Originally posted by Sharedoc
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vesipumppuhaaveri -> jakopään kopassa vesivuoto
Collapse
X
-
Se on merkkireikä, josta alkaa pukkaamaan vettä kun lohkon ja kopan välinen tiiviste alkaa vuotaa. Tarkoituksena että korjattais ennen kun vedet on koneessa.
Kanelia ja kananmunia voi vielä koittaa kaataa jäähdytinnesteisiin, tulee raikas pullantuoksu ja valmiit munakkaat kun herkut kiehuu koneessa325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tiivistekuvien perusteella vesitilan ja öljytilan välissä on varoalue, joka on nyt täyttynyt vedellä joka vuotaa pois edellämainitusta reiästä. Öljytilaan vesi pääse vain jos öljypuolen tiivistekkin pettää.
Olen valmis ottamaan riskin, eli reikä tukkoon vaan. Tietoa ei ole jakokopan seinämän vahvuudesta eikä reiän tarkasta muodosta. Reikä näyttää olevan aivan valurauta-alumiini saumassa. Tämän vuoksi ruuvilla tukkiminen on riskialtista. Tämän vuoksi suunnittelen nyt reiän tukkimista Permatexin kemillisella metallilla ulkoapäin.Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98
Comment
-
-
Olisiko ihan mahdotonta vaihtaa ehjää jakokoppaa?
On meinaan melko äkkiä ihan entinen kone kun öljyn seassa on vettä.Last edited by Muurahainen; 07-02-2013, 21:01.
Comment
-
-
Tottakai koppa täytyy vaihtaa jos sitä ei muuten saa kuntoon.
Koska ei ole lämmintä tallia, niin kopan vaihtoa ei voi tehdä nyt pakkasilla.
Seuraavaksi on tarkoitus tehdä sellainen kokeilu että poraan reiän koppaan vesipumpun alapuolelle ja yritän paikata vuodon jäähdytysveteen sekaan laitetulla paikkausaineella Thurmo stop Leak. Logiikkana reiän tekemisessä on päästää liika vesi pois vuotokohdasta jotta siihen pääsee happea, jota paikkausaine tarvitsee kovettuakseen. Nyt vuotokohta on vedenpinnan alapuolella, siksi paikkausaineet ei toimi kunnolla.Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98
Comment
-
-
Sattuisko löytymään jakokoppaa irrallisena? Tarvitsisin valokuvan jakokopasta takaapäin. Täytyisi miettiä mihin kohtaan porata ylimääräinen reikä.Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98
Comment
-
-
Originally posted by Sharedoc View PostTottakai koppa täytyy vaihtaa jos sitä ei muuten saa kuntoon.
Koska ei ole lämmintä tallia, niin kopan vaihtoa ei voi tehdä nyt pakkasilla.
Seuraavaksi on tarkoitus tehdä sellainen kokeilu että poraan reiän koppaan vesipumpun alapuolelle ja yritän paikata vuodon jäähdytysveteen sekaan laitetulla paikkausaineella Thurmo stop Leak. Logiikkana reiän tekemisessä on päästää liika vesi pois vuotokohdasta jotta siihen pääsee happea, jota paikkausaine tarvitsee kovettuakseen. Nyt vuotokohta on vedenpinnan alapuolella, siksi paikkausaineet ei toimi kunnolla.
Tai no antaa olla.
Comment
-
-
Ei kyllä voi ymmärtää miksi pitää tehdä patentin patenttia kun helpomalla olisi korjannut jo vian kerralla kuntoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei tässä mitään kiirettä ole jakokoppaa irroittamaan kun mesellä pääsee kulkemaan. Tuntuu porukka olevan hätäistä sorttia täällä penari-palstalla.
Opel-palstalta löytyi yksi kaveri jolla myynnissä M51d25-koneen jakopään koppa tässä lähiseudulla, pyysin kuvat siitä.Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98
Comment
-
-
Originally posted by Sharedoc View PostEi tässä mitään kiirettä ole jakokoppaa irroittamaan kun mesellä pääsee kulkemaan. Tuntuu porukka olevan hätäistä sorttia täällä penari-palstalla.
Opel-palstalta löytyi yksi kaveri jolla myynnissä M51d25-koneen jakopään koppa tässä lähiseudulla, pyysin kuvat siitä.
Taidat vain tehdä ihan turhaa hommaa.
Comment
-
-
Ilmat lämpesi sen verran että pääsin purkamaan jakopään kopan edestä tavaraa pois. Homma tyssäsi kampiakselin päässä olevaan kuningaspultiin, jota en saanut auki. Ei ollut riittävän kalibeerin hylsysatsia ja jatkovartta. Ei lähtenyt edes volvomiesten konstilla, eli hylsyavaimen varsi runkopalkkia vasten ja startilla pyöräyttää konetta.
Kun purin härpäkettä pois jakokopan ympäriltä niin pääsin kunnolla näkemään mistä vesivuotoa tuli, eli kolmesta "tulvaportista" jakokopan pakosarjan puolelta ylhäällä lähellä sylinterin kantta. Puhdistin huolella reiät ja painelin ne tukkoon kemiallisella metallilla. Siihen loppui vuoto ja nyt auto on takaisin liikenteessä.
Saa nähdä kuinka pitkäikäinen korjaus tämä on. Täytyy vaan seurata ettei nestettä ala häviämään öljyn sekaan. Sehän tässä riskinä on että jos tiivistyd pettää lisää niin vesi pääsee öljyn sekaan kun tulvaportit on tukittu.
Lämmityslaite toimii edelleenkin vaikka tuli kokeiltua monenlaisia jäähdytysjärjestelmän paikkausaineita.Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98
Comment
-
-
Originally posted by Sharedoc View PostPuhdistin huolella reiät ja painelin ne tukkoon kemiallisella metallilla. Siihen loppui vuoto ja nyt auto on takaisin liikenteessä.
Saa nähdä kuinka pitkäikäinen korjaus tämä on. Täytyy vaan seurata ettei nestettä ala häviämään öljyn sekaan. Sehän tässä riskinä on että jos tiivistyd pettää lisää niin vesi pääsee öljyn sekaan kun tulvaportit on tukittu.
Lämmityslaite toimii edelleenkin vaikka tuli kokeiltua monenlaisia jäähdytysjärjestelmän paikkausaineita.
Joo, ymmärrän että jos ei ole tallipaikkaa niin ei ne rempat ihan helpoimpia ole mutta...
Comment
-
Comment