Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3:sen moottoriöljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teddie
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 74

    #46
    tommoisia pao / esteripohjaisia synteettisiä löytyy myös muunmoassa Silkolenelta: http://www.silkoleneoil.com/raceprod.htm. Onkohan maahantuojaa suomessa? Sopivia luokituksia näyttäisi olevan ainakin 5W-40 ja 10W-50. En sitten tiedä minkälaista base stockkia castrol käyttää TWS 10W-60:ssään? Luulisi heidänki aineen olevan hyvää laatua, ja se on kuitenkin kohtuu halpaa, varsinkin jos vertailee redlinen tuotteisiin.

    Voisit aloittaa "m3 coupe" uuden topicin tosta naputusongelmasta? Näistä öljyjutuista on niin mukava jauhaa

    Comment

    • jpaaso
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 96

      #47
      Motulilta löytyy myös näitä ns. kunnon synteettisiä. En tosiaan osaa oikeasti sanoa Castrolin 10W60 öljyn tarkemmista spekseistä, mutta yleisesti ottaen autovalmistajat (myös BMW) siirtyvät koko ajan suosituksissaan ohuempiin laatuöljyihin koska nykyään on kuitenkin saatavilla 40- tai jopa 30- kuumaviskositeettisia öljyjä joiden lämmönkesto on parempi kuin "hydrocracked mineral" (suom?) lisäaineistettujen 10W60 öljyjen, joita myydään "synteettisinä".

      - JjP

      Comment

      • Northstar
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 745
        • Järvenpää

        #48
        Originally posted by BMW M3 Coupe -93
        Niin topicin OTSIKKO on moottoriöljyistä mutta sen luoja haluaa puhua ongelmastaan eli siitä kummallisesta äänestä. Hän vain nimesi OTSIKON väärin koska luuli äänen johtuvan "väärästä" öljystä... Eli koska se ei johdu öljystä (ei varmasti) niin siitä ei tartte enää jauhaa vaan siirtyä keskustelussa/ongelmanselvityksessä eteenpäin.... Voiko tätä enää helpommin ilmaista? pää hajoo

        Ja en pysty hengittää ennenkuin elämä(BMW) tulee kuntoon :wink:
        Niin, kannattaa tosiaan lukea se ensimmäinen postaus läpi... Kysyy, mitä öljyä... Kysyy toki muutakin mutta niin, aihe sivuaa koko ajan alkuperäistä postausta ja varsinkin threadin "nimeä". Joten kannattaa rauhoittua hiukan ja ymmärtää, että täällä keskustellaan muustakin kuin vain sinun tämänhetkisestä ongelmasta. Voihan olla, että kellään ei ole tietoa mikä niitä ääniä voi auheuttaa, turha niitä alkaa arpomaan sitten. Voihan sille luoda oman aiheen otsikolla S50 katitila rällättää kylmällä niin perkeeleesti (eikä kyse ole ilmapumpusta) arvotaan mahdollisa vikoja tjms... ja toivoa, että joku tietävä vastaisi, jos semmoisia löytyy täältä areenalta tähän aiheeseen.

        Ei täällä tosiaan mitkään ammattilaiset päivystä ja vastaa kiperiin kysymyksiin heti kun niitä ilmaantuu.
        Onko käynyt mielessä käydä näyttämässä sitä vaikka Tapiolan Essolla (tjms., kait sielläkin päin suomea jotakin vastaavia paikkoja on)...? Mutta siis semmoisessa paikassa jotka tietävätkin oikeasti tekniikankin päälle, eikä vain muovisiipien.
        sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

        Comment

        • Jacek
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 552
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by Northstar
          Onko käynyt mielessä käydä näyttämässä sitä vaikka Tapiolan Essolla (tjms., kait sielläkin päin suomea jotakin vastaavia paikkoja on)...? Mutta siis semmoisessa paikassa jotka tietävätkin oikeasti tekniikankin päälle, eikä vain muovisiipien.
          Kokemuksesta voin kyllä sanoa että Tapiolan Essolla ei tiedetä tuon taivaallista ja varsinkin kun on kyse M-malleista niin kovin on heikkoa tietämys myös Olarin ja Herttoniemen Laakkosellakin. Esimerkkejä voisin kertoa vuosien varrelta vaikka kuinka monta mutta ne tuskin tän topicin alle kuuluu :roll:
          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

          Osia myytävänä

          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

          Comment

          • teddie
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 74

            #50
            menee viel enemmän off-topic, mutta missäköhän paikassa pk-seudulla sitten tiedetään M -tekniikan päälle?

            Comment

            • BMW M3 Coupe -93
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 283
              • Seinäjoki

              #51
              Täältä öljysheikkien topicista on siis turha mitään kysellä.
              Ei vain jaksaisi luoda uutta topicia vaikka oliskin vielä muutama kysymys... Ja vikaahan ei ole vain minulla vaan tiettävästi jo kahdella muulla. Pitää vissiin ratkaista tää omin päin jantsun kans. Ongelmana on ollu ettei oo itse päässyt tutkaileen ku ei oo tallia. Nyt olis viikonlopun/ensiviikon aikana tarkoitus tutkailla paremmalla ajalla/tiloissa niin eikähän ala purkaantuu. Ja niin eihän ne bemarillakaan aina tiedä mitä tehdä kun ämmäläinen tulee korjaukseen. Tästäkin äänestä olivat sanoneet että ei se kai mitään vakavaa oo. Ilman et alkaa ees tutkia tarkemmin. Huolettaa vaan jos onkin vakavaa...
              In memoriam:
              BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
              http://www.minunauto.com/?8813

              Comment

              • Jacek
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 552
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by teddie
                menee viel enemmän off-topic, mutta missäköhän paikassa pk-seudulla sitten tiedetään M -tekniikan päälle?
                Ei missään. Samahan se on missä sitä rasvansa vaihdattaa mutta kaikki sitä vaativampi onkin arpapeliä ja kuten tästäkin topicista nähdään niin ei se rasvanvaihtokaan aina onnistu merkkiliikkeiltäkään oikein M-mallien kohdalla.

                Ikävä tosiasia on se että mitä erikoisempi BMW, sitä huonompaa ja asiantuntemattomampaa palvelua saa suomessa koska täällä on niin vähän niitä autoja ettei kokemusta pääse asentajille juurikaan syntymään.

                Hanki TIS romppu ja korjaa itse autoasi tai pidä ainakin huoli että kaikki huolto-ohjelmaan merkitty tulee todellakin tehtyä. Printtaa TIS -rompulta Check-lista kun viet auton huoltoon, ojenna se töiden vastaanottajalle ja pyydä se täytettynä & allekirjoitettuna takaisin auton luovutuksen yhteydessä.

                Vianetsintä on usein osanvaihtoa kunnes osutaan oikeaan ja asiakas maksaa viulut. Hankala tilanne molempien osapuolien kannalta.
                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                Osia myytävänä

                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #53
                  Originally posted by BMW M3 Coupe -93
                  Täältä öljysheikkien topicista on siis turha mitään kysellä.
                  No johan sulle on monta kertaa siitä ketjun kiristimestä sanottu. KATSO SE.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by Cell
                    Originally posted by BMW M3 Coupe -93
                    Täältä öljysheikkien topicista on siis turha mitään kysellä.
                    No johan sulle on monta kertaa siitä ketjun kiristimestä sanottu. KATSO SE.
                    Juuri näin. Lopeta se saman asian jankkaaminen ja tarkista ne asiat mitä on neuvottu tarkistamaan.
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                    Osia myytävänä

                    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                    Comment

                    • teddie
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 74

                      #55
                      Originally posted by Jacek
                      Vianetsintä on usein osanvaihtoa kunnes osutaan oikeaan ja asiakas maksaa viulut. Hankala tilanne molempien osapuolien kannalta.
                      jeps.. tästä on vähän liikaakin kokemusta laakkosen osalta. esimerkiksi liian korkeiden pakokaasun hc-arvojen takia olisi vaihdettu katalysaattorit, ellei olisi itse vähän toppuutellut. lopulta vika korjaantui uudella lambdalla ja nokka-askselin asentotunnistimella.

                      Comment

                      • qwe
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 133
                        • espoo

                        #56
                        clip-Hanki TIS romppu ja korjaa itse autoasi tai pidä ainakin huoli että kaikki huolto-ohjelmaan merkitty tulee todellakin tehtyä. Printtaa TIS -rompulta Check-lista kun viet auton huoltoon, ojenna se töiden vastaanottajalle ja pyydä se täytettynä & allekirjoitettuna takaisin auton luovutuksen yhteydessä.-clip




                        Haluaisin olla kärpäsenä katossa kun joku vie motorsport-vehkeen laakkosen korjaamopäällikölle ja ojentaa ton listan mukaan.

                        Vähän nyt perjantai-aamusta hyvyyttäni puolustankin Laakkosta, kyllä Espoon ja Hertsikan pisteissä jokunen kaveri on jotka mospon vehkeiden kanssa ovat pelailleet, ja e46 m3 yleisyys myös nostanut tiedon ja taidon tasoa joka hyödyttää myös e36 omistajia.
                        Mutta nyt lähtö kohti Messukeskusta ja katselemaan uutta m5:sta!

                        ja tämä oli todellakin
                        vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

                        Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

                        Comment

                        • Northstar
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 745
                          • Järvenpää

                          #57
                          Originally posted by Jacek
                          Kokemuksesta voin kyllä sanoa että Tapiolan Essolla ei tiedetä tuon taivaallista ja varsinkin kun on kyse M-malleista niin kovin on heikkoa tietämys myös Olarin ja Herttoniemen Laakkosellakin. Esimerkkejä voisin kertoa vuosien varrelta vaikka kuinka monta mutta ne tuskin tän topicin alle kuuluu :roll:
                          Hyvin ne Tapiolan Essolla ovat tuota kuvassakin näkyvää M3:sta laitelleet, sen minkä osaavat ja sanovat suoraan, jolleivat osaa. Enpä silti ala sen enempää puolustellakaan, koska paljon varmaan on myös semmoista, että eivät osaa auttaa. Kaikenkaikkiaan silti minusta erittäin kiitosta ansaitseva paikka tuo kyseinen Esso.
                          Joops, harhautuu pirusti pois itse aiheesta. :?

                          Originally posted by BMW M3 Coupe -93
                          Täältä öljysheikkien topicista on siis turha mitään kysellä.
                          BMW M3 Coupe -93:lle, tosiaan voi olla niin että kukaan ei tosissaan tiedä. Mitä siitä sitten meuhkaamaan? Auttaako se paljon asiaa? Jos saat sen selville, että mikä siinä oli sitten loppujen lopuksi niin jos itse viitsisit kirjoitella selostuksen aiheesta. Jollet, niin sitten ainakin kannattaa tosiaan pitää aika hiljaista ääntä omista ongelmista. Tiedän, että pää meinaa joskus räjähtää, kun paska tiputtaa öljyä allensa ja vika onkin vain sitten lopulta siinä jossain letkussa jonka puhaltamalla koko vika hävisi. Mutta ei se tosiaan meuhkaamalla mihinkään muutu, saapa vain muutkin avautumaan samalla mitalla takaisin.
                          Toisekseen mikä siinä on vaikeata avata omaa topiccia aiheesta, voisi olla ihan hyödyllinenkin, jos tietoa sattuisikin löytymään? Semmoinen jolla on tietoa ei välttämättä edes lue tämmöistä "väärin nimettyä" threadia. Eli ihan semmoista avarampaa katsontakantaa suositan asioille.
                          sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                          Comment

                          • BMW M3 Coupe -93
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 283
                            • Seinäjoki

                            #58
                            Originally posted by BMW M3 Coupe -93
                            Täältä öljysheikkien topicista on siis turha mitään kysellä.
                            [/quote]BMW M3 Coupe -93:lle, tosiaan voi olla niin että kukaan ei tosissaan tiedä. Mitä siitä sitten meuhkaamaan? Auttaako se paljon asiaa? Jos saat sen selville, että mikä siinä oli sitten loppujen lopuksi niin jos itse viitsisit kirjoitella selostuksen aiheesta. Jollet, niin sitten ainakin kannattaa tosiaan pitää aika hiljaista ääntä omista ongelmista. Tiedän, että pää meinaa joskus räjähtää, kun paska tiputtaa öljyä allensa ja vika onkin vain sitten lopulta siinä jossain letkussa jonka puhaltamalla koko vika hävisi. Mutta ei se tosiaan meuhkaamalla mihinkään muutu, saapa vain muutkin avautumaan samalla mitalla takaisin.
                            Toisekseen mikä siinä on vaikeata avata omaa topiccia aiheesta, voisi olla ihan hyödyllinenkin, jos tietoa sattuisikin löytymään? Semmoinen jolla on tietoa ei välttämättä edes lue tämmöistä "väärin nimettyä" threadia. Eli ihan semmoista avarampaa katsontakantaa suositan asioille.[/quote]

                            Juurikin näin. Avasin jo BMW Clubilla jutun.. Palaan varmisti astialle kun saan tietoo. Sori meuhkaaminen mutku tiädättehän tunteen kun on huolissaan elämästään(BMW). Tähän vois sanoo et get a life... Ja kun talliin en oo päässy niin oon sit vaan meuhkannu täälä et mitä mä teen pää hajoo :lol:

                            Mulla on sellanen tutina et se ääni ei oo siitä ketjunkiristäjästä: Nyt oon koko ajan seurannu sitä ääntä: Kuulu lämpimällä koneella ja ei juuri koskaan kylmällä.. Se ketjunkiristäjähän pitäis ääntä oli sitten kone lämmin tai kuuma.. Eikö näin? Seuraavaksi aion vaihtaa koneeseen Gastrollin öljyt niiden Shelliläisten tilalle. Eli palataan topiciin... Jos sittenkin olis myös öljymerkillä eroa vaikka viskositeetti on sama :!: :?:
                            In memoriam:
                            BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                            http://www.minunauto.com/?8813

                            Comment

                            • Northstar
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 745
                              • Järvenpää

                              #59
                              S13 200SX:ssä ainakin söi Shell Helixia miltei yhtä paljon kuin bensaa (kärjistetysti), sitten sisään Valvolinet ja kas kummaa, öljyt pysyivät koneessa. Kone oli hiljaisempi ja turbokin (olevinaan) heräsi paremmin. Että ainakin omalla kohdalla itse itselle todistettu: öljyillä ON eroa. Itse en enää Helixiä käyttäisi edes ruohonleikkurissa vaikka joidenkin mielestä se hyvää onkin (ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, koittaisivat silti muitakin merkkejä... ).

                              Minustakin se ääni kuuluisi kylmänä ja kuumana mutta enpä mikään asiantuntija olekaan. En voi muuta sanoa, kuin että perseestä tuommoiset, kun ei niistä meinaa ottaa välttämättä kukaan selvää. Kun sitten on joku asiantuntija paikalla niin silloinhan se sitten käy ja kukkuu kuin ei parempaa päivää olisi nähnytkään.
                              sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                              Comment

                              • SledgeHammer82
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1651
                                • Pk-seutu

                                #60
                                Originally posted by Northstar
                                S13 200SX:ssä ainakin söi Shell Helixia miltei yhtä paljon kuin bensaa (kärjistetysti), sitten sisään Valvolinet ja kas kummaa, öljyt pysyivät koneessa. Kone oli hiljaisempi ja turbokin (olevinaan) heräsi paremmin. Että ainakin omalla kohdalla itse itselle todistettu: öljyillä ON eroa. Itse en enää Helixiä käyttäisi edes ruohonleikkurissa vaikka joidenkin mielestä se hyvää onkin (ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, koittaisivat silti muitakin merkkejä... ).

                                Minustakin se ääni kuuluisi kylmänä ja kuumana mutta enpä mikään asiantuntija olekaan. En voi muuta sanoa, kuin että perseestä tuommoiset, kun ei niistä meinaa ottaa välttämättä kukaan selvää. Kun sitten on joku asiantuntija paikalla niin silloinhan se sitten käy ja kukkuu kuin ei parempaa päivää olisi nähnytkään.
                                Ovatko ne Shellin öljyt oikeasti tollasta kuraa, kun lähes aina kun kerrotaan öljynkulutuksen vähentyneen öljymerkinvaihdolla on entinen öljy ollut Shellin valmistama? Ovathan ne Shellit öljy vertailuissa kohtuu hyvin pärjäilleet ja yritys on kuitenkin alan konkareita, eikä Ferrarikaan varmaan mitään ihan surkeita öljyjä suosittele.

                                Ja selvyyden vuoksi : itse en ole ko. öljymerkkiin koskenutkaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎