Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolmossarjan bensa vai dieselkone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7511
    • Kotona

    #46
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    se rupesi ottamaan aivoon ja sattuneesta syystä päätyi AVK:lle.
    Ajautui tuntemattomasta syystä pimeällä tienpätkällä pusikkoon?
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • .:Dam:.
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 178

      #47
      Originally posted by Hanza View Post
      Aika harva mopopoika uskaltaa normaaliliikenteessä ajaa sellasia kaarrenopeuksia joihin autolla pääsee, että polvi maassa mennään.
      Ja harvassa ne suomen tiet jossa muutenkaan voi pärrällä kovaa ajaa, pieni mutkikas tie mahdollistaa vielä vähemmän.

      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Itsellä matka-ajossa muutamilla ohituksilla keskikulutus 7,6L/100 km

      Talvisessa seka-ajossa nopeudet 40-80 kmh on keskikulutus 9,5L/100 km luokkaa

      Bensaa menee mitä enemmän painaa kaasupoljinta ja kaikki mitä tankkiin on kaatanut on aina mennyt!

      Itse en ymmärrä diesel koneisen auton omistamisen paremmuutta/taludellisuutta Suomessa.Itselle se ei avautunut vaikka omistin E60 530D:n Löpöä meni 7-9 keskikulutuksella ja tarpeen tultaessa,sillä ei päässyt mihinkään...ei edes auttanut "käytännön suorituskyky" eikä "mahtava alavääntö" asiaan.

      Onneksi bemari tuo uudet mallisarjat bensa turbokoneilla,niin loppuu tämä diesel "hypetys" kun voidaan verrata bensa turbo vs. diesel turbo
      Paljon vuodessa tulee kilometrejä? Kulutus nyt ei ihan hirveältä kuulosta. Tuon tarpeen vaatiessa asian melkeen ymmärränkin. Kesäperjantaisin 02:lla ajellessa kummasti tuli 911, Esprit, Ferrarit yms viereen pörräämään matkalla töihin... 120d:llä Turku - Vaasa keskinopeus 88.9km/h, 60-80-100 alueita ja muutamia ohituksia, keskikulutus 4.0l / 100 km.

      Ja kyllähän ne dieselvehkeet kehittyy myös, ero vaan kutistuu bensa vs diesel. Kohta tulee varmaan autoihin lisää akkuja tai rivistö kilofaradin konkkia...

      Originally posted by Tommix View Post
      Matkana 300 km aika 1,5 h = keskinopeus 200 km/h
      Vähän vajaa 300km. Ja, todellakin Lentäen olis ollu nopeampi tapa liikkua mutta olivat jo lentäneet päiväannoksensa joten piti ajaa... Toiste ei enää koskaan ikinä.

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Tähän on muuten tekemistä jo Sakemaanian baanoillakin.
      Joskus kun oikeasti on ollut kiire, 535d:llä olen päässyt pitkällä matkalla (480 km) johonkin 167 km/h keskinopeuteen.
      Ja käytännössä kokoajan mittarissa oli vähintään 220 kun baana oli vapaa.
      Jos ois ollu enemmän kuin ne 7 autoa koko matkan aikana ohitettavia, aika ois ollu aikast oleellisesti eri. Ja nekin kaikki oli motarilla niin ei tarvinnu niin hirveästi himmata.

      Mut jos kuitenkin pysyttäis aiheessa ja ihmiset vois kertoa vaikka niitä kulutuksia bensa/diesel niin ihmisten on helpompi vertailla?

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #48
        Originally posted by Zeta View Post
        Ajautui tuntemattomasta syystä pimeällä tienpätkällä pusikkoon?
        Heh, ei se niin huono auto ollut! Peura hyppäsi eteen ja takana oleva Audi ei sitten pysähtynyt yhtä nopeasti...
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • janne320d
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1342
          • jns

          #49
          täälä on paljon juttua että bensa vai diesel,itsekkin juuri saman kysymyksen edessä painiskelen kun tuo luotettavuus on kuitenkin perhelliselle jolla vain yksi auto niin se pääasia kumminkin,täytyy auton lähteä aamulla käyntiin jotta päästään töihin ja penska hoitoon.

          mikäs malli se e90/e91 nyt sitten olisi se luotettavin peli.vaihtoehdot taitavat olla 318d-330d tai 318i-325i?
          kaikki info näistä kiinnostaa
          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

          Comment

          • jpirkkal
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 40
            • Jkl

            #50
            Edelleen lopullinen päätös tekemättä... Oliskos raadilla jotain sanottavaa noista koneista, jos yrittäisi jotenkin asetella rinnakkain nelosta ja kutosta? Tuossa 320 houkuttelee pieni kulutus, 325/330 taas tehokkuus. Onko luotettavuudessa sanottavaa eroa vai puhutaanko vain yksilöiden välisistä eroista?

            Entä onko vitossarjan kärryissä (e61) jotain konemalleja joita pitäisi vältellä, jos jostain syystä sellaiseen päätyisikin...?

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #51
              Originally posted by .:Dam:. View Post
              120d:llä sai mutkatiellä vilkutella valoja 600 CRB:lle kun jäi kuhnimaan...


              Pahin kulutus mitä 120d:lle sain oli 7.4, Turku - Kouvola abt 1h32 min...
              OT.
              Melko korkealentoista paskaa...

              Tulee tosta ekasta heti mieleen amis aikainen kaveri joka 1200s ladalla jätti 325i e30 bemun kuulemma kisassa. Kun kyseltiin tarkemmin, oli hän ohittanut 50 alueella taajamassa edessä ajaneen 325i bemun ja siitä tehnyt johtopäätöksen, että lada jätti bemun..

              Tota keskinopeus juttua ei jaksa edes kommentoida, kun se on jo niin puhdasta paskaa. Josta huomaa, ettei kaverilla ole mitään hajua todellisuudesta. Veditkö muuten kehä 1 vai kolmosen kautta?
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7511
                • Kotona

                #52
                Originally posted by jpirkkal View Post
                Tuossa 320 houkuttelee pieni kulutus, 325/330 taas tehokkuus.
                Bensa-nelonen vie sen saman normaaliajossa kuin bensa-kutonen eli sen 7-10l/100km
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                -

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1461
                  • Area 03

                  #53
                  Originally posted by .:Dam:. View Post
                  Paljon vuodessa tulee kilometrejä? Kulutus nyt ei ihan hirveältä kuulosta. Tuon tarpeen vaatiessa asian melkeen ymmärränkin...
                  Itsellä tullut nyt 2 ja 1/2 vuoden aikana n.32 000 km/vuosi

                  Autoissa ei ole mitään ymmärrettävää,tunne pohjalta näitä ostellaan ja vaihdellaan.Itsellä ei ole ikinä,ei IKINÄ ollut auton polttoaineen kulutus kriteerinä kun autoa olen ostanut.
                  Last edited by b mutteri kasa; 30-01-2012, 16:41.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • .:Dam:.
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 178

                    #54
                    Originally posted by jannmann View Post
                    OT.
                    Melko korkealentoista paskaa...

                    Tulee tosta ekasta heti mieleen amis aikainen kaveri joka 1200s ladalla jätti 325i e30 bemun kuulemma kisassa. Kun kyseltiin tarkemmin, oli hän ohittanut 50 alueella taajamassa edessä ajaneen 325i bemun ja siitä tehnyt johtopäätöksen, että lada jätti bemun..
                    Pyörä ajoi minusta ensin ohi ja menin perässä. Ohi en olis päässyt mut eipä pyöräkään karkuun päässyt. Tie mutkikas ja pinta sen verran rupinen että autossakin nyppylöissä turvavyöt nappasi kiinni. Voin vaan kuvitella mitä pärräkuski koki ajaessaan kun takapyörä lähtee vipattamaan.

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Tota keskinopeus juttua ei jaksa edes kommentoida, kun se on jo niin puhdasta paskaa. Josta huomaa, ettei kaverilla ole mitään hajua todellisuudesta. Veditkö muuten kehä 1 vai kolmosen kautta?
                    Omassa päässäni oli paskaa, katoin ajopäiväkirjasta, 287 km, tunti 43 minuuttia. Ei se yhtään sen järkevämpää toki ole.

                    Yllättäen väeltä meni koko pointti ohi, dieselautollakin pääsee kohtuu nopeudella liikkumaan eikä kulutus silti pomppaa niin hirveän korkeaksi. Siltikään, en ole vieläkään varma pitäiskö seuraavaks autoks ostaa bensa vai diesel. Dieselin tuoma säästö olis jotain tonnin luokkaa / vuosi joten ei järin paljoa enää nykyään...



                    Originally posted by jpirkkal View Post
                    Edelleen lopullinen päätös tekemättä... Oliskos raadilla jotain sanottavaa noista koneista, jos yrittäisi jotenkin asetella rinnakkain nelosta ja kutosta? Tuossa 320 houkuttelee pieni kulutus, 325/330 taas tehokkuus. Onko luotettavuudessa sanottavaa eroa vai puhutaanko vain yksilöiden välisistä eroista?

                    Entä onko vitossarjan kärryissä (e61) jotain konemalleja joita pitäisi vältellä, jos jostain syystä sellaiseen päätyisikin...?
                    120d/320d/520d kaikissa sama kone, imusarjan läpät rikkoo koneen kun läppä irtoaa, jakopään ketjut venyy ja kone alkaa rallattelemaan. Pahimmillaan uus kone vaihtoon. Tuossa nyt ekat mitkä mieleen tulee, noiden juttujen takia diesel vähän vielä mietityttää. Bensavehkeitten ongelmia en oo viel jaksanu kattella...

                    Comment

                    • jori
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1010
                      • Vantaa

                      #55
                      Niin ja nämä harvinaiset jakopää viathan koskee vain 130kw koneella olevia eli N-sarjan dieseleitä. Ja onhan noissa uusimmissa bensa koneissakin aika paljon vikoja.
                      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        #56
                        Kokemuksia tuosta uudemmasta E46 320d:ssä käytettävästä 150hp moottorista? Ainakin kulutuslukemat näyttävät kivalta, ja kun ohjelmoimalla saisi ihan kivasti "potkuakin" :think Mikä noissa on "heikko kohta" ? Yksilössä jota olen katsellut on ainakin turbo vaihdettu... Millainen tuo moottori on arkiajossa kaupungissa ja maantiellä?
                        Last edited by rizzo; 30-01-2012, 17:43.

                        Comment

                        • väiski525
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2572
                          • Vantaa

                          #57
                          Originally posted by rizzo View Post
                          Kokemuksia tuosta uudemmasta E46 320d:ssä käytettävästä 150hp moottorista? Ainakin kulutuslukemat näyttävät kivalta, ja kun ohjelmoimalla saisi ihan kivasti lukemiakin :think Mikä noissa on "heikko kohta" ? Yksilössä jota olen katsellut on ainakin turbo vaihdettu... Millainen tuo moottori on arkiajossa kaupungissa ja maantiellä?
                          itellä keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6,7 enimmäkseen matka-ajoa.

                          ja itse en aja hirveän taloudellisesti, näin talvella tulee leikittyä aika paljon ja maantiellä harvoin jaksaa ajaa kenenkään perässä

                          maantiellä nätisti ajamalla alle 5l kulutus

                          nyt talvella kun ajeli kaksi viikkoa peräkärry perässä lähes kokoajan niin 8,8 nousi keskikulutus.

                          ei tuolla vakionakaan jalkoihin jää liikenteessä, mutta itellä menee keväällä kyllä lastutukseen, koska ei sitä tehoa koskaan liikaa ole

                          6v manuaalilaatikko itellä, kaupungissa jos aivan pahimpaan ruuhka-aikaan on liikenteessä niin saa ykköstä ja kakkosta vaihdella turhan usein, tosin tämänkin voi välttää jos jättää enempi väliä edelläajavaan mutta yritä sitä nyt helsingissä tehdä, kun heti tulee tööttiä takaata

                          maantiellä ja motarillakaan ei tarvitse konetta huudattaa kun tarjoaa 100km/h jälkeen kutosta pesään niin kierrokset 2000

                          itellä ei ole kuin termari antautunut ja pakoputken yksi kannatin kumi 7kk aikana. muuten sitten ennakoivaa huoltoa : vesipumppu ja egr-termarin vaihdoin samalla termarin kanssa ja imusarjan läpät poistatin ja siinä samalla hehkut vaihdettiin.
                          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                          - MB s205 220cdi -15
                          - Volvo s80 2.5t -07
                          - mb s211 280cdi -08
                          - e46 320i -03
                          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                          - e46 320d Individual "m-sport" -04
                          - e39 525i -01

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            #58
                            Ourrait kiitos väiskille infosta Mua vaan vielä kiinnostelee näiden ne pahimmat "tyyppiviat", tai kalleimmat. Onko turbo se "pahin"?

                            320d 02-> hakusessa, tosin voi olla että löytyy helmi E39 530D niin joutuu semmoseen "tyytymään"

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7518
                              • Jyväshyvä

                              #59
                              Originally posted by jpirkkal View Post
                              Entä onko vitossarjan kärryissä (e61) jotain konemalleja joita pitäisi vältellä, jos jostain syystä sellaiseen päätyisikin...?
                              Ei kai näissä ole konekohtaisia eroja. Ehkä kannattaa N47 koneiset jättää väliin... Myös 300 sarjassa.
                              Eli 130 hp 2.0 dieselit.

                              Mullahan olis jyvässeudulla muutama E61:stä kaupan ;-)
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • väiski525
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2572
                                • Vantaa

                                #60
                                Originally posted by rizzo View Post
                                Ourrait kiitos väiskille infosta Mua vaan vielä kiinnostelee näiden ne pahimmat "tyyppiviat", tai kalleimmat. Onko turbo se "pahin"?

                                320d 02-> hakusessa, tosin voi olla että löytyy helmi E39 530D niin joutuu semmoseen "tyytymään"
                                eiköhän se ole se suuttimet ja turbo, unohtamatta kaksoismassavauhtipyörää tai mikä olikaan nimeltään..

                                ja ei taida olla ilmaisia nuo korkeapainepumput tai mitä tässä nyt sitten onkaan, mennyt sekaisin ku selaillut myös 530D "tyyppivikoja" kun oli sellainen myös hakusessa kun dieseliin siirryin, niin en muista mitä oli missäkin

                                itellä meni just autoliikkeen "puolenvuoden takuu" umpeen, joten innolla odotan mikä paikka antautuu nyt ensimmäisenä
                                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                                - MB s205 220cdi -15
                                - Volvo s80 2.5t -07
                                - mb s211 280cdi -08
                                - e46 320i -03
                                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                                - e39 525i -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎