Wavetrack lukkoperä
Collapse
X
-
mulla oli tollanen 335:ssä, ihan toimiva kapistusOriginally posted by jones\\ View Posthttp://shop.mamasan.fi/product/show/...-135i-e39-540i
Onkos kellään kokemusta kyseisestä palikasta? :think991 S + talviauto hakusessa
-
Muutaman kilometrin ajaneena: ihan saatanan hyvä. Kitkalukkoon tottuneena todella erikoinen elämys. Voima menee ihailtavan hyvin tiehen saakka, kevyessä ajossa ja pidon rajallakin toimii niin pehmeästi että tuntuu melkein lukottomalta, mutta pidon lopulta irrotessa lukitsee kuin konventionaalinen kitkalukko.
Tuliko liikaa mainospuhe? Varmaan noissa jotain huonoakin on, hinta ainakin. :think1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Kitkalukko löytyy myös, toisinkuin quaifesta. Muistuttaa siis vähemmän ylihintaista avointa perää...Originally posted by MNi View PostLiekö toimintaperiaate sama kuin Quaifen lukoilla?
Ei haitannut DSC:tä?
Hemi taitaa olla pallon ainoa jolla on (ollut) ongelmia bemun DSC:n ja jonkintyyppisen lukon yhteistoiminnassa. Hemilandiassa autot lentelee motarilla miten sattuu niin olosuhteet on vähän rankemmat.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Mikähän vois olla syynä kun Wavetrackilla varustettu 135 coupe pyrkii AINA vetämään perää oikealle, riippumatta miten auto on lastattu. Eli yksin tai kaksin tai miten vain ajellessa talvikeleillä kun sutaisee niin perä lähtee poikkeuksetta oikealle. Tuo ei ole vielä paha, mutta se on tosi ikävää kun erittäin liukkailla keleillä tasamaalla tasakaasulla auto lähtee siinäkin luistoon perä oikealle, eli kun ajelet rauhassa jäistä maantietä niin auto sekä tuntuu jatkuvasti siltä, että on mikrosekunnin päässä luistosta ja pari kertaa vuodessa käy niin että myös lähtee luistoon vaikka tosiaan aivan täysin tasakaasulla eli ihan minivedolla ajaa ja joutuu painamaan kytkimen pohjaan pyörähtämisen estämiseksi.
Liukkailla keleillä luistonesto päällä vakionopeudensäädin ei pysy päällä kuin satoja metrejä. Luistonesto puoliasennossa (DTC) vakkari pysyy päällä.
Nelipyöräsuuntaus on tehty omistusaikanani pariinkin kertaan ja alla on uudet nastarenkaat. Renkaiden vaihto ei vaikuttanut oireeseen mitenkään.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
Ohjauskulma-anturi kalibroitu väärin ja auto jarruttaa toista puolta jatkuvasti:thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Kiitos paljon vinkistä! Soitin lähellä olevaan luottokorjaamoon ja sanoivat, että pystyvät luultavasti sen kalibroimaan / opettamaan.Originally posted by Urpo_rotta View PostOhjauskulma-anturi kalibroitu väärin ja auto jarruttaa toista puolta jatkuvasti:think
Ai että ois hienoa jos tuon sais kuntoon, pari vuotta kuitenki eläny tollasen vittumaisen ongelman kanssa. Onpahan tullu talvisin ajeltua varovasti jos jotain iloa pitäis löytää
BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
Mulla on omassa 135:ssa samaa vikaa talvirenkailla. Kesärenkailla en huomannut ongelmaa. Selittävä tekijä saattaa olla se, että BMW:n luistonesto on äärimmäisen herkkä ja talvirenkaat ovat liian notkeat jolloin auto tulkitsee että luistaa hyvinkin herkästi...Originally posted by Izzman View PostLiukkailla keleillä luistonesto päällä vakionopeudensäädin ei pysy päällä kuin satoja metrejä. Luistonesto puoliasennossa (DTC) vakkari pysyy päällä.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
Toi voi olla syy vakkarin pois hyppäämiseen, mut toi pääongelma on eri luokkaa. Käytännössä siis jos antaisin auton jollekin aloittelevalle kuljettajalle luistonesto kokonaan pois ja tää lähtis ajelemaan liukasta maantietä, ois auto varmuudella jossain kohtaa oikea kylki edellä sladissa.Originally posted by eljas View PostMulla on omassa 135:ssa samaa vikaa talvirenkailla. Kesärenkailla en huomannut ongelmaa. Selittävä tekijä saattaa olla se, että BMW:n luistonesto on äärimmäisen herkkä ja talvirenkaat ovat liian notkeat jolloin auto tulkitsee että luistaa hyvinkin herkästi...
Ajattelin vielä kun auton ostin, että kiva sitten talvella päästä lukkoperällä hyvin liikkeelle mut käytännössä pitää lähtee aina hitaammin kuin kuka tahansa viereltä lähtijä koska auton saa ainoastaan poikittain. Sama homma milloin tahansa liukkaalla luistonesto vaikka puoliasennossa kaasua painaessa, perä oikealle, heti ja ei koskaan vasemmalle, ikinä
No tuohon siis sain tossa ylempänä vinkin ja sitä kautta kokeillaan ratkaista ensi viikolla. Kerron sitten miten kävi.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
Ohjauskulma-anturin arvot tsekattu. Kyllä se nollaa näytti kun renkaat oli suorassa (ja ratti).
Pajan ehdotus oli avata perä ja tsekata onko lukossa esijännitystä, mutta ilmeisesti Wavetracissa on kiinteät ratasmekanismit eikä mitään säädettävää. Lukon asentanut henkilö tiesi myös kertoa, että suoraan paketista heitetty paikalleen.
Ideoita otetaan vastaan
Fiilis on siis liukkaalla tarkalleen sellainen, kuin auton oikeaan takakulmaan olisi kiinnitetty köysi jota vedetään oikealle. Ilmiö loppuu kun vedon katkaisee eli painaa kytkimen pohjaan.
Oisko lukon poisto miten merkittävä takaisku kesäkelien kiihtyvyydelle esim. vaikka siis suoralla valoista lähtiessä? Tehoja on n. 450 hv ja vaihteisto on manuaali.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
135 manuaalissa perän iso "vetoratas" tjs on hitsattu, joten tuliko sulle siis kokonaan uusi perä kuorineen joka vain laitettiin vanhan tilalle? Jos näin, niin silloinhan hammaskosketus pitäisi olla säädetty siellä missä tuo on valmistettu.Originally posted by Izzman View PostOhjauskulma-anturin arvot tsekattu. Kyllä se nollaa näytti kun renkaat oli suorassa (ja ratti).
Pajan ehdotus oli avata perä ja tsekata onko lukossa esijännitystä, mutta ilmeisesti Wavetracissa on kiinteät ratasmekanismit eikä mitään säädettävää. Lukon asentanut henkilö tiesi myös kertoa, että suoraan paketista heitetty paikalleen.
Ideoita otetaan vastaan
Fiilis on siis liukkaalla tarkalleen sellainen, kuin auton oikeaan takakulmaan olisi kiinnitetty köysi jota vedetään oikealle. Ilmiö loppuu kun vedon katkaisee eli painaa kytkimen pohjaan.
Oisko lukon poisto miten merkittävä takaisku kesäkelien kiihtyvyydelle esim. vaikka siis suoralla valoista lähtiessä? Tehoja on n. 450 hv ja vaihteisto on manuaali.
135 automaatissa tuo vetoratas on kiinnitetty pulteilla, eli näin ollen hammaskosketus säädetään kun perän sisältö vaihdetaan. Eli Quaifelta/Wavetraciltä ei tarvitse tilata perää kuorineen, vaan pelkkä sisältö riittää.
Yllä mainitut asiat perustuvat omiin tutkielmiini ja havaintoihini internetin ihmeellisestä maailmasta eikä minulla ole (vielä) kokemusta perän vaihdosta.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
Ostin siis auton lukkoperällä, mut juttelin ed. omistajan (lukon asentaja) kanssa tuosta ja se on siis tilattu netistä se lukko ja "heitetty suoraan paketista sisään". Tuosta päättelisin, että perää ei varmasti ole kokonaisuudessaan vaihdettu.Originally posted by eljas View Post135 manuaalissa perän iso "vetoratas" tjs on hitsattu, joten tuliko sulle siis kokonaan uusi perä kuorineen joka vain laitettiin vanhan tilalle? Jos näin, niin silloinhan hammaskosketus pitäisi olla säädetty siellä missä tuo on valmistettu.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
Ok, mielenkiintoista. Mitä nyt itse olen selvittänyt ja miten asian ymmärrän, niin tuota hitsatulla rattaalla varustettua perää ei ihan tuosta vain pitäisi pystyä heittämään sisään vaan vaatii aika paljon tee-se-itse-henkeä.Originally posted by Izzman View PostOstin siis auton lukkoperällä, mut juttelin ed. omistajan (lukon asentaja) kanssa tuosta ja se on siis tilattu netistä se lukko ja "heitetty suoraan paketista sisään". Tuosta päättelisin, että perää ei varmasti ole kokonaisuudessaan vaihdettu.
Liittyen vielä tuohon vakkariin ja luistonestoon: Onko sulla minkä kokoiset talvirenkaat ja mitä paineita pidät niissä?N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
En osaa tuohon ekan kappaleen asiaan sanoa mitään, koska mun ainoat tekemiset perän kanssa on ohimenevä vilaus, kun silloin tällöin katsastuksessa kävelen auton altaOriginally posted by eljas View PostOk, mielenkiintoista. Mitä nyt itse olen selvittänyt ja miten asian ymmärrän, niin tuota hitsatulla rattaalla varustettua perää ei ihan tuosta vain pitäisi pystyä heittämään sisään vaan vaatii aika paljon tee-se-itse-henkeä.
Liittyen vielä tuohon vakkariin ja luistonestoon: Onko sulla minkä kokoiset talvirenkaat ja mitä paineita pidät niissä?
Talvirenkaat on 17", oisko 225/jotain. Paineita oon pitäny suht ylhäällä, joku 2.7 baria.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
Comment