Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wavetrack lukkoperä
Collapse
X
-
Originally posted by jones\\ View Posthttp://shop.mamasan.fi/product/show/...-135i-e39-540i
Onkos kellään kokemusta kyseisestä palikasta? :think991 S + talviauto hakusessa
-
-
Muutaman kilometrin ajaneena: ihan saatanan hyvä. Kitkalukkoon tottuneena todella erikoinen elämys. Voima menee ihailtavan hyvin tiehen saakka, kevyessä ajossa ja pidon rajallakin toimii niin pehmeästi että tuntuu melkein lukottomalta, mutta pidon lopulta irrotessa lukitsee kuin konventionaalinen kitkalukko.
Tuliko liikaa mainospuhe? Varmaan noissa jotain huonoakin on, hinta ainakin. :think1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostLiekö toimintaperiaate sama kuin Quaifen lukoilla?
Ei haitannut DSC:tä?
Hemi taitaa olla pallon ainoa jolla on (ollut) ongelmia bemun DSC:n ja jonkintyyppisen lukon yhteistoiminnassa. Hemilandiassa autot lentelee motarilla miten sattuu niin olosuhteet on vähän rankemmat.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Mikähän vois olla syynä kun Wavetrackilla varustettu 135 coupe pyrkii AINA vetämään perää oikealle, riippumatta miten auto on lastattu. Eli yksin tai kaksin tai miten vain ajellessa talvikeleillä kun sutaisee niin perä lähtee poikkeuksetta oikealle. Tuo ei ole vielä paha, mutta se on tosi ikävää kun erittäin liukkailla keleillä tasamaalla tasakaasulla auto lähtee siinäkin luistoon perä oikealle, eli kun ajelet rauhassa jäistä maantietä niin auto sekä tuntuu jatkuvasti siltä, että on mikrosekunnin päässä luistosta ja pari kertaa vuodessa käy niin että myös lähtee luistoon vaikka tosiaan aivan täysin tasakaasulla eli ihan minivedolla ajaa ja joutuu painamaan kytkimen pohjaan pyörähtämisen estämiseksi.
Liukkailla keleillä luistonesto päällä vakionopeudensäädin ei pysy päällä kuin satoja metrejä. Luistonesto puoliasennossa (DTC) vakkari pysyy päällä.
Nelipyöräsuuntaus on tehty omistusaikanani pariinkin kertaan ja alla on uudet nastarenkaat. Renkaiden vaihto ei vaikuttanut oireeseen mitenkään.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOhjauskulma-anturi kalibroitu väärin ja auto jarruttaa toista puolta jatkuvasti:think
Ai että ois hienoa jos tuon sais kuntoon, pari vuotta kuitenki eläny tollasen vittumaisen ongelman kanssa. Onpahan tullu talvisin ajeltua varovasti jos jotain iloa pitäis löytääBMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Originally posted by Izzman View PostLiukkailla keleillä luistonesto päällä vakionopeudensäädin ei pysy päällä kuin satoja metrejä. Luistonesto puoliasennossa (DTC) vakkari pysyy päällä.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostMulla on omassa 135:ssa samaa vikaa talvirenkailla. Kesärenkailla en huomannut ongelmaa. Selittävä tekijä saattaa olla se, että BMW:n luistonesto on äärimmäisen herkkä ja talvirenkaat ovat liian notkeat jolloin auto tulkitsee että luistaa hyvinkin herkästi...
Ajattelin vielä kun auton ostin, että kiva sitten talvella päästä lukkoperällä hyvin liikkeelle mut käytännössä pitää lähtee aina hitaammin kuin kuka tahansa viereltä lähtijä koska auton saa ainoastaan poikittain. Sama homma milloin tahansa liukkaalla luistonesto vaikka puoliasennossa kaasua painaessa, perä oikealle, heti ja ei koskaan vasemmalle, ikinä
No tuohon siis sain tossa ylempänä vinkin ja sitä kautta kokeillaan ratkaista ensi viikolla. Kerron sitten miten kävi.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Ohjauskulma-anturin arvot tsekattu. Kyllä se nollaa näytti kun renkaat oli suorassa (ja ratti).
Pajan ehdotus oli avata perä ja tsekata onko lukossa esijännitystä, mutta ilmeisesti Wavetracissa on kiinteät ratasmekanismit eikä mitään säädettävää. Lukon asentanut henkilö tiesi myös kertoa, että suoraan paketista heitetty paikalleen.
Ideoita otetaan vastaan Fiilis on siis liukkaalla tarkalleen sellainen, kuin auton oikeaan takakulmaan olisi kiinnitetty köysi jota vedetään oikealle. Ilmiö loppuu kun vedon katkaisee eli painaa kytkimen pohjaan.
Oisko lukon poisto miten merkittävä takaisku kesäkelien kiihtyvyydelle esim. vaikka siis suoralla valoista lähtiessä? Tehoja on n. 450 hv ja vaihteisto on manuaali.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Originally posted by Izzman View PostOhjauskulma-anturin arvot tsekattu. Kyllä se nollaa näytti kun renkaat oli suorassa (ja ratti).
Pajan ehdotus oli avata perä ja tsekata onko lukossa esijännitystä, mutta ilmeisesti Wavetracissa on kiinteät ratasmekanismit eikä mitään säädettävää. Lukon asentanut henkilö tiesi myös kertoa, että suoraan paketista heitetty paikalleen.
Ideoita otetaan vastaan Fiilis on siis liukkaalla tarkalleen sellainen, kuin auton oikeaan takakulmaan olisi kiinnitetty köysi jota vedetään oikealle. Ilmiö loppuu kun vedon katkaisee eli painaa kytkimen pohjaan.
Oisko lukon poisto miten merkittävä takaisku kesäkelien kiihtyvyydelle esim. vaikka siis suoralla valoista lähtiessä? Tehoja on n. 450 hv ja vaihteisto on manuaali.
135 automaatissa tuo vetoratas on kiinnitetty pulteilla, eli näin ollen hammaskosketus säädetään kun perän sisältö vaihdetaan. Eli Quaifelta/Wavetraciltä ei tarvitse tilata perää kuorineen, vaan pelkkä sisältö riittää.
Yllä mainitut asiat perustuvat omiin tutkielmiini ja havaintoihini internetin ihmeellisestä maailmasta eikä minulla ole (vielä) kokemusta perän vaihdosta.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View Post135 manuaalissa perän iso "vetoratas" tjs on hitsattu, joten tuliko sulle siis kokonaan uusi perä kuorineen joka vain laitettiin vanhan tilalle? Jos näin, niin silloinhan hammaskosketus pitäisi olla säädetty siellä missä tuo on valmistettu.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Originally posted by Izzman View PostOstin siis auton lukkoperällä, mut juttelin ed. omistajan (lukon asentaja) kanssa tuosta ja se on siis tilattu netistä se lukko ja "heitetty suoraan paketista sisään". Tuosta päättelisin, että perää ei varmasti ole kokonaisuudessaan vaihdettu.
Liittyen vielä tuohon vakkariin ja luistonestoon: Onko sulla minkä kokoiset talvirenkaat ja mitä paineita pidät niissä?N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostOk, mielenkiintoista. Mitä nyt itse olen selvittänyt ja miten asian ymmärrän, niin tuota hitsatulla rattaalla varustettua perää ei ihan tuosta vain pitäisi pystyä heittämään sisään vaan vaatii aika paljon tee-se-itse-henkeä.
Liittyen vielä tuohon vakkariin ja luistonestoon: Onko sulla minkä kokoiset talvirenkaat ja mitä paineita pidät niissä?
Talvirenkaat on 17", oisko 225/jotain. Paineita oon pitäny suht ylhäällä, joku 2.7 baria.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
Comment