Voi herranjestas, ihan mielenkiinnosta näkisin sen reikäpään joka pysyy moottoripyörien kanssa samoissa nopeuksissa (alle 400 hepan autollaan) jos oikeestin siinä mopon tangossakin reikäpää sattuu olemaan.
Voi herranjestas, ihan mielenkiinnosta näkisin sen reikäpään joka pysyy moottoripyörien kanssa samoissa nopeuksissa (alle 400 hepan autollaan) jos oikeestin siinä mopon tangossakin reikäpää sattuu olemaan.
Hep!
Menee kyllä raakasti OT:n puolelle mutta on tullut usean kerran työnnettyä porsaan kanssa prätkien perässä mutkatiellä ja kyllä se vaan niin on että ei edes tonnisella pärrällä pääse karkuun. Autolla uskaltaa työntää limiitillä ihan eri tavalla kuin pyörällä. Vrt. Prätkällä alastaro vs. Ahvenisto.
Tiet on niin paskassa kunnossa, pomppuisia jne. Autolla ei haittaa kun voi vaan runkata rattia ees sun taa ja ohjailla kaasulla mutta pyörällä saakin olla sitten Isle of man tt mestari että uskaltaa työntää yhtä limiitillä. Ja mulla on oikeesti reikäpäisiä pärräkavereita joista osa on ajanut vuosia kisaa...
Auton irtoaminen tiestä 150km/h kaarteessa saa meikäläisellä hymyn poskille mutta moottoripyörän sivuluisu Yleisellä tiellä tuossa vauhdissa onkin sitten toinen juttu...
Ja sitten topiikkiin. Itse olen bensakoneen kannalla!
Itsellä tullut nyt 2 ja 1/2 vuoden aikana n.32 000 km/vuosi
Jos itellä tulis vaan ton verran kilsoja vuodessa, mahdollisesti ois bensa-autoja pelkästään mullakin. Jos täälläpäin myytäis maakaasua, homma ois ihan selvä. Näillä omilla kilsoillakin on alkanu huokututtaan 130i...
Niin ja nämä harvinaiset jakopää viathan koskee vain 130kw koneella olevia eli N-sarjan dieseleitä. Ja onhan noissa uusimmissa bensa koneissakin aika paljon vikoja.
Mä muistelisin lukeneeni jostain forumilta et koskis kaikkia dsl neloskoneita, 116/118d kans. P4sk44 kyl jauhanu yhteen topicciin jo ihan riittävästi mut näin muistaisin. Varmemmaks muistan kyl sen et on melkosen harvinaista et oireilee saatikka napsahtaa. Rallattaa sen verran kuuluvasti hitaasti kierroksia nostattaessa.
Auton irtoaminen tiestä 150km/h kaarteessa saa meikäläisellä hymyn poskille mutta moottoripyörän sivuluisu Yleisellä tiellä tuossa vauhdissa onkin sitten toinen juttu...
Täälläpäin taitaa olla saariston lapsille suurta huvia jahdata kyykkypyöriä. Välillä saa väistellä tankin päällä makaavaa kyykkypyörää ja sen perässä tulevaa virnuilevaa autokuskia nelipyöräluisussa. Tiestö tosin sellasta mikkihiirisyheröä ettei pyörä pääse karkuun edes niillä lyhyillä suorilla...
jos vaihtoehtiona 2 litran bensa tai diesel niin diesel ehdottomasti (suorituskyky, kulutus). Mutta kolmelitraisena jo huomattavasti vaikeampi valinta.
Menee kyllä raakasti OT:n puolelle mutta on tullut usean kerran työnnettyä porsaan kanssa prätkien perässä mutkatiellä ja kyllä se vaan niin on että ei edes tonnisella pärrällä pääse karkuun. Autolla uskaltaa työntää limiitillä ihan eri tavalla kuin pyörällä. Vrt. Prätkällä alastaro vs. Ahvenisto.
Tiet on niin paskassa kunnossa, pomppuisia jne. Autolla ei haittaa kun voi vaan runkata rattia ees sun taa ja ohjailla kaasulla mutta pyörällä saakin olla sitten Isle of man tt mestari että uskaltaa työntää yhtä limiitillä. Ja mulla on oikeesti reikäpäisiä pärräkavereita joista osa on ajanut vuosia kisaa...
Perässä ajaminen on aina helpompaa vieraalla tiellä Näkee mihin mutka kääntyy nyppylän takaa, heitot, hiekat jne. Mutta joo on se autolla silti helpompaa, siksi päästän auton _aina_ edelle ja tykkään luukuttaa prätkällä peesissä katsellen niitä nelipyöräluisuja :P
Itse aiheeseen: Osta bensa jos ajat paljon pätkäajoa kaupungissa, muutoin dsl..
jos vaihtoehtiona 2 litran bensa tai diesel niin diesel ehdottomasti (suorituskyky, kulutus). Mutta kolmelitraisena jo huomattavasti vaikeampi valinta.
Itse ottaisin ehdottomasti bensan oli mottina kumpi vaan.
Jatketaan rajua Ot:tä, olisin halunnu nähdä sen jampan joka tulee autolla mun perässa omilla tutuilla mutkateillä joita tuli vajaa 10v sitten vielä kaahattua kun ei vielä ollut itsesuojeluvaistoa. Ja mitä tulee noihin Turun alueen "poikiin" Hietaset, Ykä jne. ex kisamiehet, haluisin todellakin nähdä jos joku vetää niistä autolla ohi heidän suosikki pätkillään...
Jatketaan rajua Ot:tä, olisin halunnu nähdä sen jampan joka tulee autolla mun perässa omilla tutuilla mutkateillä joita tuli vajaa 10v sitten vielä kaahattua kun ei vielä ollut itsesuojeluvaistoa. Ja mitä tulee noihin Turun alueen "poikiin" Hietaset, Ykä jne. ex kisamiehet, haluisin todellakin nähdä jos joku vetää niistä autolla ohi heidän suosikki pätkillään...
Oleellinen boldattuna. Eli peräänkuulutan tässä edelleen käytännön suorituskykyä; kyllähän kunnon pärrä on teoriassa nopeampi kuin auto (etenkin jos otetaan mun hidas porsas vertailukohdaksi). Mutta käytännössä ne jätkät jotka uskaltaa vetää kovempaa kuin auto muualla radalla, on aika harvassa. Sinä ja mainitsemasi ex. kisamiehet saattavat kuulua tuohon marginaaliryhmään mutta väitän että 99% teillä liikkuvista pärräkuskeista ei kuulu.
Minkäslaisia aikoja nämä kaverit ajelee Ahvenistolla? Ai ei ajele? Siellä on vaarallisempaa vetää läpät selällään kuin yleisellä tiellä…Täh????
Oleellinen boldattuna. Eli peräänkuulutan tässä edelleen käytännön suorituskykyä; kyllähän kunnon pärrä on teoriassa nopeampi kuin auto (etenkin jos otetaan mun hidas porsas vertailukohdaksi). Mutta käytännössä ne jätkät jotka uskaltaa vetää kovempaa kuin auto muualla radalla, on aika harvassa. Sinä ja mainitsemasi ex. kisamiehet saattavat kuulua tuohon marginaaliryhmään mutta väitän että 99% teillä liikkuvista pärräkuskeista ei kuulu.
Minkäslaisia aikoja nämä kaverit ajelee Ahvenistolla? Ai ei ajele? Siellä on vaarallisempaa vetää läpät selällään kuin yleisellä tiellä…Täh????
Tästähän saatais kinattua varmaan niin pitkään kun henki pihisee.
99,9% niistä teillä liikkuvista autokuskeistakaan ei osaa ajaa kovaa edes siellä radalla.
Eli jos tässä verrataan jotain kokematonta tonnikeijun kuskia ja kokenutta rata-autoilijaa niin varmasti saa roikkua perässä ja vilkutella valoja.
Mitä affen mp aikoihin tulee, niin Ykä on vetäny siellä 93 vuonna 1.24,1 (250cc) ja Ben Nyman 1.23.X (superbike 750cc) niin ikään 93 vuonna. Sitten kun katsoo miten muitten ratojen ajat on parantuneet melkein 20v aikana, niin vaikea sanoa miten kovaa siellä nyky kalustolla mentäisiin (jos uskallettais)
Tästähän saatais kinattua varmaan niin pitkään kun henki pihisee.
99,9% niistä teillä liikkuvista autokuskeistakaan ei osaa ajaa kovaa edes siellä radalla.
Eli jos tässä verrataan jotain kokematonta tonnikeijun kuskia ja kokenutta rata-autoilijaa niin varmasti saa roikkua perässä ja vilkutella valoja.
Mitä affen mp aikoihin tulee, niin Ykä on vetäny siellä 93 vuonna 1.24,1 (250cc) ja Ben Nyman 1.23.X (superbike 750cc) niin ikään 93 vuonna. Sitten kun katsoo miten muitten ratojen ajat on parantuneet melkein 20v aikana, niin vaikea sanoa miten kovaa siellä nyky kalustolla mentäisiin (jos uskallettais)
No siinäpä se taas tuli!
Joo, ja aihehan on sinäänsä hyvin mielenkiintoinen. Tuollainen Suomalainen mutkainen maaseututie on todella haasteellinen ajaa kovaa kun on hiekkaa, pomppuja jne. Eihän siellä yleisillä teillä tietenkään kilpaa kuulu ajaa mutta kun tulee sopivasti aukeeta että näkee reilusti eteenpäin niin tuleehan sitä joskus vähän avattua...
Ei noita kilpailuissa ajettuja aikoja oikein voi verrata kun kyse on marginaaliryhmän marginaaliryhmästä. Kaiken lisäksi ajettu vielä slickseillä.
Mun mielestä tää ei ole suora auto vs. MP vastakkainasettelu (siitähän on väännetty iät ja ajat ja oma käsitys on se että aika rinta rinnan mennään kummallakin vehkeellä radalla), vaan kyse on siitä että MP:llä ei kertakaikkiaan ole mitään järkeä ajaa Suomen paskoilla teillä sellaista vauhtia kuin autolla. (no ei autollakaan oikeasti ole...)
Ja sori munkin puolesta että menee OT.
Jos nyt jotain annettavaa on niin mulle tulee nyt sitten se bensakoneinen E91 LCI 330i M-sport touring guntherin maalta.
Tuo 535d jää vaimon käyttöön ja täytyy sanoa että vaikka kiisselissä on väännöt kohillaan niin kyllä kuitenkin diggaan edelleen bensakutosesta enemmän.
En tiedä tuleeko tämä nyt hieman ohi aiheen, mutta kysynpä kuitenkin.
Jonkun verran liikkuu noita tornihuhuja noista M47- ja M47N-moottoreiden kampiakselin katkeamisista? Liekö ihan tyyppivika, vai johtuuko huonosta pidosta/huollosta? Jonkin verran olen täältä lukenut noiden kampiakselin damppereiden, eli värinänvaimentimien vaihdoista. Lieköhän tuo kampiakselin katkeaminen jonkinlainen seurannaisoire hajonneesta dampperista?
Ovatko nuo nelipyttyiset dieselit yhtä "huonoja" kuin maine kertoo? Varmasti toimessaan siis hieno laitos, mutta kestävyys mietityttää.
Nyt se sit on hommattu, RyanAirilla Frankfurt-Hahniin viime keskiviikkona, torstaina kateltiin pari autoo ja sit perjantaina lisää. Kaupat tuli perjantaina iltapäivällä, ei muuta kun satamaa kohti, sataman kaupasta vähän painoo perään ja auto ja miehet lauttaan. Meni todella kivuttomasti, toki autoa ei ole vielä katsastettu eikä verotettu.
Varusteita ei ole liikoja ruksittu, mutta jotain kuitenkin löytyy, pitää näpytellä tänne jos jotakuta sattuu kiinnostamaan! Ja eikös se niin ollut kun koitin noita imusarjan läppähommia selvitellä, että tässä ei sellasta vitsausta ole?
Nyt se sit on hommattu, RyanAirilla Frankfurt-Hahniin viime keskiviikkona, torstaina kateltiin pari autoo ja sit perjantaina lisää. Kaupat tuli perjantaina iltapäivällä, ei muuta kun satamaa kohti, sataman kaupasta vähän painoo perään ja auto ja miehet lauttaan. Meni todella kivuttomasti, toki autoa ei ole vielä katsastettu eikä verotettu.
Varusteita ei ole liikoja ruksittu, mutta jotain kuitenkin löytyy, pitää näpytellä tänne jos jotakuta sattuu kiinnostamaan! Ja eikös se niin ollut kun koitin noita imusarjan läppähommia selvitellä, että tässä ei sellasta vitsausta ole?
Onnea vaan valinnasta,itsekkin päädyin dieseliin eikä ole kaduttanut
Näyttäs taas dieselin ja bensan hintaero karanneen hieman sitten viime laskemani.
Täälläpäin 98e:n ja dieselin hintaero 15-17senttiä litra, kun aamulla katsoin.
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment