Vaihdelaatikko isoille väännöille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #31
    Originally posted by PPmotor View Post
    Laatikko on GS6-53BZ, vuoden 2009 E92 M3:sesta. Kytkinakseli yltää silmälaakerille, mutta kytkinakselille piti lisätä laakerin sisäkehä, että sain paksuuden oikeaksi laakerille minkä katselin laakerikirjasta, eli vakio koon laakerit eivät passannu. micke_ jo kirjoittikin noista sopivuuksista, ppf:ltä niitä itse aikanaan vakoilin.

    Laatikko itsessään paikallaan. Ahdasta jopa E34 tunnelissa, mutta mahtuu kuitenkin. Kardaani lyhennyksessä ja pitäisi tulla näinä päivinä, vivustossa ei näyttäisi loppujen lopuksi olevan hirveesti työtä.
    Milläs boorilla toi kytkinakseli on ?
    Aprilia RSV4

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4180

      #32
      Originally posted by jannmann View Post
      Milläs boorilla toi kytkinakseli on ?
      Nopeella googlella: 32,5x35-26N (näytti jo kuvankin perusteella ihan erilaiselle kun näissä vanhoissa lootissa, tuossa uudessa on tiheämmät pienet hampaat.) Esim. nuo vanhemmat kuus vaihteiset, mm e39 M5, yms. on sillä 28/35-10N boorilla.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        Originally posted by bemmeri View Post
        Nopeella googlella: 32,5x35-26N (näytti jo kuvankin perusteella ihan erilaiselle kun näissä vanhoissa lootissa, tuossa uudessa on tiheämmät pienet hampaat.) Esim. nuo vanhemmat kuus vaihteiset, mm e39 M5, yms. on sillä 28/35-10N boorilla.
        Kiitos.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Oksanen
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 736
          • Nokia

          #34
          Ja moposportissa on muistaakseni hyllyssä noihin bemarin uudempiin tiheeboorisiin zf:n sopivia sintterilevyjä.
          E28 535 1985 (S38B36+K31)

          E36 323 1996

          E46 Compact 2001

          Comment

          • to4
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 34

            #35
            Ei kenelläkään sattuisi olemaan ZF:n GS6-53DZ:aan passaavaa kardaania tai edes tumppia jouten? Tuntuu olevan tiukassa löytää...jos ei löydy, niin pitää teettää laippoja jossain koneistamolla.

            Comment

            • PPmotor
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 725
              • E-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by to4 View Post
              Ei kenelläkään sattuisi olemaan ZF:n GS6-53DZ:aan passaavaa kardaania tai edes tumppia jouten? Tuntuu olevan tiukassa löytää...jos ei löydy, niin pitää teettää laippoja jossain koneistamolla.
              Purkaamot täynnä sopivia kardaaneja tohon..
              Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
              Ex: 325i Turbo Drift, jne..
              Power2Drift Team

              Comment

              • PPmotor
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 725
                • E-Pohjanmaa

                #37
                Laatikko projektissa voimansiirto valmis, mutta kytkin ei perkele irroita. Kokeiltu kahdella eri työsylinterillä (M3:omalla ja 280G omalla) sekä maan ja taivaan väliltä eri pituisilla tapeilla. Illalla toivottavasti kamera käytös niin nähdään kytkinkopan sisälle..
                Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                Power2Drift Team

                Comment

                • Joma
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1319
                  • Masku

                  #38
                  Eihän m20/50 jakoset lootat mene ristiin m30 lootien kanssa, mikä mahtais vastustaa?

                  Olis yks m3 5v zf tallin lattialla ja tartteis joku laatikko s38in perään kehitellä. :think
                  E30 M52b28 M122h Amme
                  E28 x monta
                  E23 728i Ministeri
                  E10 1600-2 Garret

                  VW LT50 Huoltoajoneuvo
                  HD lapio jätskikruiseri

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #39
                    Originally posted by Joma View Post
                    Eihän m20/50 jakoset lootat mene ristiin m30 lootien kanssa, mikä mahtais vastustaa?

                    Olis yks m3 5v zf tallin lattialla ja tartteis joku laatikko s38in perään kehitellä. :think
                    Oisko pulttijako:think?l

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1319
                      • Masku

                      #40
                      Originally posted by Make H. View Post
                      Oisko pulttijako:think?l
                      Niin no sitä lähinnä et miten helpolla sopii, vai meneekö leikkaa liimaa kytkinkopan kanssa, oli ehkä vähän huonosti selitetty.

                      Yks 265 getragin kytkinkoppa löytyy kyllä myös, niin johonkin laatikkoon sen vois naittaa, 280 kun maksaa oikeasti rahaa......
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by Joma View Post
                        Niin no sitä lähinnä et miten helpolla sopii, vai meneekö leikkaa liimaa kytkinkopan kanssa, oli ehkä vähän huonosti selitetty.

                        Yks 265 getragin kytkinkoppa löytyy kyllä myös, niin johonkin laatikkoon sen vois naittaa, 280 kun maksaa oikeasti rahaa......
                        Menee leikkaa-liimaa -hommiksi. Kaverilla E30:ssä S38:n perässä vastaava aski.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • micke_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1156
                          • Lojo

                          #42
                          Originally posted by Joma View Post
                          Yks 265 getragin kytkinkoppa löytyy kyllä myös, niin johonkin laatikkoon sen vois naittaa, 280 kun maksaa oikeasti rahaa......
                          280 on ihan yhtä paska kun 260/6 jos on vähänkään voimaa, en maksaisi sellasesta yli 300e.
                          Onneks on pari 260 varastossa ni voi toisen naittaa yhteen gs6-53dz kanssa..
                          E24 ///M635CSI
                          E61 520d LCI
                          Ex: E30 1006hv/1161nm
                          ig: m1ckee_

                          Comment

                          • ptracing
                            Newbiemmer
                            • Mar 2009
                            • 8
                            • Pohjois-pohjanmaa

                            #43
                            Minkäslaisia kytkimiä on porukalla käytössä näissä tehopeleissa tuon GS6-53DZ laatikon kaverina? Kuinka pitkälle riittää Sachs M5 race asetelma sintteri levyllä? Entäs sitten kardaani, kestääkö vakio keppi tuollaisen laatikon perästä ja orkkis kumirätti etupäässä? Ajatus olis laittaa omaan prokkikseen kaikki heti sellaiseen tälliin että kestää käyttöä.

                            Comment

                            • s3nder
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 64
                              • Vantaa

                              #44
                              Originally posted by ptracing View Post
                              Minkäslaisia kytkimiä on porukalla käytössä näissä tehopeleissa tuon GS6-53DZ laatikon kaverina? Kuinka pitkälle riittää Sachs M5 race asetelma sintteri levyllä? Entäs sitten kardaani, kestääkö vakio keppi tuollaisen laatikon perästä ja orkkis kumirätti etupäässä? Ajatus olis laittaa omaan prokkikseen kaikki heti sellaiseen tälliin että kestää käyttöä.
                              kardaani ja vetarit kestää niinkauan kun on yli 3... välyksellä perä, omasta kokemuksesta voin sanoo että heti kun laiton 2.93 perän niin alkoi vetareita ja kardaaneja menee enemmän kun taksikuskilla diiseli tehoja oli noin 670hp silloin mutta jokainen kertä meni jo äkki lähtössä tai kytkin pommi antamalla.
                              itsellä s38-ssa kiinni gs6 ja tiltonin 3 levy kytkin ja hyvin on kestänyt normaali iso kumirättikin on hyvin kestänyt kun kaikki on linjassa . kaikki riipu toki auton painosta jne...

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5312
                                • Pirkkala

                                #45
                                Tämmönen arvaus tähän, että tuo 3 -levynen on niin armoton tarraamaan kiinni, että antaa ihan hirveen tällin voimansiirrolle kun annetaan "kytkimellä kymmenen heppaa"
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X