Originally posted by Jukka81
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20 rakennus
Collapse
X
-
tuota
Originally posted by JacekKiinnitä erityistä huomiota 2.7L alakerran puristuksiin. Jos löydät jostain 11.0:1 puristeisen niin käytä suoraan 325i kantta sellasenaan. Jos vain yleisin eli 9.0:1 niin 2.0/2.3L kansi, siihen 325i venttiilit (+2mm) ja 325i imusarja + kaasuläppä.
Ilmamäärämittariksi mikä tahansa 0 280 203 XXX johon siirrät sen ilmamäärämittarin piirikortin joka on käyttämäsi Motronic-boxin kaveri ja sitten säädätät sen jousen jne penkissä.
Nokka, peltisarja, kannen porttaus yms tuo kaikki hieman lisää mutta maksaa paljon. Kannen porttaus rempan yhteydessä on järkevää, muu tuskin.
Älä laita hiottua nokkaa. 284/276° Schrick maksaa 400€+ ja siihen päälle keinut+akselit. Kallista ja tuo n 8hv lisää. Mieti kannattaako.
288° Schrick tuokin sitten jo todellista hyötyä mutta vaatii venttiilitaskujen syventämistä männissä ja osaavan säätäjän ruiskulle että tyhjäkäynti vielä löytyy. Päästöt on toinen ongelma, riippuu tosin autosi iästä. 15/03 on helppo rasti.
Mieti miten paljon haluat käyttää siihen rahaa ja valitse sen pohjalta järkevimmät palikat. 200Hv maksaa jo aika paljon. 180-185 tulee vielä järkikustannuksilla. Vääntö on parasta mitä 2.7L tuo tullessaan.
Comment
-
-
Originally posted by TONI_VAANeiks muute etan koneessa oo jo vakiona aika kivasti sitä vääntöä? tehoahan siinnä ei oo vakiona enempää ku m20b20 koneessa mutta vääntöä taas irtoo semmoiset 240nm korjatkoon joku jos oon väärässä. siinnä ois ainaki sopiva virityskohde.
Rakensin tuossa justiin äskettäin M20b25/eta yhdistelmän
Etan kampura
130 mm veivit
2,5 kansi
2,5 9,7 puristeiset männät
2,5 imusarja ja kaasuläppä
lohkosta siivu pois että sain puristukset 10
laitoin vielä paljon parjatun hiotun nokan reiluilla asteilla 290/300
Megasquirt ohjaa suihkutuksia ja sytkää
Nokasta huolimatta vääntöä on alakierroksillakin ihan hyvin, noin 180 Nm/1200 rpm. Vääntö on varsin tasaista alueella 3900-5300 ollen koko ajan huippuväännön lukemissa. Huippuvääntö irtoaa 5000 ja huipputeho 5500 kierroksella. Nokkapyörä on ollu vakio näissä ajoissa, tietenkään se ei ole alkuperäisillä ajoitusmerkeillä vaan heittokellolla ajoitettu. Kuitenkin kun minulla on myös säädettävä nokkapyörä, pitää kokeilla ajoituksen vaikutuksia suoritusarvoihin.
Säätö on siis vielä vaiheessa.
Comment
-
-
Originally posted by iSportJep vuosimallista riippuen 230 tai 240 Nm.
Rakensin tuossa justiin äskettäin M20b25/eta yhdistelmän
Etan kampura
130 mm veivit
2,5 kansi
2,5 9,7 puristeiset männät
2,5 imusarja ja kaasuläppä
lohkosta siivu pois että sain puristukset 10
laitoin vielä paljon parjatun hiotun nokan reiluilla asteilla 290/300
Megasquirt ohjaa suihkutuksia ja sytkää
Nokasta huolimatta vääntöä on alakierroksillakin ihan hyvin, noin 180 Nm/1200 rpm. Vääntö on varsin tasaista alueella 3900-5300 ollen koko ajan huippuväännön lukemissa. Huippuvääntö irtoaa 5000 ja huipputeho 5500 kierroksella. Nokkapyörä on ollu vakio näissä ajoissa, tietenkään se ei ole alkuperäisillä ajoitusmerkeillä vaan heittokellolla ajoitettu. Kuitenkin kun minulla on myös säädettävä nokkapyörä, pitää kokeilla ajoituksen vaikutuksia suoritusarvoihin.
Säätö on siis vielä vaiheessa.
ei ainakaa tulis ongelmaa tehojen suhteen.
Comment
-
-
Etan kansi on vaan niin pienillä reijillä ja venttiileillä että kannattaa varmaan kuitenkii laittaa siihen noita 2,5 osia. Esim. 2,5 kansi ja 2,5 8.8 puristeiset männät niin on ainakin puristussuhteet kerralla riittävän alhaalla. Käypähän vielä kannen ja mäntien palotilojen muotoilu hyvin yhteen keskenään. En tosin tiie et onko turbotuksessa sitten joku asia miks noin ei kannata tehdä, kun ite rakensin vaparin, mut se nyt ainaki toimii. Tehoa ja vääntöä on ainaki vakio 2,5/2,7 koneita enemmän.
Comment
-
-
Alkuperäiset 325i suuttimet miulla siinä on. Riittävät juuri ja juuri, tosin bensapaineet on vakiot eli niitä nostamalla sais vähän lisää pelivaraa. Mutta kuten sanottua niin nuo tuntuu riittävän. MegaTune kyllä näyttää täydellä höyryllä jo suuttimen käyttöasteen aikas isoks.
Pitää koittaa huomenna ehtiä taas hiukan säätelemään tuota myllyä. Jos sais viel dynon näyttämää parempia lukuja nokan ajoitusta säätämällä.Last edited by iSport; 23-04-2005, 21:35.
Comment
-
-
Suuttimet
Originally posted by iSportAlkuperäiset 325i suuttimet miulla siinä on. Riittävät juuri ja juuri, tosin bensapaineet on vakiot eli niitä nostamalla sais vähän lisää pelivaraa.
parhaimmat, ehkäpä 535i E28??? vai 325i 24v E36???E70 X5 30d
Comment
-
-
Originally posted by iSportAlkuperäiset 325i suuttimet miulla siinä on. Riittävät juuri ja juuri, tosin bensapaineet on vakiot eli niitä nostamalla sais vähän lisää pelivaraa. Mutta kuten sanottua niin nuo tuntuu riittävän. MegaTune kyllä näyttää täydellä höyryllä jo suuttimen käyttöasteen aikas isoks.
Pitää koittaa huomenna ehtiä taas hiukan säätelemään tuota myllyä. Jos sais viel dynon näyttämää parempia lukuja nokan ajoitusta säätämällä.
Mitä mahtoi olla huippuvääntö ja teho sul nyt? Itel on kanssa tuo säädettävä jakopää omassa, ja se oli näköjään jo valmiiksi käännetty melkee yhen piikin "vinoon", en tiiä sit et millä ovat kattoneet mihin kääntää, mut samalla asennolla aion koittaa käymää... Mites, onko kui paha alkaa kääntelee sitä nokan ajotusta kun kone on kasassa? Onko kokemusta?
Vastaa vaik privaa, jos et tehoi haluu kaikille kertoo Ittee kiinnostais just siks et tietää hiuka mihin on pyrittäväLast edited by ZoMbiE; 24-04-2005, 22:45.
Comment
-
-
Millä osilla on mahdollista stroukata M20B20, haluan säilyttää moottorin ulkoisesti täysin vakiona, eli omalla kannella ja lohkolla ois tarkoitus toteuttaa konerempan yhteydessä.
b23 koneen kampura, veivit ja männät ?
Tulisiko puristus-suhteeksi sama kuin b23 koneessa, vai onko kansissa eroa ?
Muita vaihtoehtoja ?Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
Comment