ei tietenkään kymmeniä asteita mutta havaittavasti kuitenkin...
Tämä lienee ikuisuusväittely mutta ihan faktaperustein se on laskettavissa onko 360w moottorin ulkopuolelle sijoitettu säteilijä 550w lohkolämppäriä lähelläkään
Tänään töissä testailtiin erimerkkisten 5w40 öljyjen juoksevuutta ja verrokkina oli Castrol Edge 0w40, kyllä tuo 0w on todellakin huomattavasti notkeampaa tavaraa kylmänä!
Öljyt seisoivat 7tuntia pihalla noin -30 asteen pakkasessa...
Tähänasti olen ajanut kesät talvet 5w40 Magnatecilla mutta taidanpa siirtyä talvisaikaan 0w40 laatuun, kallistahan se on mutta on niissä eroakin :thinkLast edited by Jube; 03-02-2012, 19:33.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Tänään katsoin piilovalikon lämmöt ennen starttia; kolme tuntia roikassa kun ulkona -22, kylmässä tallissa auton ulkolämpömittari näytti -15 ja moottorin lämpömittari näytti -1 eli kyllä toi säteilylämmitin jotain lämmittää (auto 530d). Öljyt on tuolloin reilusti plussan puolella ja voitelu toimii heti.
Elementti on helppo asentaa päin persettä niinkuin joku jo mainisti. Lika, piitahnan puute ja löysästi paikalleen heitetty elementti niin ei varmasti lämmitä muuta kuin fortumin osakkeenomistajan taskuja.
Comment
-
-
Originally posted by _juha_ View PostLika, piitahnan puute ja löysästi paikalleen heitetty elementti niin ei varmasti lämmitä muuta kuin fortumin osakkeenomistajan taskuja.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Originally posted by Hanza View PostLiika tahnakaan ei ole hyväksi. Se toimii myös eristeenä.
Tänään siis aamulla taas kaivelin salavalikon esille, ja eilen iltasella parkkiin ajettuna ja roikkaan laitettuna, näytti koneen lämmöksi -13 ulkolämpötilan ollessa -26. Sikäli ehkä parannusta, mutta aika perkuleen tehottomia on noi lämppärit näissä :thinkLast edited by Bemu500; 05-02-2012, 01:17.
Comment
-
-
Ei sinäänsä liity aiheeseen, mutta moottorin lämmitykseen kuitenkin.
Itsehän pohdiskelin 1kw letkulämmitintä ja jotain kiertovesipumppua siihen. Voisi toimia näpäkästi noin webaston kaverina.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostVeikkaisin ettei tässä tarkoituksessa tahnaa saa laitettua liikaa :think Veikkaisin että oikein laitettuna KAIKKI ylimääräinen pusertuu pois :think
Tänään siis aamulla taas kaivelin salavalikon esille, ja eilen iltasella parkkiin ajettuna ja roikkaan laitettuna, näytti koneen lämmöksi -13 ulkolämpötilan ollessa -26. Sikäli ehkä parannusta, mutta aika perkuleen tehottomia on noi lämppärit näissä :thinkLast edited by petrolhead; 05-02-2012, 12:56.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Edellisessä E46 faceliftissa oli defan säteilijä, ja katoksessa kovallakin pakkasella nesteitten lämmöt olivat huomattavasti plussan puolella 2-4h lämmityksellä.
Nykyisessä autossa on vesitilassa perinteinen lohkolämmitin ja en kyllä huomaa mitään eroa lämmitystehossa. Pääseekö obd lukijalla lukemaan nesteitten ja öljyjen lämpöjä? Siis ihan tälläisellä dealextremen halvalla palikalla.. olisi mielenkiintoista katsoa miten lämpimäksi tuollainen vesitilassa oleva elementti jaksaa lämmittää vedet ja öljyt.
Comment
-
Comment