Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolmossarjan bensa vai dieselkone?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • .:Dam:.
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 178

Paljonko pitää vuodessa ajaa jotta diesel tulee halvemmaksi? Monessa paikassa on jotain testejä et 25 tkm / vuosi on jo kannattavaa mut ne on aina jotain Skoda Octaviaa tai joku Ford joten ei niitä voi verrata ollenkaan. Pitäis autoa vaihtaa ja mielessä ollut laittaa samainen 20k€ tulevaan autoon mut 325/330 farkut voi unohtaa kun menee budjetista yli reippaasti. Eli 320d tai ehkä jopa 120d vähän paremmin varusteltuna. Kilometrejä vuodessa tulee noin 45 tkm. 120d:llä muutama vuos sitten oli kulutus keskimäärin 5.4 joten maantietä pääasiassa, kaupunkia vähemmän...

Comment

• Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7547
      • Kotona

Originally posted by .:Dam:. View Post
      mielessä ollut laittaa samainen 20k€ tulevaan autoon mut 325/330 farkut voi unohtaa kun menee budjetista yli reippaasti.
      Miten niin http://www.nettiauto.com/bmw/325/3452809
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
      -

Comment

• mixxis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2009
        • 1877
        • Jyväskylä / Uurainen

Eikös se ole aika simppeli laskea (karkeasti) millä ajolla dieseli kannattaa?
        Litrahinta vs. litrahinta, verot vs. verot, kulutus vs. kulutus. Hankalinta tietysti ottaa huomioon huolto/korjausmenojen erot mutta noin niinkun ajamisen osalta..

Ite koittanut pohtia paljonko sais ajoja pois että "pystyis" vaihtamaan bensakoneeseen. Ei tule onnistumaan.. jos bensaa menis sama määrä kun nyt dieseliä niin sit ehkä.
        Esim. viiden sentin litrahinnan erolla (jos kehtais ajaa E10:llä) mun ajoilla bensaan menis jotain 200e vuodessa enemmän kuin samaan määrään dieseliä. Veroissahan se tulis jo takasin. Aika marginaalista..

Nyt kun tuli tuo hurja veroale diesel-autoille, niin uutisoivat oikein että on entistä edullisempaa ajaa dieselillä verrattuan bensiiniin ... mutta entäs polttoaineen hinta.
        Siinä ei paljon käyttövoimaveron kevennykset tunnu, kun dieselilläkin kuitenkin ajetaan monesti vähän enemmän kuin bensoilla. Itsellä tuo "tasoitus" kusee jo muutamassa kuukaudessa miinukselle

[ Focus stw ]
        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

Comment

Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 178

Originally posted by Zeta View Post
          Vähän liikaa ajettu, hinta karkaa kun toiset renkaat pitää viel ostaa, varustus ei ihan vakuuta. Ja jos noi kulutuslukemat pitää vähäänkään paikkaansa, väärä polttoaine. Siis ainakin mun vuotuisilla kilometrimäärillä... Mut ei siinä mitään, nätti peli. Ite harvemmin innostun nettiauton halvimmas pääs olevist autoist...

Nykyään firman diesel-puutarhajyrsin ja pomon kanssa keskusteltu että voisi taas siirtyä oman auton käyttöön. Viimevuonna siin meni reilun 42tkm aikana reilu 3300€ polttoaineisiin, auto siis ei ollut käytössä ihan vuoden alusta. Nythän dieselin hinta nousi mut ns rangaistusvero tipahti melko säälittävästi eli ei mitään hyötyä siitä pudotuksesta... Pitäneis sit kait alkaa ettimään jotain 120dA säästöpossua muutamaks vuodeks.

Comment

• Juha2k
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 18
            • Vaasa

Suosittelen 330d saksasta kaikilla mausteilla. Itse olen tykästynyt 330d:n vääntöön ja erittäin kohtuulliseen kulutukseen (yhdistetty 6,5l/100km). Ostin kiisselin ihan vaan moottorin ominaisuuksien vuoksi ja en ole katunut. Minun kilometreillä tulis varmaan halvemmaksi ajaa bensalla.
            BMW 330d sedan 2003 M57N

Comment

• jontte_
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2012
              • 281
              • Nokia

Originally posted by Juha2k View Post
              Suosittelen 330d saksasta kaikilla mausteilla. Itse olen tykästynyt 330d:n vääntöön ja erittäin kohtuulliseen kulutukseen (yhdistetty 6,5l/100km). Ostin kiisselin ihan vaan moottorin ominaisuuksien vuoksi ja en ole katunut. Minun kilometreillä tulis varmaan halvemmaksi ajaa bensalla.

Mä suosittelen ite samaa konetta!! Pätkin mazdan RX-8:nki tolla mun diesel farkulla ja tein siitä pakettiauton ni on lompakollekki mukavempaa kerta perhettä ei ole niin ei haittaa kakspaikkasuus

Comment

Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 178

Originally posted by jontte_ View Post
                Mä suosittelen ite samaa konetta!! Pätkin mazdan RX-8:nki tolla mun diesel farkulla ja tein siitä pakettiauton ni on lompakollekki mukavempaa kerta perhettä ei ole niin ei haittaa kakspaikkasuus
                120d:llä sai mutkatiellä vilkutella valoja 600 CRB:lle kun jäi kuhnimaan... Mulle kävis kans 2 paikkanen auto kun 99%:sti yksin ajan ja se 1% on kissa kuljetuskopassaan menos päiväkotiinsa... Muihin bemuihini mahtuu sit se 4-5 jos pitää taksina olla...

330 XdA kyl kiinnostais kovasti mut pitänee ens vähän säästellä rahaa... Parempi siis säästellä jollain 120dA:llä ens alkuun.

Mut siltikin, mikä km raja / vuosi bemuissa on et dsl voittaa bensan? Toki bemun sivuilta voi katsoa kulutuksen mut harvemmin se käytännössä paikkaansa pitää... Ja itellä oli vähässä ne tilanteet että ajaisin täsmälleen rajoitusten mukaan. Jos joku ajoi edellä 100 alueella 90, menin ohi ja ajoin 107-112 km/h. Pesässä nysväämistä, ohittelua, keskiyön hassuttelua pohjanmaalla, ei ne ihan vastaa tehtaan ilmoittamiin kulutuksiin...

Minen oo ainoa jota kiinnostaa ne oikeat kulutukset, tehtaan ilmoittamilla ei tee oikeasti mitään. Ois kiva ku bensafanboyssit kertois kans tänne mitä ne kulutukset oikeesti on. Mä sain kaverin E28 528iA:n kulutukseksi 8/100 km kun puhalsin varovasti kaasupolkimeen. Kenkä polkimelle ja kulutus muuttui "hieman". Pahin kulutus mitä 120d:lle sain oli 7.4, Turku - Kouvola abt 1h32 min...

Comment

• Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

120d:llä sai mutkatiellä vilkutella valoja 600 CRB:lle kun jäi kuhnimaan... Mulle kävis kans 2 paikkanen auto kun 99%:sti yksin ajan ja se 1% on kissa kuljetuskopassaan menos päiväkotiinsa... Muihin bemuihini mahtuu sit se 4-5 jos pitää taksina olla...

330 XdA kyl kiinnostais kovasti mut pitänee ens vähän säästellä rahaa... Parempi siis säästellä jollain 120dA:llä ens alkuun.

Mut siltikin, mikä km raja / vuosi bemuissa on et dsl voittaa bensan? Toki bemun sivuilta voi katsoa kulutuksen mut harvemmin se käytännössä paikkaansa pitää... Ja itellä oli vähässä ne tilanteet että ajaisin täsmälleen rajoitusten mukaan. Jos joku ajoi edellä 100 alueella 90, menin ohi ja ajoin 107-112 km/h. Pesässä nysväämistä, ohittelua, keskiyön hassuttelua pohjanmaalla, ei ne ihan vastaa tehtaan ilmoittamiin kulutuksiin...

Minen oo ainoa jota kiinnostaa ne oikeat kulutukset, tehtaan ilmoittamilla ei tee oikeasti mitään. Ois kiva ku bensafanboyssit kertois kans tänne mitä ne kulutukset oikeesti on. Mä sain kaverin E28 528iA:n kulutukseksi 8/100 km kun puhalsin varovasti kaasupolkimeen. Kenkä polkimelle ja kulutus muuttui "hieman". Pahin kulutus mitä 120d:lle sain oli 7.4, Turku - Kouvola abt 1h32 min...
                  Ei autoilla mopoilla pärjää.

hiekkanen tie / kuskissa vika.
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• Hanza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1931
                    • Juvan Shell. Requiescat in pace

Originally posted by Mlatvala View Post
                    Ei autoilla mopoilla pärjää.

hiekkanen tie / kuskissa vika.
                    Aika harva mopopoika uskaltaa normaaliliikenteessä ajaa sellasia kaarrenopeuksia joihin autolla pääsee, että polvi maassa mennään.
                    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

t: luft waffel

"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

Comment

• b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1462
                      • Area 03

Ois kiva ku bensafanboyssit kertois kans tänne mitä ne kulutukset oikeesti on. Mä sain kaverin E28 528iA:n kulutukseksi 8/100 km kun puhalsin varovasti kaasupolkimeen. Kenkä polkimelle ja kulutus muuttui "hieman". Pahin kulutus mitä 120d:lle sain oli 7.4, Turku - Kouvola abt 1h32 min...
                      Itsellä matka-ajossa muutamilla ohituksilla keskikulutus 7,6L/100 km

Talvisessa seka-ajossa nopeudet 40-80 kmh on keskikulutus 9,5L/100 km luokkaa

Bensaa menee mitä enemmän painaa kaasupoljinta ja kaikki mitä tankkiin on kaatanut on aina mennyt!

Itse en ymmärrä diesel koneisen auton omistamisen paremmuutta/taludellisuutta Suomessa.Itselle se ei avautunut vaikka omistin E60 530D:n Löpöä meni 7-9 keskikulutuksella ja tarpeen tultaessa,sillä ei päässyt mihinkään...ei edes auttanut "käytännön suorituskyky" eikä "mahtava alavääntö" asiaan.

Onneksi bemari tuo uudet mallisarjat bensa turbokoneilla,niin loppuu tämä diesel "hypetys" kun voidaan verrata bensa turbo vs. diesel turbo
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

BMW E30 325i Sport

Comment

• Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5425
                        • S:t Karins

Kenkä polkimelle ja kulutus muuttui "hieman". Pahin kulutus mitä 120d:lle sain oli 7.4, Turku - Kouvola abt 1h32 min...
                        Matkana 300 km aika 1,5 h = keskinopeus 200 km/h
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7547
                          • Kotona

Originally posted by Tommix View Post
                          Haiskahtaa Esson-baarijutulta.
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                          -

Comment

• MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

Originally posted by Tommix View Post
                            Tähän on muuten tekemistä jo Sakemaanian baanoillakin.
                            Joskus kun oikeasti on ollut kiire, 535d:llä olen päässyt pitkällä matkalla (480 km) johonkin 167 km/h keskinopeuteen.
                            Ja käytännössä kokoajan mittarissa oli vähintään 220 kun baana oli vapaa.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• arben
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1122
                              • suomi

Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Itsellä matka-ajossa muutamilla ohituksilla keskikulutus 7,6L/100 km

Talvisessa seka-ajossa nopeudet 40-80 kmh on keskikulutus 9,5L/100 km luokkaa

Bensaa menee mitä enemmän painaa kaasupoljinta ja kaikki mitä tankkiin on kaatanut on aina mennyt!

Itse en ymmärrä diesel koneisen auton omistamisen paremmuutta/taludellisuutta Suomessa.Itselle se ei avautunut vaikka omistin E60 530D:n Löpöä meni 7-9 keskikulutuksella ja tarpeen tultaessa,sillä ei päässyt mihinkään...ei edes auttanut "käytännön suorituskyky" eikä "mahtava alavääntö" asiaan.

Onneksi bemari tuo uudet mallisarjat bensa turbokoneilla,niin loppuu tämä diesel "hypetys" kun voidaan verrata bensa turbo vs. diesel turbo
                              +1

ostetaan kallis auto ja yritetään säästää muutamia satasia polttoaineessa

Comment

• VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

Auton toimivuus on minulle ykkösasia kun ajan 60-70tkm vuodessa. Nykyinen Accord toimii kuin kello ja uskon, että toimii vaikka olisi lasissa 300tkm. Toista oli 535d:n kanssa kun oli kokoajan jotain pientä, se rupesi ottamaan aivoon ja sattuneesta syystä päätyi AVK:lle. Mutta Accord on taas mitään sanomaton ja nyt taas katselen Nettiautosta bemareita, niihin jää vaan kiinni... Alkuperäiseen aiheeseen bensa vs diesel niin kyllä se niin on, että bmw:n dieseleissä on ne omat vikansa ja ne jotka niistä ei tiedä saattaa tulla kallis paukku, mutta korimallin ominaisiin vikoihin ei tankissa oleva aine vaikuta! foorumia selaillessa saa vaan käsityksen, että bemareissa on paljon vikoja kun jokainen topic alkaa "missä vika kun" se on hyvä, että niistä kirjoitetaan ja mitä aktiivisempi foorumi niin sitä enemmän, mutta eihän tänne kirjoiteta, että hienosti toimii ja ei mitään ongelmaa mikä on uuden tai tulevan bemaristin kompastuskivi. Eihän näitä uskalla ostaa kun niissä on paljon vikoja. mutta kuten itsekin jo kirjoitin, bemareihin jää vaan kiinni, hienoja laitteita!!
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎