Vaihdelaatikko isoille väännöille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuisma_
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 35
    • Joensuu

    #16
    Mersusta 722.6 sähköohjattu automaatti. Hankintahinta 200-600e, siihen ohjauspurkki 0-1500e. Saa kaikki tarvittavat ominaisuudet käyttöön, samaa laatikkoa käyttää esimerkiksi Peltolan Teemu drifterissään.

    Comment

    • Oksanen
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 736
      • Nokia

      #17
      Originally posted by Morkai View Post
      Mä olen elänyt käsityksessä, että E31:n S6S560G ois se kestävin ja nimenomaan samaa settiä kuin Supran loota. Näitähän sai uutenakin alle 2ke vielä joku vuosi sitten jostain getrakin alesta.
      Tässä käsityksessä itsekin olen. Ja sen takia ko. Loota on haalittuna ja M60 perään sovitettuna. Mutta mitään sisuskaluja siihen ei saa
      E28 535 1985 (S38B36+K31)

      E36 323 1996

      E46 Compact 2001

      Comment

      • *makke*
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 885
        • Klaukkala

        #18
        Kokeillaan miten toi E36 M3 6v getraggi kestää, vääntöä tulossa joku +700nm. Kooltaan se on ainakin ihan jäätävä verrattuna tohon E36 M3 5v Zf.

        Comment

        • PPmotor
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 725
          • E-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by *makke* View Post
          Kokeillaan miten toi E36 M3 6v getraggi kestää, vääntöä tulossa joku +700nm. Kooltaan se on ainakin ihan jäätävä verrattuna tohon E36 M3 5v Zf.
          Ihan S50 peräänkö tulossa? Koska pääset testaamaan?
          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
          Power2Drift Team

          Comment

          • *makke*
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 885
            • Klaukkala

            #20
            Originally posted by PPmotor View Post
            Ihan S50 peräänkö tulossa? Koska pääset testaamaan?
            Ei ole s50, 3000cc pata kuiteskin. Testailut menee kyllä ensikesälle :think

            Tosin jos sama laatikko kestää remmiahdetuissa E39 M5, niin en usko keston olevan ongelma.

            Comment

            • mrrk
              BTCF Member
              • Sep 2007
              • 515
              • Satakunta.

              #21
              S5s 320 eli 5 vaihteinen kestää yli 700 nm, jopa slicksien kanssa.

              Comment

              • PPmotor
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 725
                • E-Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by mrrk View Post
                S5s 320 eli 5 vaihteinen kestää yli 700 nm, jopa slicksien kanssa.
                Eli tuolloin voisi olettaa S6S 420G:n kestävän vieläkin isompia vääntöjä. Tällä hetkellä olisi hintaluokassa 1000e-1200e saatavilla tuota 420g:tä sekä dieselin ZF GS6-53DZ lootaa.
                Välityksiltään 420G:
                1: 4.32
                2: 2.54
                3: 1.62
                4: 1.23
                5: 1.00
                6: 0.83
                R: 3.75

                ZF GS6-53DZ:
                1: 5.08
                2: 2.80
                3: 1.78
                4: 1.26
                5: 1.00
                6: 0.84
                Last edited by PPmotor; 27-09-2013, 20:45.
                Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                Power2Drift Team

                Comment

                • ÄM-500
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 27
                  • Kauhajoki

                  #23
                  Mites vaihdelaatikko projekti etenee?
                  Joko on sovitettuna?
                  BMW M5 E39
                  EX BMW E61 535D 370hv/750nm
                  EX :( BMW E30 336 TIC 925/1123nm

                  Comment

                  • PPmotor
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 725
                    • E-Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by ÄM-500 View Post
                    Mites vaihdelaatikko projekti etenee?
                    Joko on sovitettuna?
                    Ei ole sovitettuna. Vasta viime vkolla oikeastaan palattu autoharrastuksen pariin sitten viime kesän . Vanhasta loodasta kytkinkoppa halkaistuna ja oikastuna, välilaippa tekemättä ja uusi loota pitäisi halkaista.
                    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                    Power2Drift Team

                    Comment

                    • PPmotor
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 725
                      • E-Pohjanmaa

                      #25
                      Laatikko yhdessä osassa. Kytkimen työsylinteri huomattavasti "syvemmällä" tässä laatikossa, kuin 280G:ssä, joten haarukkaa pitää paksuntaa ja työsylinterin tappia jatkaa saadakseen painelaakerin oikeaan kohtaan. Myöskin sopivuus kardaanitunneliin vielä kokeilematta. Saattaa olla että joutuu tunnelia nostamaan ainakin vaihdevivuston kohdalta. Kardaani tulee E60 530D:stä (isolla rättinivelellä), yhdistettynä E34 M5 omaan. Öljynlauhdutusta en ajatellut vielä ottaa käyttöön.
                      Attached Files
                      Last edited by PPmotor; 23-06-2014, 08:04.
                      Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                      Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                      Power2Drift Team

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                        Kerran on tullu kokeiltua ihan omaksi iloksi 220km\h vauhissa 1 pesään tietenkin kytkin alhaalla niin kaikki vaihteet meni päälle paitsi pakkia ei tullu kokeiltua
                        Kytkinlevy muuten ottaa tuollaisessa tilanteessa ~30000 rpm ja on ollut hyvin lähellä räjähtämistä.......

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4321
                          • Kannus/Kokkola

                          #27
                          Originally posted by PPmotor View Post
                          Laatikko yhdessä osassa. Kytkimen työsylinteri huomattavasti "syvemmällä" tässä laatikossa, kuin 280G:ssä, joten haarukkaa pitää paksuntaa ja työsylinterin tappia jatkaa saadakseen painelaakerin oikeaan kohtaan. Myöskin sopivuus kardaanitunneliin vielä kokeilematta. Saattaa olla että joutuu tunnelia nostamaan ainakin vaihdevivuston kohdalta. Kardaani tulee E60 530D:stä (isolla rättinivelellä), yhdistettynä E34 M5 omaan. Öljynlauhdutusta en ajatellut vielä ottaa käyttöön.
                          Yltääkö kytkinakseli orkkis silmälaakerille vai ootko siirtäny silmälaakeria ? Onks toi loota nyt niinku GS6-53DZ (tai BZ) ? Mistä moottorista alunperin ? Oon tässä yrittänyt etsiä tietoa noista, mutta aika nihkeesti löytyy vielä. Pitäs löytää sellanen versio tuosta lootasta joka ois tehty 30 asteen kallistuskulmalle ja m20/m50 yms pulttijaolla. Oon melko toiveikas et sellanen on olemassa, mutta en prkl löydä mistään sitä tietoa missä autossa sellanen on. Oisko kellään foorumilaisella noista syvempää tietoa ?

                          Comment

                          • micke_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1156
                            • Lojo

                            #28
                            GS6-53DZ on ainakin kolmella eri kopalla, 2009 uudemissa on jo starttikin väärässä paikkaa. M57 moottorin perästä löytyykin sitten kahta eri joista yks sopii suoraan m20/m50.
                            Laatikoiden numeroista/koodeista ei mitään käryä mikä sopii eikä tunnu ruotsissakaan olevan tietoa vaikka näitä jokunen on sielläkin käytössä, käsittääkseni 330d laatikoissa ei ole akselissa tappia silmälaakerille kun taas 530d on.
                            330d ja 530d vierekkäin:
                            E24 ///M635CSI
                            E61 520d LCI
                            Ex: E30 1006hv/1161nm
                            ig: m1ckee_

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              #29
                              Originally posted by micke_ View Post
                              GS6-53DZ on ainakin kolmella eri kopalla, 2009 uudemissa on jo starttikin väärässä paikkaa. M57 moottorin perästä löytyykin sitten kahta eri joista yks sopii suoraan m20/m50.
                              Laatikoiden numeroista/koodeista ei mitään käryä mikä sopii eikä tunnu ruotsissakaan olevan tietoa vaikka näitä jokunen on sielläkin käytössä, käsittääkseni 330d laatikoissa ei ole akselissa tappia silmälaakerille kun taas 530d on.
                              330d ja 530d vierekkäin
                              Empllä oli jotai tietoa/mutua noista 6 pykäläisten kaavalien kulmista

                              Jos en väärin muista niin m57 perästä käy m20 ja m54 e39 ja s54:n perästä m50:iin
                              E46 m54 ??? Hän voinee tarkentaa jos huomaa
                              Last edited by Tonton; 24-06-2014, 23:14.
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • PPmotor
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 725
                                • E-Pohjanmaa

                                #30
                                Originally posted by Maza View Post
                                Yltääkö kytkinakseli orkkis silmälaakerille vai ootko siirtäny silmälaakeria ? Onks toi loota nyt niinku GS6-53DZ (tai BZ) ? Mistä moottorista alunperin ? Oon tässä yrittänyt etsiä tietoa noista, mutta aika nihkeesti löytyy vielä. Pitäs löytää sellanen versio tuosta lootasta joka ois tehty 30 asteen kallistuskulmalle ja m20/m50 yms pulttijaolla. Oon melko toiveikas et sellanen on olemassa, mutta en prkl löydä mistään sitä tietoa missä autossa sellanen on. Oisko kellään foorumilaisella noista syvempää tietoa ?
                                Laatikko on GS6-53BZ, vuoden 2009 E92 M3:sesta. Kytkinakseli yltää silmälaakerille, mutta kytkinakselille piti lisätä laakerin sisäkehä, että sain paksuuden oikeaksi laakerille minkä katselin laakerikirjasta, eli vakio koon laakerit eivät passannu. micke_ jo kirjoittikin noista sopivuuksista, ppf:ltä niitä itse aikanaan vakoilin.

                                Laatikko itsessään paikallaan. Ahdasta jopa E34 tunnelissa, mutta mahtuu kuitenkin. Kardaani lyhennyksessä ja pitäisi tulla näinä päivinä, vivustossa ei näyttäisi loppujen lopuksi olevan hirveesti työtä.
                                Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                                Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                                Power2Drift Team

                                Comment

                                Working...
                                X