Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolmossarjan bensa vai dieselkone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snoub
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • Oulu

    #16
    330d:llä noin 50tkm takana omakohtaista kokemusta, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia tekniikan suhteen, ympärivuotisena käyttöautona ollut. Toki niitä on monenlaista yksilöä tarjolla ja suomalaiset yleensä haluaa sen maailman halvimman, mistään muusta välittämättä > ongelmia saattaa seurata ja piileviä myyntifixejä löytyä ympäri autoa joita saa sitten tuhatlappusten kera alkaa parsimaan.

    Nuo foorumin lukemisella muodostetut kommentit ja käsitykset kannattanee jättä ainakin osittain omaan arvoonsa, myös niissä bensavehkeissä voi olla kalliita ja todella hankalia vikoja löytää ja selvittää. Vanosrempatkaan ei uudempiin aivan ilmaisia taida olla.

    Diesel tulee edelleen halvemmaksi jos ajat yli 20tkm vuosi, koska syö selvästi vähemmän ainetta kuin vastaava bensa + ei tarvitse vinguttaa yläreksiterissä jos haluaa liikkua ripeästi.
    Vapari bensa 6 taas on bemarifiiistä aidoimmillaan, ja on käyntiääniltään ja olemukseltaan enempi "herrasmiesmäinen" ja sivistynyt.
    Mutta kumman tahansa ostat, kiinnitä huomiota auton kuntoon, etsi auto jossa mahdollisimman hyvä huoltohistoria ja pyri varmistumaan tavalla tai toisella että kilsat mittarisssa pitävät paikkaansa. Vikatiheys luultavimmin pienenmpi 100tkm ajetussa kuin 300tkm, vaikka mittarissa olisi molemmissa samat lukemat. Alkaa tuntua että ruuvattuja on enempi kuin niitä joissa lukemat pitäis paikkaansa.
    Last edited by snoub; 24-01-2012, 17:48.
    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

    Ex.
    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

    Comment

    • Hanza
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1931
      • Juvan Shell. Requiescat in pace

      #17
      Originally posted by snoub View Post
      Toki niitä on monenlaista yksilöä tarjolla ja suomalaiset yleensä haluaa sen maailman halvimman, mistään muusta välittämättä > ongelmia saattaa seurata ja piileviä myyntifixejä löytyä ympäri autoa joita saa sitten tuhatlappusten kera alkaa parsimaan.
      Halleluja.
      Markalla saa markan auton.
      Autot on yksilöitä. Ite ostin kalliimman ja paremmin pidetyn auton. No eipä ole muuta tehty kuin perushuollot nytten ja ajo on ollut halpaa.

      Täällä ainakin dieselin ja 98:n hintaero on 10 senttiä litralle. Ei kai nyt kukaa 95e10:ä siihen bensaa syövään krematorioonkaan tankkaa. Omalla ajotyylillä myös diesel ollut selvästi vähäruokaisempi. Nytten ajellaan 5.7l keskikulutuksella. Bensalla en uskois pääseväni alle 8l kulutuksella.
      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

      t: luft waffel

      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Area 03

        #18
        Bensa
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #19
          Jos itselleni olisin autoa ostamassa, niin se olisi bensakoneinen jo ihan siitä syystä, että se on kokolailla aika "turvallinen" sen puolesta, ettei siihen aivan niin helposti tule kalliita remontteja ja jos kilometrejä ei tule kauheasti, niin eipä se juuri kalliimmaksi tule ajaakaan. Todennäköisempää on, että vaihteistoon tulee se kallis vika, kuin että itse kone sanoisi sopimustaan irti, oli se sitten bensa tai diesel. Erityisesti nämä vanhemmat automaattivehkeet tahtovat olla jokseenkin vikaherkkiä, mikäli niille ei ole tehty elinaikanaan ollenkaan huoltoa.

          Autokauppaan kannattaa lähteä näkökulmalla, että joko ostan sen kalliimman yksilön, jota on pidetty paremmin, tai sitten ostat tarkoituksella halvemman, mutta kohtuu kuntoisen yksilön. Nimittäin kun olet itse rempannut kaikki paikat, niin tiedätpähän, ettei niihin tarvitse todennäköisesti sen jälkeen koskea.

          Comment

          • huppu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 423
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by AlpinWeiss View Post
            Älä huoli niistä huoltamokustannuksista ihan liikaa. Osia saa saksasta puoli-ilmaiseksi, ja täältä löytyy diagnosonti ja korjausohje opastajia lähes joka vikaan mitä autoosi voi tulla. Moni varttissa itsetehty homma maksaa korjaamolla mansikoita. Mutta jos huoltohintojakin pelkäät, niin aivan ehdottomasti bensa. Dieselistä kun menee turbo, suuttimet ym. niin ei ole ihan satkun parin juttuja. Ja ne varmasti menee, ennemmin tai myöhemmin.
            Kannattaako/voiko diesel-auton suuttimia huoltaa jossain välissä ennen kuin jokin menee mäsäksi? Niiden huolto/tarkastus ei taida kuulua millään tavalla huolto-ohjelmaan? :think Jos voi huoltaa, niin miten kannattaa?
            BMW E46 318d 10/04

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #21
              Originally posted by Ramzez View Post
              Jos itselleni olisin autoa ostamassa, niin se olisi bensakoneinen jo ihan siitä syystä, että se on kokolailla aika "turvallinen" sen puolesta, ettei siihen aivan niin helposti tule kalliita remontteja ja jos kilometrejä ei tule kauheasti, niin eipä se juuri kalliimmaksi tule ajaakaan. Todennäköisempää on, että vaihteistoon tulee se kallis vika, kuin että itse kone sanoisi sopimustaan irti, oli se sitten bensa tai diesel. Erityisesti nämä vanhemmat automaattivehkeet tahtovat olla jokseenkin vikaherkkiä, mikäli niille ei ole tehty elinaikanaan ollenkaan huoltoa.
              Bensa on ok jos N52 koneella. N53:n saa varata takataskuun sen 2ke korkeapainepumppuun, suuttimiin, puoliin jne. Sehän on kuin diesel

              Noista aloittajan vaihtoehdoista E91 325D tai 330i/325i N52 :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #22
                Originally posted by huppu View Post
                Kannattaako/voiko diesel-auton suuttimia huoltaa jossain välissä ennen kuin jokin menee mäsäksi? Niiden huolto/tarkastus ei taida kuulua millään tavalla huolto-ohjelmaan? :think Jos voi huoltaa, niin miten kannattaa?
                Taitaa tuo suuttimien huolto ennakkoon olla hukkaan heitettyä rahaa :think
                Maksaa saman noin 250e/kpl oli huollon tarpeessa tai ei. Toki jos tuosta mielenrauhaa saa ja haluaa sen reilun kiloeuron maksaa siitä niin antaa mennä vaan.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • jpirkkal
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 40
                  • Jkl

                  #23
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Noista aloittajan vaihtoehdoista E91 325D tai 330i/325i N52 :think
                  Kiitos näistä, tuon 325 suuntaan olen alkanut kallistua.

                  Comment

                  • AlpinWeiss
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 927
                    • West coast

                    #24
                    Originally posted by jpirkkal View Post
                    Kiitos näistä, tuon 325 suuntaan olen alkanut kallistua.
                    i vai d?
                    MBCLK240 -02
                    E36 318 -93
                    E46 320 Ci -01
                    E46 330 CiA -01
                    E60 520i -04
                    E93 325i -07
                    F36 420xi -16

                    Comment

                    • arben
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1119
                      • suomi

                      #25
                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Bensa on ok jos N52 koneella. N53:n saa varata takataskuun sen 2ke korkeapainepumppuun, suuttimiin, puoliin jne. Sehän on kuin diesel
                      onko kokemusta vai ?
                      Last edited by arben; 25-01-2012, 10:14.

                      Comment

                      • M. Luuri
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 268
                        • SJK

                        #26
                        Bensa! Isännän n52b30 530i vm:06 hörppää maantiellä vähän seitsemän päälle. 325i Menee epäillen heittämällä seiskan alle maantiellä. Näille kiisselihinnoilla ei ero ole merkittävä. Ja bensalla kyyti huomattavasti mukavempaa.
                        e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                        http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                        Comment

                        • jpirkkal
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2011
                          • 40
                          • Jkl

                          #27
                          Originally posted by AlpinWeiss View Post
                          i vai d?
                          Tuo on varmaan korkeimman kädessä, avoimin mielin ja otetaan mitä sopivasti löytyy!

                          Comment

                          • janne320d
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1342
                            • jns

                            #28
                            ..................
                            Last edited by janne320d; 26-01-2012, 01:49.
                            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                            Comment

                            • huppu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 423
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Taitaa tuo suuttimien huolto ennakkoon olla hukkaan heitettyä rahaa :think
                              Maksaa saman noin 250e/kpl oli huollon tarpeessa tai ei. Toki jos tuosta mielenrauhaa saa ja haluaa sen reilun kiloeuron maksaa siitä niin antaa mennä vaan.
                              Ei kyllä käynyt mielessä alkaa heittämään rahaa taivaalle ei ollut käsitystä siitä, mitä tuo lysti maksaa.
                              BMW E46 318d 10/04

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Originally posted by huppu View Post
                                Ei kyllä käynyt mielessä alkaa heittämään rahaa taivaalle ei ollut käsitystä siitä, mitä tuo lysti maksaa.

                                No etelässä ainaki pyytävät 200-250e/kpl
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎