Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vesipumppuhaaveri -> jakopään kopassa vesivuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16492
    • Asikkala

    #31
    Originally posted by Sharedoc View Post
    Nyt mielessä on käynyt että mitä jos vaan tukkisi tämän reiän ruuvilla ja tiivisteliimalla?
    :think :think

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #32
      Se on merkkireikä, josta alkaa pukkaamaan vettä kun lohkon ja kopan välinen tiiviste alkaa vuotaa. Tarkoituksena että korjattais ennen kun vedet on koneessa.

      Kanelia ja kananmunia voi vielä koittaa kaataa jäähdytinnesteisiin, tulee raikas pullantuoksu ja valmiit munakkaat kun herkut kiehuu koneessa
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Sharedoc
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 122
        • Oulu

        #33
        Jos reiän tukkii ruuvilla, niin pääseekö vesi nousemaan jakoketjun puolelle?
        Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
        MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
        Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

        Comment

        • Sharedoc
          Bimmer Rookie
          • Jul 2011
          • 122
          • Oulu

          #34
          Tiivistekuvien perusteella vesitilan ja öljytilan välissä on varoalue, joka on nyt täyttynyt vedellä joka vuotaa pois edellämainitusta reiästä. Öljytilaan vesi pääse vain jos öljypuolen tiivistekkin pettää.

          Olen valmis ottamaan riskin, eli reikä tukkoon vaan. Tietoa ei ole jakokopan seinämän vahvuudesta eikä reiän tarkasta muodosta. Reikä näyttää olevan aivan valurauta-alumiini saumassa. Tämän vuoksi ruuvilla tukkiminen on riskialtista. Tämän vuoksi suunnittelen nyt reiän tukkimista Permatexin kemillisella metallilla ulkoapäin.
          Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
          MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
          Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #35
            Olisiko ihan mahdotonta vaihtaa ehjää jakokoppaa?

            On meinaan melko äkkiä ihan entinen kone kun öljyn seassa on vettä.
            Last edited by Muurahainen; 07-02-2013, 21:01.

            Comment

            • Sharedoc
              Bimmer Rookie
              • Jul 2011
              • 122
              • Oulu

              #36
              Tottakai koppa täytyy vaihtaa jos sitä ei muuten saa kuntoon.

              Koska ei ole lämmintä tallia, niin kopan vaihtoa ei voi tehdä nyt pakkasilla.

              Seuraavaksi on tarkoitus tehdä sellainen kokeilu että poraan reiän koppaan vesipumpun alapuolelle ja yritän paikata vuodon jäähdytysveteen sekaan laitetulla paikkausaineella Thurmo stop Leak. Logiikkana reiän tekemisessä on päästää liika vesi pois vuotokohdasta jotta siihen pääsee happea, jota paikkausaine tarvitsee kovettuakseen. Nyt vuotokohta on vedenpinnan alapuolella, siksi paikkausaineet ei toimi kunnolla.
              Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
              MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
              Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

              Comment

              • Sharedoc
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 122
                • Oulu

                #37
                Sattuisko löytymään jakokoppaa irrallisena? Tarvitsisin valokuvan jakokopasta takaapäin. Täytyisi miettiä mihin kohtaan porata ylimääräinen reikä.
                Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
                MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
                Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16492
                  • Asikkala

                  #38
                  Originally posted by Sharedoc View Post
                  Tottakai koppa täytyy vaihtaa jos sitä ei muuten saa kuntoon.

                  Koska ei ole lämmintä tallia, niin kopan vaihtoa ei voi tehdä nyt pakkasilla.

                  Seuraavaksi on tarkoitus tehdä sellainen kokeilu että poraan reiän koppaan vesipumpun alapuolelle ja yritän paikata vuodon jäähdytysveteen sekaan laitetulla paikkausaineella Thurmo stop Leak. Logiikkana reiän tekemisessä on päästää liika vesi pois vuotokohdasta jotta siihen pääsee happea, jota paikkausaine tarvitsee kovettuakseen. Nyt vuotokohta on vedenpinnan alapuolella, siksi paikkausaineet ei toimi kunnolla.
                  Tuota noin niin... :think

                  Tai no antaa olla.

                  Comment

                  • 328 e36
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 488
                    • pori

                    #39
                    nyt on pakko oikeesti sanoa että lopeta jo leikkiminen ja korjaa se kerran kunnolla!
                    e36 320 cabrio.
                    e36 328 coupe.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #40
                      Ei kyllä voi ymmärtää miksi pitää tehdä patentin patenttia kun helpomalla olisi korjannut jo vian kerralla kuntoon.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16492
                        • Asikkala

                        #41
                        Näin ^^^^ 4 viikkoa nyt mennyt...

                        Comment

                        • Sharedoc
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 122
                          • Oulu

                          #42
                          Ei tässä mitään kiirettä ole jakokoppaa irroittamaan kun mesellä pääsee kulkemaan. Tuntuu porukka olevan hätäistä sorttia täällä penari-palstalla.

                          Opel-palstalta löytyi yksi kaveri jolla myynnissä M51d25-koneen jakopään koppa tässä lähiseudulla, pyysin kuvat siitä.
                          Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
                          MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
                          Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Originally posted by Sharedoc View Post
                            Ei tässä mitään kiirettä ole jakokoppaa irroittamaan kun mesellä pääsee kulkemaan. Tuntuu porukka olevan hätäistä sorttia täällä penari-palstalla.

                            Opel-palstalta löytyi yksi kaveri jolla myynnissä M51d25-koneen jakopään koppa tässä lähiseudulla, pyysin kuvat siitä.
                            Ei kai sillä jos toinen kulkine on. Jotenkin vain sai sen kuvan että ihan pakko koittaa saada toimimaan edes jotenkin jollain purkka virityksella että pääsee liikkumaan.

                            Taidat vain tehdä ihan turhaa hommaa.

                            Comment

                            • Sharedoc
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2011
                              • 122
                              • Oulu

                              #44
                              Ilmat lämpesi sen verran että pääsin purkamaan jakopään kopan edestä tavaraa pois. Homma tyssäsi kampiakselin päässä olevaan kuningaspultiin, jota en saanut auki. Ei ollut riittävän kalibeerin hylsysatsia ja jatkovartta. Ei lähtenyt edes volvomiesten konstilla, eli hylsyavaimen varsi runkopalkkia vasten ja startilla pyöräyttää konetta.

                              Kun purin härpäkettä pois jakokopan ympäriltä niin pääsin kunnolla näkemään mistä vesivuotoa tuli, eli kolmesta "tulvaportista" jakokopan pakosarjan puolelta ylhäällä lähellä sylinterin kantta. Puhdistin huolella reiät ja painelin ne tukkoon kemiallisella metallilla. Siihen loppui vuoto ja nyt auto on takaisin liikenteessä.

                              Saa nähdä kuinka pitkäikäinen korjaus tämä on. Täytyy vaan seurata ettei nestettä ala häviämään öljyn sekaan. Sehän tässä riskinä on että jos tiivistyd pettää lisää niin vesi pääsee öljyn sekaan kun tulvaportit on tukittu.

                              Lämmityslaite toimii edelleenkin vaikka tuli kokeiltua monenlaisia jäähdytysjärjestelmän paikkausaineita.
                              Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
                              MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
                              Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16492
                                • Asikkala

                                #45
                                Originally posted by Sharedoc View Post
                                Puhdistin huolella reiät ja painelin ne tukkoon kemiallisella metallilla. Siihen loppui vuoto ja nyt auto on takaisin liikenteessä.

                                Saa nähdä kuinka pitkäikäinen korjaus tämä on. Täytyy vaan seurata ettei nestettä ala häviämään öljyn sekaan. Sehän tässä riskinä on että jos tiivistyd pettää lisää niin vesi pääsee öljyn sekaan kun tulvaportit on tukittu.

                                Lämmityslaite toimii edelleenkin vaikka tuli kokeiltua monenlaisia jäähdytysjärjestelmän paikkausaineita.


                                Joo, ymmärrän että jos ei ole tallipaikkaa niin ei ne rempat ihan helpoimpia ole mutta...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎