Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte Motor Flush käsittely BMW 325i M50 VANOS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tihuovin
    replied
    Moekka,

    Vaikuttaa siltä että ihan höpöhöpö aineesta, "vain TV shit:istä", ei ole kysymys. Käyttäähän sitä hyvin monet merkkikorjaamotkin, ainakin kun auto fiksataan myyntikuntoon (= saadaan käymään nätimmin).

    Jos autossa on ZF4HP22:n atimaattilaatikko, epäröisin kyllä voimakkaasti ennenkuin moiseen operaatioon alkaisin. Se kun ei pidä tyhjäkäynnistä, varsinkaan noin pitkästä ajasta (= useampi kymmenen minuuttia!). Kone saattaa kehrätä kuin kissa, vieläkö sillä pääsisi vielä liikkeelle. Manuaalivaihteisen osalta en epäröisi vähääkään.

    Mitä käyttöohjeissa sanotaan, onko automaattivaihteisille jokin muu suositus kuin manuaalille?

    t: Timo

    Leave a comment:


  • sheme
    replied
    http://www.forte-nwe.com/index-f.HTML -tuolta löytyy lisätietoja aineesta!

    Leave a comment:


  • dre
    replied
    oman auton (e36 320i) öljytilavuus muistaakseni 6,7l.
    Sano että yks purkki (4dl) riittää kun käyttää konetta vähän pidempään.
    Itse kaadoin tökötin öljytilaan, starttasin auton, kävin 7-10min välein pitämässä kierroksia noin 2tonnissa ja 40 minuutin jälkein sammutin auton, vaihdoin öljyt ja suodattimen.
    Sen jälkeen meno voi jatkua..
    Oliko selvät ohjeet :?: :|

    Leave a comment:


  • LASSI-S
    replied
    Originally posted by Jape
    Kymmenen prossaa öljymäärästä eli jos öljyä on 4.5l (M50B20 koneen öljymäärästä ei tietoa) niin 4.5 desiä maksimissaan. Käsittääkseni se on sama mistä reiästä sen kaataa koneeseen kunhan sekoittuu moottoriöljyn kanssa. Tyhjennyspropusta kaataminen ilman, että öljyt tulee ulos on tosin varsin haastavaa, joten taitaa olla se venttiilikopan reikä helpoin :(b)

    Ei kai tuon aineen köytöllä ole merkitystä sillä, että onko auto manuaali vaiko automaatti. Eihän sillä ole mitään tekemistä laatikon kanssa.
    kiitos.joo voi olla tosta tyhjennyspropunkautta aika puljaaminen :lol:

    mä tarviin aina aika tarkat ohjeet kun en viitsi koskaan lähtee arvaileen miten homma tehdään kun on joskus tullut ikäviä seurauksia

    voisiko joku pistää tarkat ohjeet miten toi tehdään, voi olla muillekkin hyötyä

    Leave a comment:


  • mukko
    replied
    Originally posted by Jape
    Kymmenen prossaa öljymäärästä eli jos öljyä on 4.5l (M50B20 koneen öljymäärästä ei tietoa) niin 4.5 desiä maksimissaan. Käsittääkseni se on sama mistä reiästä sen kaataa koneeseen kunhan sekoittuu moottoriöljyn kanssa. Tyhjennyspropusta kaataminen ilman, että öljyt tulee ulos on tosin varsin haastavaa, joten taitaa olla se venttiilikopan reikä helpoin :(b)

    Ei kai tuon aineen köytöllä ole merkitystä sillä, että onko auto manuaali vaiko automaatti. Eihän sillä ole mitään tekemistä laatikon kanssa.
    No mistä sitä tietää kuinka paljon Lassilla vuotaa koneen ja automaagin öljyt sekasin :wink:

    Leave a comment:


  • Jape
    replied
    Kymmenen prossaa öljymäärästä eli jos öljyä on 4.5l (M50B20 koneen öljymäärästä ei tietoa) niin 4.5 desiä maksimissaan. Käsittääkseni se on sama mistä reiästä sen kaataa koneeseen kunhan sekoittuu moottoriöljyn kanssa. Tyhjennyspropusta kaataminen ilman, että öljyt tulee ulos on tosin varsin haastavaa, joten taitaa olla se venttiilikopan reikä helpoin :(b)

    Ei kai tuon aineen köytöllä ole merkitystä sillä, että onko auto manuaali vaiko automaatti. Eihän sillä ole mitään tekemistä laatikon kanssa.

    Leave a comment:


  • LASSI-S
    replied
    Originally posted by line79
    entä syylärinpäällä olevasta reiästä :lol:
    hehe, hyvä läppä. oletkos syönyt vitsikirjan aamupalaksi :f:

    Leave a comment:


  • line79
    replied
    entä syylärinpäällä olevasta reiästä :lol:

    Leave a comment:


  • LASSI-S
    replied
    mulla on huono laskupää joten kysäisenpä viisaammilta. paljonko tota laitetaan m50b20 moottoriin ja mistä mä sen kaadan sinne, öljytikun reiästäkö vai venttiilikopankannessa olevasta reiästä onko väliä :help:
    ja miten voi käyttää automaattivaihteisessa autossa

    Leave a comment:


  • dre
    replied
    Ite tein eilen tuon käsittelyn, moottorin käynti ainakin tasaantui. Kun laskin likaiset öljyt pois, ne olivat aivan kuin mustaa vettä. Todella tummaa, mutta joukossa ei ollut "möykkyjä"
    Tein käsittelyn koska venttiilinnostimet naputtivat aina välillä, vielä en osaa sanoa korjaantuiko vika, kun en ole kerennyt paljoa ajaa ja kuunnella moottoria. :roll:

    Leave a comment:


  • Sampo_tbo
    replied
    Kyllä noi Forten tökötit on ihan hyviä. Aikanaan kun tuli oltua korjaamolla töissä niin ikäväkseni jouduin tekemään kaikki nokivasaroiden päästötestit ja voitte uskoa että esim. 9 vania 10:stä ei päässy testistä läpi, aina päästöt sitä luokkaa että mittarin asteikko ei riittänyt :lol: Kuitenkin kun heitti Forten dieselinpuhdistusaineen tankkiin ja laski motarilla pakkovaihteilla niin päästöt putosi ainakin 1,5 yksikköön. Mittariston asteikko loppui 19,9 joten jotakin se aine teki.

    Leave a comment:


  • dre
    replied
    Ite oon jo purkin ostanu kanssa. Lisäks ostin Forten fuel system cleaner nimisen purkin joka puhdistaa polttoainejärjestelmän ja männän päältä karstat. Bensan sekaan laitettavan aineen lisäsin jo ja on parasta aikaa tankissa. motor flush tulee viikonloppuna. yks purkki riittää kuulemma kun jaksaa käyttää konetta n. 40min.

    Leave a comment:


  • jrbeemer
    replied
    Kaveri aikoo kans suorittaa kyseisen operaation lähiaikoina GT Vectraansa. Saapa nähä miten äijän käy.

    Leave a comment:


  • JanneT
    replied
    Originally posted by Jarppa
    paljonko makso kyseinen aine
    25e /400ml pakkaus, suositellaan käytettäväksi 10% öljytilavuudesta.

    Leave a comment:


  • Jarppa
    replied
    paljonko makso kyseinen aine

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎