Ajatuksia/ideoita kestävistä vaihdelaatikoista isoille väännöille järkevillä kustannuksilla.
Oma 280 Getrag luovutti viimeinkin kolmos vaihteella tehdyssä kiihdytyksessä. Käytännössä toi aski kesti 700-900Nm vääntöjä yllättävänkin kauan, sisältäen penkityksiä, driftingiä,varttimailia jne..
Oman S38:in jatkeeksi ajatuksissa pyöriny seuraavat vaihtoehdot:
- ZF GS6-53DZ (6-vaihteinen manuaali), eli Bmw:n isojen dieselien laatikko, jota ruotsin puolella muutamissa tehopeleissä nähnyt. Suoraanhan tämä ei mene, joten luvassa leikkaa liimaa projektia. Noin 1000e hinnoissa.
- E36 M3 3.2 6-Vaihteinen, Getrag S6S420G. Ilmeisesti käytetty myös 3.8 M5 E34:sessa. Näyttäisi yhdellä foorumilaisella olevan tämä kyseinen laatikko ahdetussa M50:issä, mutta mitenköhän tämä oikeasti kestäisi Esim. 1000Nm vääntöjä.
Muita Bmw:n omia kestäviä laatikoita? E39 M5?
Muut merkit:
Tremeciltä: T-56 Magnum 6-speed, jolla päästäisiin lähelle 1000Nm väännön kestoa. Hintaluokka 3500e tienoilla.
Tex Racing/Jericho jne.. taitavat olla aina suorakytkentävaihteistoja, eli ei niin hyviä katuautoon.
Sellholm MPG: Yhdessä S38:a oli tälläinen jatkeena, mutta hinta taisi olla 10000e nurkilla
.
Oma 280 Getrag luovutti viimeinkin kolmos vaihteella tehdyssä kiihdytyksessä. Käytännössä toi aski kesti 700-900Nm vääntöjä yllättävänkin kauan, sisältäen penkityksiä, driftingiä,varttimailia jne..
Oman S38:in jatkeeksi ajatuksissa pyöriny seuraavat vaihtoehdot:
- ZF GS6-53DZ (6-vaihteinen manuaali), eli Bmw:n isojen dieselien laatikko, jota ruotsin puolella muutamissa tehopeleissä nähnyt. Suoraanhan tämä ei mene, joten luvassa leikkaa liimaa projektia. Noin 1000e hinnoissa.
- E36 M3 3.2 6-Vaihteinen, Getrag S6S420G. Ilmeisesti käytetty myös 3.8 M5 E34:sessa. Näyttäisi yhdellä foorumilaisella olevan tämä kyseinen laatikko ahdetussa M50:issä, mutta mitenköhän tämä oikeasti kestäisi Esim. 1000Nm vääntöjä.
Muita Bmw:n omia kestäviä laatikoita? E39 M5?
Muut merkit:
Tremeciltä: T-56 Magnum 6-speed, jolla päästäisiin lähelle 1000Nm väännön kestoa. Hintaluokka 3500e tienoilla.
Tex Racing/Jericho jne.. taitavat olla aina suorakytkentävaihteistoja, eli ei niin hyviä katuautoon.
Sellholm MPG: Yhdessä S38:a oli tälläinen jatkeena, mutta hinta taisi olla 10000e nurkilla

Comment