Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40b18 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bajer Power
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 62
    • Helsinki

    m40b18 viritys

    Tota joo :lol: Kaverini kysyy miten em. konetta olisi piristettävissä noin 20:lla hepalla tietysti halvoilla ja helpoilla vireillä, joita tosin tunnetusti ei ole.

    Ise ehdottaisin kannen porttausta/laskua ja nokkakepin vaihtoa. Muistelen että jostain noihin olisi löytynyt kireämpiä nokkia mutta mistä ja mitä maksaa? Entä tuo itse kansi, paljonko uskaltaa turvallisesti laskea? Hyötyykö tuosta juurikaan?

    Noilla varmaankin saisi sen parikymmentä heppaa lisää. Mitä muut on mieltä? Mitä muuta samalla kannattaisi koneelle tehdä? Alakerralle tuskin varmaan mitään kun noin kevyesti tarkoitus piristää? Neuvoja otetaan vastaan mutta unohdetaan ne putki/putsari "viritykset".
    Myydään Old School Bemarien uusia esitteitä E23, E24, E28, E30, E32, E34, E36, E39 https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
  • Check Control
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 502
    • Kuopio

    #2
    Nenäkeppejä muistaakseni hintaan 404€ löytyy moposportilta! :lol:
    R.I.P
    E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      kylläkai tuo peltisarja/putkisto jotain auttaa :roll:
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • mikko
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1749
        • kotona

        #4
        mullaki kävi joskus pikku piristys mielessä mutta päätin ostaa M42 keulalle ku pääsee halvemmalla verrattuna mihkää haista pe**e tuninkii

        osta nokka ja peltisatsi nii kokeillaa kumpi potkii enemmän :lol:

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          se yks jätkä kertoi ihan jopa bemarinsa myynti-ilmoituksessa että sen 318 is:ssä oli tehoa noin 180 heppaa ja ihan oli tullu katin irrotuksella ja suodattimen ja takapöntön vaihdolla :lol: joojoo.


          jotkut varmaan muistaakin ( musta e36 318 is rumilla tribaleilla )
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • Max
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 994
            • Kotona

            #6
            Originally posted by LASSI-S
            se yks jätkä kertoi ihan jopa bemarinsa myynti-ilmoituksessa että sen 318 is:ssä oli tehoa noin 180 heppaa ja ihan oli tullu katin irrotuksella ja suodattimen ja takapöntön vaihdolla :lol: joojoo.
            Mitä on tullut tuota BMW Sceneä lueskeltua niin samalla tavalla sielläkin ilmoitellaan nuita tehoja... Esim. laitettu zippi+putkisto+vapaavirtaussuodatin niin tehoja on tullut se 20hv:tä lisää tai jopa yli, ihan sen mukaan mitä ko. vempainten valmistajat ns. lupaavat niiden tuovan lisää tehoa :roll:

            Originally posted by LASSI-S
            jotkut varmaan muistaakin ( musta e36 318 is rumilla tribaleilla )
            Jep muistetaan :lol: Minun autossa ei ole tribaaleja eikä kattia ole poistettu niin tehoja varmaan on 160-165 :(b)

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Tossa M40 myllyn piristämiseen bolt-on kustannusarvio, kaikki mitä löysin:

              Viritysnokka Crane Cat Cams 260 aste 11,00mm hydr 310,00 Eur
              Hydraulinostimet 144,00 Eur
              Keinuvivut 152,00 Eur
              Imu & pakoventtiilit 120,00 Eur
              Kansipulttisarja 18,50 Eur
              Tiivistesarja yläpää 75,00 Eur
              Venttiilivarrentiivisteet 13,60 Eur
              Jakohihna 12,00 Eur
              Jakohihnan kiristinrulla 38,00 Eur
              Jakohihnan ohjainrulla iso 19,00 Eur
              Jakohihnan ohjainrulla pieni laipalla 16,00 Eur
              Jakopäänkotelon tiivisteet 19,50 Eur
              Martelius 4-2-1 pakosarja yhdellä ulostulolla 51mm 280,00 Eur
              Martelius pakoputkisto yhdellä ulostulolla 51mm 311,00 Eur
              -----------------
              Yhteensä: 1528,60 Eur

              +Kansityöt koneistamolla xx Eur
              +Vapaavirtaussuodatin alkuperäiseen koteloon xx Eur
              +Osien toimituskulut xx Eur
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • Check Control
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 502
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by dunkelblau
                Tossa M40 myllyn piristämiseen bolt-on kustannusarvio, kaikki mitä löysin:

                Viritysnokka Crane Cat Cams 260 aste 11,00mm hydr 310,00 Eur
                Hydraulinostimet 144,00 Eur
                Keinuvivut 152,00 Eur
                Imu & pakoventtiilit 120,00 Eur
                Kansipulttisarja 18,50 Eur
                Tiivistesarja yläpää 75,00 Eur
                Venttiilivarrentiivisteet 13,60 Eur
                Jakohihna 12,00 Eur
                Jakohihnan kiristinrulla 38,00 Eur
                Jakohihnan ohjainrulla iso 19,00 Eur
                Jakohihnan ohjainrulla pieni laipalla 16,00 Eur
                Jakopäänkotelon tiivisteet 19,50 Eur
                Martelius 4-2-1 pakosarja yhdellä ulostulolla 51mm 280,00 Eur
                Martelius pakoputkisto yhdellä ulostulolla 51mm 311,00 Eur
                -----------------
                Yhteensä: 1528,60 Eur

                +Kansityöt koneistamolla xx Eur
                +Vapaavirtaussuodatin alkuperäiseen koteloon xx Eur
                +Osien toimituskulut xx Eur
                Eikös M40 oo ketjukone? :roll: Korjatkaa jos olen väärässä! :oops:
                EDIT: No vittu onhan se remmikone, ku mietin tarkemmin! ...Piti taas tulla musuttamaan tänne omiani! PRKL! ...Sorry :oops:
                R.I.P
                E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Check Control
                  Originally posted by dunkelblau
                  Tossa M40 myllyn piristämiseen bolt-on kustannusarvio, kaikki mitä löysin:

                  Viritysnokka Crane Cat Cams 260 aste 11,00mm hydr 310,00 Eur
                  Hydraulinostimet 144,00 Eur
                  Keinuvivut 152,00 Eur
                  Imu & pakoventtiilit 120,00 Eur
                  Kansipulttisarja 18,50 Eur
                  Tiivistesarja yläpää 75,00 Eur
                  Venttiilivarrentiivisteet 13,60 Eur
                  Jakohihna 12,00 Eur
                  Jakohihnan kiristinrulla 38,00 Eur
                  Jakohihnan ohjainrulla iso 19,00 Eur
                  Jakohihnan ohjainrulla pieni laipalla 16,00 Eur
                  Jakopäänkotelon tiivisteet 19,50 Eur
                  Martelius 4-2-1 pakosarja yhdellä ulostulolla 51mm 280,00 Eur
                  Martelius pakoputkisto yhdellä ulostulolla 51mm 311,00 Eur
                  -----------------
                  Yhteensä: 1528,60 Eur

                  +Kansityöt koneistamolla xx Eur
                  +Vapaavirtaussuodatin alkuperäiseen koteloon xx Eur
                  +Osien toimituskulut xx Eur
                  Eikös M40 oo ketjukone? :roll: Korjatkaa jos olen väärässä! :oops:
                  EDIT: No vittu onhan se remmikone, ku mietin tarkemmin! ...Piti taas tulla musuttamaan tänne omiani! PRKL! ...Sorry :oops:
                  M43 ketjulla...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • -kiki-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1160
                    • Hämeenkyrö

                    #10
                    Eli halpaa ku saippua :f:
                    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                    Comment

                    • m-power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 731
                      • TAMPERE

                      #11
                      eli helpompaa on vaihtaa tekniikka :twisted
                      sitä saa mitä tilaa

                      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                      R.I.P. 327i
                      R.I.P. 535i
                      audi a6 2.7 t

                      Comment

                      • Bajer Power
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 62
                        • Helsinki

                        #12
                        Kyllä tuo tiedossa on että paras keino olisi vaihtaa koko pata suurempaan, tarkoitus kuitenkin vain kevyesti piristää kun tuon kannen laittokaan ei maksa itselle mitään.

                        Muita autoja virittäneenä uskaltaisin veikata tuon kannen laitoin tuovan 10+ hp :?:

                        edit: kuinka paljon tuo vakio kansi "kuristaa", eikö M4X koneissa juurikin kantta ole pyritty kehittämään?
                        Myydään Old School Bemarien uusia esitteitä E23, E24, E28, E30, E32, E34, E36, E39 https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          #13
                          Ja minä pösilö kun luulin, että helpoin keino saada lisätehoja vaikkapa 318i:hin on vaihtaa koko vehje esim. 325i:hin...

                          Comment

                          • mikko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1749
                            • kotona

                            #14
                            Originally posted by Bajer Power
                            Muita autoja virittäneenä uskaltaisin veikata tuon kannen laitoin tuovan 10+ hp :?:
                            oisko tarkalleen 21hv

                            noh asiahan on hieman koska kyse on vakio kannen tunaamisesta

                            kallista puuhaa toi kannen laittoki :?

                            Comment

                            • bmwm5e28
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 474
                              • suomusjärvi

                              #15
                              m40b18 viritys

                              Elikkä tarkotus olis alkaa m40b18 konetta piristämään--->nokka, kansi, lastu jms.
                              Kertokaapa kokemuksia ja vinkkejä ja (tehoja??)

                              Niin joo ja auto on 318i e30 touring.

                              Kiitoksia jos joku vastailee.
                              Gentlemen prefer Blondes

                              Dodge Challenger R/T 1970


                              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎