Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sachs sre 765 +e39 m5 massalevy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #46
    No mittasin levyn ja on 8.4mm paksu kun sen puristaa kasaan.
    Vapaassa tilassa n. 8.8mm. Eli ok, sekä kun levy vähän kuluu niin sitten tulee sille alueelle joka puristaa tiukimmalle.

    Kumminko päin tuo levy tulee? Ei ole tarraa tms. kumpiko puoli vauhtipyörään päin.
    Sopii kummin päin vain, järki sanoisi että tuo enemmän ulkoneva puoli vauhtipyörään päin, mutta mahtuu olemaan myös asetelmaa kohti.



    Edit. Vauhtipyörässä onkin 1,5mm porrastus ja reilu puoli milliä jäisi siihen missä teorissa on kovin puristus. Eli himpun liikaa, kun tuskin levy kuluu yli puolta milliä, ainakaan ihan heti. Taidan sipasta puoli milliä pois vauhtipyörästä, niin tulee puristus kohdalleen ja jää vielä varaa levyn kulua reilusti ennen kuin alkaa puristusvoima laskemaan.
    Last edited by bemmeri; 03-02-2017, 21:19.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

      #47
      GS6-37DZ askiin 240mm massalevyä ton asetelman kaveriksi ja billet vauhtipyörä ? käykö ihan normi 320D levy,ilman jousia.

      Kytkinakselihan tossa 6gang on lyhyempi mutta tän saa varmaan korjattua tekemällä vauhtikseen adapterin jolla silmälaakeria tuodaa lähemmäs vauhtiksesta :think
      E30 24V 5D "Vakio"

      Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #48
        Originally posted by Osku View Post
        GS6-37DZ askiin 240mm massalevyä ton asetelman kaveriksi ja billet vauhtipyörä ? käykö ihan normi 320D levy,ilman jousia.

        Kytkinakselihan tossa 6gang on lyhyempi mutta tän saa varmaan korjattua tekemällä vauhtikseen adapterin jolla silmälaakeria tuodaa lähemmäs vauhtiksesta :think
        881864-999515 levy?
        Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


        Kai sinne normaali 320d/520d/yms levykin käy yhtalailla, onko sitten hintansa väärtejä nuo Sachs SRE/performance levyt vs normaalit. :think
        Löytyyhän tuolle kytkinakselille myös jousitettua levyäkin.
        Last edited by bemmeri; 04-02-2017, 17:49.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #49
          Originally posted by bemmeri View Post
          881864-999515 levy?
          Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


          Kai sinne normaali 320d/520d/yms levykin käy yhtalailla, onko sitten hintansa väärtejä nuo Sachs SRE/performance levyt vs normaalit. :think
          Löytyyhän tuolle kytkinakselille myös jousitettua levyäkin.
          Järjetön on tuo hinta ainakin

          Alle 170€ on 320D SACHS vakio kytkinpaketti.
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            #50
            Tuosta 765-kytkimen shimmauksesta.

            Tuossa aikasemmin on ruotsin foorumilla millä välyksellä saa asetelman paineet maksimiin.

            Kun kyseessä on massalevy joka puristuksessa ohenee n. puoli milliä. Niin ilmeisesti asetusmitta pitää mitata levy puristuneena?

            Laitoin levyn väliin ja kirin ruuveja kunnes 4 satkun liuska rupesi tahmimaan kiinni. Tasaisesti kiristelin ja joka kantilla sama "momentti". Eli liuska on tuossa levyn "jousipellin" ja massapinnan välissä.



            Tällä tavalla esijännitystä jää n. 2,6mm. Eli ilmeisesti ok sen suhteen?
            Mutta arveluttaa että tuleeko ongelmia irroituksen kanssa?
            Edellisen 765-setupin kanssa joutu laittaa pienemmällä männän halkaisijalla oleva työsylinteri, spaceria haarukan/laakerin väliin ja jatkamaan työsylinterin tankoa että sai irrottamaan kunnolla. Irroitti hyvin ja ei luistanut. Mutta painelaakeri jäi jonkun verran "kantamaan" asetelmaa vasten kytkin ylhäällä, mikä ei ole optimi. Silloin oli muistaakseni 9mm levy (s62 vakiolevy) ja millin porras VP:ssä, nyt tässä nykyisessä 1,5mm porras ja levy 8,4mm paksu.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              #51
              Originally posted by bemmeri View Post
              Tuosta 765-kytkimen shimmauksesta.

              Tuossa aikasemmin on ruotsin foorumilla millä välyksellä saa asetelman paineet maksimiin.

              Kun kyseessä on massalevy joka puristuksessa ohenee n. puoli milliä. Niin ilmeisesti asetusmitta pitää mitata levy puristuneena?

              Laitoin levyn väliin ja kirin ruuveja kunnes 4 satkun liuska rupesi tahmimaan kiinni. Tasaisesti kiristelin ja joka kantilla sama "momentti". Eli liuska on tuossa levyn "jousipellin" ja massapinnan välissä.



              Tällä tavalla esijännitystä jää n. 2,6mm. Eli ilmeisesti ok sen suhteen?
              Mutta arveluttaa että tuleeko ongelmia irroituksen kanssa?
              Edellisen 765-setupin kanssa joutu laittaa pienemmällä männän halkaisijalla oleva työsylinteri, spaceria haarukan/laakerin väliin ja jatkamaan työsylinterin tankoa että sai irrottamaan kunnolla. Irroitti hyvin ja ei luistanut. Mutta painelaakeri jäi jonkun verran "kantamaan" asetelmaa vasten kytkin ylhäällä, mikä ei ole optimi. Silloin oli muistaakseni 9mm levy (s62 vakiolevy) ja millin porras VP:ssä, nyt tässä nykyisessä 1,5mm porras ja levy 8,4mm paksu.
              Ihan oikein olet ajatellut minun mielestä. Mutta muista että kytkinhaarukka pysyy suorassa, jatka siis myös sitä toisen pään nänniä. Tyhmää jatkaa tappia, jatkaa sitä nänniä niin haarukka jää oikeaan asentoon.

              Minulla käytössä hieman yli 20mm halk. työsylinteri ja toiminut aina kuin junan vessa.

              Ei paininlaakerin kuulu jäädä yhtään kantamaan vaan siinä kuuluisi olla pieni välys.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #52
                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Ihan oikein olet ajatellut minun mielestä. Mutta muista että kytkinhaarukka pysyy suorassa, jatka siis myös sitä toisen pään nänniä. Tyhmää jatkaa tappia, jatkaa sitä nänniä niin haarukka jää oikeaan asentoon.

                Minulla käytössä hieman yli 20mm halk. työsylinteri ja toiminut aina kuin junan vessa.

                Ei paininlaakerin kuulu jäädä yhtään kantamaan vaan siinä kuuluisi olla pieni välys.
                En ole tähän nykyiseen kokoonpanoon jatkanut tappia tai muita juttuja tehny, edellissä autossa oli ongelmia irroittamisen kanssa ja siihen piti tehdä noita. Luulen että aikaisemmin vauhtipyörä/asetelmapaketti ei ollut oikean korkuinen, tms. Nyt mittasin tämän nykyisen setupin ja parin millin sisään yhtä korkea kuin vakio 2-massaVp/kytkin. Eli haarukka pitäisi jäädä samaan asemaan kuin tehtaalta tullessa.
                Täytyy koesovittaa ja kytkimen toiminta varmistaa, ennen kuin laittaa paketin autoon kiinni, niin ei tarvii laatikkoa jumpata auton alla irti.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • afrojack
                  Newbiemmer
                  • Nov 2017
                  • 19
                  • nurmes

                  #53
                  Mitenkäs tälläsen levyn kanssa shimmaillaan kytkin ?Click image for larger version

Name:	20180723_104234.jpg
Views:	1
Size:	68.1 KB
ID:	4836464

                  Click image for larger version

Name:	20180723_063313.jpg
Views:	1
Size:	82.3 KB
ID:	4836465

                  Click image for larger version

Name:	20180723_063242.jpg
Views:	1
Size:	88.4 KB
ID:	4836466

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    #54
                    Originally posted by afrojack View Post
                    Mitenkäs tälläsen levyn kanssa shimmaillaan kytkin ?[ATTACH]149952[/ATTACH]

                    [ATTACH]149953[/ATTACH]

                    [ATTACH]149954[/ATTACH]

                    Arviot paljonko tuo painuu. Oletettavasti menee ihan yhteen -765 kanssa.

                    Jotain 2.8 ja 3.5 välistä esijännitystä.levyn paksuuden huomioit painuneena.

                    Tuli muuten mieleen että tuokin voi osaltaan vaikuttaa siihen että kytkin ei irrota. Eli kova levy parempi siinä mielessä:think
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎