Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 rakennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLoial
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1109
    • Helsinki

    #76
    Originally posted by Jukka81
    alt-control(ent. keski-suomen autosäätö) jyväskylässä, 300€ maksoi ku penkissä sääti M20B25 motronicin uusiksi.

    www.turbotec.com
    Kuin pitkään meni hommassa aikaa?

    Comment

    • TONI_VAAN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 210

      #77
      tuota

      Originally posted by Jacek
      Kiinnitä erityistä huomiota 2.7L alakerran puristuksiin. Jos löydät jostain 11.0:1 puristeisen niin käytä suoraan 325i kantta sellasenaan. Jos vain yleisin eli 9.0:1 niin 2.0/2.3L kansi, siihen 325i venttiilit (+2mm) ja 325i imusarja + kaasuläppä.

      Ilmamäärämittariksi mikä tahansa 0 280 203 XXX johon siirrät sen ilmamäärämittarin piirikortin joka on käyttämäsi Motronic-boxin kaveri ja sitten säädätät sen jousen jne penkissä.

      Nokka, peltisarja, kannen porttaus yms tuo kaikki hieman lisää mutta maksaa paljon. Kannen porttaus rempan yhteydessä on järkevää, muu tuskin.

      Älä laita hiottua nokkaa. 284/276° Schrick maksaa 400€+ ja siihen päälle keinut+akselit. Kallista ja tuo n 8hv lisää. Mieti kannattaako.

      288° Schrick tuokin sitten jo todellista hyötyä mutta vaatii venttiilitaskujen syventämistä männissä ja osaavan säätäjän ruiskulle että tyhjäkäynti vielä löytyy. Päästöt on toinen ongelma, riippuu tosin autosi iästä. 15/03 on helppo rasti.

      Mieti miten paljon haluat käyttää siihen rahaa ja valitse sen pohjalta järkevimmät palikat. 200Hv maksaa jo aika paljon. 180-185 tulee vielä järkikustannuksilla. Vääntö on parasta mitä 2.7L tuo tullessaan.
      eiks muute etan koneessa oo jo vakiona aika kivasti sitä vääntöä? tehoahan siinnä ei oo vakiona enempää ku m20b20 koneessa mutta vääntöä taas irtoo semmoiset 240nm korjatkoon joku jos oon väärässä. siinnä ois ainaki sopiva virityskohde.

      Comment

      • Jukka81
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 1176

        #78
        4-5 tuntia meni aikaa ku tuo turbohärveli säädettiin.
        -E30 325i M-TechII Turbo
        -E39 528iA M-Sport
        -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

        Comment

        • iSport
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 40

          #79
          Originally posted by TONI_VAAN
          eiks muute etan koneessa oo jo vakiona aika kivasti sitä vääntöä? tehoahan siinnä ei oo vakiona enempää ku m20b20 koneessa mutta vääntöä taas irtoo semmoiset 240nm korjatkoon joku jos oon väärässä. siinnä ois ainaki sopiva virityskohde.
          Jep vuosimallista riippuen 230 tai 240 Nm.


          Rakensin tuossa justiin äskettäin M20b25/eta yhdistelmän

          Etan kampura
          130 mm veivit
          2,5 kansi
          2,5 9,7 puristeiset männät
          2,5 imusarja ja kaasuläppä
          lohkosta siivu pois että sain puristukset 10
          laitoin vielä paljon parjatun hiotun nokan reiluilla asteilla 290/300
          Megasquirt ohjaa suihkutuksia ja sytkää

          Nokasta huolimatta vääntöä on alakierroksillakin ihan hyvin, noin 180 Nm/1200 rpm. Vääntö on varsin tasaista alueella 3900-5300 ollen koko ajan huippuväännön lukemissa. Huippuvääntö irtoaa 5000 ja huipputeho 5500 kierroksella. Nokkapyörä on ollu vakio näissä ajoissa, tietenkään se ei ole alkuperäisillä ajoitusmerkeillä vaan heittokellolla ajoitettu. Kuitenkin kun minulla on myös säädettävä nokkapyörä, pitää kokeilla ajoituksen vaikutuksia suoritusarvoihin.
          Säätö on siis vielä vaiheessa.

          Comment

          • TONI_VAAN
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 210

            #80
            Originally posted by iSport
            Jep vuosimallista riippuen 230 tai 240 Nm.


            Rakensin tuossa justiin äskettäin M20b25/eta yhdistelmän

            Etan kampura
            130 mm veivit
            2,5 kansi
            2,5 9,7 puristeiset männät
            2,5 imusarja ja kaasuläppä
            lohkosta siivu pois että sain puristukset 10
            laitoin vielä paljon parjatun hiotun nokan reiluilla asteilla 290/300
            Megasquirt ohjaa suihkutuksia ja sytkää

            Nokasta huolimatta vääntöä on alakierroksillakin ihan hyvin, noin 180 Nm/1200 rpm. Vääntö on varsin tasaista alueella 3900-5300 ollen koko ajan huippuväännön lukemissa. Huippuvääntö irtoaa 5000 ja huipputeho 5500 kierroksella. Nokkapyörä on ollu vakio näissä ajoissa, tietenkään se ei ole alkuperäisillä ajoitusmerkeillä vaan heittokellolla ajoitettu. Kuitenkin kun minulla on myös säädettävä nokkapyörä, pitää kokeilla ajoituksen vaikutuksia suoritusarvoihin.
            Säätö on siis vielä vaiheessa.
            tuon iha vakion eta tekniikan turbottaminen saattas olla aika mielenkiintoinen homma sitte vai kuinka?
            ei ainakaa tulis ongelmaa tehojen suhteen.

            Comment

            • iSport
              Bimmer Rookie
              • Aug 2003
              • 40

              #81
              Etan kansi on vaan niin pienillä reijillä ja venttiileillä että kannattaa varmaan kuitenkii laittaa siihen noita 2,5 osia. Esim. 2,5 kansi ja 2,5 8.8 puristeiset männät niin on ainakin puristussuhteet kerralla riittävän alhaalla. Käypähän vielä kannen ja mäntien palotilojen muotoilu hyvin yhteen keskenään. En tosin tiie et onko turbotuksessa sitten joku asia miks noin ei kannata tehdä, kun ite rakensin vaparin, mut se nyt ainaki toimii. Tehoa ja vääntöä on ainaki vakio 2,5/2,7 koneita enemmän.

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                #82
                Itellä on menossa nyt koneen kasaus dieselin kampuralla, 11 puristeisilla männillä, 130mm veiveillä ja 280 asteisella nokalla... mitenhän mahtaa noi vakio suuttimet riittää? Mitkä sulla mahto olla iSport? soittelin just Karalalle ja sanoi että noin 400€ säätö....

                Comment

                • iSport
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 40

                  #83
                  Alkuperäiset 325i suuttimet miulla siinä on. Riittävät juuri ja juuri, tosin bensapaineet on vakiot eli niitä nostamalla sais vähän lisää pelivaraa. Mutta kuten sanottua niin nuo tuntuu riittävän. MegaTune kyllä näyttää täydellä höyryllä jo suuttimen käyttöasteen aikas isoks.

                  Pitää koittaa huomenna ehtiä taas hiukan säätelemään tuota myllyä. Jos sais viel dynon näyttämää parempia lukuja nokan ajoitusta säätämällä.
                  Last edited by iSport; 23-04-2005, 21:35.

                  Comment

                  • BmwPunisher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 7629
                    • Lemu

                    #84
                    Suuttimet

                    Originally posted by iSport
                    Alkuperäiset 325i suuttimet miulla siinä on. Riittävät juuri ja juuri, tosin bensapaineet on vakiot eli niitä nostamalla sais vähän lisää pelivaraa.
                    Mitkäs suuttimet tälläiseen koneeseen olisivat
                    parhaimmat, ehkäpä 535i E28??? vai 325i 24v E36???
                    E70 X5 30d

                    Comment

                    • ZoMbiE
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2583
                      • Lohja, Virkkala

                      #85
                      Originally posted by iSport
                      Alkuperäiset 325i suuttimet miulla siinä on. Riittävät juuri ja juuri, tosin bensapaineet on vakiot eli niitä nostamalla sais vähän lisää pelivaraa. Mutta kuten sanottua niin nuo tuntuu riittävän. MegaTune kyllä näyttää täydellä höyryllä jo suuttimen käyttöasteen aikas isoks.

                      Pitää koittaa huomenna ehtiä taas hiukan säätelemään tuota myllyä. Jos sais viel dynon näyttämää parempia lukuja nokan ajoitusta säätämällä.
                      Juu, Karalan kanssa jo puhelimessa tuosta neuvottelin, niin sanoi että b-paineensäädin vaan ja painetta ylös, niin riittää noi vakiot aika hyvin...
                      Mitä mahtoi olla huippuvääntö ja teho sul nyt? Itel on kanssa tuo säädettävä jakopää omassa, ja se oli näköjään jo valmiiksi käännetty melkee yhen piikin "vinoon", en tiiä sit et millä ovat kattoneet mihin kääntää, mut samalla asennolla aion koittaa käymää... Mites, onko kui paha alkaa kääntelee sitä nokan ajotusta kun kone on kasassa? Onko kokemusta?
                      Vastaa vaik privaa, jos et tehoi haluu kaikille kertoo Ittee kiinnostais just siks et tietää hiuka mihin on pyrittävä
                      Last edited by ZoMbiE; 24-04-2005, 22:45.

                      Comment

                      • ladanaama
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 33

                        #86
                        No paljon maksaa kannen porttaus

                        Comment

                        • qizmo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 234

                          #87
                          Originally posted by ladanaama
                          No paljon maksaa kannen porttaus
                          no talvella kyselin näistä tunnetuimmista paikoista niin vaihteli siellä 700e ja reilun tonnin välillä kannen täydellinen käsittely.

                          Comment

                          • iSport
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2003
                            • 40

                            #88
                            eagle racingin mies sano et 500€ Mkakskymppisen täydellinen kannen käsittely

                            Comment

                            • ZoMbiE
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2583
                              • Lohja, Virkkala

                              #89
                              Originally posted by iSport
                              eagle racingin mies sano et 500€ Mkakskymppisen täydellinen kannen käsittely
                              Aika halpaa hupia, ja kun miettii että siihen hintaan sulta vaan otetaan jotai omaisuutta pois ( kannesta metallia ).

                              Comment

                              • karhunen
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 490
                                • Helsinki

                                #90
                                Millä osilla on mahdollista stroukata M20B20, haluan säilyttää moottorin ulkoisesti täysin vakiona, eli omalla kannella ja lohkolla ois tarkoitus toteuttaa konerempan yhteydessä.

                                b23 koneen kampura, veivit ja männät ?
                                Tulisiko puristus-suhteeksi sama kuin b23 koneessa, vai onko kansissa eroa ?

                                Muita vaihtoehtoja ?
                                Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                                Ex: E30 316i 04/'90
                                Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎