Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wavetrack lukkoperä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones\\
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 90
    • Lahti

    Wavetrack lukkoperä



    Onkos kellään kokemusta kyseisestä palikasta? :think
    e91 320da
  • rakentamo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 258
    • espoo

    #2
    Originally posted by jones\\ View Post
    http://shop.mamasan.fi/product/show/...-135i-e39-540i

    Onkos kellään kokemusta kyseisestä palikasta? :think
    mulla oli tollanen 335:ssä, ihan toimiva kapistus
    991 S + talviauto hakusessa

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #3
      Muutaman kilometrin ajaneena: ihan saatanan hyvä. Kitkalukkoon tottuneena todella erikoinen elämys. Voima menee ihailtavan hyvin tiehen saakka, kevyessä ajossa ja pidon rajallakin toimii niin pehmeästi että tuntuu melkein lukottomalta, mutta pidon lopulta irrotessa lukitsee kuin konventionaalinen kitkalukko.

      Tuliko liikaa mainospuhe? Varmaan noissa jotain huonoakin on, hinta ainakin. :think
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Liekö toimintaperiaate sama kuin Quaifen lukoilla?

        Ei haitannut DSC:tä?

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by MNi View Post
          Liekö toimintaperiaate sama kuin Quaifen lukoilla?

          Ei haitannut DSC:tä?
          Kitkalukko löytyy myös, toisinkuin quaifesta. Muistuttaa siis vähemmän ylihintaista avointa perää...

          Hemi taitaa olla pallon ainoa jolla on (ollut) ongelmia bemun DSC:n ja jonkintyyppisen lukon yhteistoiminnassa. Hemilandiassa autot lentelee motarilla miten sattuu niin olosuhteet on vähän rankemmat.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Izzman
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 97

            #6
            Mikähän vois olla syynä kun Wavetrackilla varustettu 135 coupe pyrkii AINA vetämään perää oikealle, riippumatta miten auto on lastattu. Eli yksin tai kaksin tai miten vain ajellessa talvikeleillä kun sutaisee niin perä lähtee poikkeuksetta oikealle. Tuo ei ole vielä paha, mutta se on tosi ikävää kun erittäin liukkailla keleillä tasamaalla tasakaasulla auto lähtee siinäkin luistoon perä oikealle, eli kun ajelet rauhassa jäistä maantietä niin auto sekä tuntuu jatkuvasti siltä, että on mikrosekunnin päässä luistosta ja pari kertaa vuodessa käy niin että myös lähtee luistoon vaikka tosiaan aivan täysin tasakaasulla eli ihan minivedolla ajaa ja joutuu painamaan kytkimen pohjaan pyörähtämisen estämiseksi.

            Liukkailla keleillä luistonesto päällä vakionopeudensäädin ei pysy päällä kuin satoja metrejä. Luistonesto puoliasennossa (DTC) vakkari pysyy päällä.

            Nelipyöräsuuntaus on tehty omistusaikanani pariinkin kertaan ja alla on uudet nastarenkaat. Renkaiden vaihto ei vaikuttanut oireeseen mitenkään.
            BMW 135is Coupe manuaali

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5270
              • Pirkkala

              #7
              Ohjauskulma-anturi kalibroitu väärin ja auto jarruttaa toista puolta jatkuvasti:think
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Izzman
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 97

                #8
                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Ohjauskulma-anturi kalibroitu väärin ja auto jarruttaa toista puolta jatkuvasti:think
                Kiitos paljon vinkistä! Soitin lähellä olevaan luottokorjaamoon ja sanoivat, että pystyvät luultavasti sen kalibroimaan / opettamaan.

                Ai että ois hienoa jos tuon sais kuntoon, pari vuotta kuitenki eläny tollasen vittumaisen ongelman kanssa. Onpahan tullu talvisin ajeltua varovasti jos jotain iloa pitäis löytää
                BMW 135is Coupe manuaali

                Comment

                • eljas
                  BTCF Member
                  • Apr 2017
                  • 314
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Izzman View Post
                  Liukkailla keleillä luistonesto päällä vakionopeudensäädin ei pysy päällä kuin satoja metrejä. Luistonesto puoliasennossa (DTC) vakkari pysyy päällä.
                  Mulla on omassa 135:ssa samaa vikaa talvirenkailla. Kesärenkailla en huomannut ongelmaa. Selittävä tekijä saattaa olla se, että BMW:n luistonesto on äärimmäisen herkkä ja talvirenkaat ovat liian notkeat jolloin auto tulkitsee että luistaa hyvinkin herkästi...
                  N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                  Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                  Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                  Comment

                  • Izzman
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 97

                    #10
                    Originally posted by eljas View Post
                    Mulla on omassa 135:ssa samaa vikaa talvirenkailla. Kesärenkailla en huomannut ongelmaa. Selittävä tekijä saattaa olla se, että BMW:n luistonesto on äärimmäisen herkkä ja talvirenkaat ovat liian notkeat jolloin auto tulkitsee että luistaa hyvinkin herkästi...
                    Toi voi olla syy vakkarin pois hyppäämiseen, mut toi pääongelma on eri luokkaa. Käytännössä siis jos antaisin auton jollekin aloittelevalle kuljettajalle luistonesto kokonaan pois ja tää lähtis ajelemaan liukasta maantietä, ois auto varmuudella jossain kohtaa oikea kylki edellä sladissa.

                    Ajattelin vielä kun auton ostin, että kiva sitten talvella päästä lukkoperällä hyvin liikkeelle mut käytännössä pitää lähtee aina hitaammin kuin kuka tahansa viereltä lähtijä koska auton saa ainoastaan poikittain. Sama homma milloin tahansa liukkaalla luistonesto vaikka puoliasennossa kaasua painaessa, perä oikealle, heti ja ei koskaan vasemmalle, ikinä

                    No tuohon siis sain tossa ylempänä vinkin ja sitä kautta kokeillaan ratkaista ensi viikolla. Kerron sitten miten kävi.
                    BMW 135is Coupe manuaali

                    Comment

                    • Izzman
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 97

                      #11
                      Ohjauskulma-anturin arvot tsekattu. Kyllä se nollaa näytti kun renkaat oli suorassa (ja ratti).

                      Pajan ehdotus oli avata perä ja tsekata onko lukossa esijännitystä, mutta ilmeisesti Wavetracissa on kiinteät ratasmekanismit eikä mitään säädettävää. Lukon asentanut henkilö tiesi myös kertoa, että suoraan paketista heitetty paikalleen.

                      Ideoita otetaan vastaan Fiilis on siis liukkaalla tarkalleen sellainen, kuin auton oikeaan takakulmaan olisi kiinnitetty köysi jota vedetään oikealle. Ilmiö loppuu kun vedon katkaisee eli painaa kytkimen pohjaan.

                      Oisko lukon poisto miten merkittävä takaisku kesäkelien kiihtyvyydelle esim. vaikka siis suoralla valoista lähtiessä? Tehoja on n. 450 hv ja vaihteisto on manuaali.
                      BMW 135is Coupe manuaali

                      Comment

                      • eljas
                        BTCF Member
                        • Apr 2017
                        • 314
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Izzman View Post
                        Ohjauskulma-anturin arvot tsekattu. Kyllä se nollaa näytti kun renkaat oli suorassa (ja ratti).

                        Pajan ehdotus oli avata perä ja tsekata onko lukossa esijännitystä, mutta ilmeisesti Wavetracissa on kiinteät ratasmekanismit eikä mitään säädettävää. Lukon asentanut henkilö tiesi myös kertoa, että suoraan paketista heitetty paikalleen.

                        Ideoita otetaan vastaan Fiilis on siis liukkaalla tarkalleen sellainen, kuin auton oikeaan takakulmaan olisi kiinnitetty köysi jota vedetään oikealle. Ilmiö loppuu kun vedon katkaisee eli painaa kytkimen pohjaan.

                        Oisko lukon poisto miten merkittävä takaisku kesäkelien kiihtyvyydelle esim. vaikka siis suoralla valoista lähtiessä? Tehoja on n. 450 hv ja vaihteisto on manuaali.
                        135 manuaalissa perän iso "vetoratas" tjs on hitsattu, joten tuliko sulle siis kokonaan uusi perä kuorineen joka vain laitettiin vanhan tilalle? Jos näin, niin silloinhan hammaskosketus pitäisi olla säädetty siellä missä tuo on valmistettu.

                        135 automaatissa tuo vetoratas on kiinnitetty pulteilla, eli näin ollen hammaskosketus säädetään kun perän sisältö vaihdetaan. Eli Quaifelta/Wavetraciltä ei tarvitse tilata perää kuorineen, vaan pelkkä sisältö riittää.

                        Yllä mainitut asiat perustuvat omiin tutkielmiini ja havaintoihini internetin ihmeellisestä maailmasta eikä minulla ole (vielä) kokemusta perän vaihdosta.
                        N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                        Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                        Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                        Comment

                        • Izzman
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 97

                          #13
                          Originally posted by eljas View Post
                          135 manuaalissa perän iso "vetoratas" tjs on hitsattu, joten tuliko sulle siis kokonaan uusi perä kuorineen joka vain laitettiin vanhan tilalle? Jos näin, niin silloinhan hammaskosketus pitäisi olla säädetty siellä missä tuo on valmistettu.
                          Ostin siis auton lukkoperällä, mut juttelin ed. omistajan (lukon asentaja) kanssa tuosta ja se on siis tilattu netistä se lukko ja "heitetty suoraan paketista sisään". Tuosta päättelisin, että perää ei varmasti ole kokonaisuudessaan vaihdettu.
                          BMW 135is Coupe manuaali

                          Comment

                          • eljas
                            BTCF Member
                            • Apr 2017
                            • 314
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Izzman View Post
                            Ostin siis auton lukkoperällä, mut juttelin ed. omistajan (lukon asentaja) kanssa tuosta ja se on siis tilattu netistä se lukko ja "heitetty suoraan paketista sisään". Tuosta päättelisin, että perää ei varmasti ole kokonaisuudessaan vaihdettu.
                            Ok, mielenkiintoista. Mitä nyt itse olen selvittänyt ja miten asian ymmärrän, niin tuota hitsatulla rattaalla varustettua perää ei ihan tuosta vain pitäisi pystyä heittämään sisään vaan vaatii aika paljon tee-se-itse-henkeä.

                            Liittyen vielä tuohon vakkariin ja luistonestoon: Onko sulla minkä kokoiset talvirenkaat ja mitä paineita pidät niissä?
                            N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                            Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                            Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                            Comment

                            • Izzman
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 97

                              #15
                              Originally posted by eljas View Post
                              Ok, mielenkiintoista. Mitä nyt itse olen selvittänyt ja miten asian ymmärrän, niin tuota hitsatulla rattaalla varustettua perää ei ihan tuosta vain pitäisi pystyä heittämään sisään vaan vaatii aika paljon tee-se-itse-henkeä.

                              Liittyen vielä tuohon vakkariin ja luistonestoon: Onko sulla minkä kokoiset talvirenkaat ja mitä paineita pidät niissä?
                              En osaa tuohon ekan kappaleen asiaan sanoa mitään, koska mun ainoat tekemiset perän kanssa on ohimenevä vilaus, kun silloin tällöin katsastuksessa kävelen auton alta

                              Talvirenkaat on 17", oisko 225/jotain. Paineita oon pitäny suht ylhäällä, joku 2.7 baria.
                              BMW 135is Coupe manuaali

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎