memebuy23buy

m40b18 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Piikkinen
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2008
    • 1549
    • Kuopio

    #31
    Tämä kyllä kiinostas minuakin

    Sawo Connection - Normaalisti kännissä ja alasti

    ALV 0% connection

    BMW E91 330xd

    Ex:
    BMW F31 318dA
    BMW E61 525dA LCI
    BMW E36 318is coupe
    BMW E36 316 Touring -98 "YrRyKkÄ"
    BMW E30 316
    BMW E34 520


    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #32
      Olen joskus aatellut että jos ei muuta moottorien kanssa pelaamista olisi niin varmaan hommaisi tollasen m40b18:n ja koittas mitä siitä saa järjellä irti.

      Mut kun tota vakiokattilaa kattoo niin tosiaan ekana pistää (mulla) silmään vakio venat 42/36mm. Ei todellakaan isot IMO , ja saako siihen edes isompia järkevästi.
      Last edited by petrolhead; 27-09-2010, 21:56.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • kalkkuna
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 864
        • vaajakoski

        #33
        Originally posted by petrolhead View Post
        Olen joskus aatellut että jos ei muuta moottorien kanssa pelaamista olisi niin varmaan hommaisi tollasen m40b18:n ja koittas mitä siitä saa järjellä irti.

        Mut kun tota vakiokattilaa kattoo niin tosiaan ekana pistää (mulla) silmään vakio venat 42/36mm. Ei todellakaan isot IMO , ja saako siihen edes isompia järkevästi.
        Kiinnostusta myös tähän hommaan löytyisi. Ihan vaan just siksi että kaikilla on negatiivinen asenne ko. moottoria kohtaan. Välillä miettinyt myös sitä kuinka paljon tohon sais iskutilavuutta. Omassa kipossa yllättäen kolisee ja kilisee yläkerta ja jotain varmaan tarttis tehdä. Miksei sitten samalla jotain virijuttuja. Ahtaminen kanssa kiinnostaisi mutta ei kuitenkaan niin paljon kun vaparin tekeminen.
        VW sharan 1,8T
        e30 318i 4d -89 projekti
        e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #34
          Originally posted by kalkkuna View Post
          Kiinnostusta myös tähän hommaan löytyisi. Ihan vaan just siksi että kaikilla on negatiivinen asenne ko. moottoria kohtaan. Välillä miettinyt myös sitä kuinka paljon tohon sais iskutilavuutta. Omassa kipossa yllättäen kolisee ja kilisee yläkerta ja jotain varmaan tarttis tehdä. Miksei sitten samalla jotain virijuttuja. Ahtaminen kanssa kiinnostaisi mutta ei kuitenkaan niin paljon kun vaparin tekeminen.
          Hajuakaan ei ole M40 lohkon vahvuudesta mutta poraamalla tuskin paljoa saa. 91 mm sylinterivälillä oleva moottori , vakiona pyttyjen välissä siis 7mm.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Jochen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1229
            • Valkeakoski & Trondheim

            #35
            No mua kiinnostaa tietty kanssa, yllättäen

            M40B16 poraus 84 mm / isku 72 mm
            M40B18 poraus 84 mm / isku 81 mm
            M42B18 poraus 84 mm / isku 81 mm

            Mulla on lohko porattu 86 mm asti, ilmeisesti 86,5 mm on vielä jotenkuten toimiva.

            42 mm (x4) imuvenojen koolla laskettuna mieto viritys antaisi noin 138 konia ja pitkälle rakennettuna 157 konia. Kisavireessä limitti tulee vastaan noin 184 konin kohdalla mutta se onkin sitten jo tosi pitkälle tuunattu kone...

            M42 33 mm (x8) imuvenoilla taas venyy mietona virinä 188 kohdille ja pitkälle viritettynä 213 tasolle ja all out effort olisi noin 251 heppaa. 35 mm imuvenat (S42...) toisi ylärajana 282

            Tietty nuo käytännössä vaihtelee hiukan mutta hyvinä nyrkkisääntöinä nuo toimii. Rahalla saa venytettyä vielä pidemmälle.

            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

            Comment

            • ville s
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 317
              • orivesi

              #36
              mikäs on vakio kansipahvin reijän halkaisija vai saako jostain isompireikästä viri pahvia?

              Comment

              • Tuoppo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 558
                • Joensuu

                #37
                M40B18 olisi mielenkiintoinen turbottaa/remmittää, koska siinä puristukset ovat muistaakseni 8,8. Tosin m43b18 :ssa olisi sitten vielä paremmat männät ja ketjukin jakopäässä. Tosin samalla logiikalla päästään siihen, että löytyy myös M42 ja M44, joissa tehoa on valmiiksi jo melkein puolet enemmän.
                G30 530e xDrive iPerformance -20
                E70 X5 xDrive40d -10

                Comment

                • Jochen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1229
                  • Valkeakoski & Trondheim

                  #38
                  M44 kansipahvissa on 86 mm reiät, itsellä on tuollainen ja ajatus käyttää sitä 86 mm porauksen kanssa. En osaa sanoa meneekö heittämällä M40/M43 lohkon kanssa yhteen.

                  Joo, M43 on parempi kone ja M42/M44 vielä parempia. Vaikea keksiä muita hyviää syitä askarrella M40 kanssa kuin äärimmäisen haasteen etsiminen, virittämisen opiskelu tai että semmoinen sattuu olemaan jo valmiiksi nurkissa

                  No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                  Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                  Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                  Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                  Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                  Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                  Comment

                  • Jochen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1229
                    • Valkeakoski & Trondheim

                    #39
                    Hmmm joo, ahtaminen lienee järkevin etenemisreitti, siinä ei niin pahasti rajoita tuo ahdistava imupuoli...

                    Lisäksi siinä olisi jotain pointtiakin koska tehot saisi kuitenkin kasvamaan ihan mukavasti alkuperäiseen nähden ja silti pysytään lain sallimissa rajoissa, joku 200-230 konia pitäisi olla vielä ok teho/painosuhteen puolesta ja se on tuplasti jerkkua verrattuna vakioon.

                    Hmmm... E36 + M43B18 + joku pieni mekaaninen ahdin... Halpa ja viihdyttävä talviautoprojekti?

                    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                    Comment

                    • ville s
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 317
                      • orivesi

                      #40
                      Originally posted by Jochen View Post
                      M44 kansipahvissa on 86 mm reiät, itsellä on tuollainen ja ajatus käyttää sitä 86 mm porauksen kanssa. En osaa sanoa meneekö heittämällä M40/M43 lohkon kanssa yhteen.

                      Joo, M43 on parempi kone ja M42/M44 vielä parempia. Vaikea keksiä muita hyviää syitä askarrella M40 kanssa kuin äärimmäisen haasteen etsiminen, virittämisen opiskelu tai että semmoinen sattuu olemaan jo valmiiksi nurkissa


                      ok kiitoksia. tarvii seurata projektiasi että tietää käykö pahvi. itsellä on vielä niin pitkällä juoksulla projekti...

                      Comment

                      • kalkkuna
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 864
                        • vaajakoski

                        #41
                        Originally posted by Jochen View Post
                        M44 kansipahvissa on 86 mm reiät, itsellä on tuollainen ja ajatus käyttää sitä 86 mm porauksen kanssa. En osaa sanoa meneekö heittämällä M40/M43 lohkon kanssa yhteen.

                        Joo, M43 on parempi kone ja M42/M44 vielä parempia. Vaikea keksiä muita hyviää syitä askarrella M40 kanssa kuin äärimmäisen haasteen etsiminen, virittämisen opiskelu tai että semmoinen sattuu olemaan jo valmiiksi nurkissa
                        Se on kyllä totta että ei siinä m40:pin virittämisessä ole järjen hiventäkään. Ainakaan vaparina,jos nyt kuitenkin jotain pientä tekis kun tarttis vähän tehdä remonttia koneeseen. On vaan niin näpee 2 auto tommonen e30.
                        Nyt sitten kun alettiin spekuloimaan niin mulla on 1kpl ylimääräsenä -89 316i. Kori on huono ja motti yllättäen raksuttelee aika kivasti. Kun sen ostin mulle sanottiin että siinä on 1,8 moottori,mistä nyt sitten lohkosta löytäisin merkinnän jotta saisi varmuuden asiaan? Onko 1,6 ja 1,8 m40 sama kansi? Sitten olis vielä 150hv vw transportterin vnt ahdin tuolla ylimääräsenä. Nythän tää homma lähtee ihan lapasesta (vaikka mitään ei ole vielä edes tehty).
                        VW sharan 1,8T
                        e30 318i 4d -89 projekti
                        e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Originally posted by Jochen View Post
                          ..... ahtaminen lienee järkevin etenemisreitti...
                          Moottorin virityksessä nyt ei ylipäänsä ole mitään järkeä. Jos ahtamiseen hyppää suoraan niin no.. Lisää painetta , lisää soppaa ja tehokkaampaa sytkää. Siinäpä ne ohjeet olikin. Vahvista siinä järjestyksessä ku komponentteja hajoaa.

                          EDIT: Eikä ne turbohevosvoimatkaan mitään kovin ilmaisia ole , jos rakennat sellaisen kattilan jolla voi vaikka 50tkm vetää jalka lattiassa hajoamatta/avaamatta. Tai vastaavasti ei kauhean tehokas.
                          Last edited by petrolhead; 29-09-2010, 22:29.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • kalkkuna
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 864
                            • vaajakoski

                            #43
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Moottorin virityksessä nyt ei ylipäänsä ole mitään järkeä. Jos ahtamiseen hyppää suoraan niin no.. Lisää painetta , lisää soppaa ja tehokkaampaa sytkää. Siinäpä ne ohjeet olikin. Vahvista siinä järjestyksessä ku komponentteja hajoaa.

                            EDIT: Eikä ne turbohevosvoimatkaan mitään kovin ilmaisia ole , jos rakennat sellaisen kattilan jolla voi vaikka 50tkm vetää jalka lattiassa hajoamatta/avaamatta. Tai vastaavasti ei kauhean tehokas.
                            Niinpä! Mutta syystä tai toisesta kumpikin viritys kiinnostaa. Välillä toinen enemmän kun toinen. Tietäs vaan mitä alkas yrittämään.....
                            VW sharan 1,8T
                            e30 318i 4d -89 projekti
                            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                            Comment

                            • Freak
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 2565
                              • .

                              #44
                              Mä näen näissä M4x 8v -koneissa kuitenkin mielestäni aika hyvän potentiaalin. Palotilan muoto on hyvä ja koneeseen saa kivasti puristuksia ihan tasapäämännilläkin. Myös imukanavan muoto ainakin mun silmiin näyttää hyvältä ja imuventtiiliksi saa mahtumaan todennäköisesti 44 millisen, joka riittää jo melko pitkälle. Venttiilikoneistosta saa tehtyä helposti mekaanisilla nostimilla olevan sekä liikuviltaan kevyen. M43:ssa olisi lisäksi rullakeinut valmiina. Keinujen kesto korkeilla kierroksilla on tosin täysi arvoitus.

                              Siviililiikenteeseen tuskin on kannattavaa ainakaan vaparina tehdä, kun parempiakin aihioita (M42/44) on tarjolla, mutta johonkin kilpaluokkaan, jossa 2v-tekniikasta saa jotain helpotusta, esim. vaikkapa Roadsport.
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • StreetA
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 296
                                • ?

                                #45
                                Originally posted by Tuoppo View Post
                                M40B18 olisi mielenkiintoinen turbottaa/remmittää, koska siinä puristukset ovat muistaakseni 8,8. Tosin m43b18 :ssa olisi sitten vielä paremmat männät ja ketjukin jakopäässä. Tosin samalla logiikalla päästään siihen, että löytyy myös M42 ja M44, joissa tehoa on valmiiksi jo melkein puolet enemmän.
                                Ei muuta ku ostat meiltä valmiiks turbotetun e30 m40b18 moottorilla,1.2bar 245hv/335nm. Muutoskatsastusta yritetään lähipäivinä..

                                Comment

                                Working...
                                X