Originally posted by Cell
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20 rakennus
Collapse
X
-
Originally posted by HessuOriginally posted by JacekOriginally posted by biimer327Mistäs noita 288 nokkia löytäs? Koneessani on sellainen ollut TAI 294 ast. Ja tuo 15/03 ?
Maahantuoja Bayermann Ay 09 - 674500
Tunex tuo maahan Sandlerin osia joihin kuuluu Shrick nokka-akselit
Sandlerin oma sivu
Linkki suoraan luetteloon jossa BMW:n nokat
Itse olen tämän talven aikana etsimässä myös uutta viri nokkaa ja kartoittamassa eri vaihtoehtoja. Aikaisempaa kokemusta kun itselläni ei ole viri nokista niin saapi antaa ehdotuksia mikä kannattaisi hommata.
Nokan pitäisi olla vähintään tuo 288 tai jyrkempi.
-Nocken-hub E/A mm = jotain millimetreissä?
-Ventil-hub in OT E/A mm
Kun ei tuo saksa taivu sanaakaan...
Mutta muutenhan tuolla näyttäisi jo kaksi vaihtoehtoa olevan
-304
-288(mistä sen asteen merkin saa?)"Suck my dick!"
-Ron Jeremy
Comment
-
-
Originally posted by SagOriginally posted by Tom1sMitä kannelle kannattaa tehdä/teettää jotta voisi olettaa saavan jotain parannusta jos puhutaan kanavien työstämisestä? Ymmärtääkseni kansityöt alan liikkeessä maksaa mansikoita.
Jokunen autopuolen kaveri on noita kanavia itsekkin työstänyt ilmeisesti tosin tuossa on se vaara että mennään metsään ja pahasti?
Esim tuolla tosin fiiatin koneeseen
FFP:ssä tuli vastaan tuollaiset yleishyödylliset linkit. Samat perusasiat jotka noilta sivuilta löytyvät, pätevät kaikkiin 8v kansiin. Itse tulin siihen tulokseen, että kansityöt on ammattilaisten hommaa lukuunottamatta pikkuhommia (esim. imusarjan kohdistaminen kanaviin).
Yleensä noihin kanaviin on sellaset perusohjeet joiden mukaan ne vääntää pajoilla niitä ja lisäksi kokemuksen tuomia konekohtasiakin kikkoja. Eli ei siihen mitään maunun virittäjän opasta ole ja nuo kalajutut taitaa olla niitä tarkimmin varjeltuja ammattilaisten keskuudessa. Eli millanen patti tehään mihinkin kohtaan imukanavaa jotta saadaan hyvä virtaus palotilaan sekä tietysti näissä ne on konekohtasia riippuen siitä missä kohti on sytytystulpat...millaset palotilojen/männänlaen muodot..nokka-askelin muoto yms.
Jos pelkkää kanavien maksimi virtausta mietitään niin sitten asia on yksinkertaisempi..joskin hieman eri asia kuin maksimi väännöt/tehot ja millä kierrosluvulla ne saavutetaan. koneet on kompromissejä täynnä ja yhteen koneeseen parhaiten toimiva ei välttämättä toisessa konstruktiossa olekaan taas toisaalta paras.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
No löytyykö m20b20 kannen kanavien koneistuksesta minkäänlaisia ohjeita tai jotain..?
Kattelin esim. fiatin kanteen löytyviä ohjeita ni niitä löyty ihan toisella lailla.. http://www.fiat-abarth.net/kansi.html
Jossain oli myös kuva leikatusta kannesta jossa näky kuinkapaljon voi mistäkin ottaa pois ettei osu kanavaan.If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
-
Nii ja mahtuuko ne b25:sen venttiilit b20:seen? ja onko niissä paljon eroa niitten koossa?If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
-
No eipä tossa hirveen hyvin selvinny mistä ois paras muotoilla ja miten.. :(If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
-
Originally posted by HessuNokan pitäisi olla vähintään tuo 288 tai jyrkempi.
IMHO 288° on jyrkin mitä 2.7L koneeseen kannattaa laittaa, sekin varauksella. Älkää myöskään unohtako päästöjä eli auton käyttöönottovuosi ratkaisee paljon nokkaa valitessa.
Läppärungoilla tyhjäkäyntiongelma poistuu myös 304° kanssa mutta ei mikään muu haittavaikutus. Varsinkaan läppärunkojen vaikutus kustannuksiin.
Comment
-
-
No miten sä alkaisit ton mukaan muokkaamaan m20b20 kantta? :?If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
-
Originally posted by JacekOriginally posted by HessuNokan pitäisi olla vähintään tuo 288 tai jyrkempi.
IMHO 288° on jyrkin mitä 2.7L koneeseen kannattaa laittaa, sekin varauksella. Älkää myöskään unohtako päästöjä eli auton käyttöönottovuosi ratkaisee paljon nokkaa valitessa.
Läppärungoilla tyhjäkäyntiongelma poistuu myös 304° kanssa mutta ei mikään muu haittavaikutus. Varsinkaan läppärunkojen vaikutus kustannuksiin.
Päästöjen kanssa ei ole ongelmaa kun auto ei ole siviili liikenteessä, eikä tyhjäkäyntikään ole niin olennainen asia.
Itselläni on tällä hetkellä 2,5L ja suunnitteilla on joko 2,7:n tai 2,3:n kampiakselilla tehtävä kone. Ruiskun ja sytkän ohjaukseen suunnittelin megaruuttaa. Projektia varten ei tosin ole paljon rahaa käytettävissä, mutta tehoa pitäisi saada kuitenkin lisää, kun toiset autot ja kuskin ajavat niin kovaa ettei mukana tahdo pysyä.
Comment
-
-
Originally posted by HessuPäästöjen kanssa ei ole ongelmaa kun auto ei ole siviili liikenteessä, eikä tyhjäkäyntikään ole niin olennainen asia.
Itselläni on tällä hetkellä 2,5L ja suunnitteilla on joko 2,7:n tai 2,3:n kampiakselilla tehtävä kone. Projektia varten ei tosin ole paljon rahaa käytettävissä
Lataa tuolta mäntäkirja ja katso jos jotain sopivaa löytyisi
84mm kampiakseli olis tietty paras mutta hankala löytää käytettynä.
M51D25 koneesta saisit 82,8mm takoakselin, niitä saattais löytyä kun niistä hajoaa niin usein kannet.
Comment
-
-
Mitä muutoksia nyt joutuu tekemään jos ton etan/dieselin kampuran laittaisi 8,8 puristeiseen m20b25 koneeseen? Siis mitkä männät ja kiertokanget, että sais kunnolla puristuksiakin? En löytänyt haulla, vaikka kyllä kai siitä(kin) on moneen kertaan ollut puhetta.. :oops:“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
Comment