Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säteilylämmittimen tehosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #31
    Tuo niin sanottu säteilijälämppäri on kyllä sen verran tehoton että olen laittanut kellokytkimen väliin, ja laittanut lämmityksen lähtemään heti aamusta käyntiin ja sammumaan illalla. Tosin vain silloin jos olen itse koko päivän kotona. Eli auto on sillä konstilla hetivalmis lähtemään, varsinkin jos tulee kiire lähtö jonnekin. Muuten tuota ei ala pirukaan odottamaan että lämpiää jos on kovemmat pakkaset niin kuin nyt on.

    Onhan tuossa omassa autossa webastokin, mutta se on jostain syystä rikki. Kunnostustyöt tuntui erittäin kalliilta ja uutta en raaski tuohon laitattaa.

    Comment

    • Uffa
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 126
      • Replot

      #32
      Defa luki töpselissä, joten sellaisen johdon hain kaupasta.

      Kolme tuntia oli lämmityksessä, kone tuntui kylmältä joka puolelta(missäpäin se lämmitin lämmittelee?) 22 näytti pakkasta. Salavalikkoa en ole
      kokeillut. E39 '98
      Virrat päälle, lämpömittari sinisen alareunassa, ajaessa nousi parissa minuutissa sinisen puoleen väliin, joten kai se jotain tekee...
      Vikakoodinlukua Vaasassa

      Comment

      • juho-85
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 753
        • Pirkkala

        #33
        Originally posted by Thuppu View Post
        Sama kone täällä ja defan säteilijät. Uskomattoman hyvin lämmittää. 2h 10-15 asteen pakkasessa ja auton lämpöviisari on sinisen alueen puolivälissä kun laittaa virrat päälle. Missään muussa autossa ei oo viisarista voinu sanoa onko lämmitys ollu päällä.
        Samat kokemukset täälläkin. 2h lämmityksellä 10-15 asteen pakkasella niin salavalikon kautta näyttää lämpötilaksi 15-20 astetta.

        Eli kerrankin säteilijät jotka toimii kunnolla
        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
        Tilattu i4 M50

        Exät:
        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

        Comment

        • Bemu500
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 2992
          • INvaLA

          #34
          Tänään aamulla oli ekaa kertaa tuo e91 roikassa ja parin tunnin lämmityksen jälkeen näytti salavalikosta about asteen lämpimämpää mitä ulkoilma. Päivällä kävin sitten yhdessä liikkessä testauttamassa vastuksen niin näytti toimivaa. Iltapäivällä tulin kotia ja löin heti lämpimänä auton roikkaan ja kävin reilun neljän tunnin jälkeen kattomassa salavalikosta niin näytti 6 astetta plussaa. Aamulla -28 ja iltapäivällä -24. Melko varma olen ettei myöskään aamulla ollut johto irti/huonosti paikoillaan, kun tunnin kohdalla kävin kattoon että tulee virta pistorasialle ja käytin pistoketta irti autosta. Voiko olla että on vain noin tehoton? Tuntuis että aivan sama missä kohti konetta tuo pari tuntia lämmittää, niin näkyisi lämpömittarissa.

          Kait tuossa säteilylämppäri on?
          -Official member of BTCF-Sauna team-


          e91 325i -06

          Comment

          • pouri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 370
            • 06 area

            #35
            Originally posted by Juppe View Post
            Työkaveri oli ostannu tuollaisen tai vastaavan omaan projektiin, mutta tarve oli mennyt ohi ja kauppoi tuota ylimääräisenä. Itsellä ei ole tarvetta, mutta jos joku haluaa ostaa.
            Diesel, fuel of satin man

            Comment

            • dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

              #36
              Originally posted by Bemu500 View Post
              Tänään aamulla oli ekaa kertaa tuo e91 roikassa ja parin tunnin lämmityksen jälkeen näytti salavalikosta about asteen lämpimämpää mitä ulkoilma. Päivällä kävin sitten yhdessä liikkessä testauttamassa vastuksen niin näytti toimivaa. Iltapäivällä tulin kotia ja löin heti lämpimänä auton roikkaan ja kävin reilun neljän tunnin jälkeen kattomassa salavalikosta niin näytti 6 astetta plussaa. Aamulla -28 ja iltapäivällä -24. Melko varma olen ettei myöskään aamulla ollut johto irti/huonosti paikoillaan, kun tunnin kohdalla kävin kattoon että tulee virta pistorasialle ja käytin pistoketta irti autosta. Voiko olla että on vain noin tehoton? Tuntuis että aivan sama missä kohti konetta tuo pari tuntia lämmittää, niin näkyisi lämpömittarissa.

              Kait tuossa säteilylämppäri on?
              paskoja mitä paskoja yön yli vaan raakasti jos aamulla on lähtö
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica


              Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #37
                Mikä mahtaa olla paras ja nopein keino testata että vastus ylipäänsä edes toimii kuten sen kuuluu? Löytyy yleismittari lämpöanturilla, mutta kun en tahtois millään irroittaa vastusta pois lohkosta..vaikka hyvähän se olis niin sais uudet hopeatahnat väliin ja sen kautta varmistaa että kontakti on ok.

                Mutta voiko yleismittarilla jotenkin sohia että saa selville toimiiko vastus, ja miten se käytännössä tehdään?
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Yyz
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 151
                  • Pirkkala

                  #38
                  Originally posted by Dani View Post
                  Mikä mahtaa olla paras ja nopein keino testata että vastus ylipäänsä edes toimii kuten sen kuuluu? Löytyy yleismittari lämpöanturilla, mutta kun en tahtois millään irroittaa vastusta pois lohkosta..vaikka hyvähän se olis niin sais uudet hopeatahnat väliin ja sen kautta varmistaa että kontakti on ok.

                  Mutta voiko yleismittarilla jotenkin sohia että saa selville toimiiko vastus, ja miten se käytännössä tehdään?
                  Pistä johto seinään ja käy parin minuutin päästä kokeilemassa lämppärin elementistä onko lämmennyt.
                  Älä polta sormia

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #39
                    Pääseekö yläkautta kokeilemaan, vttu ku ei muista enkä jaksa mennä tonne palleja jäädyttämään.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Tonto!
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 205
                      • Hausjärvi

                      #40
                      Originally posted by Dani View Post
                      Mikä mahtaa olla paras ja nopein keino testata että vastus ylipäänsä edes toimii kuten sen kuuluu? Löytyy yleismittari lämpöanturilla, mutta kun en tahtois millään irroittaa vastusta pois lohkosta..vaikka hyvähän se olis niin sais uudet hopeatahnat väliin ja sen kautta varmistaa että kontakti on ok.

                      Mutta voiko yleismittarilla jotenkin sohia että saa selville toimiiko vastus, ja miten se käytännössä tehdään?
                      Sähän voit hyvinpitkälti mitata sen vastuksen siitä töbelön päästä. Jos sulla on haarotuspala ni nykäset siitä vastukselle menevän johdon irti ja mittaat siitä ohmit. Jos et siihen pääse käsiksi helpost, niin voit mitata myös puskurin töpselistä, mutta sillon jos sulla on sisälämmitin ni ota se pois pistorasiasta. Jos ei ohmeja rupee näkymään, ni vastus todennäkösesti on poikki.
                      e39 523iA -97
                      e87 120d -10
                      e30 M-tech II v8 cabrio -93
                      Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                      Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                      Ex e60 530i -03
                      Ex e39 528 Touring -97
                      Ex e39 540iA -97
                      Ex e36 328 Coupe -96
                      Ex e34 535 -91

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        #41
                        Ryskien lähti 530d käyntiin roikan nokasta vaikka taas ollut 10tuntia lämmityksessä, pakkasta tänään -36
                        Kyllä tuommonen öljypohjaa vasten tuleva hengetön säteilijä on aika pa*ka ainakin M57 koneessa
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          #42
                          Originally posted by Jube View Post
                          Ryskien lähti 530d käyntiin roikan nokasta vaikka taas ollut 10tuntia lämmityksessä, pakkasta tänään -36
                          Kyllä tuommonen öljypohjaa vasten tuleva hengetön säteilijä on aika pa*ka ainakin M57 koneessa
                          Hyvin toimi ainakin allekirjoittaneella 330d kanssa säteilylämppäri, lähti parin hehkuttamisen jälkeen hyvin käyntiin. Mutta hehkut ja boksikin oli kyl mulla kunnossa. lämmitystä se 2h ja -30 pakkasta. Kylmempää ei osunut kohdalle.
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • huppu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 423
                            • Rovaniemi

                            #43
                            Lämmitys

                            Hyvin on omani lähteny käyntiin joka aamu ja iltapäivä. Käyttänyt lohkon lisäksi sisälämppäriä, joka on vaikuttanut mun mielestä siihen, ettei vaihteisto ole niin jäykkä Keli ku keli, niin 2 tuntia roikassa, tai ehkä korkeintaan 2,5 Tänään taitaa olla kylmin aamu, sillä kotona mittari näyttää -28,5. Täältä "tunturista" kun ajelee alas kohti kaupunkia, niin voi päätiellä voi olla jo -35, mitä ne lupas. Muina aamuina ollut täällä bauttiarallaa -24 ja kaupungin suunnalla -33
                            BMW E46 318d 10/04

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #44
                              -31c on täällä pakkasta Ei se näytä tuo perinteinenkään lohkolämmitin paljoa enää auttavan vaikka on monta tuntia roikan nokassa, kun pakkasta on tarpeeksi ja auto seisoo pihalla. Emännän foorti lähti aika vaikean kuuloisesti tulille, vaikka se on normaalisti hyvä käynnistyyn. Pitäis käydä ostamassa tuonne talliin 20kW master-lämmitin ni alkais auto sulaamaan

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                #45
                                Omassa osa hehkuista pimeänä, kun auton näillä keleillä käynnistää niin ääni kuulostaa lähinnä samalta kuin kerrostalo sortuisi vieressä
                                Ei ole jaksanu alkaa hehkujakaan vaihtamaan kun kuitenkin commonrail kone niitä harvemmin "tarvii"
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎