Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 rakennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimer327
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1928
    • Eastside

    #16
    Originally posted by Cell
    Miten pitkälle tuon b20 kannen virtaukset riittää vakiona? Kuulostaa ainakin aika jarrulta kun tietää jo b20 ja b25 kanavien erot, ja kun on vielä b25:stäkin suurempi iskutilavuus.
    Enpä tiedä vakiosta,mutta oma kansi on käytetty St-motorsilla,jonka tuloksena 291.6 hp 12.6 mm nostolla,venttiilikoot ovat vakiot.
    "Suck my dick!"
    -Ron Jeremy

    Comment

    • biimer327
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1928
      • Eastside

      #17
      Originally posted by Hessu
      Originally posted by Jacek
      Originally posted by biimer327
      Mistäs noita 288 nokkia löytäs? Koneessani on sellainen ollut TAI 294 ast. Ja tuo 15/03 ?


      Maahantuoja Bayermann Ay 09 - 674500
      ProStreet:ltä löytyy ainakin Cat Cams nokkia. Minulla ei ole tietoa tai kokemusta enkä ole kuullut keneltäkään kehuja tai haukkuja kyseisestä nokasta.


      Tunex tuo maahan Sandlerin osia joihin kuuluu Shrick nokka-akselit

      Sandlerin oma sivu

      Linkki suoraan luetteloon jossa BMW:n nokat


      Itse olen tämän talven aikana etsimässä myös uutta viri nokkaa ja kartoittamassa eri vaihtoehtoja. Aikaisempaa kokemusta kun itselläni ei ole viri nokista niin saapi antaa ehdotuksia mikä kannattaisi hommata.
      Nokan pitäisi olla vähintään tuo 288 tai jyrkempi.
      Mitäköhän sandtlerin luettelossa tarkottaa noi
      -Nocken-hub E/A mm = jotain millimetreissä?
      -Ventil-hub in OT E/A mm

      Kun ei tuo saksa taivu sanaakaan...


      Mutta muutenhan tuolla näyttäisi jo kaksi vaihtoehtoa olevan
      -304
      -288(mistä sen asteen merkin saa?)
      "Suck my dick!"
      -Ron Jeremy

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3059
        • Suomi

        #18
        Originally posted by Sag
        Originally posted by Tom1s
        Mitä kannelle kannattaa tehdä/teettää jotta voisi olettaa saavan jotain parannusta jos puhutaan kanavien työstämisestä? Ymmärtääkseni kansityöt alan liikkeessä maksaa mansikoita.
        Jokunen autopuolen kaveri on noita kanavia itsekkin työstänyt ilmeisesti tosin tuossa on se vaara että mennään metsään ja pahasti?

        Esim tuolla tosin fiiatin koneeseen






        FFP:ssä tuli vastaan tuollaiset yleishyödylliset linkit. Samat perusasiat jotka noilta sivuilta löytyvät, pätevät kaikkiin 8v kansiin. Itse tulin siihen tulokseen, että kansityöt on ammattilaisten hommaa lukuunottamatta pikkuhommia (esim. imusarjan kohdistaminen kanaviin).
        Kirjallisuutta aiheesta toki löytyy, mutta lopullista onnistumista ei tiedä kuin virtauspenkissä ja koneessa testaamalla. Esim. virtauspenkissä parhaiten virtaava kansi ei välttämättä ole paras koneessa kiinni olevana sillä se kokonaisuus palotilojen muodon yms. seikkojen kanssa on merkitsevä myös virtausopilliselta kannalta joten ihan kevyisiin virityksiin vakiokanavilla pääsee varmaan jo pitkälle.

        Yleensä noihin kanaviin on sellaset perusohjeet joiden mukaan ne vääntää pajoilla niitä ja lisäksi kokemuksen tuomia konekohtasiakin kikkoja. Eli ei siihen mitään maunun virittäjän opasta ole ja nuo kalajutut taitaa olla niitä tarkimmin varjeltuja ammattilaisten keskuudessa. Eli millanen patti tehään mihinkin kohtaan imukanavaa jotta saadaan hyvä virtaus palotilaan sekä tietysti näissä ne on konekohtasia riippuen siitä missä kohti on sytytystulpat...millaset palotilojen/männänlaen muodot..nokka-askelin muoto yms.
        Jos pelkkää kanavien maksimi virtausta mietitään niin sitten asia on yksinkertaisempi..joskin hieman eri asia kuin maksimi väännöt/tehot ja millä kierrosluvulla ne saavutetaan. koneet on kompromissejä täynnä ja yhteen koneeseen parhaiten toimiva ei välttämättä toisessa konstruktiossa olekaan taas toisaalta paras.
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • BestMotorWith
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 382
          • Hämeenlinna

          #19
          No löytyykö m20b20 kannen kanavien koneistuksesta minkäänlaisia ohjeita tai jotain..?
          Kattelin esim. fiatin kanteen löytyviä ohjeita ni niitä löyty ihan toisella lailla.. http://www.fiat-abarth.net/kansi.html
          Jossain oli myös kuva leikatusta kannesta jossa näky kuinkapaljon voi mistäkin ottaa pois ettei osu kanavaan.
          If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

          http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

          Comment

          • BestMotorWith
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 382
            • Hämeenlinna

            #20
            Nii ja mahtuuko ne b25:sen venttiilit b20:seen? ja onko niissä paljon eroa niitten koossa?
            If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

            http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #21
              Originally posted by BestMotorWith
              No löytyykö m20b20 kannen kanavien koneistuksesta minkäänlaisia ohjeita tai jotain..?



              ja pää sivu

              E30 kesä-autona

              Comment

              • BestMotorWith
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 382
                • Hämeenlinna

                #22
                No eipä tossa hirveen hyvin selvinny mistä ois paras muotoilla ja miten.. :(
                If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                Comment

                • Jacek
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 552
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Hessu
                  Nokan pitäisi olla vähintään tuo 288 tai jyrkempi.
                  288° jyrkempää ei kannata 2.7L koneeseen laittaa kun siitä ei kumminkaan tule kierroskonetta. Jo tuon nokan kanssa joutuu syventämään venttiilitaskuja ja tyhjäkäyntiä saa tosissaan säätäjävelho hakea. Saati sitten 304° kanssa.

                  IMHO 288° on jyrkin mitä 2.7L koneeseen kannattaa laittaa, sekin varauksella. Älkää myöskään unohtako päästöjä eli auton käyttöönottovuosi ratkaisee paljon nokkaa valitessa.

                  Läppärungoilla tyhjäkäyntiongelma poistuu myös 304° kanssa mutta ei mikään muu haittavaikutus. Varsinkaan läppärunkojen vaikutus kustannuksiin.
                  (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                  Osia myytävänä

                  http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                  Comment

                  • Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by biimer327
                    -Nocken-hub E/A mm = jotain millimetreissä?
                    -Ventil-hub in OT E/A mm

                    (mistä sen asteen merkin saa?)
                    Nosto nokalta imu/ pako

                    Nosto venttiililtä OTssä imu/pako

                    Aste tulee alt + 0176 eli näin°
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                    Osia myytävänä

                    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                    Comment

                    • Jacek
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 552
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by BestMotorWith
                      Nii ja mahtuuko ne b25:sen venttiilit b20:seen? ja onko niissä paljon eroa niitten koossa?
                      Mahtuu ja ovat 2mm suuremmat eli 42/36mm
                      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                      Osia myytävänä

                      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                      Comment

                      • nemesis
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 617
                        • kymenlaakso

                        #26
                        Originally posted by BestMotorWith
                        No eipä tossa hirveen hyvin selvinny mistä ois paras muotoilla ja miten.. :(
                        luikko nä koko artikkelin?
                        E30 kesä-autona

                        Comment

                        • BestMotorWith
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 382
                          • Hämeenlinna

                          #27
                          No miten sä alkaisit ton mukaan muokkaamaan m20b20 kantta? :?
                          If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                          http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                          Comment

                          • Hessu
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 37
                            • Lahti

                            #28
                            Originally posted by Jacek
                            Originally posted by Hessu
                            Nokan pitäisi olla vähintään tuo 288 tai jyrkempi.
                            288° jyrkempää ei kannata 2.7L koneeseen laittaa kun siitä ei kumminkaan tule kierroskonetta. Jo tuon nokan kanssa joutuu syventämään venttiilitaskuja ja tyhjäkäyntiä saa tosissaan säätäjävelho hakea. Saati sitten 304° kanssa.

                            IMHO 288° on jyrkin mitä 2.7L koneeseen kannattaa laittaa, sekin varauksella. Älkää myöskään unohtako päästöjä eli auton käyttöönottovuosi ratkaisee paljon nokkaa valitessa.

                            Läppärungoilla tyhjäkäyntiongelma poistuu myös 304° kanssa mutta ei mikään muu haittavaikutus. Varsinkaan läppärunkojen vaikutus kustannuksiin.
                            Kiitos vastauksesesta.
                            Päästöjen kanssa ei ole ongelmaa kun auto ei ole siviili liikenteessä, eikä tyhjäkäyntikään ole niin olennainen asia.

                            Itselläni on tällä hetkellä 2,5L ja suunnitteilla on joko 2,7:n tai 2,3:n kampiakselilla tehtävä kone. Ruiskun ja sytkän ohjaukseen suunnittelin megaruuttaa. Projektia varten ei tosin ole paljon rahaa käytettävissä, mutta tehoa pitäisi saada kuitenkin lisää, kun toiset autot ja kuskin ajavat niin kovaa ettei mukana tahdo pysyä.

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Hessu
                              Päästöjen kanssa ei ole ongelmaa kun auto ei ole siviili liikenteessä, eikä tyhjäkäyntikään ole niin olennainen asia.

                              Itselläni on tällä hetkellä 2,5L ja suunnitteilla on joko 2,7:n tai 2,3:n kampiakselilla tehtävä kone. Projektia varten ei tosin ole paljon rahaa käytettävissä
                              Jaa, no siinä tapauksessa Käytä ehdottomasti 81mm kampuraa niin saat laajemman tehoalueen ja pystyt kiihdyttämään paremmin ulos mutkista. Pörssissä oli myynnissä M21D24 alakerta, siitä saisit taotun kampiakselin. Voisit myös ehkä harkita isompaa porausta ja parasta olisi tietty ne 135mm kiertokanget ja niille sopivat männät.

                              Lataa tuolta mäntäkirja ja katso jos jotain sopivaa löytyisi



                              84mm kampiakseli olis tietty paras mutta hankala löytää käytettynä.

                              M51D25 koneesta saisit 82,8mm takoakselin, niitä saattais löytyä kun niistä hajoaa niin usein kannet.
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              • L.H
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 2481
                                • Lohja

                                #30
                                Mitä muutoksia nyt joutuu tekemään jos ton etan/dieselin kampuran laittaisi 8,8 puristeiseen m20b25 koneeseen? Siis mitkä männät ja kiertokanget, että sais kunnolla puristuksiakin? En löytänyt haulla, vaikka kyllä kai siitä(kin) on moneen kertaan ollut puhetta.. :oops:
                                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎