Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjeita imusarjamuutokseen m52-->m50 kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • unizz
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 39
    • Suomi

    #46
    Hei tein itselleni tän muutoksen ja nyt ongelmana on se että auto sammuilee välillä. koska tyhjäkäynti tippuu erittäin alas.. onko kellään tietoa asiasta?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11085
      • Oulu

      #47
      Imuvuoto/jokin menny vituralleen tyhjäkäyntiventtiilin osalta.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • unizz
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 39
        • Suomi

        #48
        mitattiin ohivuotomittaril ja ei suhissut mistään paineet pihalle.. siitä ihmetys alkoikin...

        Comment

        • Rumilus
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 366
          • Tuusula

          #49
          Originally posted by unizz View Post
          mitattiin ohivuotomittaril ja ei suhissut mistään paineet pihalle.. siitä ihmetys alkoikin...
          Nyt meni multa ohi.

          Imuvuodolta toi kuulostaa.
          Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

          Comment

          • unizz
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 39
            • Suomi

            #50
            Originally posted by Rumilus View Post
            Nyt meni multa ohi.

            Imuvuodolta toi kuulostaa.

            no ei oikeen voi olla.. laitettiin järjestelmään painetta ja mistään ei tullut ilma ulos.. joten mielestäni se ei voi olla imuvuoto?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11085
              • Oulu

              #51
              Miten teitte? Maf irti ja siihen tulppa + painetta sisään? Ja avasittehan kaasuläpän käsin. Se ei ehjänä päästä käytännössä yhtään ilmaa imusarjan puolelle kiinni ollessaan.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • unizz
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 39
                • Suomi

                #52
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Miten teitte? Maf irti ja siihen tulppa + painetta sisään? Ja avasittehan kaasuläpän käsin. Se ei ehjänä päästä käytännössä yhtään ilmaa imusarjan puolelle kiinni ollessaan.

                Juuri näin tehtii.. sen verran paikallistettiin että ihan pieni suhina tuli putkesta joka menee jarrupainesylinterii ja se fiksattuu.. mutta ei muuttanut mitään.

                Oireilee niin että alta 1000rpm röpöttää ja ottaa kiekkaa nihkeesti mutta heti 1200 jälkee normisti. kun tekee moottorijarrutuksen aina välillä tippuu kierrokset 500 tai sammuu.

                Comment

                • Rumilus
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 366
                  • Tuusula

                  #53
                  Originally posted by unizz View Post
                  Juuri näin tehtii.. sen verran paikallistettiin että ihan pieni suhina tuli putkesta joka menee jarrupainesylinterii ja se fiksattuu.. mutta ei muuttanut mitään.

                  Oireilee niin että alta 1000rpm röpöttää ja ottaa kiekkaa nihkeesti mutta heti 1200 jälkee normisti. kun tekee moottorijarrutuksen aina välillä tippuu kierrokset 500 tai sammuu.
                  Bensaputket/letkut ei oo missään puristuksissa?
                  Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                  Comment

                  • unizz
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 39
                    • Suomi

                    #54
                    Originally posted by Rumilus View Post
                    Bensaputket/letkut ei oo missään puristuksissa?

                    tuossa voisi olla ideaa koska se ruiskujen tukki otetaan irti ja sitä joutuu pyörittelee että saa isomman imusarjan mahtumaan paikalleen. täytyypi tarkastaa tuo asia.

                    ja onko varmaa että "separaattorin" poistaminen ei aiheuta komplikaatioita kun muistaa tukkia imusarjassa olevan paikan?

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      #55
                      Ei välttämättä tule ylipaineella tehden imuvuodot esiin.

                      Käykö siis ontuen tyhjää?
                      Jos käy, konehuoneeseen jarrukliinerin kanssa ja mahdollisiin paikkoihin suihkimaan.


                      Onko tossa imarissa O-renkaat? Olihan ne uudet ja kaikki paikallaan?
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • Ardi00
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2011
                        • 1518
                        • Spain/Valencia

                        #56
                        Ruiskutelkaapa suuttimien päälle vaikka brake cleaneria, jos käynti alkaa heijaamaan niin siellä imuvuoto. Suuttimien kärkikupit ja o-renkaat on hyvä uusia samalla kun vaihtaa imusarjan. Itsellä oli aivan sama ongelma joka johtui juuri siitä ettei suuttimet olleet tarpeeksi syvällä.
                        e36 Fijigrün 328i
                        e46 Stalhgrau 325ci

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11085
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by unizz View Post
                          tuossa voisi olla ideaa koska se ruiskujen tukki otetaan irti ja sitä joutuu pyörittelee että saa isomman imusarjan mahtumaan paikalleen. täytyypi tarkastaa tuo asia.

                          ja onko varmaa että "separaattorin" poistaminen ei aiheuta komplikaatioita kun muistaa tukkia imusarjassa olevan paikan?
                          Minnes se sit huohottaa?

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • unizz
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 39
                            • Suomi

                            #58
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Minnes se sit huohottaa?
                            erilliseen purnukkaan.. joka otta vaan venakopasta ja kampikammiosta olevat ja tulevat huohotukset...

                            Comment

                            • unizz
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 39
                              • Suomi

                              #59
                              muutes olisiko ideaa kun vaihtaa kyseisen imusarjan nii laittaa samalla m50b25 ilmamassamittariki?

                              Comment

                              • Matuh
                                BTCF Member
                                • Apr 2013
                                • 3702
                                • Kouvola

                                #60
                                Originally posted by Ardi00 View Post
                                Ruiskutelkaapa suuttimien päälle vaikka brake cleaneria, jos käynti alkaa heijaamaan niin siellä imuvuoto. Suuttimien kärkikupit ja o-renkaat on hyvä uusia samalla kun vaihtaa imusarjan. Itsellä oli aivan sama ongelma joka johtui juuri siitä ettei suuttimet olleet tarpeeksi syvällä.
                                Jep mulla oli sama että suuttimet ei vanhoilla O-renkailla ihan pohjassa Otti imuvuotoa siitä hieman. Uudet O-renkaat ja suuttimet pohjille ni kävi vetämään ihan eri tavalla nyt siitä 4k jälkeen vetää ihan selkeästi erilailla
                                E36 328i M50B30 turbo
                                Skoda vRS
                                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎