Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte Motor Flush käsittely BMW 325i M50 VANOS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kiki
    replied
    Hei hurjat kärryni on e36 320iA ja rupes kiinnostaan toi hoito ni miten on ton automaatin laita ?

    Leave a comment:


  • Tuttiritari
    replied
    Nostetaanpa tämäkin taas ylös kun on kevät ja öljynvaihdot edessä...

    Ite ostin 2 purkkia Forten fuel system cleaneriä ja 2 purkkia motor flushia. Lasku oli 15,70. Yhteensä. :nanaa:

    Valitettavasti en voi sitä ruveta sen enempää kauppaan täällä, toiset purkit kylläkin menevät toiiselle clubilaiselle.

    Leave a comment:


  • dre
    replied
    Eipä oo minun elämä 4 eurosta kiinni.. :wink:

    Leave a comment:


  • Pjotor
    replied
    Melasalmella Vantaanpuistossa Motor Flush maksaa 21 €...

    Leave a comment:


  • dre
    replied
    Originally posted by JanneT
    Originally posted by Janne
    Mistä kyseista ainetta kannattaisi ruveta etsimään?
    Hyvin varustetuista varaosa- ja autotarvike liikkeistä pitäisi löytyä. Espoossa maksaa 25e 400ml purkki.
    Maksaa kai joka paikassa 25e purkki.
    KL-varaosasta ainakin minä omani hain.

    Leave a comment:


  • JanneT
    replied
    Originally posted by Janne
    Mistä kyseista ainetta kannattaisi ruveta etsimään?
    Hyvin varustetuista varaosa- ja autotarvike liikkeistä pitäisi löytyä. Espoossa maksaa 25e 400ml purkki.

    Leave a comment:


  • Janne
    replied
    Mistä kyseista ainetta kannattaisi ruveta etsimään?

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Originally posted by remotion
    Eli onko esim E36 325iA:n automaatti juuri tuollainen, vai mikä se on? :roll:
    325iA:n laatikko on käsittääkseni uudempi, elektronisesti ohjattu ja viisivaihteinen. Menee nyt jo vähän toiseen topiciin, mutta minuakin kyllä askarruttaa, koskevatko samat ongelmat myös noita uudempia laatikoita. Tätä taidettiin kysyä myös varsinaisessa "lootakeskustelussa", mutta kukaan ei vastannut. Onko jollain siis kokemuksia tämän uudemman laatikon kestävyydestä? Onko vielä samoja ongelmia? Itselläni oli edellinen omistaja ajanut 2,5 litraa vajailla öljyillä öljynjäähdyttimen vuotamisen vuoksi muutaman viikon. Ei se onneksi ainakaan pahemmin siitä nokkiinsa ottanut... Toki tuolloin vajailla meni vaihde pois päältä tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • Kim
    replied
    Onko kukaan kokeillut em. Forte-käsittelyä M20B25-koneeseen? Kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Eli onko esim E36 325iA:n automaatti juuri tuollainen, vai mikä se on? :roll:

    Leave a comment:


  • tihuovin
    replied
    Aivan Petteri, niinhän se pitää tehdä ZF:n tapauksessa. Peräpää ylös (tukevasti), vaihde pykälään (D) ja antaa siinä pyörien pyöriä itsekseen tyhjäkäynnillä.

    Toisille tiedoksi: Tätä automaattivaihteisto keskustelua on käyty muiden otsikoiden alla. ZF4HP22 ei tykkää tyhjäkäynnillä käyttämisestä. Ei sitten yhtään, eikä varsinkaan pitempiä aikoja.

    Sen murheenkryyni on kytkinpakka A:n akselin tiivisteet. Joko niin että tyhjäkäynnillä paine karkaa väärään suuntaan, paineistaa A pakan => alkaa luistamaan => kitkalevyt hioutuu. Tai sitten jos on laittanut epähuomiossa vaihteen pykälään (esim. D) ja sitten takaisin vapaalle (N tai P), kytkinpakan paineistus ei katoakaan välittömästi => jää luistamaan => kitkalevyt hioutuu.

    Testatakin voi, jos autossa on ZF4HP22.
    - Auto tasaiselle alustalle, auto käyntiin, vaihde D:lle ja sitten N:lle (ei siis P:lle). Jos auto "ryömii", sinulla on ongelma.
    Toinen tilanne ilman että vaihdetta käytetään päällä
    - Auto tasaiselle alustalle, auto käyntiin kun vaihde N:llä ja jätetään tyhjäkäynnille. Jos auto alkaa "ryömimään" jossain vaiheessa, sinulla on ongelma.

    Käsittääkseni rattaiden ei pitäisi pyöriä vaikka peräpää olisi ilmassa (= pienempikin luistaminenkin riittää). Jos se sen tekee, kaikki turhan aikainen tyhjäkäyttäminen tahi edellä mainitut jutut aiheuttavat sen vielä nopeamman hajoamisen. Ainakaan tätä ZF tyyppiä ei saa käyttää maailman taappiin N tai P asennossa.

    Timo

    Leave a comment:


  • nut
    replied
    Originally posted by remotion
    Olen ehkä tietämätön mutta miks ihmeessä näin?????
    Eikös se ole sama jos sitä konetta käyttää P:llä tai N:llä vaikka maailman tappiin. Sipä taitsi kai noilla mömmöillä voi ajaakin varovasti vaikka sen 40min ja vaihtaa sitten öljyt?
    ZF:n pojat vaan on vähä säätäny suunnitellessa ja toi aski tuppaa paineistamaa kytkinpakka A:n tyhjäkäynnillä ja sitten remontoidaanki automaagia...

    Leave a comment:


  • JanneT
    replied
    Ei saa ajaa missään tapauaksessa Forte-mömmöt sisällä :!: yli 2000rpm voi aiheuttaa moottorivaurioita, näin sanottiin huollossa.

    Tässä yksinkertaiset ohjeet:

    1. Kaada öljyntäyttö reiästä ainetta 10% öljytilavuudesta.
    2. Käytä moottoria korotettulla tyhjäkäynnillä, noin 1500rpm, 25-30min
    3. Laske öljyt pois
    4. Vaihda öljynsuodatin
    5. Vaihda uudet öljyt koneeseen

    Itse sain kierrokset pysymään 1500:ssa laittamalla ruuvarin ruiskun ja vaijerin väliin... 8)

    Leave a comment:


  • petteriu
    replied
    En tiedä mitä Forten ohjeet sanovat, mutta tulipahan mieleen että automaatilla takapään voisi nostaa tukevasti pukeille siten, että pyörät saavat pyöriä vapaasti. Tietysti bemarin tapauksessa on katsottava,etteivät vetoakseleiden nivelet taitu liikaa.

    Tuo on nyt tuollainen nopea ajatelma aiheesta eikä välttämättä loppuun asti mietitty.

    Petteri

    Originally posted by tihuovin
    Moekka,

    Vaikuttaa siltä että ihan höpöhöpö aineesta, "vain TV shit:istä", ei ole kysymys. Käyttäähän sitä hyvin monet merkkikorjaamotkin, ainakin kun auto fiksataan myyntikuntoon (= saadaan käymään nätimmin).

    Jos autossa on ZF4HP22:n atimaattilaatikko, epäröisin kyllä voimakkaasti ennenkuin moiseen operaatioon alkaisin. Se kun ei pidä tyhjäkäynnistä, varsinkaan noin pitkästä ajasta (= useampi kymmenen minuuttia!). Kone saattaa kehrätä kuin kissa, vieläkö sillä pääsisi vielä liikkeelle. Manuaalivaihteisen osalta en epäröisi vähääkään.

    Mitä käyttöohjeissa sanotaan, onko automaattivaihteisille jokin muu suositus kuin manuaalille?

    t: Timo

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by tihuovin
    Moekka,

    Vaikuttaa siltä että ihan höpöhöpö aineesta, "vain TV shit:istä", ei ole kysymys. Käyttäähän sitä hyvin monet merkkikorjaamotkin, ainakin kun auto fiksataan myyntikuntoon (= saadaan käymään nätimmin).

    Jos autossa on ZF4HP22:n atimaattilaatikko, epäröisin kyllä voimakkaasti ennenkuin moiseen operaatioon alkaisin. Se kun ei pidä tyhjäkäynnistä, varsinkaan noin pitkästä ajasta (= useampi kymmenen minuuttia!). Kone saattaa kehrätä kuin kissa, vieläkö sillä pääsisi vielä liikkeelle. Manuaalivaihteisen osalta en epäröisi vähääkään.

    Mitä käyttöohjeissa sanotaan, onko automaattivaihteisille jokin muu suositus kuin manuaalille?

    t: Timo
    Olen ehkä tietämätön mutta miks ihmeessä näin?????
    Eikös se ole sama jos sitä konetta käyttää P:llä tai N:llä vaikka maailman tappiin. Sipä taitsi kai noilla mömmöillä voi ajaakin varovasti vaikka sen 40min ja vaihtaa sitten öljyt?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎