Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolmossarjan bensa vai dieselkone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

    #61
    Pikkuse laittaa 2t-öljyä välillä tankkiin ni suuttimet tykkää.
    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

    t: luft waffel

    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #62
      Voi herranjestas, ihan mielenkiinnosta näkisin sen reikäpään joka pysyy moottoripyörien kanssa samoissa nopeuksissa (alle 400 hepan autollaan) jos oikeestin siinä mopon tangossakin reikäpää sattuu olemaan.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Balle
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3413
        • UKI, Suomen New York

        #63
        Originally posted by Mlatvala View Post
        Voi herranjestas, ihan mielenkiinnosta näkisin sen reikäpään joka pysyy moottoripyörien kanssa samoissa nopeuksissa (alle 400 hepan autollaan) jos oikeestin siinä mopon tangossakin reikäpää sattuu olemaan.
        Hep!

        Menee kyllä raakasti OT:n puolelle mutta on tullut usean kerran työnnettyä porsaan kanssa prätkien perässä mutkatiellä ja kyllä se vaan niin on että ei edes tonnisella pärrällä pääse karkuun. Autolla uskaltaa työntää limiitillä ihan eri tavalla kuin pyörällä. Vrt. Prätkällä alastaro vs. Ahvenisto.
        Tiet on niin paskassa kunnossa, pomppuisia jne. Autolla ei haittaa kun voi vaan runkata rattia ees sun taa ja ohjailla kaasulla mutta pyörällä saakin olla sitten Isle of man tt mestari että uskaltaa työntää yhtä limiitillä. Ja mulla on oikeesti reikäpäisiä pärräkavereita joista osa on ajanut vuosia kisaa...

        Auton irtoaminen tiestä 150km/h kaarteessa saa meikäläisellä hymyn poskille mutta moottoripyörän sivuluisu Yleisellä tiellä tuossa vauhdissa onkin sitten toinen juttu...

        Ja sitten topiikkiin. Itse olen bensakoneen kannalla!
        Last edited by Balle; 04-02-2012, 00:23.
        Possuja ja Bemareita

        Comment

        • .:Dam:.
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 178

          #64
          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          Itsellä tullut nyt 2 ja 1/2 vuoden aikana n.32 000 km/vuosi
          Jos itellä tulis vaan ton verran kilsoja vuodessa, mahdollisesti ois bensa-autoja pelkästään mullakin. Jos täälläpäin myytäis maakaasua, homma ois ihan selvä. Näillä omilla kilsoillakin on alkanu huokututtaan 130i...

          Originally posted by jori View Post
          Niin ja nämä harvinaiset jakopää viathan koskee vain 130kw koneella olevia eli N-sarjan dieseleitä. Ja onhan noissa uusimmissa bensa koneissakin aika paljon vikoja.
          Mä muistelisin lukeneeni jostain forumilta et koskis kaikkia dsl neloskoneita, 116/118d kans. P4sk44 kyl jauhanu yhteen topicciin jo ihan riittävästi mut näin muistaisin. Varmemmaks muistan kyl sen et on melkosen harvinaista et oireilee saatikka napsahtaa. Rallattaa sen verran kuuluvasti hitaasti kierroksia nostattaessa.

          Originally posted by Balle View Post
          Auton irtoaminen tiestä 150km/h kaarteessa saa meikäläisellä hymyn poskille mutta moottoripyörän sivuluisu Yleisellä tiellä tuossa vauhdissa onkin sitten toinen juttu...
          Täälläpäin taitaa olla saariston lapsille suurta huvia jahdata kyykkypyöriä. Välillä saa väistellä tankin päällä makaavaa kyykkypyörää ja sen perässä tulevaa virnuilevaa autokuskia nelipyöräluisussa. Tiestö tosin sellasta mikkihiirisyheröä ettei pyörä pääse karkuun edes niillä lyhyillä suorilla...

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            #65
            jos vaihtoehtiona 2 litran bensa tai diesel niin diesel ehdottomasti (suorituskyky, kulutus). Mutta kolmelitraisena jo huomattavasti vaikeampi valinta.

            Comment

            • _juha_
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 36
              • Finland

              #66
              Originally posted by Balle View Post
              Hep!

              Menee kyllä raakasti OT:n puolelle mutta on tullut usean kerran työnnettyä porsaan kanssa prätkien perässä mutkatiellä ja kyllä se vaan niin on että ei edes tonnisella pärrällä pääse karkuun. Autolla uskaltaa työntää limiitillä ihan eri tavalla kuin pyörällä. Vrt. Prätkällä alastaro vs. Ahvenisto.
              Tiet on niin paskassa kunnossa, pomppuisia jne. Autolla ei haittaa kun voi vaan runkata rattia ees sun taa ja ohjailla kaasulla mutta pyörällä saakin olla sitten Isle of man tt mestari että uskaltaa työntää yhtä limiitillä. Ja mulla on oikeesti reikäpäisiä pärräkavereita joista osa on ajanut vuosia kisaa...

              Auton irtoaminen tiestä 150km/h kaarteessa saa meikäläisellä hymyn poskille mutta moottoripyörän sivuluisu Yleisellä tiellä tuossa vauhdissa onkin sitten toinen juttu...

              Ja sitten topiikkiin. Itse olen bensakoneen kannalla!

              Perässä ajaminen on aina helpompaa vieraalla tiellä Näkee mihin mutka kääntyy nyppylän takaa, heitot, hiekat jne. Mutta joo on se autolla silti helpompaa, siksi päästän auton _aina_ edelle ja tykkään luukuttaa prätkällä peesissä katsellen niitä nelipyöräluisuja :P

              Itse aiheeseen: Osta bensa jos ajat paljon pätkäajoa kaupungissa, muutoin dsl..

              Comment

              • Jappio
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 729
                • Karstula - Seinäjoki

                #67
                Originally posted by Vanquish View Post
                jos vaihtoehtiona 2 litran bensa tai diesel niin diesel ehdottomasti (suorituskyky, kulutus). Mutta kolmelitraisena jo huomattavasti vaikeampi valinta.
                Itse ottaisin ehdottomasti bensan oli mottina kumpi vaan.
                - Bagged E46 330 Cabriolet
                - E46 320cd M-Sport -04

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #68
                  Originally posted by Balle View Post
                  Hep!

                  Menee kyllä raakasti OT:n puolelle mutta on tullut usean kerran työnnettyä porsaan kanssa prätkien perässä mutkatiellä ja kyllä se vaan niin on että ei edes tonnisella pärrällä pääse karkuun. Autolla uskaltaa työntää limiitillä ihan eri tavalla kuin pyörällä. Vrt. Prätkällä alastaro vs. Ahvenisto.
                  Tiet on niin paskassa kunnossa, pomppuisia jne. Autolla ei haittaa kun voi vaan runkata rattia ees sun taa ja ohjailla kaasulla mutta pyörällä saakin olla sitten Isle of man tt mestari että uskaltaa työntää yhtä limiitillä. Ja mulla on oikeesti reikäpäisiä pärräkavereita joista osa on ajanut vuosia kisaa...

                  Auton irtoaminen tiestä 150km/h kaarteessa saa meikäläisellä hymyn poskille mutta moottoripyörän sivuluisu Yleisellä tiellä tuossa vauhdissa onkin sitten toinen juttu...

                  Ja sitten topiikkiin. Itse olen bensakoneen kannalla!
                  Jatketaan rajua Ot:tä, olisin halunnu nähdä sen jampan joka tulee autolla mun perässa omilla tutuilla mutkateillä joita tuli vajaa 10v sitten vielä kaahattua kun ei vielä ollut itsesuojeluvaistoa. Ja mitä tulee noihin Turun alueen "poikiin" Hietaset, Ykä jne. ex kisamiehet, haluisin todellakin nähdä jos joku vetää niistä autolla ohi heidän suosikki pätkillään...
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Balle
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3413
                    • UKI, Suomen New York

                    #69
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Jatketaan rajua Ot:tä, olisin halunnu nähdä sen jampan joka tulee autolla mun perässa omilla tutuilla mutkateillä joita tuli vajaa 10v sitten vielä kaahattua kun ei vielä ollut itsesuojeluvaistoa. Ja mitä tulee noihin Turun alueen "poikiin" Hietaset, Ykä jne. ex kisamiehet, haluisin todellakin nähdä jos joku vetää niistä autolla ohi heidän suosikki pätkillään...


                    Oleellinen boldattuna.
                    Eli peräänkuulutan tässä edelleen käytännön suorituskykyä; kyllähän kunnon pärrä on teoriassa nopeampi kuin auto (etenkin jos otetaan mun hidas porsas vertailukohdaksi). Mutta käytännössä ne jätkät jotka uskaltaa vetää kovempaa kuin auto muualla radalla, on aika harvassa.
                    Sinä ja mainitsemasi ex. kisamiehet saattavat kuulua tuohon marginaaliryhmään mutta väitän että 99% teillä liikkuvista pärräkuskeista ei kuulu.

                    Minkäslaisia aikoja nämä kaverit ajelee Ahvenistolla? Ai ei ajele? Siellä on vaarallisempaa vetää läpät selällään kuin yleisellä tiellä…Täh????
                    Possuja ja Bemareita

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #70
                      Originally posted by Balle View Post

                      Oleellinen boldattuna.
                      Eli peräänkuulutan tässä edelleen käytännön suorituskykyä; kyllähän kunnon pärrä on teoriassa nopeampi kuin auto (etenkin jos otetaan mun hidas porsas vertailukohdaksi). Mutta käytännössä ne jätkät jotka uskaltaa vetää kovempaa kuin auto muualla radalla, on aika harvassa.
                      Sinä ja mainitsemasi ex. kisamiehet saattavat kuulua tuohon marginaaliryhmään mutta väitän että 99% teillä liikkuvista pärräkuskeista ei kuulu.

                      Minkäslaisia aikoja nämä kaverit ajelee Ahvenistolla? Ai ei ajele? Siellä on vaarallisempaa vetää läpät selällään kuin yleisellä tiellä…Täh????

                      Tästähän saatais kinattua varmaan niin pitkään kun henki pihisee.
                      99,9% niistä teillä liikkuvista autokuskeistakaan ei osaa ajaa kovaa edes siellä radalla.
                      Eli jos tässä verrataan jotain kokematonta tonnikeijun kuskia ja kokenutta rata-autoilijaa niin varmasti saa roikkua perässä ja vilkutella valoja.


                      Mitä affen mp aikoihin tulee, niin Ykä on vetäny siellä 93 vuonna 1.24,1 (250cc) ja Ben Nyman 1.23.X (superbike 750cc) niin ikään 93 vuonna. Sitten kun katsoo miten muitten ratojen ajat on parantuneet melkein 20v aikana, niin vaikea sanoa miten kovaa siellä nyky kalustolla mentäisiin (jos uskallettais)
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Balle
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3413
                        • UKI, Suomen New York

                        #71
                        Originally posted by jannmann View Post
                        Tästähän saatais kinattua varmaan niin pitkään kun henki pihisee.
                        99,9% niistä teillä liikkuvista autokuskeistakaan ei osaa ajaa kovaa edes siellä radalla.
                        Eli jos tässä verrataan jotain kokematonta tonnikeijun kuskia ja kokenutta rata-autoilijaa niin varmasti saa roikkua perässä ja vilkutella valoja.


                        Mitä affen mp aikoihin tulee, niin Ykä on vetäny siellä 93 vuonna 1.24,1 (250cc) ja Ben Nyman 1.23.X (superbike 750cc) niin ikään 93 vuonna. Sitten kun katsoo miten muitten ratojen ajat on parantuneet melkein 20v aikana, niin vaikea sanoa miten kovaa siellä nyky kalustolla mentäisiin (jos uskallettais)
                        No siinäpä se taas tuli!

                        Joo, ja aihehan on sinäänsä hyvin mielenkiintoinen. Tuollainen Suomalainen mutkainen maaseututie on todella haasteellinen ajaa kovaa kun on hiekkaa, pomppuja jne. Eihän siellä yleisillä teillä tietenkään kilpaa kuulu ajaa mutta kun tulee sopivasti aukeeta että näkee reilusti eteenpäin niin tuleehan sitä joskus vähän avattua...

                        Ei noita kilpailuissa ajettuja aikoja oikein voi verrata kun kyse on marginaaliryhmän marginaaliryhmästä. Kaiken lisäksi ajettu vielä slickseillä.
                        Mun mielestä tää ei ole suora auto vs. MP vastakkainasettelu (siitähän on väännetty iät ja ajat ja oma käsitys on se että aika rinta rinnan mennään kummallakin vehkeellä radalla), vaan kyse on siitä että MP:llä ei kertakaikkiaan ole mitään järkeä ajaa Suomen paskoilla teillä sellaista vauhtia kuin autolla. (no ei autollakaan oikeasti ole...)

                        Ja sori munkin puolesta että menee OT.

                        Jos nyt jotain annettavaa on niin mulle tulee nyt sitten se bensakoneinen E91 LCI 330i M-sport touring guntherin maalta.
                        Tuo 535d jää vaimon käyttöön ja täytyy sanoa että vaikka kiisselissä on väännöt kohillaan niin kyllä kuitenkin diggaan edelleen bensakutosesta enemmän.
                        Possuja ja Bemareita

                        Comment

                        • thabandit^
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 62
                          • Keski-Suomi

                          #72
                          En tiedä tuleeko tämä nyt hieman ohi aiheen, mutta kysynpä kuitenkin.

                          Jonkun verran liikkuu noita tornihuhuja noista M47- ja M47N-moottoreiden kampiakselin katkeamisista? Liekö ihan tyyppivika, vai johtuuko huonosta pidosta/huollosta? Jonkin verran olen täältä lukenut noiden kampiakselin damppereiden, eli värinänvaimentimien vaihdoista. Lieköhän tuo kampiakselin katkeaminen jonkinlainen seurannaisoire hajonneesta dampperista?

                          Ovatko nuo nelipyttyiset dieselit yhtä "huonoja" kuin maine kertoo? Varmasti toimessaan siis hieno laitos, mutta kestävyys mietityttää.
                          2001 530d Touring

                          Comment

                          • jpirkkal
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 40
                            • Jkl

                            #73
                            Nyt se sit on hommattu, RyanAirilla Frankfurt-Hahniin viime keskiviikkona, torstaina kateltiin pari autoo ja sit perjantaina lisää. Kaupat tuli perjantaina iltapäivällä, ei muuta kun satamaa kohti, sataman kaupasta vähän painoo perään ja auto ja miehet lauttaan. Meni todella kivuttomasti, toki autoa ei ole vielä katsastettu eikä verotettu.

                            Autoksi löytyi 325d touring, 2008. Kuva -> http://dl.dropbox.com/u/12319571/IMAG0314.jpg

                            Varusteita ei ole liikoja ruksittu, mutta jotain kuitenkin löytyy, pitää näpytellä tänne jos jotakuta sattuu kiinnostamaan! Ja eikös se niin ollut kun koitin noita imusarjan läppähommia selvitellä, että tässä ei sellasta vitsausta ole?

                            Comment

                            • janne320d
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1342
                              • jns

                              #74
                              Originally posted by jpirkkal View Post
                              Nyt se sit on hommattu, RyanAirilla Frankfurt-Hahniin viime keskiviikkona, torstaina kateltiin pari autoo ja sit perjantaina lisää. Kaupat tuli perjantaina iltapäivällä, ei muuta kun satamaa kohti, sataman kaupasta vähän painoo perään ja auto ja miehet lauttaan. Meni todella kivuttomasti, toki autoa ei ole vielä katsastettu eikä verotettu.

                              Autoksi löytyi 325d touring, 2008. Kuva -> http://dl.dropbox.com/u/12319571/IMAG0314.jpg

                              Varusteita ei ole liikoja ruksittu, mutta jotain kuitenkin löytyy, pitää näpytellä tänne jos jotakuta sattuu kiinnostamaan! Ja eikös se niin ollut kun koitin noita imusarjan läppähommia selvitellä, että tässä ei sellasta vitsausta ole?
                              Onnea vaan valinnasta,itsekkin päädyin dieseliin eikä ole kaduttanut
                              ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                              Comment

                              • Hanza
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 1931
                                • Juvan Shell. Requiescat in pace

                                #75
                                Näyttäs taas dieselin ja bensan hintaero karanneen hieman sitten viime laskemani.
                                Täälläpäin 98e:n ja dieselin hintaero 15-17senttiä litra, kun aamulla katsoin.
                                Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                                t: luft waffel

                                "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎