Minä kiitän.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M30 Kysymyksiä
Collapse
X
-
Osaiskohan arvon raati auttaa..
Mikäköhän mahtaa olla vuoden -85 e23 735ia:ssa vikana, kun ei ota kierroksia ja jaksa juurikaan kulkea. Vapaalla kiertää about 3000rpm, mutta ampuu joko putkeen tai imusarjaan. Kun irrottaa moottorin vedenlämpötila-anturin tyhjäkäynti nousee ja kone jaksaa kiertää. Ajamaankin pystyy, mutta vähän puhdittomalle tuntuu..
Vika ilmaantui parin viikon auton parkissaolon aikana. Mittariston vaihdoin tuona aikana, mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa. Eihän?
Talvella auto teki jokusia kertoja niin, että jäi suht samalla tavalla rökeltämään startin jälkeen alle 1000rpm. Korjaantui kun sai kierrokset houkuteltua yli tonnin..
Kiitos jo etukäteen!
-Timo
Comment
-
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostOsaiskohan arvon raati auttaa..
Mikäköhän mahtaa olla vuoden -85 e23 735ia:ssa vikana, kun ei ota kierroksia ja jaksa juurikaan kulkea. Vapaalla kiertää about 3000rpm, mutta ampuu joko putkeen tai imusarjaan. Kun irrottaa moottorin vedenlämpötila-anturin tyhjäkäynti nousee ja kone jaksaa kiertää. Ajamaankin pystyy, mutta vähän puhdittomalle tuntuu..
Vika ilmaantui parin viikon auton parkissaolon aikana. Mittariston vaihdoin tuona aikana, mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa. Eihän?
Talvella auto teki jokusia kertoja niin, että jäi suht samalla tavalla rökeltämään startin jälkeen alle 1000rpm. Korjaantui kun sai kierrokset houkuteltua yli tonnin..
Kiitos jo etukäteen!
-Timopuh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by Zetz View Postihan lähtisin katsomaan tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja pyöriän.
Eipä tullut eilen illalla huomattua, että ei pala latauksen merkkivalo ollenkaan. Eli virtapulaa, kun ei latausta. Taas rokkaa.
-Timo
Comment
-
-
Löytyisikö täältä apuja M30 moottorin tunnistamiseen?
Lohkon kyljessä merkintä 2.5/2.8, startin kaulalla merkinnät *0123* ja B6/2. Kaikissa muissa m30 lohkoissa mitä itseltäni löytyy oli selvät merkinnät joista pystyi tarkemmin päättelemään missä autossa ollut, mutta tämä on jäänyt epäselväksi.
Comment
-
-
johtosarja kyssäri.
Tämmöinen ongelma e30 m30b30: Kone toimii hyvin kun tyhjäkäyntimoottori sekä tps liitin irti. Kun tps kytkettynä ja konetta "ryntäyttää" niin sammuu noin sekunniksi ja kiekkamittari tippuu ihan nolliin. Pystyy kuitenkin ajamaan ihan hyvin. Sitten kun kytkee tyhjäkäyntimoottorin kiinni niin ongelma pahenee. Ei nosta kierroksia enää millään yli 3k. Tekee tätä myös kun tps irti ja tkm kytketty mutta silloin kierruslukumittari ei "sukella". Tkm ei ollut aiemmin kiinni mutta tps oli ja vika ilmeni kun käytin imusarjan irti.
Tämmöisiä ajatuksia itsellä:
Maadoitusvika? Mitä enemmän antureita kytkee niin sitä mukaa loppuu virta herkemmin kesken ja toimii huonommin?? Onkohan tuossa m30 (motronic 1.3) johtosarjassa jotain maadotusta tuossa imusarjan lähettyvillä? Jotain antureiden maadoitusta mikä olisi voinut jäädä irti tms? lohkon ja korin välinen maatto kiinni. Voiko testata laittamalla vaikka tps:lle oman maan?
Tps ja tkm paskana? Mites nämä voisi testata?
Ecu paskana?
Comment
-
-
Originally posted by NikkeDeHutt View PostTämmöinen ongelma e30 m30b30: Kone toimii hyvin kun tyhjäkäyntimoottori sekä tps liitin irti. Kun tps kytkettynä ja konetta "ryntäyttää" niin sammuu noin sekunniksi ja kiekkamittari tippuu ihan nolliin. Pystyy kuitenkin ajamaan ihan hyvin. Sitten kun kytkee tyhjäkäyntimoottorin kiinni niin ongelma pahenee. Ei nosta kierroksia enää millään yli 3k. Tekee tätä myös kun tps irti ja tkm kytketty mutta silloin kierruslukumittari ei "sukella". Tkm ei ollut aiemmin kiinni mutta tps oli ja vika ilmeni kun käytin imusarjan irti.
Tämmöisiä ajatuksia itsellä:
Maadoitusvika? Mitä enemmän antureita kytkee niin sitä mukaa loppuu virta herkemmin kesken ja toimii huonommin?? Onkohan tuossa m30 (motronic 1.3) johtosarjassa jotain maadotusta tuossa imusarjan lähettyvillä? Jotain antureiden maadoitusta mikä olisi voinut jäädä irti tms? lohkon ja korin välinen maatto kiinni. Voiko testata laittamalla vaikka tps:lle oman maan?
Tps ja tkm paskana? Mites nämä voisi testata?
Ecu paskana?
Koita ilman maffia mitä tapahtuu.
Mittaa tps että on ehjä. Kasvava vastus toisesta ja pienenevä vastus toisesta johdosta maapiuhaa vasten mitattuna.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMittaa tps että on ehjä. Kasvava vastus toisesta ja pienenevä vastus toisesta johdosta maapiuhaa vasten mitattuna.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMotronic 1.3:ssa ei ole potentiometri-TPS:ää. Ainoastaan tyhjäkäynti- ja täyskaasukärjet. Jos TPS on väärässä asennossa ei tyhjäkäyntikärjet kytkeydy. Kannattaa varmistaa asento.
Jaa, meinasinkin kirjoittaa että voi olla sellainenkin mutta en jaksanut. Jaksoin kuitenkin vielä tämän täälä kertoa..:thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
tarkottaako tuo kuvan kuula (nro.3) tuolla kiristimen männän sisällä olevaa takaiskun kuulaa, vai kuuluisiko tuola jousen päässä olla tollanen??? 2 konetta eikä kummassakaan tuollaista ole ollu ainakaan paikallaan??? pitäs kasata kone loppuun ja ei tollasta 5mm kuulaa ole.
Last edited by tero_v; 01-04-2017, 12:48.E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
Originally posted by tero_v View Posttarkottaako tuo kuvan kuula (nro.3) tuolla kiristimen männän sisällä olevaa takaiskun kuulaa, vai kuuluisiko tuola jousen päässä olla tollanen??? 2 konetta eikä kummassakaan tuollaista ole ollu ainakaan paikallaan??? pitäs kasata kone loppuun ja ei tollasta 5mm kuulaa ole.
BMW 740IA 1993
BMW 530D E61
Comment
-
-
Uusin M30-aiheinen topikki tekniikkapuolella. Viimeisin viesti 3 vuoden takaa.
Mennään kuitenkin asiaan. Onko kuinka monella ollut ö-paineongelmia? Ilmeisesti öljypumput on näissä heikkoja/huonoja jokaisessa lähtökohtaisesti? Ainakin Lontoon ja nahkahousujen palstoilla paljonkin juttua. Lisäksi törmäsin tähän sivustoon, jossa kaveri upgradee noita vanhoja pumppuja:
PM Tec in Kempen ist spezialisiert u.a. auf das Tuning von BMW M30-Motoren, sowie die Restaurierung von Young- sowie Oldtimern von BMW
Onko sopivasti saatu lietsottua pelkoa ja sitä myöten hyvä bisnes markkinoille vai voiko tosiaan olla niin, että ö-pumppu onkin se suurin syypää kuluneilla nokka-akseleille, omituisille ö-paineongelmille ja pahimmassa tapauksessa moottoririkoille?
Lähinnä alkanut taas harrastaminen kiinnostaa ja uuden hankinnan myötä lueskellut joutuessaan M30-aiheisia keskusteluja.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
Comment